Fleet Business #1
Το υδρογόνο έχει πολλά πλεονεκτήματα, όχι μόνο ως καύσιμο για μεταφορές, αλλά και ως φορέας ενέργειας. Μπορεί να παραχθεί από περίσσεια αέρα και ηλιακή ενέργεια - και ακόμη και απευθείας από υδρατμούς στον αέρα. ΤΟ H 2 μπορεί να συμβάλει στο στόχο μείωσης κατά 20% των εκπομπών CO 2 έως το 2050. Συγχρόνως, η μετάβαση στο υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει επιχειρήσεις αξίας 2,2 τρισ. ευρώ και 30 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Τουλάχιστον αυτός είναι ο υπολογισμός της McKinsey στη με- λέτη του Συμβουλίου Υδρογόνου, με τίτλο “Hydrogen, Scaling up” . Το Συμβούλιο Υδρογόνου ιδρύθηκε το 2017 στο World Economic Forum και περιλαμβάνει κορυφαίες εταιρείες που επενδύουν στην αλυσίδα αξίας υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της βιομηχανίας και της παραγωγής και διανομής ενέρ- γειας. Συμμετέχουν οι εταιρείες Air Liquide , Alstom , Anglo American , Audi , BMW , Daimler , Engie , GM , Honda , Hyundai , Royal Dutch Shell , Equinor ( Statoil ), Total και Toyota . ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΑΠΌ ΑΠΛΉ ΜΕΤΑΦΟΡΆ Το υδρογόνο θεωρείται κεντρικός πυ- λώνας του ενεργειακού μετασχημα- τισμού που απαιτείται για να περιορί- σουμε την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη σε δύο βαθμούς Κελσίου. Αυτό συνεπάγεται μείωση των εκπο- μπών CO 2 κατά 60% έως το 2050. Το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε διάφορους τομείς: παραγωγή και ενοποίηση ανανεώσι- μης ηλεκτρικής ενέργειας, κατανομή ενέργειας μεταξύ περιφερειών και τομέων και μείωση των εκπομπών δι- οξειδίου του άνθρακα στη βιομηχανία και τις μεταφορές. Ακόμα, το υδρογό- νο επιτρέπει την ανάπτυξη ανανεώ- σιμων πηγών ενέργειας (αιολική και ηλιακή), μετατρέποντας και αποθη- κεύοντας πάνω από 500 TWh ηλε- κτρικής ενέργειας, που διαφορετικά θα περικοπεί, όπως υπολογίζει το Συμ- βούλιο. Επιτρέπει τη διεθνή διανομή ενέργειας, συνδέοντας τις περιοχές με ανανεώσιμες πηγές με αυτές που απαιτούν εισαγωγές. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ρυθμιστικό και στρατηγικό αποθεματικό ισχύος. ΑΠΕΥΘΕΊΑΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΈΡΑ Πρόσφατα στο fleetnews.gr αναφέ- ραμε ότι οι ερευνητές του Πανεπιστη- μίου του Αϊντχόβεν (Ολλανδία) κα- τάφεραν να παραγάγουν υδρογόνο από τους υδρατμούς που περιέχονται στον αέρα. Τα μόρια νερού χωρίζονται σε υδρογόνο και οξυγόνο, χρησιμο- ποιώντας ηλιακή ενέργεια. Τώρα, το Πανεπιστήμιο του Leuven (Βέλγιο) ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει ένα επαναστατικό σύστημα για την παρα- γωγή υδρογόνου με βιώσιμο τρόπο, χρησιμοποιώντας επίσης ηλιακή ενέρ- γεια. Ωστόσο, υπάρχει μια ουσιαστική διαφορά. Ένας συμβατικός ηλιακός συλλέκτης μπορεί να μετατρέψει μέ- χρι και το 20% της ηλιακής ενέργει- ας σε ηλεκτρική. Η χρήση αυτής της ηλεκτρικής ενέργειας για τη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο δεν είναι ενεργειακά αποδοτική. Ο ηλιακός συλλέκτης που αναπτύχθη- κε στο Leuven δίνει τη λύση με τον απευθείας διαχωρισμό των υδρατμών. Το Κέντρο Χημείας Επιφανείας και Κατάλυσης του Πανεπιστημίου ανα- πτύσσει αυτόν τον ειδικό ηλιακό συλ- λέκτη τα τελευταία δέκα χρόνια, ο οποίος μπορεί να παραγάγει μέχρι και 250 λίτρα υδρογόνου την ημέρα - ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Είκοσι ηλιακοί συλ- λέκτες θα μπορούσαν να παρέχουν ενέργεια και θερμότητα για μια μέση οικογένεια για ένα ολόκληρο έτος. ΠΑΓΚΌΣΜΙΟ ΠΡΌΒΛΗΜΑ, ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΛΎΣΗ Για να έχει εφαρμογή το υδρογόνο στις μεταφορές, χρειάζονται πρατή- ρια καυσίμων. Η Γερμανία υποσχέ- θηκε να εγκαταστήσει έως και 400 από αυτά μέχρι το 2023. Το Ηνωμέ- νο Βασίλειο πιστεύει ότι μπορεί να εγκαταστήσει 1.150 σταθμούς μέχρι το 2030. Εν πάση περιπτώσει, απαιτεί- ται διεθνής πολύπλευρη συνεργασία για την υλοποίηση μιας οικονομίας υδρογόνου. Αυτό εξήγησαν ο Benoît Poitier , της Air Liquide και ο Euisun Chung , του Hyundai Motor Group , στο World Economic Forum του Davos, τον Ια- νουάριο. «Καμία χώρα ή εταιρεία δεν μπορεί να το κάνει μόνη της. Τα παγκόσμια προβλήματα χρειάζονται παγκόσμιες λύσεις. Συνεργαζόμενοι, προσβλέ- πουμε στο να δούμε το υδρογόνο να διαδραματίζει αναπόσπαστο ρόλο για ένα καθαρότερο μέλλον» . Μπορεί το υδρογόνο να αποτελέσει λύση για το στόλο; Στο Συμβούλιο Υδρογόνου συμμετέχουν οι Air Liquide, Alstom, Anglo American, Audi, BMW, Daimler, Engie, GM, Honda, Hyundai, Royal Dutch Shell, Equinor (Statoil), Total και Toyota 66 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=