Fleet Business #1

Η τοποθέτηση συστημάτων απο- φυγής συγκρούσεων στα οχήματα μπορεί να εξασφαλίσει ακόμα με- γαλύτερη εξοικονόμηση κόστους. Ένα καλό σύστημα τηλεματι- κής μπορεί να αυξήσει σημαντι- κά την αποτελεσματικότητα του στόλου. Σύμφωνα με δημοσίευ- μα της Telegraph , η Automobile Association στη Βρετανία εξοικο- νόμησε 1 εκατ. λίρες κατά το πρώ- το έτος εφαρμογής ενός τέτοιου συστήματος. Όσο χρήσιμη, όμως, και να είναι η τηλεματική, η βελτίωση της απο- τελεσματικότητας του στόλου δεν σταματά εκεί. Σίγουρα συμβάλλει θετικά, αλλά η εξοικονόμηση που προσφέρει θα μπορούσε να χαθεί στη στιγμή, αν σημειωθεί κάποια σύγκρουση. ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΑΠΟΦΥΓΉΣ ΣΥΓΚΡΟΎΣΕΩΝ Τα συστήματα αποφυγής συγκρού- σεων προειδοποιούν τους οδηγούς για πιθανές επικίνδυνες καταστά- σεις, όπως το να πλησιάζουν πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα ή την ακούσια αλλαγή λωρίδας. Σύμφωνα με μελέτη του Αμερικα- νικού Ινστιτούτου Ασφαλίσεων για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρό- μων, τα συστήματα προειδοποίη- σης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορί- ας για τα φορτηγά, μείωσαν κατά το ήμισυ τον αριθμό των συγκρού- σεων που οφείλονται σε ακούσια αλλαγή λωρίδας. Όταν βρίσκονται μπροστά στην επιλογή να επενδύ- σουν σε συστήματα τηλεματικής ή αποφυγής σύγκρουσης, οι fleet managers αντιμετωπίζουν ένα δί- λημμα. Ποιο πρέπει να επιλέξουν; Ωστόσο, η απάντηση είναι σαφής, αν εξετάσει κανείς το πραγματικό κόστος των ατυχημάτων. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ακόμα και μι- κρά ατυχήματα κοστίζουν πολύ και το κόστος δεκαπλασιάζεται με ένα σοβαρό ατύχημα, ή, ακόμα χειρό- τερα, σε περίπτωση θανάτου. Μια μείωση συγκρούσεων κατά 30% θα μπορούσε να επιτευχθεί απλώς και μόνο με τις προειδοποι- ήσεις εμπρόσθιων συγκρούσεων. Έτσι αντιλαμβάνεται κανείς την κλίμακα απόδοσης της επένδυσης. Η εξοικονόμηση κόστους δεν στα- ματά εκεί. Τα συστήματα αποφυ- γής συγκρούσεων μπορούν να αυξήσουν την εξοικονόμηση καυ- σίμου, που ήδη απολαμβάνουν όσοι χρησιμοποιούν την τηλεμα- τική. Οι διαχειριστές στόλων δεν μπορούν να γνωρίζουν πόσα καύ- σιμα καταναλώνονται από κακές συνήθειες οδήγησης, όπως π.χ. το απότομο φρενάρισμα. Τα ολοκληρωμένα συστήματα τη- λεματικής και αποφυγής σύγκρου- σης παρέχουν τα δεδομένα που χρειάζονται για την παρακολού- θηση της μείωσης των συγκρού- σεων, την εξοικονόμηση καυσίμου και τον χρόνο λειτουργίας. Έτσι λοιπόν, το δίλημμα που αντιμε- τωπίζουν οι διαχειριστές στόλων, αποτελεί ίσως μια ευκαιρία να συν- δυάσουν τα συστήματα τηλεματι- κής με τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων και να μεγιστοποι- ήσουν την εξοικονόμηση πόρων και την απόδοση της επένδυσης. H τηλεματική και τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης αλληλοσυμπληρώνονται u Η ευρωπαϊκή αγορά Τηλεματικής αυτοκινήτων αναμένει ανάπτυξη 40,57 δισ. ευρώ έως το 2024, με μέσο ετήσιο ρυθ- μό 21,7%. Η τηλεματική διείσδυση βρίσκεται παγκοσμίως σε χαμηλά επίπεδα και προς το παρόν η Ευρώπη παραμένει πίσω σε σχέση με την Αμερική. Η πρωταρχική διαφορά μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής είναι η προθυμία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να απαιτήσουν τη δυνατότητα κλήσεων έκτα- κτης ανάγκης. u Η βόρειο-αμερικανική αγορά Τηλεματικής (περιλαμβανομέ- νου του Καναδά) αναμένει ανάπτυξη 52,89 δισ. ευρώ έως το 2024 με μέσο ετήσιο ρυθμό 20,9%. Η ανάγκη για εξελιγμένα διαγνωστικά συστήματα είναι υποβοηθητική στην ανάπτυξη της αγοράς. Η ασφάλεια είναι μια ακόμα κινητήρια δύναμη. Σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες οχημάτων χρησιμο- ποιούν ή σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν λύσεις τηλεματικής. u Η αγορά τηλεματικής στα οχήματα ωριμάζει σε πρωτοφανή βαθμό, κάτι που θα συνεχιστεί και τις επόμενες δεκαετίες. Είναι πολύ πιθανό να δούμε περαιτέρω εξαγορές και συγχω- νεύσεις ανάμεσα σε βασικούς παίκτες, καθώς προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς και να επεκτείνουν το τεχνολογικό χαρτοφυλάκιο και τις βάσεις δεδομένων τους. Διαφορές μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής TIPS & TRICKS u Ό,τι πληρώνετε παίρνετε. Ένα φθηνό ή λαν- θασμένα εγκατεστημένο λογισμικό προσφέ- ρει λιγότερο αξιόπιστα δεδομένα. u Δεν χρειάζεται να ακολουθήσετε την πιο δα- πανηρή ή εντυπωσιακή επιλογή. Βασισθείτε στις δικές σας ανάγκες. u Ίσως είναι δύσκολο να προσδιορίσετε τα πλε- ονεκτήματα, αλλά η τηλεματική σας επιτρέ- πει να εντοπίσετε και να αντιμετωπίσετε τις υπερβολές, και αυτό μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στον μέσο όρο. u Δεν μπορείτε να υπολογίσετε την απόδοση της επένδυσης αν δεν μετρήσετε το κόστος που θέλετε να βελτιώσετε. u Η απόδοση της επένδυσης δεν καθορίζεται από την ποιότητα και την ποσότητα δεδομέ- νων που συγκεντρώνονται από τις πλατφόρ- μες τηλεματικής, αλλά από τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες στην πράξη. 53 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=