Fleet Business #1

και δορυφορικά - στον ιδιοκτήτη του οχήματος ή σε εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο. Τα δεδομένα αυτά είναι μόνο το πρώ- το βήμα, αφού χρειάζεται να μετατρα- πούν σε ουσιαστική γνώση, που να επιτρέπει στους στόλους να μετρούν με ακρίβεια τους βασικούς δείκτες επιδόσεων (KPIs) και το συνολικό κό- στος ιδιοκτησίας (TCO), για να αντα- ποκριθούν στην αποστολή τους. Και είναι μία τεχνολογία που εξελίσ- σεται, αυξάνοντας τη δυνατότητα εν- σωμάτωσής της στα υπόλοιπα επιχει- ρησιακά συστήματα. Οι πληροφορίες που αντλούνται από την ενσωμάτωση αυτή, θα βοηθήσουν τις διοικήσεις να λαμβάνουν καλύτερες και πιο ενημε- ρωμένες αποφάσεις, για τη βελτίω- ση των καθημερινών λειτουργιών, τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τη βι- ωσιμότητά τους. Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η έρευνα του Πα- ρατηρητηρίου Εταιρικών Οχημάτων της Arval είχε δείξει ότι υπήρχε σαφής προτίμηση όσον αφορά στην υιοθέτη- ση της τεχνολογίας από εκείνους που διαθέτουν μεγαλύτερους στόλους, με μόλις 17% εκείνων που έχουν λιγότε- ρα από 10 οχήματα να χρησιμοποιούν τηλεματική, σε σύγκριση με το 47% εκείνων που διαθέτουν 10-49 οχήματα και 56% όσων έχουν περισσότερα από 50, αυτοκίνητα και φορτηγά. 1 Τμηματοποίηση και Κατάκτηση: Η εγκατάσταση τηλεματικής σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα είναι ένα περισσότερο δικαιολο- γημένο μέτρο ασφαλείας σε σχέση με την εγκατάσταση σε εταιρικά αυτοκίνητα. Έτσι, όταν πρόκειται για μεικτούς στόλους, ένας έξυπνος τρόπος να παρουσιάσετε την τηλεματική είναι να στοχεύσετε αρχικά στους οδηγούς βαν και τους βασικούς χρήστες. Τα δεδομένα ενός χρόνου πρέπει σαφώς να καταδεικνύουν την ασφάλεια των οδηγών, την κατανάλωση καυσίμων, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και να δι- καιολογούν την επέκταση της τηλεματικής ως θετική για το στόλο. 2 Μην πνίγεστε στα δεδομένα: Τα καινούργια συστήματα τηλεματι- κής παράγουν gigabytes δεδομένων κάθε μήνα και κάποιος πρέπει να τα κατανοήσει. Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα για μια μεγάλη επιχείρηση, γιατί της είναι εύκολο να βρει πόρους έτσι ώστε να τα αξιοποιήσει. Όμως για μια μικρο-μεσαία επιχείρηση η πρόσληψη ενός ανθρώπου που θα ερμηνεύσει τα δεδομένα και θα τα χρησιμοποιήσει, πρέπει να υπολογιστεί στο κόστος εφαρμογής. 3 Διαχείριση κατ’ εξαίρεση: Καθορίστε μια βάση για δείκτες όπως η κατανάλωση καυσίμων, ο αριθμός ατυχημάτων ανά 100 χλμ, το μέσο ασφάλιστρο ανά όχημα, και στη συνέχεια δημιουργήστε ένα σύστημα αναφοράς, έτσι ώστε να επισημαίνονται οι υπερβολές. Αντιμε- τωπίστε όσους δημιουργούν υπερβάσεις, όπως τους οδηγούς με πολλά ατυχήματα ή/και με υψηλή κατανάλωση καυσίμων. Μην προσπαθείτε να διαχειριστείτε λεπτομερώς ολόκληρο το στόλο, έτσι ώστε όλοι οι οδηγοί να καλύπτουν τους βασικούς σας δείκτες απόδοσης. 4 Σεβασμός στις πολιτισμικές διαφορές: Οι οδηγοί σε ορισμένα κράτη-μέλη της ΕΕ είναι πιο χαλαροί στo θέμα της παρακολού- θησης των αυτοκινήτων από άλλους. Το βασικό είναι να εξασφαλιστεί η αποδοχή τους και, κατά περίπτωση, να εμπλακούν τα συνδικάτα σε πρώιμο στάδιο, ώστε να υπάρχει η έγκριση των οδηγών πριν επιβληθεί μια λύση τηλεματικής από την κορυφή της διοίκησης. Για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, είναι σκόπιμο να αναπτυχθεί μια τοπική προ- σέγγιση ανά χώρα. Για τους στόλους που αναζητούν μια πανευρω- παϊκή λύση λογισμικού, θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο ενός συστήματος που ενσωματώνει ένα πλήκτρο ιδιωτικότητας - το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να απενεργοποιήσει την παρακολούθηση όταν χρησιμοποιεί το όχημα για προσωπική χρήση. Το γλωσσάρι της Τηλεματικής u OBDII port: H ενσωματω- μένη διαγνωστική θύρα είναι ένα τυποποιημένο σύστη- μα το οποίο είναι ικανό να διαβάσει πληροφορίες του αυτοκινήτου, που αφορούν κυρίως την κατάσταση του κινητήρα και τον έλεγχο των εκπομπών. Μέσω της θύρας αυτής οι τεχνικοί μπορούν να διαγνώσουν το αυτοκίνητο και να πραγματοποιήσουν σχετικές ενημερώσεις. u Dongle: Είναι ένα μικρό κομμάτι λογισμικού το οποίο έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με το OBDII port έτσι ώστε να μαζεύει και να αποθηκεύ- ει πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο σε ένα cloud. Διαθέτει πομπό και δέκτη. u Cloud: Είναι ένας εικονι- κός χώρος αποθήκευσης, ο οποίος μέσω μιας διαδικτυ- ακής σύνδεσης παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε υπολογιστή, στην πληροφο- ρική (IT) και στις εφαρμογές πληροφορικής. Κύρια πλεο- νεκτήματα είναι η καινοτο- μία, οι ευέλικτοι πόροι και η οικονομία κλίμακας. u API: Το API - Application Programming Interface (Διε- παφή Εφαρμογών Προγραμ- ματισμού) είναι ένα σύνολο πρωτοκόλλων τα οποία επι- τρέπουν την επικοινωνία με- ταξύ διαφόρων συστημάτων. Στην τηλεματική, ένα τέτοιο πρόγραμμα επιτρέπει στους Υπεύθυνους Διαχείρισης Στόλου να ενσωματώνουν τις μετρήσεις του οχήματος σε εσωτερικό σύστημα, έτσι ώστε να διευκολύνουν π.χ. την καλύτερη διαχείριση των δαπανών. 4 βασικές τακτικές 52 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=