Fleet Business #1
τικά είναι αυτά τα ποσοστά σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα; Η αγορά των μακροχρόνιων είναι αρ- κετά ώριμη στο χώρο των μεγάλων εταιρικών στόλων, σε επίπεδο άνω του 90%. Στις Μικρομεσαίες είναι σε ανερχόμενη φάση ωρίμανσης. Σίγου- ρα δε, στην αγορά του Private Lease έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική αγορά να ενσωματώσει τις νέες τάσεις στο χώρο της κινητικότητας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις μισθώσεις; Και τι σημαίνουν τελικά οι τάσεις αυτές για το μέλλον του κλάδου; Δυστυχώς, από λίγο έως καθόλου. Αν και στο εξωτερικό προγράμματα Peer-to-Peer ή Car Sharing για μακρο- χρόνια ή βραχυχρόνια χρήση είναι σε φάση ανάπτυξης, εδώ ακόμα είμαστε σε φάση «διστακτικής διερεύνησης». Αλλά σύντομα θα έχουμε, πιστεύω, εμφάνιση προγραμμάτων τα οποία θα έχουν στοιχεία από τα παραπάνω. Είναι και ο Έλληνας, που το αυτοκί- νητό του το έχει ακόμα ψηλά στη συ- ναισθηματική του ζώνη, ενώ σκέψεις που περιλαμβάνουν τις έννοιες του «διαμοιρασμού» έχουν ακόμα χαμηλή αξία για αυτόν. Πώς σας επηρεάζουν οι στόχοι που τίθενται από πλευράς ΕΕ για τις εκ- πομπές CO2 στα κράτη-μέλη και οι περιορισμοί στην κίνηση των πετρε- λαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχη- μάτων και πώς σκοπεύετε να αντα- ποκριθείτε σε αυτούς; Αρκετά, και τα πρώτα σημάδια αρχί- ζουν ήδη να φαίνονται. Στην ΕΕ πλέον και ειδικά στις πιο βόρειες χώρες, οι ταξινομήσεις σε αυτοκίνητα με χα- μηλούς ή μηδενικούς ρύπους έχουν εκτοξευθεί εις βάρος των αυτοκινή- των με υψηλές εκπομπές CO 2 . Είναι και το dieselgate, το οποίο έφερε τα επάνω-κάτω. Οι προτάσεις για «απα- γορεύσεις» στην κίνηση εντός πό- λεων των αυτοκινήτων ντίζελ, έχουν αλλάξει τελείως τον χάρτη. Πριν από πέντε χρόνια οι ταξινομήσεις ντίζελ στην Ευρώπη ανέρχονταν σε 50% του συνόλου. Σήμερα, με την εξέλιξη των κινητήρων βενζίνης, με τους περιορισμούς που ανακοινώνονται και με την ανάπτυ- ξη των ηλεκτρικών κινητήρων, έχουν φτάσει τα ντίζελ να είναι κοντά στο 10% του συνόλου. Αυτό προφανώς θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη μεταπωλητική αξία των αυτοκινήτων αυτών. Και στην Ελλάδα, επίσης, έχει ανατραπεί το ρεύμα στα ντίζελ. Από τα στοιχεία του Υπουργείου Μετα- φορών και του ΣΕΕΑ για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, οι ταξινομήσεις είναι πια 20% μόνο ντίζελ. Δυστυχώς, στους εταιρικούς στόλους η ζήτηση για ντί- ζελ παραμένει υψηλή, αλλά πιστεύω ότι οι εταιρείες Leasing θα δείξουν -και θα αποδείξουν- στους πελάτες ότι η επιλογή βενζινοκινητήρα είναι εξίσου καλή οικονομικά, αν όχι καλύ- τερη, ειδικά για μικρομεσαία αυτοκί- νητα έναντι αυτών με κινητήρα ντίζελ. Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις συνολικά για τον κλάδο στη χώρα μας και ποια μέτρα λαμβάνει ο Σύν- δεσμος για την αντιμετώπισή τους; Δυστυχώς, η στενόμυαλη πολιτική, και όχι η λογική εξακολουθεί να πρυτα- νεύει σημαντικά στις αποφάσεις των κυβερνώντων, νυν και πρώην. Και μι- λώ για το χώρο μου, βέβαια. Νόμοι που ψηφίζονται για εμάς αλλά χωρίς εμάς... κατά τα άλλα η πολλή διαβού- λευση μας πρόκανε... Άδικοι και στε- νόμυαλοι νόμοι ψηφίστηκαν πέρυσι, στην αρχή της σεζόν, «τιμωρώντας» με βαρύτατα πρόστιμα τις RaC εται- ρείες και τους πελάτες τους, εάν αυτοί δεν έχουν Διεθνή Άδεια Οδήγησης. Δηλαδή, ένας Αμερικανός τουρίστας, επειδή έχει μεν τα τυπικά προσόντα να οδηγεί, αλλά η άδεια δεν είναι με- ταφρασμένη σαν διεθνές δίπλωμα, θα πληρώσει 1.000 ευρώ πρόστιμο, άλλα 1.000 η εταιρεία και θα κατασχεθεί και το αυτοκίνητο! Στο μέτωπο της Μίσθωσης με Οδη- γό, η κυβέρνηση, υποκύπτουσα στις επιταγές του κλάδου των ΤΑΧΙ, προ- σπαθεί, με αλλεπάλληλες Υπουργικές Αποφάσεις και μονομερείς ενέργειες, Στην ΕΕ πλέον οι ταξινομήσεις σε αυτοκίνητα με χαμηλούς ή μηδενικούς ρύπους έχουν εκτοξευθεί εις βάρος των αυτοκινήτων με υψηλές εκπομπές CO 2 32 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=