Fleet Business #1

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ανα- πτύσσεται την τελευταία διετία με σταθερά βήματα, μειώνοντας σταδι- ακά τη μεγάλη πτώση που καταγρά- φηκε από το 2009 και μετά. Για πρώτη φορά από το 2010, η αγο- ρά νέων επιβατικών αυτοκινήτων ξεπέρασε το 2018 το φράγμα των 100.000 πωλήσεων, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με το 2017. Από το 2016 και μετά, οι πωλή- σεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων που αφορούν εταιρικούς στόλους οποιασδήποτε μορφής, ξεπερνούν το 50% του συνόλου των πωλήσεων, ενώ το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ξεπέρασε το 52%, με περισσότερα από 54.000 αυτοκίνητα και αύξηση 14%. Ιδιαίτερα δυναμικά αναπτύσσε- ται και η αγορά των ελαφρών φορ- τηγών -που ουσιαστικά στο σύνολό της αφορά εταιρικές πωλήσεις- πλησιάζοντας το 2018 τις 7.000 τα- ξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, κα- ταγράφοντας την τελευταία τριετία ανάπτυξη της τάξεως του 22%. Η αύξηση που καταγράφουν τα τε- λευταία χρόνια οι πωλήσεις μέσω χρονομίσθωσης έχουν συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εται- ρικών πωλήσεων, προσεγγίζοντας την αντίστοιχη εικόνα που καταγρά- φεται εδώ και αρκετά χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Η χρήση του αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό και ανά- γκη οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας κάθε μεγέθους, κά- τι που εκφράζεται τα τελευταία χρό- νια στη χώρα μας μέσω διαφόρων μορφών χρηματοδοτικής μίσθωσης που προσφέρουν ευελιξία, καθώς και χρηματοδοτικά και φορολογικά οφέλη. Σημαντικός μοχλός ανάπτυξης των εταιρικών πωλήσεων στη χώρα μας αποτελεί την τελευταία τριετία ο τουριστικός κλάδος. Ο αυξημένος αριθμός τουριστών έχει οδηγήσει σε σημαντική αύ- ξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων που απευθύνονται στην ημερήσια ενοικίαση, καθώς 1 στα 4 περίπου αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στο δι- ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΟΝΊΣΤΗΣ Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της Kosmocar-Volkswagen Η ελληνική αγορά αυτοκίνητου το 2018 κινήθηκε αυξητικά και στο πλαί- σιο των προβλέψεών μας. Σε αυτή την αύξηση συνετέλεσαν σημαντικά οι πωλήσεις προς εταιρείες ενοικιάσε- ων και οι μισθώσεις εταιρικών στολών, με συνολική βαρύτητα 53% επί των ταξινομήσεων επιβατικών. Ο τουρισμός συνετέλεσε ουσιαστικά στην αύξηση των εταιρικών πωλήσε- ων, αλλά μόνο κατ’ εκτίμηση μπορούμε να προσεγγίσουμε τις πωλήσεις προς το κανάλι εταιρειών ενοικίασης, καθό- τι οι ταξινομήσεις σε μικρές εταιρεί- ες ενοικιάσεων δεν χαρακτηρίζονται ως τέτοιες στα διαθέσιμα στατιστικά, ενώ σε πολλές περιπτώσεις καταγρά- φονται και ως ταξινομήσεις ιδιωτών. Αντίστοιχα, η αγορά των ελαφρών φορτηγών (LCV < 3.501kg) εμφανίζε- ται σταθερή έναντι του προηγούμενου έτους, οπότε έχουμε μια ένδειξη της πραγματικής «ανάπτυξης», με δεδο- μένο ότι οι συγκεκριμένες πωλήσεις αποτελούν βαρόμετρο για την πορεία της οικονομίας γενικότερα. Η νέα τάση του private leasing, η οποία αναπτύσσεται, θα επιτρέψει σε ελευθέρους επαγγελματίες να ανανεώσουν τα οχήματά τους, δια- τηρώντας τον έλεγχο των λειτουρ- γικών εξόδων τους, χωρίς όμως να απαιτείται να εκταμιεύσουν την αξία του οχήματος. Παράλληλα, το private leasing μπο- ρεί να προσελκύσει ακόμη περισσό- τερους ιδιώτες, λόγω της αλλαγής της αγοραστικής συνείδησης των κατανα- λωτών, που προάγει τη χρήση έναντι της ιδιοκτησίας. ΛΕΩΝΊΔΑΣ ΜΙΣΑΛΆΚΗΣ Country Director Opel Ελλάς ΑΕΕ 20 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=