Fleet Business #1

Παγκόσμια έρευνα στελεχών για την αυτοκίνηση 2019 Η 20ή ΕΤΉΣΙΑ παγκόσμια έρευνα στελεχών για την αυτοκίνηση της KPMG εξετάζει πώς βλέπουν τον παγκόσμιο αυτοκινητιστικό τομέα να αναπτύσσεται, να αλλάζει και να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες, περίπου 1.000 ανώτατα στελέχη αυτοκίνησης από όλο τον κό- σμο - και σχεδόν 2.000 καταναλωτές. Ο κλάδος της αυτοκίνησης εισέρχεται στην εποχή της «τέλειας καταιγίδας» της αλλαγής και της αβεβαιότητας. Καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβι- ομηχανία εισέρχεται σε φάση ανα- διάρθρωσης, τα στελέχη της διε- θνώς έθεσαν τη συνδεσιμότητα και την ψηφιοποίηση στην πρώτη θέση των τάσεων κατά την KPMG Global Automotive Executive Survey ( GAES ) του 2019. Επίκεινται περισσότερες αλλαγές. Τα στελέχη πιστεύουν ότι θα επέλθει μια μετατόπιση στον κλάδο και οι επιχει- ρήσεις θα πρέπει να στηριχθούν στις βασικές τους ικανότητες, καθορίζο- ντας τον νέο τους ρόλο, πέραν της παραδοσιακής τους εμπειρίας. ΒΑΣΙΚΈΣ ΑΝΤΙΛΉΨΕΙΣ u Η αυτοκινητοβιομηχανία πιθανότα- τα θα καθοδηγείται από τις πολιτι- κές και τους κανονισμούς u Οι χώρες μάλλον θα συνταιριάζουν την τεχνολογία των κινητήρων με τις πρώτες ύλες τους: οι ΗΠΑ θα επικε- ντρωθούν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ηλεκτρικά οχήμα- τα κυψελών καυσίμου (FCEV), ενώ η Κίνα θα καθορίζει την αγορά της ηλεκτρικής κινητικότητας u Ο χώρος του λιανικού εμπορίου παρουσιάζει έντονο μετασχηματι- σμό - ο αριθμός των καταστημάτων λιανικής πώλησης θα μειωθεί ή θα μετασχηματιστεί κατά 30% -50% έως το 2025 u Κανένας παίκτης δεν θα μπορεί να κυριαρχήσει μεμονωμένα στην αλυ- σίδα αξίας - περισσότερες εταιρείες ενδέχεται να είναι πρόθυμες να συ- νεργασθούν στο μέλλον u Η πλειονότητα των καταναλωτών θέλει το επόμενο όχημα που θα αγοράσει να είναι υβριδικό u Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) ξεπερνούν τα ηλεκτρικά οχή- ματα κυψελών καυσίμου (FCEVs) στην πρώτη θέση της ετήσιας πα- ραγωγής u Η Toyota αναγνωρίζεται από τα ανώτατα στελέχη ως το brand με την καλύτερη προοπτική μελλοντι- κής επιτυχίας, ακολουθούμενη από την BMW και την Tesla. Ο Dieter Becker , Global Head of Automotive στην KPMG, δήλωσε: «Η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να είναι ανήσυχη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αλλαγών. Δεν υπάρχει απλά μία παγκόσμια απάντηση και ο κλάδος λειτουργεί, επί του παρόντος, ως ένα σύνολο συνδεδεμένων, αλλά διακριτών νησιών. Αυτές οι οντότη- τες θα αλλάξουν, θα συγχωνευθούν και θα μετασχηματιστούν, καθώς ο κλάδος υιοθετεί την τεχνολογική επανάσταση. Η KPMG βλέπει αυτήν την αβεβαιότητα ιδιαίτερα στον τομέα των επιχειρήσεων που λειτουργούν με λογισμικό. Η πλειονότητα των κατα- σκευαστών αυτοκινήτων που ρωτήθη- καν πιστεύουν ότι είναι σε θέση να δι- αχειριστούν μια ανώτερη πλατφόρμα υπηρεσιών για να προσφέρουν υπη- ρεσίες κινητικότητας. Η KPMG έχει δι- αφορετική άποψη, καθώς πιστεύουμε ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις παραδοσιακές εταιρείες που βα- σίζονται σε στοιχεία ενεργητικού να ανταγωνισθούν τους τεχνολογικούς γίγαντες στα θέματα της κινητικότη- τας που βασίζονται στο λογισμικό». ΟΙ ΝΟΜΟΘΈΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΎΝ ΩΣ ΚΙΝΗΤΉΡΙΑ ΔΎΝΑΜΗ Περισσότερα από τρία στα τέσσερα στελέχη (77%) είναι πεπεισμένα ότι ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δήλωσαν ότι είναι υπεύθυνοι για το τεχνολογικό πρόγραμμα τις τελευταί- ες δεκαετίες, ο ρόλος αυτός αναλαμ- βάνεται από τους νομοθέτες οι οποίοι θα θέσουν το κύριο πρόγραμμα δρά- σης που καθορίζεται από τις πολιτικές της αγοράς. Ο Dieter Becker επεσή- μανε: «Οι πολιτικές της αγοράς στην Ασία και τις ΗΠΑ φαίνεται να είναι πολύ πιο προηγμένες από ό,τι στην Ευρώπη: το 83% των στελεχών στην Κίνα και το 81% των στελεχών στις ΗΠΑ πιστεύουν ότι η χώρα τους έχει σαφείς πολιτικές για την αυτοκινητο- βιομηχανία. Στη Δυτική Ευρώπη, μόνο οι μισοί από τους ερωτηθέντες CEO αισθάνονταν το ίδιο». ΘΑ ΣΥΝΥΠΆΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑΠΛΈΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΕΣ ΚΊΝΗΣΗΣ Τα στελέχη σε παγκόσμιο επίπεδο πι- στεύουν σε ένα αρκετά ομοιόμορφο μερίδιο των BEV (30%), των υβριδι- κών (25%), των FCEV (23%) και των ICEs (23%) μέχρι το 2040 - και οι καταναλωτές λένε «όχι» σε πλήρως εναλλακτικές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης, με τα υβριδικά αυτοκίνητα να είναι η πρώτη επιλογή για την επόμενη επιλογή αυτοκινήτου των καταναλω- τών, ενώ αυτά με κινητήρες εσωτε- ρικής καύσης (ICE) να ακολουθούν αρκετά κοντά. Η ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΉ (MOBILITY & LOGISTICS) ΘΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΘΟΎΝ Οι προσδοκίες για ένα κοινό οικο- σύστημα για την κινητικότητα και την Οι κύριες τάσεις στην αυτοκίνηση Tα στελέχη συμφωνούν τώρα περισσότερο από ποτέ (60%) ότι στο μέλλον δεν θα διαφοροποιούμε πλέον τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών 10 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=