FLEETNEWS #99

01.03.21 #99 15 „ ΤΟ PROPILOT ΤΗΣ NISSAN ΜΕ NAVI-LINK Στο νέο Nissan Qashqai , το ανα- βαθμισμένο σύστημα ProPilot είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές περιστά- σεις: όταν το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη χαμηλού ορίου ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει τις οδικές πινα- κίδες και το σύστημα πλοήγησης να λάβει υπόψη τα δεδομένα ορίου ταχύτητας ώστε να επιβραδύνει το Qashqai στην απαιτούμενη ταχύτη- τα. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνη- τα την ταχύτητα στο cruise control. Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησι- μοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύ- τητα προσέγγισης στροφών ή εξό- δων από τους αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του Qashqai, επεμβαίνοντας διορθω- τικά στο σύστημα διεύθυνσης, προ- κειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου. „ ΤΟ ACTIVE SCAN SUSPENSION ΤΗΣ DS Με την ανάρτηση DS Active Scan , μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από το παρμπρίζ, που συνδέεται ηλεκτρο- νικά με τον εμπρός και πίσω άξονα, συνεργάζεται με τέσσερις αισθητή- ρες ύψους και τρία επιταχυνσιόμε- τρα για την ανάλυση των αλλαγών στην επιφάνεια του δρόμου. Με τα δεδομένα που συλλέγονται από την κεντρική μονάδα του συστήματος, προσαρμόζεται ανάλογα η απόκριση της ανάρτησης του αυτοκινήτου. Το σύστημα μεταδίδει αυτά τα δεδομέ- να σε πραγματικό χρόνο σε μια Ηλε- κτρονική Μονάδα Ελέγχου, η οποία ενεργεί σε κάθε τροχό ανεξάρτητα. Ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνονται, προσαρμόζει συνεχώς την ανάρτηση, καθιστώντας την ανά- λογα πιο σφιχτή ή πιο μαλακή. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη σταθερότητα και επομένως ασφά- λεια, ηρεμία και άνεση οδήγησης. Το σύστημα είναι διαθέσιμο στο ολοκαί- νουργιο DS 9 . „ ΤΟ BLIND VIEW MONITOR ΤΗΣ HYUNDAI Όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί την ένδειξη αλλαγής λωρίδας, η οθόνη του προγράμματος οδήγησης δείχνει μια εικόνα του τυφλού σημείου στην επιλεγμένη πλευρά. Το σύστημα χρη- σιμοποιεί οθόνες surround ευρείας γωνίας σε κάθε πλευρά του οχήματος για τον έλεγχο περιοχών που δεν είναι ορατές από έναν συμβατικό καθρέ- φτη πίσω ή πλάγιας όψης. Η τεχνολο- γία βελτιώνει επίσης την ορατότητα σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης, όπως το σκοτάδι ή η βροχή. „ ΤΟ V2X ΤΗΣ AUDI ΠΡΟΣΤΑΤΕΎΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ Χάρη στην τεχνολογία V2X , δηλαδή την επικοινωνία μεταξύ οχήματος και υποδομών, τα μελλοντικά Audi θα μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό ότι εισέρχονται σε μια ενεργό σχολική περιοχή. Αυτό θα διασφαλίσει ότι ο οδηγός συμμορφώνεται με το όριο ταχύτητας και παραμένει σε εγρή- γορση για τυχόν παιδιά στο δρόμο. Το αυτοκίνητο λαμβάνει ένα σήμα που εκπέμπεται από τους φανούς ασφα- λείας που τοποθετούνται στις άκρες του δρόμου εντός της σχολικής ζώνης. „ ΤΟ EVASIVE STEERING ASSIST ΤΗΣ MERCEDES-BENZ Το Evasive Steering Assist μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό όταν προσπαθεί να αποφύγει έναν άλλο χρήστη του δρόμου που αναγνωρίζεται από το σύ- στημα υποβοήθησης σε μια κρίσιμη κατάσταση, χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες ραντάρ και την κάμερα πολλαπλών χρήσεων. Στη νέα S-Class , το σύστημα όχι μόνο αναγνωρίζει πε- ζούς σε στάση και διέλευση, αλλά και πεζούς και οχήματα, συμπεριλαμβα- νομένων ποδηλατών, που ταξιδεύουν κατά μήκος της οδού. Το όριο ταχύ- τητας εντός του οποίου λειτουργεί αυξήθηκε στα 108 km/h (αντί για 72), ενώβοήθεια παρέχεται επίσης σε δια- δρομές μεγάλων αποστάσεων. ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ 5 καινοτομίες ασφαλείας Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης χρησιμοποιούν πολλαπλούς αισθητήρες και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να ανταποκρίνονται έξυπνα σε κρίσιμες καταστάσεις - ή ακόμη και για την προληπτική αποφυγή τους, άμεσα ή έμμεσα. Παρουσιάζουμε παρακάτω πέντε από τις τελευταίες καινοτομίες που βασίζονται σε δεδομένα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=