FLEETNEWS #99
01.03.21 #99 14 ΣΕ ΙΣΧΥ ΤΡΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Τρεις κανονισμοί-ορόσημο για τα οχήματα, που εγκρίθηκαν τον πε- ρασμένο Ιούνιο από το Παγκόσμιο Φόρουμ Εναρμόνισης Κανονισμών Οχημάτων, τέθηκαν σε ισχύ στις 22 Ιανουαρίου 2021. Οι κανονισμοί αυτοί εφαρμόζονται στις 54 χώρες του ΟΗΕ που συμμετέχουν στη Συμφωνία του 1958, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κανονισμός υπ΄αριθ. 155 των ΗΕ για την ασφάλεια στον κυ - βερνοχώρο και τα συστήματα διαχείρισης ασφαλείας Αυτός είναι ο πρώτος διεθνής κα- νονισμός που διέπει την ασφάλεια κυβερνοχώρου των οχημάτων. Επιβάλλει, μεταξύ άλλων, διατά- ξεις ελέγχου εκτίμησης ευρωστίας των μέτρων ασφαλείας κυβερ- νοχώρου που εφαρμόζουν οι κα- τασκευαστές και του τρόπου με τον οποίο οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους μπορούν να μετριάσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με την ασφάλεια κυβερνοχώρου, καθώς και την υποχρέωση διενέργειας αξιολο- γήσεων κινδύνου και συνεχούς επικαιροποίησής τους. Κανονισμός υπ΄αριθ. 156 των ΗΕ για ενημερώσεις λογισμι - κού και συστήματα διαχείρισης ενημερώσεων Αυτός ο νέος κανονισμός των Ηνωμένων Εθνών δίνει μια νέα διάσταση στο σύστημα Έγκρισης Τύπου, που δεν υπήρχε στο πα- ρελθόν. Πρόκειται για τον πρώτο διεθνή κανονισμό για ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού οχημά- των. Κανονισμός υπ΄αριθ. 157 των ΗΕ για την έγκριση τύπου αυτόμα - των συστημάτων διατήρησης λωρίδας (ALKS) Πρόκειται για τον πρώτο διεθνή κανονισμό θέσπισης των λεγόμε- νων συστημάτων αυτόνομης οδή- γησης «επιπέδου 3» περιορισμένης χρήσης σε αυτοκινητόδρομους και κυρίως σε περιπτώσεις κυκλο- φοριακής συμφόρησης. Περιλαμ- βάνει μια σειρά προαπαιτούμενων ασφαλείας, σημαντικών διατάξε- ων παρακολούθησης οδηγού όταν απαιτείται να αναλάβει εκ νέου την οδήγηση, καθώς και διατάξεις για συστήματα αποθήκευσης δεδο- μένων αυτόνομης οδήγησης, ένα είδος μαύρου κουτιού που θα συλλέγει δεδομένα για το σύστη- μα και τη χρήση του, καθώς και παρακολούθηση οδηγού. Περισσότερα στο fleetnews.gr Λίγο μετά την κοινή πρόσκληση των ACEA, T&E και BEUC προς την Ε.Ε., από την οποία ζήτησαν να θέσει φι- λόδοξους στόχους ανά χώρα-μέλος για ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ο πρόεδρος της ACEA και CEO της BMW , Oliver Zipse , επανέρχεται στο θέμα και χαρακτηρίζει ζωτικής σημασίας τη διασφάλιση της πρόσβα- σης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε ένα επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο φόρ- τισης και ανεφοδιασμού. «Αυτό περιλαμβάνει τρεις τομείς: τα δημόσια σημεία φόρτισης, τα ιδιωτικά σημεία φόρτισης που χρειάζονται στο σπίτι και τα σημεία φόρ- τισης στους χώρους εργασίας. Αυτό απαιτεί μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια με δεσμευτικούς και μετρήσιμους στό- χους. Τα υπάρχοντα προγράμ- ματα της Ε.Ε. και οι νέες πρω- τοβουλίες πρέπει επειγόντως να ενοποιηθούν, για να χρημα- τοδοτηθεί και να υποστηριχθεί αυτό το τεράστιο έργο». «Το θέμα της υποδομής παρα- μένει άλυτο», επισημαίνει ο κ. Zipse. «Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκέφτεται να αυστηροποιήσει τους στόχους των στόλων επιβατικών αυτοκινήτων από -37,5% σε -50% μεταξύ 2021 και 2030, ενώ η Πράσινη Συμφωνία στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκ- πομπών CO2 κατά 55% μεταξύ 1990 και 2030. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομη- χανία θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής». «Ωστόσο, ένα πράγμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο: εάν οι στόχοι CO2 των στόλων αυστηροποιηθούν περαιτέρω, ο αυξανό- μενος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει και την απαίτηση υποδομών. Για κάθε εκατοστιαία μονάδα αύξησης του στόχου (συμπεριλαμβανομένης μιας αντίστοιχης αύξησης σε επίπεδο αναφο- ράς οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών), θα απαιτούνται τουλάχιστον άλλα 200.000 δημόσια σημεία φόρτισης - πλέον των τριών εκατομμυρίων που ήδη απαιτούνται έως το 2030», καταλή- γει ο κ. Zipse. Αναλυτικά στο fleetnews.gr OLIVER ZIPSE : ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΗΦΟΡΤΙΣΗΣ Το θέμα της υποδομής παραμένει άλυτο
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=