FLEETNEWS #99
01.03.21 #99 13 Η τεράστια έλλειψη chips / ημιαγω- γών και η πολυπλοκότητα βραχυπρό- θεσμης και μακροπρόθεσμης επίλυ- σης θεμάτων απαιτούν επανεξέταση επιλογών της εφοδιαστικής αλυσίδας εκ μέρους του κλάδου και των αρμό- διων για τη χάραξη πολιτικής, τονίζει η Sigrid de Vries, γενική γραμματέας της CLEPA ( Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινητοβιομηχανίας). Επισημαί- νει, επίσης, το πώς το 2021 μπορεί να γίνει έτος μεγάλης αστάθειας του μεταποιητικού κλάδου. Ενώ το ευρωπαϊκό οικοσύστημα ημιαγωγών παρέχει σήμερα απα- σχόληση σε 200.000 άτομα, η McKinsey υπολόγισε το 2019 ότι, υπό τις σωστές προϋποθέσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορού- σε να δημιουργήσει 400.000 ευ- ρωπαϊκές θέσεις εργασίας για ηλε- κτρονικά εξαρτήματα και λογισμικό οχημάτων. Σήμερα, απασχολούνται 1,7 εκατομμύρια εργαζόμενοι στους προμηθευτές συστημάτων αυτοκί- νησης στην Ευρώπη, επιπλέον των 1,2 εκατομμυρίων των εργαζομένων στους κατασκευαστές οχημάτων. Ωστόσο, οι απαιτούμενες επενδύσεις ανέρχονται σε δισεκατομμύρια ευρώ και η απόδοση -τόσο σε επίπεδο εσό- δων όσο και σε επίπεδο απασχόλη- σης- είναι δυσανάλογη και απαιτούν χρόνο σε σύγκριση με τον αντίκτυπο του κόστους αναδιάρθρωσης και των προσπαθειών Ε & Α που επιτελούνται εδώ και τώρα. Υπό αυτό το πρίσμα, τα θέματα ημιαγωγών δεν αναδει- κνύουν απλώς την προσοχή που απαιτείται για τη διαφοροποίηση και την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά θέτουν και στρατηγι- κά ερωτήματα για την Ευρώπη. Πρέπει να δοθεί έμφαση στην Έρευ- να και Καινοτομία (R&I) και στη ζή- τηση της αγοράς, παρά στις επιδο- τήσεις και την επανεγκατάσταση δραστηριοτήτων, επισημαίνει η κ. de Vries. Η μελλοντική στρατηγική ημια- γωγών συνδέεται με τη διασφάλιση της εκμετάλλευσης ευκαιριών επιχει- ρηματικότητας και απασχόλησης εκ μέρους της βιομηχανίας της Ε.Ε. σε ηλεκτρονικά συστήματα, λογισμικό και τεχνητή νοημοσύνη και τη δια- σφάλιση μελλοντικών εφαρμογών. Υπό το πρίσμα αυτό, θα χρειαστεί επίσης προσεκτική προσαρμογή της επικείμενης Στρατηγικής Ψηφιακής Δεκαετίας της Επιτροπής και αναθε- ώρηση της Βιομηχανικής Πολιτικής της Ε.Ε. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η CLEPA ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ Ε.Ε. Έλλειψη ημιαγωγών και αυτοκινητοβιομηχανία Η Continental εξαγόρασε μειο- ψηφικό μερίδιο της γερμανο-α- μερικανικής start-up Recogni . Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε μια νέα αρχιτεκτονική τυπωμένων κυκλωμάτων (chip) αναγνώρι- σης αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, βάσει τεχνητής νοημο- σύνης (AI). Οι μελλοντικοί επε- ξεργαστές προορίζονται για τους υπολογιστές υψηλής απόδοσης οχημάτων της Continental, με- ταξύ άλλων εφαρμογών, όπου θα εκτελούν ταχεία επεξεργασία δεδομένων αισθητήρων για αυ- τοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση. Ως στρατηγικός επενδυτής, η Continental συμβάλλει με την οικονομική δέσμευσή της και με την τεχνογνωσία της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, των αισθητήρων οχημάτων και των προηγμένων συστημάτων υπο- στήριξης οδηγού, στην περαι- τέρω ανάπτυξη του σχεδιασμού των κυκλωμάτων. Οι εμπειρογνώ- μονες της Continental προβλέ- πουν πως η κύρια παραγωγή του νέου κυκλώματος θα μπορούσε να ξεκινήσει από το 2026. Αναφο- ρικά, οι νέοι, εξαιρετικά εξειδικευ- μένοι επεξεργαστές χρησιμεύουν ως υπερ-οικονομικοί ενισχυτές δεδομένων: με ελάχιστη κατα- νάλωση ενέργειας, επιτρέπουν στους υπολογιστές οχημάτων να αποκτήσουν γρήγορη αίσθηση του άμεσου περιβάλλοντος του οχήματος, δημιουργώντας έτσι τη βάση για αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση. Και οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν το ποσό συμ- μετοχής τους. Η CONTINENTAL ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΤΥΠΩΜΕΝΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=