FLEETNEWS #97
15.02.21 #97 14 Η συνολική βαθμολογία του δείκτη ιδιοκτησίας EVX μετρά την ικανοποί - ηση των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχη - μάτων (σε κλίμακα 1.000 βαθμών) σε τμήματα premium και μαζικής αγο - ράς σε επτά παράγοντες: ακρίβεια της δηλωμένης ηλεκτρικής αυτονομίας, διαθεσιμότητα δημόσιων σταθμών φόρτισης, αυτονομία της μπαταρίας, κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης, οδηγική απόλαυση, ευκολία φόρτισης στο σπίτι και ποιότητα και αξιοπιστία του οχήματος. «Η αφοσίωση στη μάρκα μπορεί να είναι ασταθής μεταξύ των ιδιοκτητών EV», δήλωσε ο Brent Gruber , senior director global automotive στην J.D. Power . «Ενώ οι πρώτοι ιδιοκτήτες EV δηλώνουν ότι θα παραμείνουν πιστοί στα EV γενικά, η παραμονή στην ίδια μάρκα δεν είναι σίγουρη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να διατηρούν ικανοποιημένους τους ιδιοκτήτες και τους αγοραστές EV που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα τους πέραν του κόστους. Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανα- μένεται να πλημμυρίσουν την αγορά με καινούργια EV κατά τα επόμενα τρία χρόνια, για να κατακτήσουν μερίδιο της αγοράς, πρέπει να προσφέρουν οχή- ματα που προκαλούν ενθουσιασμό και ικανοποιούν τις ευρύτερες ανάγκες των ιδιοκτητών». Ημελέτη διαπιστώνει ότι το 95% των κατόχων EV των οποίων η συνολική ικανοποίηση ιδιοκτησίας υπερβαίνει τους 900 πόντους δη - λώνουν ότι θα επαναγοράσουν EV. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) αυτών των ιδιοκτητών δηλώνουν ότι «σίγουρα» θα επαναγοράσουν την ίδια μάρκα. Ωστόσο, η πιθανότητα αυτή μειώνε - ται καθώς μειώνεται η ικανοποίηση. Μεταξύ των ιδιοκτητών των οποίων η ικανοποίηση κυμαίνεται μεταξύ 600 και 750 βαθμών, το 77% δηλώνει ότι «σίγουρα» θα αγοράσει ένα άλλο EV - αν και η πιθανότητα επαναγοράς της ίδιας μάρκας είναι μόνο 25%. ΤΑ ΒΑΣΙΚΆ ΕΥΡΉΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΈΤΗΣ ΤΟΥ 2021: Αυτονομία: Στην απόφαση επιλο - γής EV, ο πιο συχνά αναφερόμενος παράγοντας είναι η μπαταρία και η αυτονομία οδήγησης. Ακόμη και με - τά την πραγματοποίηση της αγοράς, η αυτονομία εξακολουθεί να απο - τελεί κρίσιμο στοιχείο της εμπειρίας ιδιοκτησίας. Τόσο στα premium όσο και στα τμήματα της μαζικής αγοράς, η ακρίβεια της δηλωμένης αυτονο - μίας μπαταρίας και η πραγματική αυτονομία που βιώνει ο ιδιοκτήτης, αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της συνολικής ικανοποίησης των κατόχων. «Παρόλο που οι περισσότεροι ιδιοκτήτες οδηγούν λιγότερο από την αναφερόμενη αυτονομία της μπαταρίας του οχήματός τους, εξακολουθούν να θέλουν να γνωρίζουν ότι η πραγματική αυτονομία είναι κοντά στην αναφερό- μενη» , δήλωσε ο Gruber. «Θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο» . Υποδομής φόρτισης: Η δημόσια υποδομή φόρτισης αποτελεί βασικό καθοριστικό παράγοντα ικανοποίη - σης για τους ιδιοκτήτες EV, τόσο των premium όσο και των μαζικών μαρ - κών, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων. Η ικανοποίηση μεταξύ των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας premium (BEV) με διαθεσιμότητα δημόσιας φόρτισης είναι 235 μονά - δες υψηλότερη από ό,τι μεταξύ των ιδιοκτητών BEV μαζικής αγοράς, κυρίως λόγω του υψηλότερου βαθ - μού ικανοποίησης των ιδιοκτητών Tesla με το δημόσιο δίκτυο φόρτισης Tesla. Η ικανοποίηση για τη διαθεσι - μότητα της δημόσιας φόρτισης είναι 305 μονάδες υψηλότερη μεταξύ των κατόχων Tesla από ό,τι μεταξύ των ιδιοκτητών άλλων μαρκών. Οδηγική απόλαυση σε σχέση με την ποιότητα: Ενώ η οδηγική απόλαυση διαφέρει σημαντικά ανά τμήμα (892 για premium BEV και 758 για μαζική αγορά BEV), μόνο στο τμήμα της μαζικής αγοράς η οδηγι - κή απόλαυση ξεπερνά την ποιότητα και την αξιοπιστία. Η ποιότητα και η αξιοπιστία είναι ο πιο σημαντικός πα - ράγοντας της κορυφαίας εμπειρίας ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ η Tesla δεν φαίνεται να έχει καλή ποιότητα, οι ιδιοκτήτες της μάρκας είναι πιο ικανοποιημένοι συνολικά, δείχνοντας την προθυμία τους να παραβλέψουν ΜΕΛΕΤΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ EV J.D. POWER (EVX) ΣΤΙΣ ΗΠΑ Πρώτα τα TeslaModel S και Kia Niro EV Η πλειονότητα των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων προτίθεται να επαναγοράσει EV στο μέλλον.. Το Tesla Model S κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση γενικά. Το Kia Niro EV κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση μεταξύ των μαρκών μαζικής αγοράς. Μεταξύ των πρώτων κατόχων ηλεκτρικού οχήματος (EV), το 82% δηλώνει ότι «σίγουρα θα εξετάσει» το ενδεχόμενο επαναγοράς άλλου EV στο μέλλον, σύμφωνα με την αρχική μελέτη ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων J.D. Power U.S. (EVX). Ωστόσο, η ικανοποίηση από την τρέχουσα εμπειρία ιδιοκτησίας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το αν οι ιδιοκτήτες θα αγοράσουν ξανά την ίδια μάρκα EV. Πηγή: J.D. Power 2021U.S. Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership Study SM 798 790 782 780 758 686 669 TESLA MODEL S TESLA MODEL 3 ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ TESLA MODEL Y TESLA MODEL X AUDI E-TRON JAGUAR I-PACE J.D. POWER 2021 U.S. ELECTRIC VEHICLE EXPERIENCE (EVX) OWNERSHIP STUDY SM Συνολική Κατάταξη Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών (Βάσει κλίμακας 1.000 βαθμών) Ηλεκτρικό Όχημα Μπαταρίας Premium
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=