FLEETNEWS #96

08.02.21 #96 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΑΝΝΑ ΜΗΛΙΑΔΗ miliadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΑΝΤΩ ΤΖΟΛΑ tzola@direction.gr Η EQA ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντι - μετωπίζουν παγκοσμίως μια νέα απειλή: την έλλειψη ημιαγωγών και microchips κρίσιμων για την παρα - γωγή των σύγχρονων οχημάτων. Η μία μετά την άλλη εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, ανακοινώνουν μείωση της παραγωγής και ζητούν μέτρα ενίσχυσής της: Volkswagen , Stellantis , Nissan , Honda , Ford , General Motors , Toyota . Και άλλες, όπως η Volvo , κρούουν απλώς τον κώδωνα του κινδύνου. Η έλλειψη προφανώς προέρχεται από τη μείωση της ζήτησης που σημει - ώθηκε πέρυσι στην αυτοκινητοβιο - μηχανία αλλά και την περικοπή της παραγωγής, καθώς και την αυξημένη ταυτόχρονα ζήτηση για smartphone, tablet και συσκευές παιχνιδιών, που επέφεραν οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας. Έτσι, οι κατασκευαστές μικροκυκλωμάτων διοχέτευσαν την παραγωγή τους στις τεχνολογικές εταιρείες που κατασκευάζουν ηλε - κτρονικές συσκευές και τώρα που η ζήτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία αναζωπυρώνεται, η παραγωγή της διακυβεύεται από ένα νέο εμπόδιο που ορθώνεται μπροστά της. Δύο είναι τα θέματα που προκύ - πτουν, όπως φαίνεται από τις δηλώ - σεις εκπροσώπων της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ένα είναι η αποκατάσταση της ισορροπίας προσφοράς-ζήτησης. Η δυναμικό - τητα παραγωγής των microchips δεν μπορεί να αυξηθεί ιδιαίτερα από τη μια μέρα στην άλλη και ακόμα και αν συνέβαινε αυτό, οι Ευρωπαίοι κατα - σκευαστές -και εδώ είναι το δεύτερο θέμα- είναι κατά πολύ εξαρτημένοι από τους Ασιάτες και Αμερικανούς προμηθευτές τους. Έτσι, επιζητούν την ανεξαρτητοποίηση. Ήδη ο πρό - εδρος της ACEA και επικεφαλής της BMW , Oliver Zipse , αναφέρθηκε στην ανάγκη μιας ρεαλιστικής ευ - ρωπαϊκής στρατηγικής πρόσβασης στις προμήθειες και στις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για τα υπερσύγχρονα οχήματα. Το μέλος του Δ.Σ του VW Group , Markus Duesmann , δήλωσε πως «θα θέλαμε να έχουμε ισχυρούς chipmakers, τουλά- χιστον ισοδύναμους με της Ασίας και των Ηνωμένων Πολιτειών». Έτσι, φαίνεται πως η Ευρώπη -στο πλαίσιο υλοποίη - σης της πράσινης συμφωνίας και της ψηφιακής μετάβασης, καθώς και της νέας βιομηχανικής της στρατηγικής- εξετάζει την υποστήριξη της τοπικής παραγωγής τεχνολογικού υλικού, συ - μπεριλαμβανομένων επεξεργαστών και ημιαγωγών, μέσω ενός IPCEI , με στοχευμένη ενίσχυση που θα μπο - ρούσε να οδηγήσει σε επενδύσεις έως και 50 δισ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, άλλη μια πρό - κληση μένει να απαντηθεί, που ίσως και να κρύβει μια ευκαιρία για τη χώρα μας, η οποία είναι απούσα από το IPCEI, που δημιουργήθηκε το 2018 για τη μικροηλεκτρονική. Αναμένεται η σχετική Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Λίνα Τσαγκαράκη ΝΕΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ - ΝΕΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η νέα πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία EQA είναι το όνομα του μοντέλου entry-level στον ηλεκτρικό κόσμο της Mercedes-EQ . Οι τιμές ξεκινούν (με την επιδότηση του προγράμ - ματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" από 43.600 ευρώ για την EQA 250 (συν - δυασμένη κατανάλωση ισχύος: 15,7 kWh / 100 km · συνδυασμένες εκπο - μπές CO2: 0 g / km) με 140 kW και αυτονομία 426 χλμ. Θα ακολουθή - σουν και άλλες εκδόσεις για συγκε - κριμένες απαιτήσεις: αυτές θα περι - λαμβάνουν, αφενός μια σειρά ακόμα πιο σπορ μοντέλων τετρακίνησης με επιπλέον ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (eATS) και ισχύ 200 kW ή περισσότερο, και από την άλλη μια έκδοση με εμβέλεια άνω των 500 χιλιομέτρων (WLTP). ΗEQA διαθέτει καινοτόμα συστήματα και πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ η μπαταρία της μπορεί ναφορτιστεί στο 80%σε 30 λεπτά με ταχεία φόρτιση. Στην Ελλάδα, μέσω της Elpedison επιδο - τείται ο έξυπνος φορτιστής και κα - λύπτεται η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για ένα χρόνο. Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=