FLEETNEWS #96

08.02.21 #96 13 Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, που βασίζεται τόσο σε δεδομένα ποιοτικού χαρα - κτήρα όσο και στη λογοδοσία, θα γίνει νόμος του κράτους, ώστε να έχει δεσμευτικό χαρακτήρα. Το Σχέδιο εμπλέκει για την υλοποί - ησή του σε εθνικό επίπεδο όλους τους αρμόδιους φορείς και προβλέ - πει, μεταξύ άλλων, τη θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, τη βελτίωση του οδικού δικτύου με μεγάλα έργα υποδομών, τη διδασκαλία της Κυ - κλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία από το δημοτικό -που πλέον γίνεται υποχρεωτική-, την αλλαγή όλης της φιλοσοφίας των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, συγκε - κριμένες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής οδήγησης, αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχων για τις πα - ραβάσεις του ΚΟΚ. Ακολούθως, το Υπουργείο Υποδο - μών και Μεταφορών θα προχωρήσει στο Εθνικό Σχέδιο Επικοινωνιακής Πολιτικής για την Οδική Ασφάλεια. Τα βασικά σημεία: 1 Εθνικό Παρατηρητήριο για την Οδική Ασφάλεια Θα το αναλάβει με σύμβαση το Εθνι- κό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και θα είναι αρμόδιο για τη συλλογή, επε - ξεργασία και τήρηση εθνικής βάσης δεδομένων για την οδική ασφάλεια, βάσει έγκυρων διεθνών πρωτοκόλλων. 2 Σύστημα διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια με τέσσερις άξονες — Κυβερνητική Επιτροπή θα συντονί - ζει το διυπουργικό έργο σε θεσμικό επίπεδο. Σκοπός η μείωση των νε - κρών και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%. — Εκτελεστική Επιτροπή θα εκτελεί τις αποφάσεις και θα παρακολουθεί την υλοποίηση. — Τοπική Αυτοδιοίκηση θα έχει την ευθύνη υλοποίησης των επιχειρησι - ακών σχεδίων, με βασικό εργαλείο τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητι - κότητας. — Κοινωνία των Πολιτών. Ένταξη του έργου διαφόρων φορέων υπέρ του στόχου της μείωσης των θανα - τηφόρων ατυχημάτων. 3 Εκπαίδευση - Επικοινωνία Από τον προσεχή Σεπτέμβριο, η διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής θα γίνει υποχρεωτική στα σχολεία, ενώ αλλάζει η φιλοσοφία της θεωρητικής εξέτασης και της πρακτικής δοκιμασίας για την από - κτηση άδειας οδήγησης και θεσπί - ζονται προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής. Θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εκπόνηση εθνικού σχεδίου επι - κοινωνιακής πολιτικής για την οδική ασφάλεια. 4 Αποτελεσματικό Σύστημα Επιβολής Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση το βαθμό επικιν - δυνότητας και συχνότητας. Διαχω - ρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδη - γική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος - στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθεί Μητρώο Εποπτών ΚΤΕΟ , οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο του οχήματος. Μείωση της μέσης ταχύτητας κί - νησης στις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ./ώρα . Διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστί - μου και θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας , που θα είναι ο βασικός μηχανισμός συλλο - γής των χρηματικών ποσών από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα κατανέμει τα ποσά στους δήμους. Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ. 5 Ασφαλές Οδικό Δίκτυο Με εκτεταμένο Πρόγραμμα Επεμ- βάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφά- λειας , με αρωγό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων . Με απεμπλο - κή και προγραμματισμό μεγάλων έργων οδικών υποδομών και ολοκλή - ρωση του οδικού δικτύου της χώρας με νέους, σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια παρουσιάστηκε στις 3 Φεβρουαρίου σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και εκπροσώπων φορέων, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=