FLEETNEWS #96

08.02.21 #96 11 Μετά από μια χρονιά που σημείωσε την πλέον απότομη πτώση πωλήσε - ων αυτοκινήτων που γνώρισε η ΕΕ, λόγω της πανδημίας COVID-19, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει πως το 2021 θα υπάρξει ένα πρώτο βή - μα ανάκαμψης, με τις πωλήσεις να αυξάνονται περίπου κατά 10% σε σύγκριση με το 2020. Οι επιπτώσεις του Covid αναμένεται να συνεχιστούν το πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλά η αγορά αυτοκινήτου θα ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς προχωρούν τα προγράμματα εμβολιασμού. «Τώρα είναι ακόμα πιο σημαντικό να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. για να ενι- σχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην παγκόσμια σκηνή», δήλωσε ο νέ - ος πρόεδρος της ACEA , Oliver Zipse , ο οποίος είναι CEO της BMW . «Η βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η τοπική ζήτη- ση είναι ζωτικής σημασίας για την επι- στροφή μας στην προ κρίσης δυναμική», σημείωσε ο κ. Zipse. Ενισχυμένο λόγω αύξησης βιομηχα - νικών επενδύσεων και εθνικών μέ - τρων στήριξης για τόνωση της ζήτησης κατά τη διάρ - κεια της κρίσης Covid, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρι - κών αυτοκινήτων φόρτισης αυξήθηκε ιδιαίτερα πέρυσι και τα ανεπίσημα στοιχεία 2020 δείχνουν 10,5% σε επί - πεδο Ε.Ε. (από 3% το 2019). «Με τη σωστή πολιτική υπο- στήριξης, συμπεριλαμβανομένων της μαζικής αύξησης των υποδομών φόρτι- σης και του ανεφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., αυτή η θετική τάση μπορεί να συ- νεχιστεί», τόνισε ο κ. Zipse, σημειώνο - ντας ότι «παρά τις οικονομικές πιέσεις που προκαλούνται από την πανδημία, ο κλάδος μας παραμένει απόλυτα δεσμευ- μένος στον συνεχή μετασχηματισμό για ουδέτερο άνθρακα». Η απαλλαγή από τον άνθρακα, μαζί με την ψηφιοποίηση, αλλάζουν την φύση των τεχνολογιών των οχημά - των. Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA ζητά μια ρεαλι - στική ευρωπαϊκή στρατηγι - κή πρόσβασης στις προμή - θειες και τις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για τα υπερσύγχρονα οχήματα. Πράγματι, οι πρόσφατες ελ - λείψεις μικροκυκλωμάτων δείχνουν πόση αναστάτω - ση μπορεί να προκαλέσει στον κλάδο μια ξαφνική διακοπή κρίσιμων προ - μηθειών, με τις περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα επιχειρηματικό μοντέλο ήδη υπό πίεση λόγω του Brexit. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η ACEA ΖΗΤΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ACEA: ανάκαμψη 10%αναμένεται το 2021 Η General Motors , ο μεγαλύτε - ρος κατασκευαστής αυτοκινήτων των ΗΠΑ, θα καταστεί ουδέτερη άνθρακα. Η GM δεσμεύτηκε να επιτύχει ουδέτερο CO2 στα πα - γκόσμια προϊόντα και υπηρεσίες της έως το 2040, μετασχηματί - ζοντας το χαρτοφυλάκιό της σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και άλλες τεχνολογίες μη - δενικών εκπομπών. Η εταιρεία υπέγραψε επίσης το Business Ambition Pledge for 1.5 ⁰ C, μια επείγουσα έκκληση για δράση από έναν παγκόσμιο συνασπισμό του ΟΗΕ, οργανισμών, επιχειρή - σεων και ηγετών του κλάδου. Η GM έχει δεσμευτεί να θέσει επι - στημονικούς στόχους (SBTi) για να καταστεί ουδέτερη άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα: „ Στα επόμενα πέντε χρόνια, η GM θα επενδύσει 27 δισ. δολά - ρια σε ηλεκτρικά και αυτόνο - μα οχήματα, έναντι των 20 δισ. δολαρίων που είχαν προγραμ - ματιστεί προ πανδημίας. Αυτό σημαίνει πως πάνω από το ήμισυ των κεφαλαιουχικών δαπανών της GM (και της ομάδας ανάπτυ - ξης προϊόντων) θα αφιερωθεί σε προγράμματα EV και ηλεκτρικών αυτόνομων οχημάτων. „ Μέχρι το τέλος του 2025, το 40% των μοντέλων της GM στις ΗΠΑ θα είναι BEV και θα προσφέ - ρει 30 μοντέλα BEV παγκοσμίως. „ Η GMθα συνεχίσει να βελτιώνει την αποδοτικότητα καυσίμου των οχημάτων ICE. „ Ακόμα, φιλοδοξεί να εξαλείψει τις εκπομπές εξατμίσεων των νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων έως το 2035. „ Θα προμηθεύεται 100% ανανε - ώσιμη ενέργεια για τη λειτουργία των εγκαταστάσεών της στις ΗΠΑ μέχρι το 2030 και παγκοσμίως μέχρι το 2035 - πέντε χρόνια νω - ρίτερα από τον προηγούμενο στόχο της. „ Για να αντισταθμίσει τις απομέ - νουσες εκπομπές, θα επενδύσει σε πιστώσεις άνθρακα ή συμψη - φισμούς. „ Η GM συνεργάζεται με την EVgo, για να τριπλασιάσει το με - γαλύτερο δημόσιο δίκτυο γρήγο - ρης φόρτισης των ΗΠΑ, προσθέ - τοντας περισσότερους από 2.700 νέους γρήγορους φορτιστές έως το τέλος του 2025. ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΑΝΘΡΑΚΑ Η GM ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2040

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=