FLEETNEWS #86
16.11.20 #86 12 Η πανδημία Covid-19 επηρέασε πολ - λούς κλάδους, αλλά οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κι - νητικότητας είναι μεταξύ αυτών που επλήγησαν περισσότερο. Οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο συνεχίζουν να διέπονται από σοβα - ρές ανησυχίες για την υγεία και την οικονομία και η κινητικότητα παρα - μένει κάπως στο περιθώριο σε πολλές περιοχές. Πολλές αντιπροσωπίες αυτοκινήτων έκλεισαν και η αγορά αυτοκινήτων πάγωσε, με τις πωλή - σεις να μειώνονται κατά 71% στην Κίνα τον Φεβρουάριο του 2020, 47% στις ΗΠΑ τον Απρίλιο και 80% στην Ευρώπη, επίσης τον Απρίλιο. Ομοίως, η αντιμετώπιση της κινητικότητας έχει αλλάξει πολύ, καθώς πολλοί με - τακινούμενοι εργάζονται πλέον από το σπίτι και άλλοι αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Έτσι, η McKinsey πραγματοποιεί επαναλαμβανόμενες έρευνες κα - ταναλωτών στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και την Κίνα σχετικά με την κινητικότητα και τις συμπεριφορές των καταναλωτών για αγορά και συντήρηση αυτοκινήτων. Η έρευνα εξετάζει τόσο τις υπάρ - χουσες καταναλωτικές συνήθειες όσο και την αναμενόμενη μελλοντική συμπεριφορά. Τα ευρήματα της πέμπτης έρευνας, που πραγματοποιήθηκε το διάστη - μα 2-4 Σεπτεμβρίου, συνοψίζονται παρακάτω. ΑΓΟΡΆ ΚΑΙ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου βρίσκεται 14% κάτω από τα επίπεδα προ Covid-19, ωστόσο, σημειώνει μια βελτίωση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την προηγού - μενη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Μαΐου. Υπάρχουν, όμως, σημαντικές γεωγραφικές διαφορές: Η πρόθεση αγοράς νέου και μετα - χειρισμένου αυτοκινήτου για τους επόμενους 12 μήνες βελτιώθηκε στο - 10% (5 ποσοστιαίες μονάδες επάνω έναντι του Ιουλίου) και -7% αντίστοι - χα (3 π.μ. επάνω έναντι του Ιουλίου), σε σχέση με το επίπεδο προ-Covid-19. Και οι δύο τιμές αντιπροσωπεύουν τα υψηλότερα αποτελέσματα από την ανατροπή που προκάλεσε ο κο - ρωνοϊός. Αύξηση της πρόθεσης αγοράς σε όλες τις περιοχές σε σχέση με την τελευταία έρευνα, ειδικά μεταξύ των νοικοκυριών υψηλού εισοδήματος Όλες οι περιοχές, εκτός από την Κίνα, συνεχίζουν την προσπάθεια λιγότερων εξόδων για το αυτοκίνητο από ό,τι πριν την πανδημία, ωστόσο, ο προγραμματισμός δαπανών έχει βελτιωθεί σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές Οι ερωτηθέντες στις ΗΠΑ, το Ηνω - μένο Βασίλειο και την Ιαπωνία εστιά - ζουν λιγότερο σε χαρακτηριστικά EV / PHEV και ADAS, σε σχέση με την πρόθεση αγοράς προ Covid-19, ενώ στην Κίνα ισχύει το αντίθετο Το ποσοστό των πελατών που αγο - ράζουν «ανεξαρτήτως εκπτώσεων» αυξήθηκε σε όλες τις αγορές, υπο - δηλώνοντας μια πιο ισχυρή πρόθεση αγοράς Μεγαλύτερο ποσοστό καταναλω - τών στις ΗΠΑ διαπίστωσαν μεγαλύ - τερες εκπτώσεις. Ελαφρά μείωση στην Ευρώπη και την Ασία Η ψηφιακή διαδικασία αποκτά μεγαλύτερη σημασία για την αγορά. Λιγότερο από το ένα τρίτο των ηλικι - ακά νεότερων καταναλωτών προτι - μούν την πραγματοποίηση αγοράς αυτοκινήτου και των υπηρεσιών μετά την αγορά με φυσική παρουσία σε αντιπροσωπία. Οι ερωτηθέντες εν - διαφέρονται ακόμα περισσότερο για ανέπαφες υπηρεσίες, με τους μισούς περίπου να δέχονται να πληρώσουν επιπλέον για την υπηρεσία αυτή Το aftermarket συνεχίζει να βελ - τιώνεται. Οι πρόσφατες συναλλαγές ήταν περισσότερες - οι προοπτικές παραμένουν θετικές και σταθερές. ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΤΗΣ McKINSEY Η αγορά αυτοκινήτου και η κινητικότητα εν μέσωCovid-19 ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ 52% (έναντι 58% τον Ιούλιο) των ερωτηθέντων μετακι - νούνται λιγότερο από ό,τι προ Covid-19 Μετά τον Covid-19, οι κατα - ναλωτές πιθανόν να επιστρέ - ψουν στις προηγούμενες συνήθειες. Το περπάτημα, το ποδήλατο και η μικρο-κι - νητικότητα ενδέχεται να γί - νουν πιο δημοφιλή Αναμένεται μεταστροφή από τα αεροπλάνα και τα τρέ - να σε ιδιωτικά οχήματα για υπεραστικές μετακινήσεις σε όλες τις περιοχές Το ένα τρίτο των κατανα - λωτών προτιμά τη συνεχή πρόσβαση σε ιδιωτικό όχημα περισσότερο από πριν τον Covid-19, ιδιαίτερα οι ηλικι - ακά νεότεροι καταναλωτές.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=