FLEETNEWS #85

09.11.20 #85 15 το 27,8% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευ- ρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι ταξινομή- σεις τους μειώθηκαν κατά 13,7% σε 766.146 μονάδες. Οι πωλήσεις αυτο- κινήτων βενζίνης σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-24,3%), από περισσότερες των 1,7 εκατομμυρίων μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγο- ράς 47,5%, με τη βενζίνη να πέφτει κάτω από το 50% για πρώτη φορά από το 2016. Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν μείωση της ζήτησης για βενζινοκίνη- τα αυτοκίνητα κατά το τρίτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσά- ρων μεγάλων αγορών. ΟΧΉΜΑΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉΣ ΙΣΧΎΟΣ (APV ΚΑΙ ECV) Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, οι ταξινομήσεις των ηλε- κτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) υπερδιπλασιάστηκαν (+211,6%), φθάνοντας τις 273.809 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9,9%. Αυτή η έντονη ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην εισαγωγή κινήτρων από τις εθνικές κυβερνήσεις, που επιδιώκουν να αυξήσουν τη ζήτηση ως απάντηση στην κρίση του κορωνοϊού, η οποία ευνόησε σε μεγάλο βαθμό τους αγο- ραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για υβριδικά plug-in (PHEV) αυξήθηκε (+368,1%) κατά το τρίτο τρίμηνο, από 29.557 μονάδες πέρυσι σε 138.348 νέα αυ- τοκίνητα που πωλήθηκαν το 2020. Τόσο η Γερμανία όσο και η Γαλλία κα- τέγραψαν ποσοστιαίες αυξήσεις άνω του 400% η καθεμιά. Η αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) ήταν επίσης ισχυρή σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (+132,3%), συνολικά 135.461 μονάδες κατά την περίοδο του τρίτου τριμή- νου. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν τα καλύτερα σε πωλήσεις οχήματα εναλλακτικού τύπου στην Ε.Ε., σημειώνοντας αύ- ξηση 88,8% το τρίτο τρίμηνο του έτους. Συνολικά, πωλήθηκαν 341.092 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, αντιπροσωπεύοντας το 12,4% της αγοράς αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Η ζήτηση για αυτοκίνητα που χρη- σιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα -αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV)- επιβραδύνθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2020 (-6,8%), αν και με πιο μέτριο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτό οφειλόταν κυρίως στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων φυσικού αερίου (-13,2%), ενώ οι ταξινομήσεις οχημάτων υγραερίου παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες (+0,8%). Συνολικά τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου) κάλυψαν σχεδόν το 25% της αγοράς αυτοκινήτων της Ε.Ε. από τον Ιού- λιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται (+101,4%) από 337.108 μονάδες πέ- ρυσι σε 678.777 φέτος. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Γερ- μανία (+159,8%) και η Γαλλία (+144,1%) σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση, κυρίως λόγω των εξαιρετικά ισχυρών πωλήσεων των plug-in υβριδικών, ακολουθούμενες από την Ιταλία (+60,3%) και την Ισπανία (+51,6%). ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ Γ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕΡΙΔΙΟ % ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ HEV (ΥΒΡΙΔΙΚΑ) ECV (ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ) ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ Πηγή:ΈνωσηΕυρωπαίωνΚατασκευαστώνΑυτοκινήτου 47,5% 27,8% 12,4% 9,9% 2,3% ΚΛΑΔΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ Ο κλάδος εμπορίας πετρελαιοει- δών είναι πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης και σταθερότητας, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη του ΙΟΒΕ, αποφέροντας περισσό- τερα των 3,7 δισ. ευρώ στο κράτος, μέσω φόρων, δασμών και εισφο- ρών. Οριακές ήταν οι αλλαγές στα με- γέθη της αγοράς για το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πιο συγκεκριμένα, η αξία των πω- λήσεων μειώθηκε κατά 1,1%, σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα 11,8 δισ. ευρώ, ενώ ο όγκος αυξή- θηκε οριακά από 13.497 σε 13.503 χιλ. μετρικούς τόνους. Οι εταιρείες του κλάδου συνολικά μετά από φόρους και χωρίς να υπολογιστούν οι πωλήσεις σε αε- ροπορικά καύσιμα, παρουσίασαν για το 2019 οριακή κερδοφορία, μόλις 13,3 εκατ. ευρώ (καθαρό περιθώριο κέρδους 0,11% επί του τζίρου), γεγονός που οφείλεται κυ- ρίως στη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Σημειώνεται ότι τα απα- σχολούμενα κεφάλαια του κλάδου ανέρχονται σε 1,8 δισ. ευρώ. Ενισχυμένος ήταν ο δείκτης της απασχόλησης, με τις άμεσες θέ- σεις να αυξάνονται κατά 15,4%. Οι αμοιβές προσωπικού ανήλθαν σε 71,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργοδοτι- κές εισφορές σημείωσαν αύξηση 1,2%, αγγίζοντας τα 18,8 εκατ. ευ- ρώ. Οι συνολικές επενδύσεις -με- γάλο μέρος των οποίων αφορά την προστασία του περιβάλλοντος- το 2019 ξεπέρασαν τα 86,2 εκατ. ευ- ρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, συγκριτικά με το 2018. Σε αντίθεση με το 2019, τα απο- τελέσματα της φετινής χρονιάς κρούουν τον κώδωνα του κινδύ- νου για τον κλάδο. Συνολικά, στο εννεάμηνο του 2020, οι πωλήσεις σε όλα τα προϊόντα παρουσιά- ζουν σημαντική μείωση. Οι Βεν- ζίνες -14,4%, το Πετρέλαιο Κίνη- σης -10,7%, το Μαζούτ -13,3%, τα Ναυτιλιακά Καύσιμα -35% και τα Αεροπορικά κατά -67,9%. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=