FLEETNEWS #84

02.11.20 #84 14 Μια νέα έκθεση της Ένωσης Ευ - ρωπαίων Κατασκευαστών Αυτο - κινήτων (ACEA), με τίτλο «Making the Transition to Zero-Emission Mobility» , δείχνει πως, παρά την έντονη ανάπτυξη, η διαθέσιμη υπο - δομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημά - των στην ΕΕ εξακολουθεί να παραμέ - νει χαμηλότερη από την απαιτούμενη και άνισα κατανεμημένη μεταξύ των κρατών μελών. Αυτή η νέα έκθεση καταδεικνύει πως οι πωλήσεις αυτο - κινήτων ηλεκτρικής φόρτισης στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 110% τα τελευ - ταία τρία χρόνια. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε μόλις κατά 58% (λιγότερα από 200.000), αποδεικνύ - οντας ότι οι επενδύσεις σε υποδομές δεν συμβαδίζουν με τις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. «Αυτό είναι δυνητικά πολύ επικίνδυνο, καθώς θα μπορούσαμε σύντομα να φτάσουμε σε σημείο όπου η αύξηση της θέσπισης ηλεκτρικών οχημάτων σταμα- τά, αν οι καταναλωτές καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης εκεί όπου πρέπει να μετακινηθούν ή ότι πρέπει να αναμένουν επί μακρόν για έναν γρήγορο φορτιστή» , επεσήμανε ο γενικός διευθυντής της ACEA , Eric-Mark Huitema . Πράγματι, η ανάλυση της ACEA απο - καλύπτει ότι μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην Ε.Ε. διαθέτει σήμερα γρήγορο φορτιστή. Μόνον 28.586 σημεία φόρτισης είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση (με χωρητι - κότητα ≥22kW), ενώ τα κανονικά σημεία (<22kW) αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα (171.239). Πολλά από τα λεγόμενα «κανονικά» σημεία φόρτισης που περιλαμβάνο - νται στις στατιστικές της Ε.Ε. αποτε - λούν πρίζες κοινές ή κήπου, χαμηλής χωρητικότητας, που δεν είναι κα - τάλληλες για φόρτιση οχημάτων με αποδεκτή ταχύτητα, όπως οι κοινές πρίζες των γκαράζ. Ένα άλλο βασικό εύρημα της έκθε - σης ACEA είναι πως η υπάρχουσα υποδομή παραμένει εξαιρετικά άνι - σα κατανεμημένη σε ολόκληρη την Ε.Ε. Τέσσερις χώρες που καλύπτουν το 27% του συνολικού εμβαδού της - Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία και ΗΒ- αντιπροσωπεύουν άνω του 75% των σημείων ηλεκτρικής φόρτισης. Η χώρα με τις περισσότερες υποδομές, η Ολλανδία, έχει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τη μικρότερη υποδο - μή (Κύπρος, με 38 σημεία φόρτισης) Η ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επι - τροπή να επισπεύσει την αναθεώ - ρηση της Οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων της Ε.Ε., στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης από τον Covid, συμπεριλαμβανομέ - νων σαφών και δεσμευτικών στόχων ανάπτυξης για όλα τα κράτη-μέλη. «Έχοντας κατά νου τις υψηλότερες φιλο- δοξίες της Ευρώπης για το κλίμα, υπάρ- χει πλέον ακόμα πιο επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης των απαιτήσεων υποδομής για όλα τα εναλλακτικά οχήματα», τόνισε ο κ. Huitema. ΣΗΜΕΊΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝΟΧΗΜΑΤΩΝ Νέα έκθεση της ACEA Το Europcar Mobility Group παρου - σίασε σχέδια σύνδεσης ολόκληρου του στόλου του έως το 2023, για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών και της διαχείρισης του στόλου. Η εταιρεία ενοικίασης οχημάτων διαθέτει ήδη 44.000 συνδεδεμένα αυτοκίνητα και υπέγραψε συμβόλαιο με την Geotab και την Telefonica για επέκταση της συνδεσιμότητας σε όλα τα οχήματά της. Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο μέσω τηλεματικής αυτοκινή - των και φορτηγών θα παρέχει στην Europcar απρόσκοπτη πρόσβαση σε δεδομένα κινητήρων, συμπεριφορές οδήγησης και εντοπισμούς GPS, δί - νοντας πληροφορίες για τις διανυθεί - σες αποστάσεις, τα χιλιόμετρα των οχημάτων και τη στάθμη καυσίμων. Ο όμιλος αναφέρει πως αυτά τα δε - δομένα θα βοηθήσουν στη βελτίωση των εμπειριών των πελατών μέσω βελτιωμένων υπηρεσιών παράδοσης και περισυλλογής και επιστροφής οχημάτων, καθώς και στη βελτιστο - ποίηση των εσωτερικών διαδικασι - ών, όπως η διαχείριση αποθεμάτων στόλου και η συντήρηση οχημάτων. Η EUROPCAR ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΤΟΛΟ 75%ΟΛΩΝΤΩΝΦΟΡΤΙΣΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΕΙΜΕΝΟΙ ΣΕ 4 ΧΩΡΕΣ 25,4%ΟΛΛΑΝΔΙΑ 15,2% ΓΑΛΛΙΑ 20,3% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 14,3%ΗΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΛΗΘΟΣ ΣΗΜΕΙΩΝΦΟΡΤΙΣΗΣ TΟTOP 5 ΤΩΝ ΛΙΓΟΤΕΡΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝΦΟΡΤΙΣΗΣ ΚΥΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΛΤΑ 38 61 102 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 135 202 Πηγή: ACEA

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=