FLEETNEWS #83
26.10.20 #83 11 Τα δύο τρίτα του παγκόσμιου στόλου αυτοκινήτων θα εξακολουθούν να κινούνται με βενζίνη το 2050, δήλω - σε ο αντιπρόεδρος της IHS Markit , Daniel Yergin . Τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιστοιχούν σε 8 στα 10 καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2050, αλλά θα απαιτηθεί χρόνος μέχρι να εκτοπίσουν τη βενζίνη ως κυρίαρχο καύ - σιμο στις μεταφορές, γρά - φει ο αντιπρόεδρος της IHS Markit, Daniel Yergin , στο νέο του βιβλίο The NewMap: Energy, Climate and the Clash of Nations . «Το πετρέλαιο δεν είναι πλέον ο αδιαμ- φισβήτητος βασιλιάς στις μετακινήσεις αυτοκινήτων. Αλλά για αρκετό καιρό ακόμα η επιρροή του θα εξακολουθήσει να επεκτείνεται στον τομέα των μεταφο- ρών» , υποστηρίζει ο Yergin. Η IHS Markit προβλέπει ότι τα ηλε - κτρικά οχήματα (συμπεριλαμβανο - μένων των αυτοκινήτων μπαταρίας, υβριδικών plug-in και ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου) θα αποτελούν το 60-80% όλων των νέων πωλήσεων το 2050. Αυτό το αυξημένο μερίδιο αγοράς (από 2,2% των πωλήσεων νέων αυτο - κινήτων το 2020, σύμφω - να με τα στοιχεία της IHS Markit) θα οφείλεται στην κατασκευαστική αύξηση, καθώς και στη συνεχή βελ - τίωση των μπαταριών. Η IHS Markit προβλέπει πως το μέσο κόστος των μπα - ταριών ιόντων λιθίου θα πέσει κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα έως το 2023. Ωστόσο, τα βενζινο - κίνητα οχήματα θα εξακολουθούν να αποτελούν τα δύο τρίτα των 1,9 δισεκατομμυρίων κυκλοφορούντων αυτοκινήτων το 2050 λόγω του χρό - νου που απαιτείται για το μετασχη - ματισμό του στόλου. Η μέση ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι σχεδόν 12 έτη. Στην Ευρώπη τα επιβατικά είναι 10,8 ετών, τα βαν 10,9 ετών και τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα 12,3 ετών (στοιχεία ACEA). «Τουλάχιστον προς το παρόν, η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων προέρχεται σε μεγάλο βαθμό, όχι από τους καταναλω- τές, αλλά από κυβερνήσεις των οποίων οι εξελισσόμενες πολιτικές διαμορ- φώνονται από τη μέριμνα για το κλίμα, καθώς και από την αστική ρύπανση και συμφόρηση», παρατηρεί ο Yergin στο The NewMap . Η αποτυχία συμμόρφωσης στους νέ - ους κυβερνητικούς στόχους μείωσης εκπομπών «θα μπορούσε να επιφέρει στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόστιμα έως και 40 δισ. δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια» , προσθέτει, κα - ταλήγοντας ότι «αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα που προέρχεται από τους κανο- νισμούς και όχι από την καταναλωτική ζήτηση» . Περισσότερα στο fleetnews.gr Η ΒΕΝΖΙΝΗΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ Τα EV θα κυριαρχούν στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων Η WAYMO ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΠΑΛΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Η Waymo λανσάρισε ένα στό - λο αυτόνομων αυτοκινήτων στο Φοίνιξ της Αριζόνα. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, αλλά υπάρχουν μερικές ενδια - φέρουσες διαφορές: αυτήν τη φορά, δεν υπάρχει οδηγός ασφα - λείας και οι επιβάτες δεν περιορί - ζονται σε όσους επελέγησαν από τηWaymo. ΗWaymo είναι η μονάδα αυτονο - μίας της Alphabet , της μητρικής εταιρείας της Google . Από το 2017 δοκιμάζει αυτόνομα αυτοκίνητα ridehailing σε μια περιοχή 100 μιλίων γύρω από το Φοίνιξ της Αρι - ζόνα. Το 2018, η εταιρεία άρχισε να μεταφέρει επιβάτες βάσει ενός προγράμματος που ονομάζεται Waymo One , αλλά οι μόνοι επιβά - τες που επιτρέπονταν ήταν άτομα που είχαν επιλεγεί από τηWaymo. Τώρα, η Waymo ανεβάζει τον πή - χυ. Αφαιρεί τον οδηγό ασφαλείας, που ήταν στο τιμόνι κάθε αυτόνο - μου αυτοκινήτου για να αναλάβει τον έλεγχο, εάν ο υπολογιστής υπερφορτωθεί, κάνοντας τα οχή - ματα πραγματικά αυτόνομα για πρώτη φορά. Θα εξακολουθούν να παρακολουθούνται εξ αποστά - σεως, αλλά ηWaymo υποστηρίζει πως θα αποφασίζουν για την οδή - γησή τους αυτόνομα. Τα οχήματα της Waymo χωρίς οδηγό ασφαλείας θα κυκλοφο - ρούν μόνο στο ήμισυ της περιοχής δοκιμών των 100 μιλίων και σε ένα πρώτο στάδιο, μόνον οι χρήστες της Waymo One θα χρησιμοποι - ούν τα πραγματικά αυτόνομα αυ - τοκίνητα. Ωστόσο, επιτρέπεται να μεταφέρουν φίλους και συγγενείς. Περισσότερα στο fleetnews.gr
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=