FLEETNEWS #75

27.07.20 #75 15 δας (-0,9%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία (-19,8%) και η Γερμανία (-17,7%) εξακολούθησαν να έχουν διψήφια πτώση, ακολουθούμενες από την Ιταλία που κατέγραψε πιο ήπια μείωση (-5,3%). Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η αγορά νέων ελαφρών επαγγελματι - κών οχημάτων στην Ε.Ε. συρρικνώθη - κε κατά 31,8%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-45,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-35,9%), τη Γαλλία (-31,2%) και τη Γερμανία (-25,1%). Η Ελλάδα είχε και αυτή διψήφια πτώση (-20,1%). ΝΈΑ HCV 16T ΚΑΙ ΆΝΩ Τον Ιούνιο του 2020, οι ταξινομήσεις στον τομέα των βαρέων φορτηγών της Ε.Ε. επλήγησαν σοβαρά (-55,6%), με την Εσθονία και τη Λετονία να καταγράφουν ποσοστιαία πτώση άνω του 80%. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν επίσης αρνητικά αποτελέσματα, ιδίως η Γερ - μανία (-57,4%), η Ισπανία (-55,7%) και η Ιταλία (-51,8%). Διψήφια πτώση της ζήτησης και την Ελλάδα (-38,0%). Αντίθετα, η Κύπρος ήταν το μόνο κράτος-μέλος της Ε.Ε. που σημείωσε ανάπτυξη τον περασμένο μήνα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, 92.278 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ε.Ε., μειωμένα κατά 44,2%% σε σύγκριση με την αντί - στοιχη περσινή περίοδο. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 41,3% στη Γερμα - νία, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-40,6%), την Ισπανία (-37,3%) και την Ιταλία (-34,2%). Η χώρα μας σε αυτό το τμήμα βαρέων οχημάτων σημείω - σε αύξηση της ζήτησης συνολικά το εξάμηνο κατά 17,4%. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5 T Τον Ιούνιο του 2020, η ζήτηση για νέα φορτηγά σε ολόκληρη την Ε.Ε. μειώθηκε για δωδέκατο συνεχή μήνα. Οι ταξινομήσεις υποδιπλασιάστηκαν (-54,3%), από 43.876 μονάδες τον Ιούνιο του 2019 σε 20.064 μονάδες τον περασμένο μήνα. Η Γερμανία -η κορυφαία αγορά οχημάτων αυτού του τύπου- σημείωσε υψηλότερη ποσοστιαία μείωση (-56,4%) από ό,τι τον Μάιο. Η Ισπανία (-54,7%), η Ιτα - λία (-48,3%) και η Γαλλία (-33,8%) αντιμετώπισαν παρόμοια πτώση στη ζήτηση, όπως και η χώρα μας (-31,3%). Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, στην Ε.Ε. καταγράφηκαν συνολικά 115.224 νέες ταξινομήσεις φορτηγών, ή 42,0% λιγότερες από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. συρρικνώθηκαν σημαντικά: Γαλλία (-39,4%), Γερμανία (-38,5%), Ισπανία (-36,2%) και Ιταλία (-33,7%). Η συνολι - κή πορεία του εξαμήνου στην Ελλάδα ήταν θετική με αύξηση 21,3%. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5 T Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 41,5% στην Ε.Ε., καταγράφο - ντας ελαφρά βελτίωση σε σύγκριση με εκείνη του Μαΐου (-56,5%). Μόνο τρεις από τις 27 αγορές της Ε.Ε. σημεί - ωσαν θετικά αποτελέσματα τον Ιούνιο του 2020: Κύπρος, Λουξεμβούργο και Σλοβακία. Οι άλλες 24 αγορές, συ - μπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων, υπέστησαν όλες διψήφια ποσοστιαία πτώση τον Ιούνιο, το ίδιο και η Ελλάδα (-58,7%). Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση για λεω - φορεία και πούλμαν σε ολόκληρη την Ε.Ε. μειώθηκε κατά 35,1%, με 12,508 νέες ταξινομήσεις οχημάτων στην περιοχή. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ στην Ισπα - νία (-52,3%), λίγο λιγότερο στην Ελλά - δα (-46,1%), ενώ η Ιταλία (-21,3%), η Γερμανία (-19,2%) και η Γαλλία (-18,9%) παρουσίασαν πιο μέτρια πτώση μέχρι στιγμής φέτος. EΕ+EΖΕΣ 1 +ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΙΟΥΝΙΟΣ %ΜΕΤ 20/19 ΙΑΝ-ΙΟΥΝ %ΜΕΤ 20/19 2020 2019 2020 2019 ΑΥΣΤΡΙΑ 3.638 3.952 -7,9% 16.818 23.178 -27,4% ΒΕΛΓΙΟ 7.769 7.164 8,4% 34.136 43.721 -21,9% ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 361 658 -45,1% 2.289 2.891 -20,8% ΚΡΟΑΤΙΑ 548 858 -36,1% 3.202 5.005 -36,0% ΚΥΠΡΟΣ 143 154 -7,1% 791 981 -19,4% ΤΣΕΧΙΑ 1.486 1.753 -15,2% 7.402 10.221 -27,6% ΔΑΝΙΑ 2.333 2.830 -17,6% 13.994 17.211 -18,7% ΕΣΘΟΝΙΑ 214 359 -40,4% 1.656 2.431 -31,9% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 871 1.344 -35,2% 6.266 7.969 -21,4% ΓΑΛΛΙΑ 51.849 48.109 7,8% 174.628 253.901 -31,2% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 21.036 25.569 -17,7% 114.418 152.825 -25,1% ΕΛΛΑΔΑ 740 747 -0,9% 3.164 3.962 -20,1% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.805 2.226 -18,9% 10.139 12.904 -21,4% IΡΛΑΝΔΙΑ 3 568 748 -24,1% 10.571 15.319 -31,0% ITΑΛΙΑ 4 16.000 16.893 -5,3% 61.562 96.024 -35,9% ΛΕΤΟΝΙΑ 152 229 -33,6% 968 1.345 -28,0% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 281 400 -29,8% 1.560 2.601 -40,0% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 459 445 3,1% 2.009 2.722 -26,2% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.115 7.643 -46,2% 30.392 44.136 -31,1% ΠΟΛΩΝΙΑ 5.127 5.967 -14,1% 24.622 35.060 -29,8% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 2.347 3.666 -36,0% 11.622 19.015 -38,9% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.267 1.191 6,4% 6.383 8.128 -21,5% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 516 794 -35,0% 2.893 4.228 -31,6% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 666 831 -19,9% 3.736 5.936 -37,1% ΙΣΠΑΝΙΑ 16.268 20.276 -19,8% 62.989 115.924 -45,7% ΣΟΥΗΔΙΑ 2.240 4.530 -50,6% 12.479 22.960 -45,6% EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 142.799 159.336 -10,4% 620.689 910.598 -31,8% EΕ14 5 130.233 143.916 -9,5% 555.048 818.867 -32,2% EΕ12 6 12.566 15.420 -18,5% 65.641 91.731 -28,4% IΣΛΑΝΔΙΑ 81 100 -19,0% 535 769 -30,4% NOΡΒΗΓΙΑ 2.557 3.505 -27,0% 15.082 19.547 -22,8% ΕΛΒΕΤΙΑ 2.329 2.870 -18,9% 12.984 17.122 -24,2% EΖΕΣ 4.967 6.475 -23,3% 28.601 37.438 -23,6% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 30.041 39.929 -24,8% 108.876 196.418 -44,6% ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 177.807 205.740 -13,6% 758.166 1.144.454 -33,8% ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 165.241 190.320 -13,2% 692.525 1.052.723 -34,2% ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5 ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6 ΚράτηΜέλη μετά το 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=