FLEETNEWS #71
29.06.20 #71 13 ήταν -32,2%. Το πεντάμηνο Ιανουα - ρίου - Μαΐου, η αγορά νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 36,4%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-51,2%), ακο - λουθούμενη από την Ιταλία (-42,4%), τη Γαλλία (-40,3%) και τη Γερμανία (-26,6%). Στην Ελλάδα είχαμε -24,6% πτώση. ΝΈΑ HCV ΆΝΩ ΤΩΝ 16T Τον πέμπτο μήνα του 2020, οι νέες ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 59,7% φτάνοντας στις 11.783 μονάδες. Η ζήτηση στην Κεντρική Ευρώπη μειώθηκε αισθητά (-74,5%), με την Εσθονία, τη Λιθουα - νία, τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία να σημειώνουν ποσοστιαία μείωση άνω του 80%. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρου - σίασαν επίσης αρνητικά αποτελέσμα - τα, ιδίως η Ισπανία (-62,1%) και η Γερ - μανία (-58,0%). Αντίθετα, η Κύπρος (+233,3%) και η Ελλάδα (+57,9%) ήταν τα μόνα κράτη μέλη της ΕΕ που ση - μείωσαν ανάπτυξη τον προηγούμενο μήνα. Μέχρι στιγμής το 2020, 76.232 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 41,1% σε σύγκριση με την ίδια περυσινή περίοδο. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 41,9% στη Γαλλία, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-36,8%), την Ισπανία (-32,1%) και την Ιταλία (-29,0%). Στο πεντάμηνο η χώρα μας είχε 38,1% αύξηση. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Μάιο, η ζήτηση φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκε κατά 56,9%, σηματο - δοτώντας τον 11ο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Η Γερμανία παρέμεινε η κορυφαία αγορά μεσαίων και βαρέ - ων επαγγελματικών οχημάτων με ταξινομήσεις 4.535 μονάδων, αν και αντιστοιχεί μόνο στα μισά φορτηγά από αυτά που πουλήθηκαν ένα χρόνο πριν (-54,6%). Η Ισπανία (-58,9%), η Γαλλία (-47,0%) και η Ιταλία (-41,3%) σημείωσαν παρόμοια πτώση. Η χώρα μας παρουσίασε αύξηση και σε αυτή την κατηγορία (+31,3%). Το πεντάμη - νο του 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψε συνολικά 95.174 ταξι - νομήσεις νέων φορτηγών, ή 38,6% λιγότερες από την ίδια περίοδο πέ - ρυσι. Η Γαλλία (-41,0%) σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-33,4%), την Ισπανία (-30,9%) και την Ιταλία (-29,4%). Το πεντάμηνο στην Ελλάδα είχαμε αύξηση 38,1%. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν (-56,5%) σε ολόκληρη την ΕΕ, στις 1.583 μονάδες (σε σύγκριση με 3.636 τον Μάιο του 2019). Μόνο τέσσερις από τις 27 αγορές της ΕΕ κατέγραψαν θετικά αποτελέσματα τον Μάιο του 2020: η Κύπρος, η Τσεχία, η Φινλαν - δία και η Σουηδία. Οι άλλες 23 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσά - ρων μεγάλων, κατέγραψαν διψήφια πτώση τον περασμένο μήνα. Το ίδιο και η Ελλάδα (-92,5%). Το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου η ζήτηση για λε - ωφορεία και πούλμαν στην Ευρωπα - ϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 33,2%, με συνολικές ταξινομήσεις 10.125 νέων οχημάτων σε ολόκληρη την περιοχή. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν πάνω από το ήμισυ στην Ισπανία (-54,3%), ενώ η Γαλλία (-21,5%), η Γερμανία (-17,0%) και η Ιταλία (-13,6%) σημείωσαν μι - κρότερη πτώση. Σημαντική ήταν η πτώση του πενταμήνου για τη χώρα μας (-43,4%). EΕ+EΖΕΣ 1 +ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΜΑΪΟΣ %ΜΕΤ 20/19 ΙΑΝ-ΜΑΪ %ΜΕΤ 20/19 2020 2019 2020 2019 ΑΥΣΤΡΙΑ 2.920 4.038 -27,7% 13.180 19.226 -31,4% ΒΕΛΓΙΟ 5.750 7.412 -22,4% 26.367 36.557 -27,9% ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 315 457 -31,1% 1.928 2.233 -13,7% ΚΡΟΑΤΙΑ 452 998 -54,7% 2.654 4.147 -36,0% ΚΥΠΡΟΣ 167 206 -18,9% 648 827 -21,6% ΤΣΕΧΙΑ 1.129 1.829 -38,3% 5.916 8.468 -30,1% ΔΑΝΙΑ 1.815 2.908 -37,6% 11.663 14.381 -18,9% ΕΣΘΟΝΙΑ 218 434 -49,8% 1.442 2.072 -30,4% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 912 1.327 -31,3% 5.395 6.625 -18,6% ΓΑΛΛΙΑ 27.483 40.954 -32,9% 122.779 205.792 -40,3% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 15.761 28.930 -45,5% 93.382 127.256 -26,6% ΕΛΛΑΔΑ 480 708 -32,2% 2.424 3.215 -24,6% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.279 2.329 -45,1% 8.334 10.678 -22,0% IΡΛΑΝΔΙΑ 3 508 1.717 -70,4% 10.011 14.571 -31,3% ITΑΛΙΑ 4 11.500 17.770 -35,3% 45.590 79.131 -42,4% ΛΕΤΟΝΙΑ 169 235 -28,1% 816 1.116 -26,9% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 143 527 -72,9% 1.279 2.201 -41,9% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 278 476 -41,6% 1.550 2.277 -31,9% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 3.354 6.818 -50,8% 26.288 36.493 -28,0% ΠΟΛΩΝΙΑ 3.480 6.153 -43,4% 19.495 29.093 -33,0% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 1.691 3.469 -51,3% 9.275 15.349 -39,6% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.098 1.304 -15,8% 5.116 6.937 -26,3% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 425 858 -50,5% 2.377 3.434 -30,8% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 600 910 -34,1% 3.070 5.105 -39,9% ΙΣΠΑΝΙΑ 8.574 20.746 -58,7% 46.721 95.648 -51,2% ΣΟΥΗΔΙΑ 2.103 4.315 -51,3% 10.239 18.430 -44,4% EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 92.604 157.828 -41,3% 477.939 751.262 -36,4% EΕ14 5 83.129 141.588 -41,3% 424.864 674.951 -37,1% EΕ12 6 9.475 16.240 -41,7% 53.075 76.311 -30,4% IΣΛΑΝΔΙΑ 94 148 -36,5% 454 669 -32,1% NOΡΒΗΓΙΑ 2.179 3.580 -39,1% 12.525 16.042 -21,9% ΕΛΒΕΤΙΑ 1.948 3.207 -39,3% 10.655 14.252 -25,2% EΖΕΣ 4.221 6.935 -39,1% 23.634 30.963 -23,7% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 7.541 29.142 -74,1% 78.835 156.489 -49,6% ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 104.366 193.905 -46,2% 580.408 938.714 -38,2% ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 94.891 177.665 -46,6% 527.333 862.403 -38,9% ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5 ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6 ΚράτηΜέλη μετά το 2004
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=