FLEETNEWS #68
09.06.20 #68 3 Την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλο - ντος (5 Ιουνίου), επέλεξε ελληνική κυβέρνηση για την ανακοίνωση των μέτρων για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, που φτάνουν στα 100 εκατ. ευρώ. «Μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον, που αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλ- λοντικής μας πολιτικής για την εγκατά- λειψη των ρυπογόνων καυσίμων» όπως τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης , κατά την παρουσίαση του προγράμματος. Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί κεντρικό βραχίονα της περιβαλλοντικής αντί - ληψης της χώρας. Αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Αγορά και την Κοινωνία των Πολιτών. Γι’ αυτό συνοδεύεται από την «Πράσινη Συμφωνία» που υπογράφουν 19 φο - ρείς και δύο υπουργεία. Επιδοτείται σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες η αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφε - λος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλο - φορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επί - σης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρι - κών αυτοκινήτων. Το σύνολο των κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση ανακοίνωσαν οι συ - ναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος - Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής . Σε τέσσερις άξονες το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση: Ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων Υποδομές για εύκολη φόρτιση Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης Προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή. Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρι - κού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέ - σο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συ - ντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκ - μήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μό - νο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ). Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ. Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας. Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επι - πλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα. Για την αγορά και μίσθωση ηλε - κτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περί - πτωση των εταιρικών οχημάτων επι - δοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματι - κής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μί - σθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος. Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δε - δομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρο - νικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλή - σεως του προϋπολογισμού. Επίσης, μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Τα - μείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα δια - τηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια. Λεπτομέρειες εδώ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Ελλάδα: 100 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση Μπορείτε να δείτε το video εδώ Τα 100 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση είναι μόνο η αρχή. Θα υπάρξει συνέχεια και με ευρωπαϊκούς πόρους
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=