FLEETNEWS #68
09.06.20 #68 11 6 Ο στόχος των 95 γρ. δεν πρέ - πει να αναβληθεί. Αυτή ήταν η θέση των εκπροσώπων της Ε.Ε. που παρίσταντο στο panel. Το αν θα επιβληθούν πρόστιμα αποτελεί θέμα εκτενών συζητήσεων. Τρία στοιχεία καθιστούν δύσκολη τη συμμόρφωση των αυτοκινητοβιομηχανιών: η ανα - βολή λανσαρίσματος νέων μοντέλων EV - όχι μόνο λόγω κλεισίματος των εργοστασίων, αλλά και των καθυ - στερήσεων των εγκρίσεων και της έλλειψης μπαταριών. 7 Ο σημερινός καθαρότερος αέ - ρας των πόλεων υποστηρίζει τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικό - τητα. Ο αέρας των πόλεων είναι πιο καθαρός από ποτέ. Οι κάτοικοι δεν θέλουν να επιστρέψουν στα επίπεδα ρύπανσης προ κορωνοϊού. Οι μετα - φορές αντιπροσωπεύουν το 14% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μέχρι το 2050, το ποσοστό αυτό θα πρέπει να μηδενιστεί. Αυτό που χρειάζεται, είναι ένα συνεπές και μακρόπνοο σχέδιο που θα δια - σφαλίζει ένα διαλειτουργικό, ψηφι - ακό και συνδεδεμένο οικοσύστημα φόρτισης. Τα υλικά στοιχεία για κάτι τέτοιο είναι ένα κανονιστικό πλαίσιο, η άμεση δημόσια χρηματοδότηση και τα φορολογικά κίνητρα, λέει το VWGroup. 8 Η Ευρώπη πρέπει να διευκολύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις σε υπο - δομές φόρτισης. Σήμερα, εταιρείες όπως η Fastned δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν χρηματοδότηση και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ορισμέ - νες αγορές λόγω της γραφειοκρατίας και της τοπικής νομοθεσίας. Η Ε.Ε. πρέπει να παρέχει υποστήριξη σε αυτούς τους τομείς. 9 Ας πάρουμε τη Νορβηγία ως παράδειγμα. Πρόσφατα νορβη - γικά στοιχεία πωλήσεων νέων αυτο - κινήτων δείχνουν πως τα EV επηρε - άστηκαν λιγότερο από τον κορωνοϊό από τα οχήματα ICE. Η νορβηγική συνταγή για την επιτυχία των EV είναι απλή και αποτελεσματική: κάνετέ τα φθηνότερα από τα ICE, δώστε πολλά πρακτικά προνόμια (δωρεάν στάθ - μευση, χρήση λωρίδων λεωφορείων) και διαθέστε άφθονους σταθμούς φόρτισης. 10 Το V2G (Vehicle to Grid) πρέπει να επιταχυνθεί. Σήμερα, μόνο τα EV που χρησιμοποιούν το πρό - τυπο φόρτισης ChaDeMo -δηλαδή τα Nissan και Mitsubishi - μπορούν να φορτιστούν αμφίδρομα, που ση - μαίνει πως μπορούν να επιστρέψουν ισχύ στο δίκτυο (V2G). Το V2G είναι απολύτως απαραίτητο για να κα - ταστεί δυνατή η μαζική ηλεκτρική κινητικότητα και να αυξηθεί το μερί - διο των ανανεώσιμων πηγών ενέργει - ας. Όλοι οι δυτικοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν το CCS (Combined Charging Standard), το οποίο χρειά - ζεται περαιτέρω ανάπτυξη για δυνα - τότητα V2G. Τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, η κινητικότητα διαμοιρασμού, το carpooling και η κινητικότητα ως υπηρεσία (MaaS) περιλαμβάνονται στους χαμένους Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ EV Ως μέρος ενός πακέτου οικονομι - κής ανάκαμψης 130 δισ. ευρώ, η Γερμανία διπλασιάζει τα κίνητρα για αγορά EV (ηλεκτρικών οχημά - των) με μπαταρία μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Η γερμανική κυβέρνηση, παρά τις εκκλήσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα με κι - νητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) δεν τα συμπεριέλαβε στο πακέτο. Οι αγοραστές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή καταλόγου όχι μεγαλύτερη από 40.000 ευρώ θα δικαιούνται επιδότηση 9.000 ευρώ - το ένα τρίτο των οποίων θα χρηματοδοτηθεί από τις αυ - τοκινητοβιομηχανίες. Τα plug-in υβριδικά είναι επίσης επιλέξιμα για το καθεστώς επιδότησης. Το γερμανικό πακέτο διάσωσης θα βοηθήσει στην καταπολέμηση του χειρότερου οικονομικού πλήγ - ματος των τελευταίων δεκαετι - ών, μετατρέποντας την οικονομία ώστε να γίνει πιο πράσινη και ισχυ - ρότερη, ανέφερε η περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment ( T&E ). Σύμφωνα με το σχέδιο, 2,2 δισ. θα δαπανηθούν για την παρο - χή κινήτρων σε ηλεκτρικά αυτοκί - νητα και στόλους αυτοκινήτων, για τη στήριξη των θέσεων εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιο - μηχανίας και για την υποστήριξη του κλάδου να απαλλαγεί από τον άνθρακα. Περιλαμβάνει επίσης 7 δισ. για επενδύσεις υδρογόνου, 2,5 δισ. για υποδομές φόρτισης ηλε - κτρικών οχημάτων και κατασκευή μπαταριών, 2 δισ. για ενεργειακά σπίτια, 1,2 δισ. για καθαρά λεωφο - ρεία και φορτηγά και 5 δισ. για τη γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn και 1 δισ. ευρώ για νέα αεροπλάνα. Η T&E ανέφερε επίσης πως η γερμανική κυβέρ - νηση σκοπεύει να χρησιμοποιή - σει κονδύλια ανάκαμψης της Ε.Ε. για να δώσει επιδοτήσεις έως και 15.000 ευρώ για αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων φορτη - γών με νέα μοντέλα EUROVI. Περισσότερα στο fleetnews.gr
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=