FLEETNEWS #65

18.05.20 #65 12 Το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφω - να με τα στοιχεία που έδωσε στη δη - μοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κα - τασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), η κατηγορία ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων αύξησε σημαντικά το με - ρίδιο αγοράς της στο 6,8% (από 2,5% το πρώτο τρίμηνο του 2019) με φόντο τη συνολική μείωση των ταξινομήσε - ων επιβατικών αυτοκινήτων λόγω της πανδημίας του Covid-19. Αντιθέτως, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκε δραστικά, αν και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντι - προσωπεύουν πάνω από το ήμισυ της αγοράς της Ε.Ε. ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΒΕΝΖΊΝΗΣ ΚΑΙ ΝΤΊΖΕΛ Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, ο αριθμός των αυτοκινήτων ντίζελ που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 32,6% στα 738.392. Το ντίζελ κατέχει πλέον μερίδιο αγοράς 29,9% (από 33,2% το πρώτο τρίμηνο του 2019). Όλες οι αγορές της περιοχής σημεί - ωσαν πτώση, ιδιαίτερα οι τέσσερις μεγαλύτερες: Ιταλία (-49,8%), Γαλλία (-36,6%), Ισπανία (-33,8%) και Γερμα - νία (-23,0%). Στην Ελλάδα πουλήθη - καν 5.790 οχήματα ντίζελ συνολικά το πρώτο τρίμηνο έναντι 7,834 την αντίστοιχη περσινή περίοδο (-26,1%). Με τη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών αντιπροσωπιών να κλεί - νουν τον Μάρτιο ως αποτέλεσμα των μέτρων περιορισμού, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκε επίσης. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μειώθηκαν κατά 32,2%, από σχεδόν 2 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι στα 1,3 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2020. Με εξαίρεση την Κύπρο και τη Λιθουανία, όλες οι αγορές της Ε.Ε. παρουσίασαν διψήφια πτώση μέχρι στιγμής. Το ίδιο και η ελληνική (-26,1%). ΟΧΉΜΑΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉΣ ΙΣΧΎΟΣ (APV) Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020, τα ηλεκτρικά φορτιζό - μενα οχήματα (ECV) ωφελήθηκαν ιδιαίτερα από τη μείωση της ζήτησης ντίζελ και βενζίνης. Οι πωλήσεις ECV υπερδιπλασιάστηκαν (+100,7%) τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, με συνολικές ταξινομήσεις 167.132 αυ - τοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι κατηγορίες, τόσο των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV), όσο και των plug-in υβριδικών (PHEV), συ - νεισέφεραν σε αυτήν την ανάπτυξη (+68,4 και +161,7% αντίστοιχα). Στη χώρα μας είχαμε επίσης μεγάλη αύξηση αλλά χαμηλή βάση (71 BEV φέτος από 38 πέρυσι +86,8% και 88 PHEV φέτος έναντι 59 πέρυσι +49,2%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρουσίασαν τις μεγαλύτερες μέχρι τον Απρίλιο του 2020, εμφανί - ζεται αναλυτικά στον Πίνακα 2. Όσον αφορά την κατανομή ανά καύσιμο των ταξινομήσεων νέων αυτοκινή - των στην Ελλάδα, παρατηρούμε ότι τον Απρίλιο αυξήθηκε το ποσοστό του ντίζελ, ενώ αντιθέτως έπεσε σημαντικά αυτό της βενζίνης. Στο τε - τράμηνο, πάντως, η εικόνα διαφέρει. Μικρή αύξηση καταγράφουν και οι κατηγορίες εναλλακτικών καυσίμων (εκτός του υγραερίου), με τα υβριδι - κά να καρπώνονται τη μεγαλύτερη. Η πλήρης εικόνα εμφανίζεται στον πίνακα 3. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕΡΙΔΙΟ % Q1 2020 ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ HEV (ΥΒΡΙΔΙΚΑ) ECV (ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ) APV ΕΚΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 52,3% 29,9% 9,4% 6,8% 1,6% Ηλεκτρικά (ECV) Υβριδικά Εναλλακτικής (APV) Ισχύος (HEV) εκτός ηλεκτρικών ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Q1 2019 Q1 2020 +100,7% Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +45,1% -30,4% H ζήτηση για πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκε δραστικά, αν και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ της αγοράς της ΕΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Τύποι καυσίμου το α' τρίμηνο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=