FLEETNEWS #64

23.03.20 #64 7 VOLKSWAGEN GROUP Τεράστιες οι προκλήσεις για το 2020 Πέρυσι, το Volkswagen Group κα - τάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις, τα έσοδα και τις παραδόσεις. Ωστόσο, οι προκλήσεις για το 2020, εξαιτίας του κορωνοϊού, είναι τεράστιες. Tο 2019 υπήρξε επιτυχημένο για τον όμιλο με βελτιωμένα οικονο - μικά αποτελέσματα σε όλες σχε - δόν τις μάρκες του. Ο Dr. Herbert Diess , Πρόεδρος του Διοικητι - κού Συμβουλίου της Volkswagen Aktiengesellschaft , δήλωσε: «Το 2019 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο έτος για το Volkswagen Group. Έχουμε θέσει τα κύρια θεμέλια για όλες τις σχετικές αλ- λαγές. Το 2020 είναι ένα πολύ δύσκολο έτος. Η πανδημία του κορωνοϊού πα- ρουσιάζει άγνωστες επιχειρησιακές και οικονομικές προκλήσεις. Ταυτόχρονα, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις συ- νεχιζόμενες οικονομικές επιπτώσεις. Θα πετύχουμε να ξεπεράσουμε την κρίση της κορωνοϊού ενώνοντας τις δυνάμεις μας και με στενή συνεργασία και υψηλό ηθικό στον όμιλό μας». Ωστόσο, ο Dr. Herbert Diess τόνισε ότι «Δεδομένης της σημερινής αυξη- μένης αβεβαιότητας, η παραγωγή πρό- κειται να ανασταλεί στο εγγύς μέλλον στα εργοστάσια που λειτουργούν από τα brands του ομίλου». Λόγω της σημερινής σημαντικής επιδείνωσης της κατάστασης των πωλήσεων και της αναδυόμενης αβε - βαιότητας στην προμήθεια ανταλ - λακτικών, ο Dr. Diess ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής στις εγκα - ταστάσεις του ομίλου στην Ευρώπη. Η παραγωγή στα ισπανικά εργοστά - σια, το Setubal στην Πορτογαλία, τη Μπρατισλάβα στη Σλοβακία και τα εργοστάσια Lamborghini και Ducati στην Ιταλία θα διακοπεί αυτή την εβδομάδα, ενώ τα περισσότερα από τα άλλα γερμανικά και ευρωπαϊκά ερ - γοστάσια του Ομίλου προετοιμάζουν αυτήν την περίοδο τη διακοπή της παραγωγής, πιθανώς για δύο εβδο - μάδες. Στην Κίνα, από την άλλη πλευ - ρά, η παραγωγή έχει ξαναρχίσει, με εξαίρεση τα εργοστάσια Changsha και Urumqi. „ Τα έσοδα από πωλήσεις αυξήθη - καν κατά 16,8 δισ. ευρώ φτάνοντας στα 252,6 δισ. ευρώ. „ Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 19,3 (17,1) δισ. ευ - ρώ. „ Τα αρνητικά ειδικά στοιχεία που σχετίζονται με το ντίζελ μειώθηκαν στα 2,3 (3,2) δισ. ευρώ. „ Στο τμήμα αυτοκινήτων, οι καθα - ρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν σημαντικά στα 10,8 (-0,3) δισ. ευ - ρώ, με την καθαρή ρευστότητα να φτάνει τα 21,3 (19,4) δισ. ευρώ. „ Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο προτείνουν αύξηση του μερίσματος σε 6,50 (4,80) ευρώ ανά μετοχή και σε 6,56 (4,86) ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή. „ Η λειτουργική απόδοση των πω - λήσεων πριν από τα ειδικά στοιχεία με 7,6% (7,3%) ξεπέρασε ελαφρώς τις προβλέψεις για το 2019. Το λειτουρ - γικό κέρδος βελτιώθηκε επίσης στα 17,0 (13,9) δισ. ευρώ. „ Οι παραδόσεις στους πελάτες αυ - ξήθηκαν ελαφρά σε 10,97 εκατομ - μύρια οχήματα (+1,3%). Η ανά - πτυξη σημειώθηκε κυρίως στην Ευρώπη και στη Νότια Αμερική, ενώ οι παραδόσεις σε πελάτες στη Βόρεια Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού μειώθηκαν ελα - φρά λόγω των γενικών τάσεων της αγοράς. „ Το μερίδιο αγοράς του Ομίλου αυξήθηκε σε όλες σχεδόν τις πε - ριοχές. „ Τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 17,3% στα 18,4 δισ. ευρώ και η απόδοση των πωλήσεων προ φό - ρων αυξήθηκε σε 7,3% (6,6%). „ Το 2019, τα έσοδα από πωλή - σεις της μάρκας Volkswagen Passenger Cars ήταν 4,5% υψη - λότερα από το προηγούμενο έτος, φτάνοντας στα 88,4 δισ. ευρώ. „ Η Audi κατέγραψε χαμηλότερα έσοδα ύψους 55,7 δισ. ευρώ (2018: 59,2), αλλά υψηλότερη απόδοση πωλήσεων κατά 8,1% (7,9%). „ Τα έσοδα το 2019 αυξήθηκαν κατά 14,5% στη Š koda , κατά 12,7% στη Seat , κατά 35,1% στην Bentley , κατά 10,1% στην Porsche και κατά 15,8% στην Volkswagen Financial Services . „ Η Scania και η MAN αύξησαν επί - σης τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη τους, ενώ η Volkswagen Commercial Vehicles έφτασε σχε - δόν στο επίπεδο του προηγούμε - νου έτους με έσοδα 11,5 δισ. ευρώ (11,9 δισ. ευρώ). ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ Όσον αφορά τις προοπτικές για το 2020, ο Frank Witter , μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου που είναι αρμόδιος για τα Οικονομικά και την Πληροφορική, δήλωσε: «Η δι- άδοση του κορωνοϊού επηρεάζει επί του παρόντος την παγκόσμια οικονομία. Δεν υπάρχει αμφιβολία για το πόσο σοβαρά ή για πόσο καιρό αυτό θα επηρεάσει επίσης το Volkswagen Group. Επί του παρόντος, είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει μια αξιόπιστη πρόβλεψη. Έχοντας θέσει σε λειτουργία ειδική ομάδα εργασίας, θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέτρα για να υποστηρίξουμε τους εργαζομένους μας και τις οικογένειές τους και να σταθερο- ποιήσουμε τις επιχειρήσεις μας». Το 2020 είναι ένα πολύ δύσκολο έτος. Η πανδημία του κορωνοϊού παρουσιάζει άγνωστες επιχειρησιακές και οικονομικές προκλήσεις. Ταυτόχρονα, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις συνεχιζόμενες οικονομικές επιπτώσεις

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=