FLEETNEWS #64

23.03.20 #64 4 COVID-19 Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ αντιμετωπίζει πρωτοφανή κρίση Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πλήττονται περισσότερο από όσο αναμενόταν από τον COVID-19. Η επί - δραση του κορονωϊού στην κοινωνία και την παγκόσμια οικονομία είναι άνευ προηγουμένου, με σοβαρές συνέπειες για την αυτοκινητοβιο - μηχανία. Πράγματι, τα περισσότερα μέλη της Ένωσης Ευρωπαίων Κα - τασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχουν ήδη εξαγγείλει το προσωρινό κλείσιμο των εγκαταστάσεών τους εξαιτίας της κατάρρευσης της ζήτη - σης, της έλλειψης εφοδιασμού και των κυβερνητικών μέτρων και αντι - μετωπίζουν περιπτώσεις μολύνσεων από τον κορωνοϊό και καραντίνας μεταξύ των εργαζομένων τους. Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ Παρόλο που ο COVID-19 έχει παρα - λύσει την κινεζική αυτοκινητοβιομη - χανία, το πλήθος των ανταλλακτικών που προμηθεύονται οι ευρωπαίοι κα - τασκευαστές από την Κίνα είναι σχε - τικά περιορισμένο και υπάρχουν και άλλες επιλογές προμήθειας. Πριν από λίγες εβδομάδες η γενική παραδοχή ήταν πως θα δυσκολέψει κυρίως η προμήθεια κυψελών μπαταριών. Σή - μερα φαίνονται οι πραγματικές συνέ - πειες, οι οποίες αποδεικνύονται πολύ σοβαρότερες. Κατ' αρχάς, η Κίνα δεν πρέπει να υποτιμηθεί ως προμηθευ - τής τμημάτων της ευρωπαϊκής αυτο - κινητοβιομηχανίας. Ούτε η Νότια Κο - ρέα στην περίπτωση της Hyundai και της Kia και η Ιταλία όσον αφορά στην FCA . Καθώς τα εργοστάσια παρελκο - μένων της περιοχής είναι κλειστά, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές άρχισαν να αντιμετωπίζουν ελλείψεις που προκαλούν παύση των εργοστασίων τους, μαζί με τα μέτρα περιορισμού που λαμβάνουν πλέον πολλά κράτη για την επιβράδυνση των κρουσμά - των του κορωνοϊού. Η ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η FCA Italy και η Maserati α ναστέλ - λουν προσωρινά την παραγωγή στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών τους εργοστασίων παραγωγής μέχρι τις 27 Μαρτίου. Το Groupe PSA α νακοίνωσε πως θα κλείσει και αυτό την ευρω - παϊκή του παραγωγική δραστηριό - τητα έως τις 27 Μαρτίου. Το Groupe Renault α κολούθησε τα βήματα του ανταγωνιστή του, ανακοινώνοντας το κλείσιμο 12 από τις 18 εγκαταστάσεις παραγωγής της στη Γαλλία, αλλά και όσες βρίσκονται στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία και το Μαρόκο «μέχρι νεωτέρας». Η Honda κλείνει τα εργοστάσιά της στο Ηνω - μένο Βασίλειο και τη Βόρεια Αμερική. Η Ford ανέστειλε προσωρινά την παραγωγή οχημάτων και κινητή - ρων στις εγκαταστάσεις παραγωγής της στην ηπειρωτική Ευρώπη από τις 19 Μαρτίου, ενώ αναμένεται η αναστολή να διαρκέσει για αρκετές εβδομάδες ανάλογα με την κατά - σταση της πανδημίας, τους εθνικούς περιορισμούς, τους περιορισμούς των προμηθευτών και τις απαιτήσεις αποθεμάτων των αντιπροσώπων. Κλείνει επίσης τα εργοστάσιά της στη Βόρεια Αμερική. Στο Volkswagen Group ο Dr. Herbert Diess δήλωσε ότι «δεδομένης της σημερινής αυξη- μένης αβεβαιότητας, η παραγωγή πρό- κειται να ανασταλεί στο εγγύς μέλλον στα εργοστάσια που λειτουργούν από τα brands του ομίλου». Η Porsche ανήγγειλε ήδη ότι από τις 23Μαρτίου αναστέλλει την παραγωγή για αρχική περίοδο δύο εβδομάδων. Η Š koda Auto ανέστειλε την παρα - γωγή στα εργοστάσια της Τσεχίας στις Mlada Boleslav, Kvasiny και Vrchlab í για αρχική περίοδο τουλά - χιστον δύο εβδομάδων. Με τα σημε - ρινά δεδομένα, οι δραστηριότητες προγραμματίζονται να αρχίσουν εκ νέου στις 6 Απριλίου. Η Bentley δήλωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Crewe, Αγγλία, από τις 20 Μαρ - τίου για τέσσερις εβδομάδες. Η Scania σκοπεύει να σταματήσει τις εργασίες στις περισσότερες ευ - ρωπαϊκές μονάδες παραγωγής στις 25 Μαρτίου, λόγω των ελλείψεων και των μεγάλων διαταραχών που σημει - ώθηκαν στην αλυσίδα προμηθευτών και εφοδιαστικής. Η Daimler α ποφάσε την αναστολή Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις εθνικές κυβερνήσεις και άλλους ενδιαφερόμενους για να ξεπεραστεί αυτή η εξελισσόμενη κρίση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=