FLEETNEWS #63

16.03.20 #63 10 Η Nissan καταδεικνύει πώς τα EV (ηλεκτρικά οχήματα) μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κλιμακούμενης ατμοσφαιρι - κής ρύπανσης. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο, στο πλαίσιο της δέ - σμευσής της για μείωση των εκ - πομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), η Nissan, ως κατασκευ - άστρια του Nissan LEAF, του πρώτου αμιγώς EV στον κόσμο, ανέλυσε το περιβαλλοντικό απο - τύπωμα που είχε το μοντέλο, σε παγκόσμια κλίμακα, από το ντεμπούτο του το 2010. Η συ - γκεκριμένη ανάλυση προσφέρει σημαντικά δεδομένα που κα - ταδεικνύουν πώς η ηλεκτρική κινητικότητα μπορεί να αποτελεί μέρος των λύσεων για την αντιμε - τώπιση των επιπέδων ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Αναλυτικά: „ Μόνο ένα EV μπορεί να εξοικο - νομήσει 4,6 μετρικούς τόνους αερίων θερμοκηπίου ετησίως, πράγμα που ισοδυναμεί με την φύτευση 209 δένδρων. „ Μέχρι σήμερα, πάνω από 460.000 ιδιοκτήτες αυτοκινή - των LEAF έχουν συνεισφέρει: — Περίπου 2,1 εκατομμύρια με - τρικούς τόνους εξοικονόμησης CO2. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος αυτό, χρειάζονται πε - ρισσότερα από 81 εκατομμύρια δέντρα για να “απορροφήσουν” αυτό το μέγεθος CO2, σε ένα χρόνο. — Πάνω από 13 δισεκατομμύ - ρια χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές, όσο η (υποτιθέμε - νη) απόσταση οδήγησης στο φεγγάρι για περισσότερο από 33.800 φορές! NISSAN : ΠΩΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΑ EV ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ Οι εξαιρετικά αυστηροί νέοι κανο - νισμοί εκπομπών για τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σημαί - νουν πως οι κατάλογοι επιλογής των εταιρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αλλάξουν δραστικά εάν οι αυτοκινη - τοβιομηχανίες θέλουν να αποφύγουν πρόστιμα ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ. Με τα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα 27 κράτη μέλη της, από το 2021 οι μέσες εκπομπές των πωλήσεων ενός κατασκευαστή της περιοχής πρέπει να είναι στα 95 γρ. / χλμ. CO2 ή χα - μηλότερες. Αυτό σημαίνει πως τα 95 γρ. / χλμ. ισοδυναμούν σε περίπου 4,1 λίτρα / 100 χλμ. για βενζίνη και 3,5 λίτρα / 100 χλμ για ντίζελ. Για κάθε 1 γρ. / χλμ, CO2 πάνω από το όριο των 95 γρ. / χλμ. θα επι - βάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ, πολλαπλασιαζόμενο με τον όγκο των ταξινομήσεων αυτοκινήτων του προηγούμενου έτους. Η Autovista υπολόγισε πως αυτοί οι αυστηροί στόχοι εκπομπών θα κοστί - ζουν στους 10 μεγαλύτερους ομίλους κατασκευαστών αυτοκινήτων της Ευρώπης σχεδόν 17,1 δισ. ευρώ το 2021, με τον όμιλο Volkswagen ( VW ) να πλήττεται περισσότερο και την Toyota λιγότερο από όλους. Με τους στόλους να αντιπροσωπεύ - ουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων καινούργιων αυτοκι - νήτων σε ορισμένες αγορές της ΕΕ και 21 κράτη μέλη της να επιβάλλουν φόρους αυτοκινήτου με βάση το CO2, θα αυξηθεί η πίεση εκ μέρους της ΕΕ και των αυτοκινητοβιομη - χανιών προς τις επιχειρήσεις, για να προσθέσουν αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών στις λίστες επιλογών τους. Εκτός από τους νέους στόχους για το CO2, αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει σχέδια για απαγόρευση πετρελαιοκίνητων οχημάτων ή ακόμα και όλων των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, τα επόμενα χρόνια. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ Πως επιδρούν στους στόλους οι στόχοι εκπομπών CO 2

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=