FLEETNEWS #58
10.02.20 #58 13 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕΡΙΔΙΟ % 2019 ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ HEV (ΥΒΡΙΔΙΚΑ) ECV (ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ) APV ΕΚΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 58,9% 30,5% 5,9% 3,1% 1,7% Ηλεκτρικά (ECV) Υβριδικά Εναλλακτικής (APV) Ισχύος (HEV) εκτός ηλεκτρικών ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 2018 2019 +53,5% Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +49,5% +11,6% μήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 3,7% σε 1 εκατομμύ - ριο μονάδες. Παρά τη συνολική αυτή πτώση, ορισμένες αγορές αρχίζουν να δείχνουν σημάδια ανάκαμψης. Η ζήτηση για ντίζελ αυξήθηκε και πάλι σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στην ΕΕ: Γαλλία (+7,3%) και Γερμανία (+4,3%). Διψήφια αύ - ξηση παρατηρήθηκε επίσης στο Βέλγιο (+17,7%), τη Σλοβενία (+18,2%), την Ουγγαρία (+18,4%), τη Σουηδία (+30,5%) και τη Ρουμανία (+31,1%). Στην Ελλάδα, πάντως, είχαμε πτώση -19,3%. Συνολικά το 2019, με εξαίρε - ση τη Γερμανία (+3,7%), τη Λεττονία (+2,2%) και τη Λιθουανία (+4,3%) όλες οι χώρες της ΕΕ κατέγραψαν πτώση των πετρελαιοκίνητων. Ταυτόχρονα, τα οχήματα βενζίνης συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, κατά 11,9% (ή 216.289 μονάδες) σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυξήθη - καν και στις 28 χώρες της ΕΕ, με την Ιταλία να σημειώνει το υψηλότερο ποσοστό αύξησης (+20,9%) από τις πέντε μεγάλες αγορές. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης έδωσαν επίσης σημαντική ώθηση (αύξηση 23,0% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμ - βριο του 2019). Αύξηση παρατηρήθηκε και στη χώ - ρα μας κατά 20,4%. Στο σύνολο του έτους είχαμε επίσης αύξηση στη συνολική αγορά της ΕΕ κατά 5,2%. Οκτώ, ωστόσο χώρες παρουσίασαν πτώση των βενζινοκίνητων: Αυστρία (-4,0%), Τσεχία (-0,8%), Εσθονία (-1,1%), Φινλανδία (-7,3%) Γερμανία (-0,3%), Ιρλανδία (-1,8%), Ολλανδία (-5,3%) και Σουηδία (-1,1%). ΟΧΉΜΑΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉΣ ΙΣΧΎΟΣ (APV) Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2019, η ζήτηση για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος αυξήθηκε σημαντικά (+66,2%) σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα (ECV) ήταν μεταξύ των κυριότερων μοχλών της αύξησης αυτής (+81,3%, 156.805 μονάδες συ - νολικά), με τα ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) και τα υβριδικά plug-in (PHEV) να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη (+77,9% και +86,4%, αντίστοιχα). Τα υβριδικά ηλεκτρικά (HEV) εξακο - λουθούν να αντιπροσωπεύουν τη συ - ντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων με εναλλακτική ισχύ που πωλούνται στην ΕΕ. Πράγματι, κατά το τέταρτο τρίμηνο ταξινομήθηκαν 252.371 μονά - δες (+69,2% σε σύγκριση με το 2018). Τα λοιπά οχήματα με εναλλακτική ισχύ - τα οποία περιλαμβάνουν εκεί - να που κινούνται με αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) - επίσης κατέγραψαν θετική μεταβολή. Οι ταξινομήσεις αυξήθη - καν κατά 28,0% σε 58.768 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Η Ιταλία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για αυτά τα οχήματα στην ΕΕ, με 41.905 μονάδες ταξινομημένες. Μεγάλη αύξηση στην κατηγορία αυτή κατέγραψε και η χώρα μας, με -199,5% το τρίμηνο (596 οχήματα φέτος έναντι 199 πέρυσι) και 126,7% το έτος συνολικά με 2.333 οχήματα φέτος έναντι 1.029 πέρυσι. Όσον αφορά στις πέντε μεγάλες αγορές, όλες κατέγραψαν έντονη αύξηση στις συνολικές ταξινομήσεις APV από τον Οκτώβριο έως τον Δε - κέμβριο του 2019. Η Γερμανία ξεχώρισε καθώς η ζήτη - ση υπερδιπλασιάστηκε (+101,9%) κα - τά το τέταρτο τρίμηνο, κυρίως λόγω των αυξημένων πωλήσεων αμφότε - ρων των plug-in υβριδικών και των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ Παγκοσμίως, οι ταξινομήσεις οχημά - των με κινητήρα εσωτερικής καύσης συνέχισαν να φθίνουν, παρουσιάζο - ντας μείωση κατά 4,35 εκατομμύρια μονάδες ή περίπου 4,7% σε σύγκριση με το 2018 (στοιχεία EV Volumes). Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πα - γκοσμίως συνέχισαν να αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, έφθασαν το 4,7% στην Κίνα, εκτός από τις ΗΠΑ όπου παρουσίασαν πτώση 8,9% σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις. Συνολικά, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 2019 ήταν 2,5% σε πα - γκόσμιο επίπεδο, σε σχέση με 2,2% το 2018. Κύριος μοχλός ανάπτυξης ήταν η Ευρώπη και η Κίνα. Παρά τη συνολική πτώση στα οχήματα πετρελαίου, ορισμένες αγορές, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, άρχισαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους να δείχνουν σημάδια ανάκαμψης
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=