FLEETNEWS #56
27.01.20 #56 15 με το 2018. Η εισαγωγή του WLTP για φορτηγά τον Σεπτέμβριο σημείωσε προκαταβολικές ταξινομήσεις κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, οι οποίες στη συνέχεια επιβραδύνθηκαν από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτό αμβλύν- θηκε τον Δεκέμβριο, με τη ζήτηση για βαν να αυξάνεται πάλι. Οι πέντε μεγά- λες αγορές σημείωσαν αύξηση πέρυσι, με τη Γερμανία (+6,9%) και τη Γαλλία (+4,5%) να συνεισφέρουν ιδιαίτερα σε αυτό. Η Ελλάδα παρουσίασε διψήφια αύξηση κατά +15,5%. ΝΈΑ HCV 16Τ ΚΑΙ ΆΝΩ Τον τελευταίο μήνα του 2019, τα απο- τελέσματα του τμήματος βαρέων φορτηγών ήταν κατά 13,6% χαμηλό- τερα από τον αντίστοιχο του 2018, καθιστώντας τον ως τον έκτο συνεχή μήνα μειούμενης ζήτησης το 2019. Ο κύριος λόγος για την ύφεση αυτή είναι η εισαγωγή νέων υποχρεωτικών ταχογράφων σε βαρέα φορτηγά από 15 Ιουνίου 2019. Ως εκ τούτου, οι ση- μαντικότερες αγορές της ΕΕ παρου- σίασαν πτώση σε σχέση με το προη- γούμενο έτος. Η Γερμανία (-20,4%), το Ηνωμένο Βασίλειο (-15,4%) και η Γαλλία (-11,9%) σημείωσαν διψήφια πτώση τον τελευταίο μήνα του έτους. Το 2019, οι ταξινομήσεις για τα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ παρέμειναν σχεδόν σταθερές σε σύγκριση με το 2018 λό- γω της αύξησης που σημειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Εκτός από την Ιταλία (-7,7%), όλες οι βασικές αγορές σημείωσαν αύξηση πέρυσι: Το Ηνωμένο Βασίλειο (+9,2%), η Ισπανία (+2,8%), η Γαλλία (+2,1%) και η Γερ- μανία (+1,9%). Αντίθετα, η χώρα μας κατέγραψε μεγάλη αύξηση (+64,3%). ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Δεκέμβριο, η ζήτηση νέων φορτη- γών από την ΕΕ μειώθηκε (-9,4%) για έκτο διαδοχικό μήνα. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση των ταξινομήσε- ων για τα βαρέα φορτηγά, τα οποία αποτελούσαν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών. Οι κυριότερες αγορές της περιοχής ακο- λούθησαν αυτή την αρνητική τάση, με τη Γερμανία (-12,2%), την Ιταλία (-11,7%) και τη Γαλλία (-10,5%) να καταγράφουν διψήφια πτώση. Το 2019 έληξε θετικά για την αγορά φορτηγών στην ΕΕ (+0,9%), παρά την επιβράδυνση που παρατηρήθηκε το δεύτερο εξάμη- νο του έτους. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+9,5%), η Γερμανία (+4,2%), η Γαλλία (+1,5%) και η Ισπανία (+1,1%) ήταν κα- λύτερα από το 2018. Η Ιταλία ήταν η μόνη κύρια αγορά που παρουσίασε πτώση. Η Ελλάδα κατέγραψε διψήφια άνοδο (+21,9%). ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για λεωφορεία και πούλμαν στην ΕΕ σημεί- ωσε μικρή αύξηση (+1,2%), τερματίζο- ντας την αρνητική τάση που ξεκίνησε τον Ιούλιο. Ωστόσο, οι πέντε μεγάλες αγορές εξακολούθησαν να παρουσιά- ζουν ποικίλα αποτελέσματα τον Δεκέμ- βριο. Η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασί- λειο παρουσίασαν εξαιρετική αύξηση τον τελευταίο μήνα του έτους (+69,6% και +41,8% αντίστοιχα), ενώ οι πωλή- σεις μειώθηκαν έντονα στην Ισπανία (-31,8%) και τη Γερμανία (-15,7%) και λιγότερο στην Ιταλία (-7,1%). Συνολικά το 2019, οι νέες ταξινομήσεις λεωφο- ρείων και πούλμαν αυξήθηκαν κατά +1,8% σε ολόκληρη την ΕΕ, παρά τις αρνητικές επιδόσεις του τομέα κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Oι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης έδωσαν ισχυ- ρή ώθηση (+5,1%) στο συνολικό έτος. Μεταξύ των μεγάλων δυτικοευρωπα- ϊκών αγορών, μόνο η Γαλλία (+8,8%) συνέβαλε θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής. Η χώρα μας, παρά τη μείωση του Δεκεμβρίου (-61,7%) κατέγραψε συνολικά +38,4%αύξηση. EΕ+EΖΕΣ 1 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩ ΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ %ΜΕΤ ΙΑΝ. - ΔΕΚ. %ΜΕΤ 2019 2018 19/18 2019 2018 19/18 ΑΥΣΤΡΙΑ 2.969 2.820 5,3% 43.425 43.641 -0,5% BEΛΓΙΟ 6.178 4.613 33,9% 81.219 77.936 4,2% BΟΥΛΓΑΡΙΑ 604 612 -1,3% 5.985 6.282 -4,7% ΚΡΟΑΤΙΑ 671 791 -15,2% 8.982 8.901 0,9% ΚΥΠΡΟΣ 236 101 133,7% 2.274 1.815 25,3% ΤΣΕΧΙΑ 1.684 1.547 8,9% 20.436 20.225 1,0% ΔΑΝΙΑ 2.822 2.734 3,2% 33.108 33.849 -2,2% EΣΘΟΝΙΑ 227 189 20,1% 4.403 5.012 -12,2% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 1.118 1.104 1,3% 14.702 15.515 -5,2% ΓΑΛΛΙΑ 44.167 40.647 8,7% 478.375 457.603 4,5% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 23.528 23.150 1,6% 304.965 285.191 6,9% ΕΛΛΑΔΑ 676 568 19,0% 7.972 6.905 15,5% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 2.659 2.780 -4,4% 26.203 22.728 15,3% IΡΛΑΝΔΙΑ 3 173 223 -22,4% 25.350 25.447 -0,4% ITAΛΙΑ 4 19.850 20.489 -3,1% 187.725 181.498 3,4% ΛΕΤΤΟΝΙΑ 263 176 49,4% 2.703 2.393 13,0% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 330 317 4,1% 4.355 3.577 21,8% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 295 327 -9,8% 5.089 4.853 4,9% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.037 3.828 5,5% 76.395 79.173 -3,5% ΠΟΛΩΝΙΑ 7.577 7.007 8,1% 69.872 68.819 1,5% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 4.539 4.036 12,5% 38.454 39.282 -2,1% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.157 1.260 -8,2% 16.985 17.585 -3,4% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 537 754 -28,8% 8.508 9.126 -6,8% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 930 996 -6,6% 13.407 12.709 5,5% ΙΣΠΑΝΙΑ 16.380 17.834 -8,2% 215.164 214.556 0,3% ΣΟΥΗΔΙΑ 11.063 3.947 180,3% 53.816 56.628 -5,0% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 27.551 25.549 7,8% 365.778 357.325 2,4% EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 182.221 168.399 8,2% 2.115.650 2.058.574 2,8% EΕ15 5 165.346 151.869 8,9% 1.931.537 1.879.402 2,8% EΕ12 6 16.875 16.530 2,1% 184.113 179.172 2,8% IΣΛΑΝΔΙΑ 114 95 20,0% 1.383 1.918 -27,9% NOΡΒΗΓΙΑ 2.837 3.064 -7,4% 37.736 37.228 1,4% ΕΛΒΕΤΙΑ 3.867 2.627 47,2% 34.555 32.231 7,2% EΖΕΣ 6.818 5.786 17,8% 73.674 71.377 3,2% EΕ + EΖΕΣ 189.039 174.185 8,5% 2.189.324 2.129.951 2,8% ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ (EΕ15 + EΖΕΣ) 172.164 157.655 9,2% 2.005.211 1.950.779 2,8% ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Συμπεριλαμβανομένων των ελαφρών λεωφορείων και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Εκτιμήσεις Εθνικών Ενώσεων 5 Κράτη μέλη πριν από την διεύρυνση του 2004 6 Κράτη μέλη που προσχώρησαν στην ΕΕ μετά το 2004
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=