FLEETNEWS #56

27.01.20 #56 12 Προβλέποντας την πρώτη κάμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ σε επτά χρόνια φέτος, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυ- τοκινήτων ( ACEA ) σκιαγράφησε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετω- πίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε., καθώς ξεκινά τη μετάβαση στις μεταφορές με ουδέτερο άνθρακα. Μιλώντας στους δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες, στις 22 Ιανουαρί- ου, ο Michael Manley , πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της FCA , παρουσίασε το Σχέδιο 10 σημείων της αυ- τοκινητοβιομηχανίας της Ε.Ε. για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας . ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ, ΤΟ ΣΧΈΔΙΟ ΤΩΝ 10 ΣΗΜΕΊΩΝ ΑΝΑΦΈΡΕΙ ΤΑ ΕΞΉΣ 1 Η τεχνολογική ουδετερότητα πρέπει να διατηρηθεί, για να αντα- νακλά τις διαφορετικές απαιτήσεις των διαφόρων τμημάτων οχημάτων και των πολλών περιπτώσεων χρήσης των πελατών. 2 Μια πιο ολιστική προσέγγιση της ουδετερότητας του άνθρακα πρέ- πει να αντιμετωπίσει τη χρήση των οχημάτων στον σημερινό στόλο. Για το λόγο αυτό, θα απαιτηθεί ένας έξυ- πνος συνδυασμός αποδοτικών οχημά- των ("tank-to-wheel") καθώς και μια αυξανόμενη μετάβαση προς φορείς ενέργειας χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, που χρησιμοποιούνται για τις μεταφορές ("well-to-tank"). 3 Όσον αφορά τον τομέα των καυ- σίμων, η πρόοδος στην αποδο- τικότητα των οχημάτων πρέπει να συνοδεύεται από πολιτικές που υπο- στηρίζουν τη μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων. 4 Όσον αφορά τα εναλλακτικά καύ- σιμα, πρέπει να αναπτυχθεί επει- γόντως ένα πυκνό δίκτυο σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδια- σμού σε ολόκληρη την Ε.Ε. - κατάλληλο για επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελμα- τικά οχήματα. Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για την επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα. 5 Δεδομένης της έλλειψης κοινής μεθοδολογίας σε επίπεδο Ε.Ε. ή παγκοσμίως, καθώς και της συμ- μετοχής πολλών τομέων για τους οποίους η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι άμεσα υπεύθυνη (συμπεριλαμ- βανομένων και ορισμένων εκτός της Ε.Ε.), η αξιολόγηση του κύκλου ζωής δεν πρέπει να λαμβάνεται ως βάση για τους υποχρεωτικούς ρυθμιστι- κούς στόχους για τους κατασκευα- στές οχημάτων. 6 Η ευρωπαϊκή στήριξη της έρευνας και της καινοτομίας είναι απα- ραίτητη, όχι μόνο όσον αφορά τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές, αλλά και για την ανάπτυξη λύσεων καυσίμων χαμηλών εκπο- μπών διοξειδίου του άνθρακα και την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης των μηχανών εσωτερικής καύσης. 7 Οι νέες τεχνολογίες, τόσο η ηλε- κτροκίνηση όσο και τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, είναι δαπα- νηρές και θα παραμείνουν έτσι στο άμεσο μέλλον. Προκειμένου να μην επιβραδυνθεί ο ρυθμός ανανέωσης του στόλου, πρέπει να θεσπιστούν συνεκτικά συστήματα κινήτρων τό- σο για τους χρήστες των επιβατικών αυτοκινήτων όσο και για τους φορείς εκμετάλλευσης επαγγελματικών οχη- μάτων (λαμβάνοντας επίσης υπόψη την υπολειμματική αξία). Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την ανα- θεώρηση του ευρωπαϊκού συστήμα- τος φορολόγησης της ενέργειας. 8 Προκειμένου να διευκολυνθούν και να αντιμετωπιστούν σωστά οι διαρθρωτικές αλλαγές στα κρά- τη-μέλη και στις περιφέρειες με βι- ομηχανική βάση για την αυτοκινη- τοβιομηχανία, η Επιτροπή θα πρέπει να υποστηρίξει την επανακατάρτιση και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων στην αυτοκινητοβιομηχανία. 9 Η αποτελεσματικότητα των μετα- φορών και των logistics θα πρέπει να αυξηθεί περαιτέρω, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα επιχειρηματικό περιβάλλον όπου οι προτιμητέες επιλογές είναι οι ουδέτερες από άν- θρακα μεταφορές. 10 Η μετάβαση στην ουδετερό- τητα του άνθρακα πρέπει να αντιμετωπιστεί σωστά, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΝΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Σχέδιο 10 σημείων για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα Ολιστική προσέγγιση για ουδέτερο άνθρακα - Ο δρόμος προς τα εμπρός

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=