FLEETNEWS #56

27.01.20 #56 11 Το λευκό, σύμφωνα με ανάλυση της BASF , κυριάρχησε στην κατανομή των χρωμάτων στα αυτοκίνητα για το 2019, παρουσιάζοντας ωστόσο ελαφρά μείωση σε σχέση με τα προη- γούμενα χρόνια. Το 39% σχεδόν όλων των αυτοκινήτων που κατασκευά- στηκαν σε όλο τον κόσμο βάφτηκαν λευκά. Πίσω από αυτόν τον αριθμό βρίσκεται μια ενδιαφέρουσα μετα- βολή: παρόλο που το λευκό αποτελεί το πιο δημοφιλές χρώμα, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάλογα την περιοχή. Ενώ στην περιοχή της Ασί- ας-Ειρηνικού, σχεδόν κάθε δεύτερο αυτοκίνητο βάφεται λευκό, μόνο κά- θε τρίτο αυτοκίνητο στη Βόρεια Αμε- ρική και τις χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (ΕΜΕΑ) βάφεται με αυτό το χρώμα. Άλλα αχρωματικά χρώματα -μαύρο, γκρι και ασημί- είναι τα επόμενα τρία πιο δημοφιλή χρώματα. Μαζί, επικαλύπτουν το άλλο 39% των αυτο- κινήτων που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το 2019. Αυτή η τάση υπάρχει και στο πιο δημοφιλές είδος αυτοκινήτων συνολικά: στα οχήματα τύπου SUV. Αλλά ο κόσμος δεν είναι μόνο μαύρος και άσπρος. Το άλλο 22% των νέων οχημάτων παγκόσμια, βάφτηκαν με άλλου είδους χρώματα το 2019. Σχεδόν, το 9% όλων των οχη- μάτων που παράχθηκαν παγκόσμια ήταν μπλε και το 7% κόκκινο. Καθένα ικανοποιεί μια συναισθηματική ανά- γκη του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου και της ατομικότητάς του. Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β και άλλα μικρότερα οχήματα είναι πιθανότερο να έχουν ένα διαφορετικό χρώμα. Εκτός από το μπλε και το κόκκινο, το καφέ και το μπεζ αρχίζουν να εμφανί- ζονται, ειδικά στην Ευρώπη, τηΜέση Ανατολή και την Αφρική. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟ 2019 BASF Color Report Ε.Ε-ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ : 11 ΜΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ Μόλις φάνηκε πως έληξε το Brexit, αρχίζει η πραγματική δου- λειά. Διακυβεύονται οι μελλο- ντικές εμπορικές σχέσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιο- μηχανία. Η πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζει ανησυχη- τικές ενδείξεις ότι η αβεβαιότητα για το Brexit έχει ήδη αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά καινούρ- γιων αυτοκινήτων της χώρας. Το Ηνωμένο Βασίλειο εισάγει λίγο περισσότερο από το 32% των αυ- τοκινήτων που κατασκευάζονται από τα υπόλοιπα 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε., αντιπροσωπεύοντας πε- ρίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Οι επίσημες στατιστι- κές του βρετανικού κοινοβου- λίου, που κοινοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο, αποκάλυψαν πως τα οχήματα αποτελούν τη μεγαλύ- τερη εισαγωγική δραστηριότητα του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., αντιπροσωπεύοντας το 17,4% του συνόλου των εισαγωγών αγα- θών στο Η.Β., αξίας 55 δισ. ευρώ. Από την πλευρά του Ηνωμένου Βασιλείου, περισσότερο από το ήμισυ (51%) του συνόλου των αυ- τοκινήτων που κατασκεύασε το 2018 πωλήθηκαν σε κράτη-μέλη της Ε.Ε. Επιπλέον, 1.100 φορτηγά καταφθάνουν καθημερινά από την ηπειρωτική Ευρώπη στο Η.Β. με ανταλλακτικά για βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων, χωρίς να ελέγχονται στα σύνορα. ΤΟ ΆΓΧΟΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΏΝ Η ανησυχία για τις αυτοκινητοβι- ομηχανίες και τους προμηθευτές εξαρτημάτων τους από τις δύο όχθες της Μάγχης είναι μήπως η Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο δεν επιτύχουν μια απρόσκοπτη εμπο- ρική συμφωνία, χωρίς δασμούς, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασί- λειο μειώθηκαν το 2019 για τρίτη συνεχή χρονιά, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδό τους από το 2013. Γεγονός που έκανε τον Mike Hawes, CEO της SMMT, της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτο- κινήτων του Ηνωμένου Βασιλεί- ου, να δηλώσει: «Η πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα και τα συγκεχυμένα μηνύματα για τις ζώνες καθαρού αέρα έχουν επηρεάσει την εμπιστοσύνη των αγοραστών». Παρά τη μείω- ση -2,4% στις 2.311.140 μονάδες, το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ευρώ- πη, μετά τη Γερμανία. Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=