FLEETNEWS #55

20.01.20 #55 13 Αύξηση συνεχίζει να καταγράφεται στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Τον Δε- κέμβριο του 2019, σύμφωνα με τα πρωτογενή της ΕΛΣΤΑΤ και την επε- ξεργασία του Συνδέσμου Εισαγω- γέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ( ΣΕΑΑ ), η αύξηση αυτή έφτασε το 23,6%. Αύξηση είχαμε και στις λοιπές κατη- γορίες οχημάτων, πλην των λεωφο- ρείων. Συγκεκριμένα, στα καινούργια φορτηγά 20,5%, στα καινούργια λεω- φορεία -61,7% και στα καινούργια δί- κυκλα (μεγαλύτερα των 50 cc) 10,7%. Στο σύνολο του έτους η εικόνα εί- ναι ανοδική, με όλες τις κατηγορίες οχημάτων να καταγράφουν διψήφια αύξηση. Τα επιβατικά αυξήθηκαν κατά 10,3%, τα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 15,8%, τα λεωφορεία 38,4% και τα δίκυκλα (14,5%), όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα. Τον Δεκέμβριο, τη μεγαλύτερη αύ- ξηση κατέγραψαν συνολικά τα SUV (+9,6%) και αντίστοιχα στο σύνολο έτους (+6,3%). Από πλευράς κατανομής ταξινομήσε- ων νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανά καύσιμο στη χώρα μας, τα πετρελαι- οκίνητα οχήματα μείωσαν το μερίδιό τους στις συνολικές ταξινομήσεις κατά 8,4% τον Δεκέμβριο και κατά 9,1% το σύνολο του έτους. Εξαιρετικά χαμηλό είναι το ποσοστό των επανα- φορτιζόμενων οχημάτων (BEV-PHEV) αντανακλώντας τη μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς και την ακόμα μεγαλύτερη έλλειψη υποδομών. Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η εικόνα συνολικά είναι η ακόλουθη: ΑΝΟΔΟΣ ΤΩΝ SUV - ΠΤΩΣΗ ΤΩΝΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα το 2019 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ Μεταβολή ΙΑΝ .-ΔΕΚ. Μεταβολή 2019 2018 2019 2018 Επιβατικά 6.598 5.337 23,60% 114.110 103.431 10,30% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 706 586 20,50% 8.399 7.256 15,80% Λεωφορεία 18 47 -61,70% 364 263 38,40% Δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 1.312 1.185 10,70% 38.230 33.378 14,50% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΆ (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝ. -ΔΕΚ. ΔΙΑΦΟΡΆ (μονάδες μεριδίου) 2019 2018 2019 2018 A 10,70% 14,10% -3,4 14,10% 14,80% -0,7 A-SUV 0,40% 0,80% -0,4 1,30% 1,20% 0,1 B 21,70% 29,50% -7,8 32,90% 35,70% -2,8 B-SUV 18,50% 12,50% 6,0 13,10% 9,80% 3,3 C 15,30% 14,60% 0,7 13,50% 15,50% -2,0 C-SUV 23,90% 22,40% 1,5 18,30% 15,60% 2,7 D 1,90% 1,30% 0,6 1,50% 1,90% -0,4 D-SUV 5,30% 2,60% 2,7 2,50% 2,30% 0,2 E 0,10% 0,20% -0,1 0,20% 0,30% -0,1 E-SUV 0,50% 0,50% 0 0,30% 0,30% 0 F-G 0,00% 0,10% -0,1 0,00% 0,00% 0 F-G-SUV 0,10% 0,20% -0,1 0,10% 0,10% 0 (Total SUV) 48,70% 39,10% (+9,6) 35,50% 29,20% (+6,3) SPORTS 0,30% 0,10% 0,2 0,20% 0,20% 0 MPV 0,30% 0,40% -0,1 0,20% 0,30% -0,1 MPV-M/COMBI 0,90% 0,50% 0,4 1,70% 2,00% -0,3 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΆ (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝ. – ΔΕΚ. ΔΙΑΦΟΡΆ (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. 2019* ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ στην ΕΕ Ιαν.Σεπ. 2018* ΔΙΑΦΟΡΆ (μονάδες μεριδίου) 2019 2018 2019 2018 Βενζίνη 62,6% 57,0% +5,6 65,1% 59,3% +5,8 59,3% 56,5% +2,8 Πετρέλαιο 27,1% 35,5% -8,4 26,6% 35,7% -9,1 30,9% 36,4% -5,5 Υβριδικά (HEV) 7,2% 5,8% +1,4 5,8% 3,8% +2,0 5,5% 3,7% +1,8 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 0,7% 0,5% +0,2 0,4% 0,3% +0,1 2,6% 1,8% +0,8 Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,3% 1,2% +1,1 1,4% 1,0% +0,4 1,7% 1,5% +0,2 Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,0% +0,0 0,6% 0,0% +0,6 *Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση Στο σύνολο του έτους η εικόνα είναι ανοδική με όλες τις κατηγορίες οχημάτων να καταγράφουν διψήφια αύξηση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=