FLEETNEWS #50
02.12.19 #50 6 Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχα- νίας βρίσκεται εν μέσω του μεγα- λύτερου μετασχηματισμού στην ιστορία του. Η ανάπτυξη προς την κατεύθυνση της κινητικότητας με ουδέτερο CO 2 απαιτεί μεγάλες επενδύσεις, Το ίδιο και η ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης Οι αλλαγές αυτές ωθούν τις αυτο- κινητοβιομηχανίες σε μια μάχη επι- βίωσης. Οι γερμανικές επιχειρήσεις λαμβάνουν τα μέτρα τους. DAIMLER Η Daimler ανακοίνωσε τη μείωση τουλάχιστον 10.000 θέσεων εργα- σίας σε όλη την υφήλιο τα επόμε- να τρία χρόνια μετά την επίτευξη συμφωνίας για τα σχέδιά της με τα εργατικά συνδικάτα. Ωστόσο, η συμφωνημένη προστασία θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως τα τέλη του 2029, την οποία υποσχέθηκε κατά την απόσχιση της Mercedes- Benz Cars & Vans και της Daimler Trucks παραμένει άθικτη για τις Daimler AG , Mercedes-Benz AG και Daimler Truck AG . Εκτός από τα μέτρα αυτά η Daimler και οι εκ- πρόσωποι των εργαζομένων συμ- φώνησαν να μειώσουν περαιτέρω τα έξοδα προσωπικού. Μεταξύ άλ- λων, θα υπάρξουν προσφορές στο εργατικό δυναμικό για τη μείωση του εβδομαδιαίου χρόνου εργασί- ας. Οι περικοπές θέσεων εργασίας στη Daimler θα βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να εξοικο- νομήσει 1,4 δισ. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022. Αυτό θα επιτευχθεί με τη μείωση των διευθυντικών θέσεων εργασίας και σε έμμεσους τομείς. Η Daimler θα περιορίσει επίσης τις επενδύσεις σε ακίνητα, εγκα- ταστάσεις και εξοπλισμό και στην έρευνα και ανάπτυξη στο επίπεδο του 2019. Το 2019, η προοπτική περιθωρίου EBIT της Mercedes μειώθηκε στο 3 με 5%. AUDI Οι προοπτικές της Audi είναι επί- σης λιγότερο αισιόδοξες, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να έχουν μειωθεί κατά 1,2% στο 1,51 εκατ. τους πρώτους 10 μήνες του έτους. Η Audi εξακολουθεί να είναι η πλέον κερδοφόρα της οικογένει- ας Volkswagen , αλλά η εταιρεία ετοιμάζεται να λάβει μέτρα για τη διατήρηση της θέσης της πριν την άφιξη του νέου CEO, Markus Duesmann , την 1 η Απριλίου 2020. Για τον σκοπό αυτό, η Audi σχεδι- άζει να περικόψει περίπου το 15% του ανθρώπινου δυναμικού της στη Γερμανία και να εξορθολογίσει τις δραστηριότητές της στα δύο κύρια εργοστάσια της Γερμανίας. Αυτές οι περικοπές θα επιτευχθούν με σταδιακή κατάργηση θέσεων και εθελοντικά μέτρα όπως η πρόωρη συνταξιοδότηση. Μετά από αυτήν την αναδιάρθρωση, οι 50.000 ερ- γαζόμενοι στην Audi Γερμανίας θα έχουν εξασφαλισμένη εργασία μέ- χρι το 2029. Επιπλέον, θα δημιουρ- γηθούν 2.000 νέες θέσεις εργασίας προς ενίσχυση της εμπειρίας στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και των ψηφιακών προσφορών. BMW Η BMW δεν τάσσεται υπέρ των περικοπών θέσεων εργασίας. Ο CEO της εταιρείας, Oliver Zipse , δήλωσε: «Επιτύχαμε μια λύση βα- σισμένη στην αλληλεγγύη. Αυτό μας επιτρέπει να αποφύγουμε τα δραστικά μέτρα που λαμβάνουν σήμερα οι άλλοι για να μειώσουν το κόστος τους» . Η εταιρεία και η συνδικαλιστική της οργάνωση συμφώνησαν σε μια νέα φόρμουλα υπολογισμού μπόνους. Σύμφωνα με αυτήν, τα μπόνους θα είναι περίπου 20% χαμηλότερα από πέρυσι. Η εταιρεία θα ξεκινήσει επίσης συνταξιοδοτικό πρόγραμμα βασισμένο σε καταβολές μερισμά- των. Επίσης, θα καταβάλει χαμη- λότερα επιδόματα Χριστουγέννων. Τα νέα μέτρα θα εφαρμοσθούν από το 2020. ΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΈΣ Περικοπές κόστους και θέσε- ων εργασίας έχουν ανακοινώσει επίσης τόσο η Osram όσο και η Continental που συγκαταλέγονται στους σημαντικούς προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών. Συ- γκεκριμένα η Continental ανακοί- νωσε μαζική αναδιάρθρωση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και περικοπή κατά 10% των θέσεων εργασίας. Το λειτουργικό κέρδος της μειώθηκε, με αποτέλεσμα η εταιρεία κατασκευής φρένων και ελαστικών να εξετάσει τις απο- λύσεις καθώς προβλέπει επίσης επιβράδυνση της αυτοκινητοβιο- μηχανίας κατά τα επόμενα πέντε χρόνια. «H Osram δεν αναμένει ότι η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων θα ανακάμψει βραχυπρόθεσμα» , είχε δηλώσει νωρίτερα η εταιρεία κα- τασκευής προβολέων και άλλων εξαρτημάτων, αποκαλύπτοντας την πρόθεσή της για περικοπή δαπανών μέχρι το 2021 και μη καταβολή με- ρίσματος, ενώ γνωστοποιήθηκαν σχέδια μείωσης θέσεων εργασίας. ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝΜΕΤΡΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ Η μάχη επιβίωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=