FLEETNEWS #50

02.12.19 #50 17 Οκτώβριο του 2019, η αγορά νέων LCV στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 3,4% για να φτάσει σχεδόν στο 1,8 εκατ. ταξι- νομημένα οχήματα, παρά τις μειώσεις που σημειώθηκαν τους τελευταίους δύο μήνες. Οι πέντε μεγάλες αγορές σημείωσαν άνοδο κατά το δεκάμηνο: η Γερμανία (+8,7%), η Ιταλία ( 6,4%), η Γαλλία (+5,2%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+3,1% ). Και η ελληνική αγορά σημεί- ωσε άνοδο +14,7% (6.523 έναντι 5.721 μονάδων). ΝΈΑ HCV 16T ΚΑΙ ΆΝΩ Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση νέων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκε κατά 15,2%, σημειώνοντας τον τέταρτο συ- νεχή μήνα συγκρατημένων πωλήσε- ων. Με εξαίρεση την Ισπανία (+23,2%), όλες οι μεγάλες αγορές σημείωσαν αρνητικό πρόσημο, κυρίως η Γαλλία (-19,2%), η Γερμανία (-15,4%) και η Ιταλία (-12,6%). Έντονη ήταν η μείωση στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών σε όλη την περιοχή, με 18 αγορές να παρουσιάζουν διψήφια πτώση. Μεί- ωση κατέγραψε και η Ελλάδα κατά -46,7% (7 μονάδες φέτος έναντι 15 τον περσινό Οκτώβριο). Συνολικά μέχρι στιγμής, το 2019, οι ταξινομήσεις βα- ρέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,9%, παρά τις αρνητικές επιδό- σεις του τομέα κατά τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Η αύξηση αυτή υπο- στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα θετικά αποτελέσματα τεσσάρων βα- σικών αγορών: το Ηνωμένο Βασίλειο (+14,9%), η Γερμανία (+5,7%), η Γαλλία (+5,6%) και η Ισπανία (+2,6%). Ταυτό- χρονα, η ζήτηση για βαρέα οχήματα μειώθηκε κατά 7,3% στην Ιταλία. 233 ήταν οι ταξινομήσεις στη χώρα μας έναντι 149 πέρυσι (+56,4%). ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον Οκτώβριο, η ζήτηση της ΕΕ για με- σαία επαγγελματικά μειώθηκε (-14,9%) για τέταρτο συνεχή μήνα, ακολουθώ- ντας μια τάση παρόμοια με εκείνη των βαρέων φορτηγών. Η Ισπανία (+18,0%) ήταν η μόνη σημαντική αγορά που παρουσίασε ανάπτυξη τον Οκτώβριο, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν σε όλες τις άλλες βασικές αγορές τον περασμένο μήνα. Η χώρα μας στην κατηγορία αυτή κατέγραψε επίσης μείωση -68,4%, με 12 ταξινομήσεις φέτος από 38 πέρυσι τον Οκτώβριο. Το δεκάμηνο, οι ταξινομήσεις μεσαίων επαγγελματικών σημείωσαν ετήσια αύξηση 3,3% σε ολόκληρη την ΕΕ. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+12,5%), η Γερ- μανία (+7,6%), η Γαλλία (+4,6%) και η Ισπανία (+1,0%) συνέβαλαν θετικά στο αποτέλεσμα. Την περίδο αυτή και η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση +24,5% με 366 ταξινομήσεις συνολικά το δε- κάμηνο έναντι 294 πέρυσι. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον περασμένο μήνα οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν σε όλη την ΕΕ ήταν σταθερές (-0,8%) σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2018. Οι πέντε μεγάλες αγορές, ωστόσο, διαφορο- ποιήθηκαν. Η Γαλλία παρουσίασε ιδι- αίτερα ισχυρή ανάπτυξη (+23,5%), πιο μέτρια το Ηνωμένο Βασίλειο (+3,8%) και η Ιταλία (+3,6%). Αντίθετα, Γερμα- νία (-12,3%) όσο και η Ισπανία (-2,8%) είδαν τη ζήτηση να υποχωρεί. Η Ελλά- δα κατέγραψε 41 ταξινομήσεις έναντι 11 πέρυσι. (+272,7%). Την περίοδο Ια- νουαρίου - Οκτωβρίου, η ζήτηση για νέα λεωφορεία και πούλμαν στην ΕΕ παρέμεινε θετική (+2,5%). Οι αγορές της Κεντ. Ευρώπης (+12,3% μέχρι τώ- ρα) συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στο αποτέλεσμα, ενώ στη Δυτ. Ευρώπη μόνο η Γαλλία (+4,2%) και η Ισπανία (+0,3%) κατάφεραν να σημειώσουν μέτρια ανάπτυξη. Στη χώρα μας η συ- νολική αύξηση ήταν +60,6% (334 τα- ξινομήσεις φέτος έναντι 208 πέρυσι). EΕ+EΖΕΣ 1 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ %ΜΕΤ ΙΑΝ. - ΟΚΤ. %ΜΕΤ 2019 2018 19/18 2019 2018 19/18 AΥΣΤΡΙΑ 3.512 3.571 -1,7% 37.516 37.132 1,0% BEΛΓΙΟ 6.734 7.538 -10,7% 69.008 66.986 3,0% BΟΥΛΓΑΡΙΑ 467 642 -27,3% 4.894 5.093 -3,9% ΚΡΟΑΤΙΑ 706 597 18,3% 7.724 7.267 6,3% ΚΥΠΡΟΣ 232 160 45,0% 1.838 1.518 21,1% ΤΣΕΧΙΑ 1.638 1.992 -17,8% 17.229 16.591 3,8% ΔΑΝΙΑ 2.699 3.218 -16,1% 27.286 27.914 -2,2% EΣΘΟΝΙΑ 331 380 -12,9% 3.888 4.403 -11,7% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 1.123 1.352 -16,9% 12.554 13.151 -4,5% ΓΑΛΛΙΑ 41.734 41.943 -0,5% 396.715 377.016 5,2% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 24.908 27.694 -10,1% 254.415 234.090 8,7% ΕΛΛΑΔΑ 623 601 3,7% 6.563 5.721 14,7% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 2.132 1.805 18,1% 21.240 17.826 19,2% IΡΛΑΝΔΙΑ 3 1.069 989 8,1% 24.322 24.655 -1,4% ITAΛΙΑ 4 17.250 16.908 2,0% 151.550 142.467 6,4% ΛΕΤΤΟΝΙΑ 235 179 31,3% 2.247 1.968 14,2% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 244 314 -22,3% 3.802 2.996 26,9% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 502 507 -1,0% 4.376 4.047 8,1% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 5.274 6.986 -24,5% 66.300 68.160 -2,7% ΠΟΛΩΝΙΑ 5.828 6.643 -12,3% 56.896 55.267 2,9% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 2.917 3.225 -9,6% 31.073 31.467 -1,3% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 971 1.434 -32,3% 14.719 14.804 -0,6% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 940 846 11,1% 7.300 7.351 -0,7% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 1.129 1.183 -4,6% 11.197 10.558 6,1% ΙΣΠΑΝΙΑ 17.265 17.615 -2,0% 181.766 179.056 1,5% ΣΟΥΗΔΙΑ 3.712 3.210 15,6% 38.687 49.340 -21,6% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 25.373 28.494 -11,0% 311.989 302.741 3,1% EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 169.548 180.026 -5,8% 1.767.094 1.709.585 3,4% EΕ15 5 154.695 163.851 -5,6% 1.614.120 1.563.943 3,2% EΕ12 6 14.853 16.175 -8,2% 152.974 145.642 5,0% IΣΛΑΝΔΙΑ 111 118 -5,9% 1.177 1.661 -29,1% NOΡΒΗΓΙΑ 2.729 3.695 -26,1% 32.345 30.985 4,4% ΕΛΒΕΤΙΑ 2.941 2.661 10,5% 28.119 26.399 6,5% EΖΕΣ 5.781 6.474 -10,7% 61.641 59.045 4,4% EΕ + EΖΕΣ 175.329 186.500 -6,0% 1.828.735 1.768.630 3,4% ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ (EΕ15 + EΖΕΣ) 160.476 170.325 -5,8% 1.675.761 1.622.988 3,3% ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Συμπεριλαμβανομένων των ελαφρών λεωφορείων και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Εκτιμήσεις Εθνικών Ενώσεων 5 Κράτη μέλη πριν από την διεύρυνση του 2004 6 Κράτη μέλη που προσχώρησαν στην ΕΕ μετά το 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=