FLEETNEWS #42

07.10.19 #42 11 Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) είναι τάση και απαίτηση της σημερινής εποχής. Η οδήγηση, όμως, ενός EV είναι ένα θέμα, η φόρτιση των μπα- ταριών του ένα άλλο. Οι περισσότε- ροι οδηγοί στις ευρωπαϊκές χώρες καταφεύγουν σε φόρτιση AC στο σπίτι ή στο γραφείο, η οποία είναι δυνατή με ρυθμό μεταξύ 3,7kW (π.χ. Citroën C-Zero ) και 16,5 kW (π.χ. Tesla Model S και X ). Εξαρτάται από την έξοδο του εξωτερικού φορτιστή, αλλά και από τη χωρητικότητα του ενσωματωμένου φορτιστή στο EV, ο οποίος πρέπει να μετατρέψει το AC του δικτύου σε DC για την μπαταρία. Ακόμα κι αν ο εξωτερικός φορτιστής έχει ονομαστική ισχύ 11kW, δεν μπο- ρείτε να φορτίσετε το αυτοκίνητο ταχύτερα από τη χωρητικότητα της ενσωματωμένης συσκευής. Στην περίπτωση γρήγορης φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC), η οποία γίνεται μόνον περιστασιακά από την πλειοψηφία, οι περιορισμοί δεν προέρχονται από τη μετατροπή AC- DC, αλλά (κυρίως) από την ψύξη. Οι περισσότεροι ταχυφορτιστές DC προσφέρουν σήμερα 50kW, αλλά οι πιο πρόσφατοι φτάνουν τα 150kW. Η BMW , η Jaguar Land Rover και η Porsche έχουν ήδη δοκιμάσει ταχυ- φορτιστές στα 350kW, που είναι επτά φορές ταχύτεροι από τους περισσό- τερους σταθμούς σήμερα. Αυτοί θα μειώσουν το χρόνο φόρτισης για μια μεγάλη μπαταρία 100kWh σε μόλις δεκαπέντε λεπτά (από το 10% στο 80% της φόρτισης). Το Fleet Europe κατάρτισε έναν κατάλογο, τον οποίο σας παρου- σιάζουμε, με τα κορυφαία 10 τα- χύτερα EV κάτω των 80.000 ευρώ (εξαιρουμένου του ΦΠΑ) που έχουν παρουσιασθεί επίσημα και μπορούν να παραγγελθούν, παραθέτοντας την εμβέλεια σε χιλιόμετρα ανά ώρα φόρτισης (km/h), δείτε τον πίνακα. Ο κινητήρας του TeslaModel 3 Long Range Dual Motor είναι ο πιο γρήγο- ρος στον κατάλογο των 10 πρώτων. Το Polestar 2 είναι το γρηγορότερο (κινεζικο-) ευρωπαϊκό αυτοκίνητο ακολουθούμενο από το Audi e-tron . Τα πρωτοποριακά Tesla Model S και X δεν είναι πολύ πίσω, με τα υπόλοι- πα του καταλόγου να κατατάσσονται μόλις πάνω από τα 400χλμ/ώρα. Συ- γκριτικά, τα παλαιότερα EV στην αγο- ρά, όπως η BMW i3 και το VWe-Golf , περιορίζονται στα 270 χλμ/ώρα και 220 χλμ/ώρα, αντίστοιχα. Φαίνεται πως έχει σημειωθεί σημαντική πρό- οδος, τόσο στην τεχνολογία, όσο και στη διαδικασία φόρτισης μπαταριών. Αξίζει να αναφερθεί το εξής: επειδή οι περισσότεροι φορτιστές συνεχούς ρεύματος λειτουργούν σήμερα στα 50kW, ακόμα και αν ένα EV είναι σε θέση να φορτίζεται ταχύτερα από ένα άλλο, η διαφορά δεν θα είναι τόσο αισθητή. Σε γενικές γραμμές, τα EV με μεγα- λύτερη μπαταρία μπορούν να απορ- ροφούν ηλεκτρόνια ταχύτερα από τα αυτοκίνητα με μικρότερη μπαταρία και μπορούν να διατηρούν τη μέγι- στη τιμή φόρτισης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Π.χ., ένα Jaguar I-Pace των 90 kWh, με μέγιστη τα- χύτητα φόρτισης 360 χλμ/ώρα στα 104kW, μπορεί κάλλιστα να προ- σθέσει μεγαλύτερη εμβέλεια ανά ώρα στα 50kWαπό ό,τι ένα Peugeot e-208 των 50kWh, που τερματίζει στα 440χλμ/ώρα στα 100kW. Διαβάστε στο fleetnews για τη δια- φορά μεταξύ AC και DC φόρτισης. ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΦΟΡΤΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΟΧΗΜΑ Τα 10 πιο γρήγορα φορτιζόμενα EV ΜΆΡΚΑ - ΜΟΝΤΈΛΟ - ΤΎΠΟΣ ΜΈΓΕΘΟΣ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ (kWh) ΜΈΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ ΦΌΡΤΙΣΗΣ DC (kW) ΜΈΓΙΣΤΗ ΤΑΧΎΤΗΤΑ ΦΌΡΤΙΣΗΣ DC (km/h) 1. Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 75 250 900 2. Tesla Model 3 Long Range Performance 75 250 850 3. Polestar 2 78 150 670 4. Audi e-tron 55 Quattro 95 155 600 5. Tesla Model 3 Standard Range Plus 55 100 540 6. Tesla Model S Long Range 100 145 520 7. Tesla Model X Long Range 100 145 460 8. Peugeot e-208 50 100 440 9. Mercedes EQC 400 4Matic 85 112 430 10. DS3 Crossback E-Tense 50 100 420 Σε γενικές γραμμές, τα EV με μεγαλύτερη μπαταρία μπορούν να απορροφούν ηλεκτρόνια ταχύτερα από τα αυτοκίνητα με μικρότερη και να διατηρούν τη μέγιστη τιμή φόρτισης για μεγαλύτερο διάστημα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=