FLEETNEWS #38
09.09.19 #38 13 22. 972 πέρυσι, καταγράφοντας 22,6% αύξηση. Αντίθετα, ο αριθμός των πετρελαιο- κίνητων αυτοκινήτων που ταξινομή- θηκαν σε όλη την Ε.Ε. μειώθηκε κατά 16,4% σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες, με το μερίδιο αγοράς του ντίζελ να μειώνεται από 36,3% το δεύτερο τρί- μηνο του 2018 σε 31,3% φέτος. Στη Γερμανία, ωστόσο, η ζήτηση για αυ- τοκίνητα ντίζελ ανέκαμψε ελαφρώς - αυξημένη κατά 3,5% το δεύτερο τρίμηνο. Στη χώρα μας η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ παρουσίασε κάμ- ψη (-22,8%), αφού ταξινομήθηκαν συνολικά 8.664 αυτοκίνητα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, έναντι 11.216 το ίδιο διάστημα του 2018. ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉΣ ΙΣΧΎΟΣ (APV) Κατά το δεύτερο τρίμηνο, οι ταξινο- μήσεις αυτοκινήτων με εναλλακτική ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρου- σίασαν ισχυρή ανάπτυξη (+28,5%). Περίπου 98.553 ηλεκτρικά φορτιζό- μενα οχήματα (ECV) ταξινομήθηκαν, αυξημένα κατά 35,6% σε σχέση με πέρυσι. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες σχεδόν δι- πλασιάστηκαν (+97,7%), ενώ η ζήτη- ση για υβριδικά συστήματα plug-in μειώθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2019 (-13,6%). 132 ηλεκτρικά αυτοκί- νητα ταξινομήθηκαν το β’ τρίμηνο φέτος στην Ελλάδα έναντι 101 πέρυσι, παρουσιάζοντας 30,7% αύξηση. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρουσίασαν ισχυρά απο- τελέσματα (+38,2%), με πωλήσεις 210.348 μονάδων από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Πολύ μεγάλη αύξηση στα υβριδικά κατέγραψε κατά το β’ τρίμηνο η χώ- ρα μας (97%), αφού ταξινομήθηκαν 1.688 HEV το β’ τρίμηνο φέτος έναντι 857 πέρυσι. Οι ταξινομήσεις των οχη- μάτων LPG (υγραερίου) και φυσικού αερίου παρέμειναν σταθερές κατά το δεύτερο τρίμηνο στην Ε.Ε., κυρίως λόγω της απότομης μείωσης της ζή- τησης για οχήματα φυσικού αερίου (NGV). Στην Ελλάδα είχαμε μεγάλη αύξηση (81,6%) και σε αυτή την κατη- γορία το β’ τρίμηνο, με 623 ταξινομή- σεις φέτος έναντι 343 πέρυσι. Καθεμιά από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ση- μείωσε σημαντική αύξηση των τα- ξινομήσεων των οχημάτων με εναλ- λακτική ισχύ. Η Γερμανία (+ 60,7%) κατέγραψε τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης, ενισχυμένα από τη μεγάλη ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχή- ματα, ακολουθούμενη από την Ισπα- νία (+35,8%) και τη Γαλλία (+20,0%). ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ ΒΕΝΖΊΝΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΊΟΥ Ελλάδα 656 445 410 Ηνωμένο Βασίλειο 676 596 567 Γερμανία 804 587 576 Γαλλία 806 520 643 Ρουμανία 825 449 407 Πορτογαλία 833 527 595 Νορβηγία 833 851 821 Σλοβακία 834 446 486 Σουηδία 846 644 598 Τσεχία 847 461 515 Αυστρία 854 567 549 Ελβετία 858 613 632 Ολλανδία 872 783 937 Δανία 900 760 762 Βέλγιο 959 632 691 Ιταλία 974 794 683 Ισπανία 991 538 591 Πολωνία 995 477 562 Μ.Ο. 854 594 613 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕΡΙΔΙΟ % B’ ΤΡΙΜΗΝΟ 2019 ΒΕΝΖΙΝΗ ΝΤΙΖΕΛ HEV ECV APV EΚΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 59,5% 31,3%% 5,1% 2,4% 1,7% Ηλεκτρικά (ECV) Υβριδικά Εναλλακτικής (APV) Ισχύος (HEV) εκτός ηλεκτρικών ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ 220.000 200.000 180.000 160.000 140.000 120.000 100.000 80.000 60.000 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ B’ ΤΡΙΜ. 2018 B’ ΤΡΙΜ. 2019 +0,3% +35,6% Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +38,2% H LeasePlan δημοσίευσε τον ετήσιο Δείκτη Κό- στους Αυτοκινήτου ( Car Cost Index ), σύμφωνα με τον οποίο τα ηλεκτρι- κά αυτοκίνητα έχουν το πιο ανταγωνιστικό κό- στος χρήσης σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ο Δείκτης αποκαλύπτει ότι για το 2019 η Ελλάδα είναι η πιο οικονομική χώρα για να οδηγεί κά- ποιος αυτοκίνητο, καθώς έχει το χαμηλότερο μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης (440 ευρώ) σε σύγκριση με 18 άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το ίδιο ισχύει για το κόστος χρήσης ηλε- κτρικού αυτοκινήτου, το οποίο στη χώρα μας είναι 656 ευρώ, έναντι 854 ευρώ κατά Μ.Ο. συ- νολικά. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΜΗΝΙΑΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=