FLEETNEWS #37

02.09.19 #37 15 Τα τελευταία στοιχεία της Jato Dynamics υπογραμμίζουν τη ση- μαντική αύξηση της ζήτησης ηλε- κτρικών και υβριδικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη τον Ιούλιο, καθώς και την αναβίωση της κατη- γορίας SUV. Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα και τη μείωση της εμπι- στοσύνης των καταναλωτών, η ευρω- παϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση τον Ιούλιο του 2019, καθώς οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 1,2% στις 1.325.600 μονάδες. Αν και η αύξηση ήταν οριακή, σηματοδοτεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με την πτώση που σημειώθηκε τον Ιούνιο, όταν οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 7,9%. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν είναι αρκετά σημαντικό για να αντι- σταθμίσει τις συνολικές επιδόσεις της αγοράς μέχρι στιγμής το 2019, με ετήσια στοιχεία που δείχνουν ότι 9.723.400 οχήματα έχουν ταξινομη- θεί, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο Felipe Munoz , παγκόσμιος ανα- λυτής της JATO, σχολιάζει: «Υπάρχει αβεβαιότητα στην Ευρώπη. Μετά από πολλά χρόνια ανάπτυξης, η αγορά πα- ρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης που πιθανόν να συνεχιστούν εάν η γερμανική οικονομία δεν ανακάμψει. Η αύξηση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο προήλθε από τις μεσαίες και μικρές αγορές, όπως δείχνουν οι 14 από τις 27 χώρες που ανα- λύθηκαν από την JATO και παρουσίασαν αύξηση. Και πάλι, η κατάσταση δεν είναι τόσο θετική όσον αφορά τα ετήσια στοιχεία, όπου μόνο 10 αγορές έχουν μέχρι στιγμής σημειώσει ανάπτυξη. Όσον αφορά τις πέντε μεγάλες αγορές, η Γερμανία είναι η μόνη που παρουσιάζει ετήσια αύξηση (μόλις 1,1%) με τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία να παρουσιάζουν μείωση κατά 2,2% έως 5,1%». ΌΡΕΞΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ Σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα, η Jato διαπιστώνει ότι οι ταξινομήσεις των BEV, PHEV, HEV και άλλων ηλεκτρι- κών οχημάτων ανήλθαν σε 96.600 μονάδες τον Ιούλιο - αύξηση 29% έναντι του Ιουλίου του 2018. Από πλευράς αυτοκινήτων εσωτερι- κής καύσης υπήρξε επίσης αύξηση μεριδίου αγοράς από 5,8% σε 7,4%. «Ακόμη και αν εξακολουθούν να απο- τελούν ένα συγκριτικά οριακό κομμάτι της συνολικής αγοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν σίγουρα μια νότα αισιοδοξίας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς» , τονίζει ο F. Munoz. Η Jato συνεχίζει να πιστεύει ότι η αύξηση του μεριδίου αγοράς των EV προήλθε από την εξαι- ρετική απόδοση των καθαρά ηλεκτρι- κών αυτοκινήτων (BEV), ο όγκος των οποίων αυ- ξήθηκε κατά 98% στις 23.200 μονάδες. Η ανά- πτυξη προήλθε από την Tesla -κορυ- φαίο brand- αλλά και τη Renault , η οποία σημείωσε αύξηση του όγκου κατά 103%, αφού το Zoe αναδείχθηκε το κορυφαίο BEV κατά τη διάρκεια του μήνα. Άλλα σημαντικά αποτελέ- σματα ήταν αυτά της Volkswagen , που παρουσίασε αύξηση όγκου κα- τά 64%, της Hyundai , ο όγκος της οποίας αυξήθηκε κατά 334%, και της Audi , η οποία πούλησε 1.735 μονάδες του E-Tron . ΤΑ SUV ΕΠΙΣΤΡΈΦΟΥΝ Οι καταναλωτές αγόρασαν 505.900 SUV τον Ιούλιο, καθώς η ζήτηση αυξήθηκε κατά 8.7%. Αυτό το απο- τέλεσμα καθησυχάζει τους φόβους για επιβράδυνση στην κατηγορία, μετά τη μείωση της ζήτησης που καταγράφηκε τον Ιούνιο. Ωστόσο, η αύξηση που παρατηρήθηκε τον Ιού- λιο του 2018 ήταν χαμηλότερη από τις αυξήσεις του 35%, 18% και 12% που σημειώθηκαν αντίστοιχα τον Ιούλιο του 2018, τον Ιούλιο του 2017 και τον Ιούλιο του 2016. ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΧΩΡΕΣ Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων τον Ιούλιο Tesla Renault Zoe Η αύξηση του μεριδίου αγοράς των EV προήλθε από την εξαιρετική απόδοση των BEV, που παρουσίασαν αύξηση 98%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=