FLEETNEWS #364

18.12.25 #364 16 Στην τελευταία διαδικτυακή συζήτηση του #ACEATruckTalks για το 2025, εκπρόσωποι της βιομηχανίας βαρέων οχημάτων (HDV), καθώς και αναλυτές από τον χρηματοοικονομικό και τον πολιτικό χώρο, συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν τις βασικές προκλήσεις της μετάβασης προς οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEVs). Καθώς πλησιάζουν οι φιλόδοξοι στόχοι για το CO₂, οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σημείο, καλούμενοι να διαχειριστούν έντονη κανονιστική πίεση, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν συνθήκες αγοράς που απέχουν ακόμη πολύ την ταχεία μετάβαση. Τη συζήτηση συντόνισε ο T. Fabian (Chief Commercial Vehicles Officer της ACEA), ενώ συμμετείχαν: η J. Cato (Chief Public Affairs Officer, TRATON Group), ο C. McKerracher (Head of Clean Transport & Storage, BloombergNEF) και ο M. Kässer (επικεφαλής του τομέα Επαγγελματικών Οχημάτων για την EMEA, McKinsey & Company). Τα μέλη του πάνελ σημείωσαν το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (Total Cost of Ownership - TCO) εξακολουθεί να διαφέρει σημαντικά ανά την Ευρώπη, με πολλές αγορές να συνεχίζουν να ευνοούν τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά. Οι ομιλητές τόνισαν την επείγουσα ανάγκη για μαζική κλιμάκωση των υποδομών φόρτισης φορτηγών έως το 2030. Εκτός αυτών, κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να παράσχει σαφέστερες και ισχυρότερη στήριξη σε πρακτικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην ευρεία υιοθέτηση. Προτεραιότητα θα πρέπει να αποτελέσει η μείωση του χάσματος του TCO και των υποδομών, με τις δυνάμεις της αγοράς αλλά και τη στοχευμένη στρατηγική στήριξη να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Διαβάστε περισσότερα εδώ #ACEATRUCKTALKS Η πρόκληση των φορτηγών μηδενικών εκπομπών JOHNSON MATTHEY Νέο κέντρο δοκιμών για H₂ICE κινητήρες Η Johnson Matthey εγκαινίασε στη Γκέτεμποργκ της Σουηδίας το πρώτο της κέντρο δοκιμών για κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου (H₂ICE), ενισχύοντας τη στρατηγική της στον τομέα των τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών για βαριά οχήματα. Η νέα εγκατάσταση, που δημιουργήθηκε με επένδυση 2,5 εκατ. λιρών σε ορίζοντα τριετίας, επικεντρώνεται σε συστήματα ελέγχου εκπομπών για εφαρμογές μεσαίας και βαριάς χρήσης, όπως λεωφορεία και φορτηγά. Το κέντρο επιτρέπει στην Johnson Matthey να δοκιμάζει ολόκληρους κινητήρες και όχι μόνο μεμονωμένα εξαρτήματα, αξιοποιώντας υδρογόνο ως καύσιμο μηδενικού άνθρακα σε συμβατικές αρχιτεκτονικές κινητήρων. Η υποδομή μπορεί να υποστηρίξει κινητήρες έως 600 kW και διαθέτει ολοκληρωμένα συστήματα τροφοδοσίας, αποθήκευσης και ανάλυσης υδρογόνου, καθώς και προηγμένο εξοπλισμό μέτρησης καυσαερίων και ασφαλείας. Η επένδυση βασίζεται στην εμπειρία που αποκτήθηκε από το Project Brunel, μια συνεργασία με την Cummins και άλλους τεχνολογικούς εταίρους, η οποία ολοκληρώθηκε το 2025 και ανέδειξε βελτιώσεις στην απόδοση και αντοχή των κινητήρων υδρογόνου. MAN: ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ 3.000 «ΠΡΑΣΙΝΑ» ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Η MAN Truck & Bus αναδείχθηκε ο κύριος προμηθευτής στη μεγαλύτερη σύμβαση λεωφορείων της Deutsche Bahn (DB) στην ιστορία της εταιρείας. Έχει συναφθεί συμφωνία-πλαίσιο με την Deutsche Bahn για περισσότερα από 3.000 οχήματα για την περίοδο από το 2027 έως το 2032. Ένα σημαντικό ποσοστό των λεωφορείων που θα παραδοθούν θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, και αυτό αποτελεί ένα ισχυρό μήνυμα στροφής προς τη βιώσιμη κινητικότητα στις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες και ένα ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση στη Γερμανία. Ένα σημαντικό μέρος των οχημάτων που θα παραδοθούν είναι βιώσιμα αστικά λεωφορεία με ηλεκτρικό κινητήρα μπαταρίας - διαθέσιμα σε εκδόσεις 10, 12 ή 18 μέτρων. Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών υπάρχει από το 2010 και είναι μία από τις πιο επιτυχημένες συνεργασίες στην παγκόσμια αγορά λεωφορείων.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=