18.12.25 #364 10 Η Continental επενδύει συστηματικά στη μείωση της αντίστασης κατά την κύλιση των ελαστικών της, επιδιώκοντας παράλληλα τη διατήρηση υψηλών επιπέδων πρόσφυσης και ασφάλειας. Η αντίσταση κύλισης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την κατανάλωση ενέργειας, καθώς στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ευθύνεται έως και για το 30% της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ στα ηλεκτρικά οχήματα επηρεάζει άμεσα την αυτονομία. Με την άνοδο της ηλεκτροκίνησης και τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον, ο ρόλος των ελαστικών γίνεται ολοένα πιο κρίσιμος. Η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι να μειώσουν τις απώλειες ενέργειας που προκαλεί η παραμόρφωση του ελαστικού χωρίς να περιοριστεί η πρόσφυση, η οποία είναι απαραίτητη για το φρενάρισμα και τον έλεγχο του οχήματος. Η Continental απαντά σε αυτό το δίλημμα με νέες γόμες, προηγμένα υλικά και εξελιγμένα σχέδια πέλματος. Την τελευταία δεκαετία έχει επιτύχει μέση μείωση της αντίστασης κύλισης κατά 15% στο χαρτοφυλάκιο ελαστικών επιβατικών αυτοκινήτων. Νίκος Λουπάκης ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ CONTINENTAL Λιγότερη αντίσταση κύλισης, περισσότερη αποδοτικότητα H RENAULT «ΠΑΓΩΝΕΙ» ΤΗ MOBILIZE Ο όμιλος Renault προχωρά στη διακοπή των δραστηριοτήτων car sharing και μικροκινητικότητας της Mobilize, καθώς οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα. Οι υπηρεσίες Zity σε Μαδρίτη και Μιλάνο τερματίζονται, ενώ σταματά και η παραγωγή του ηλεκτρικού τετράκυκλου Duo, διαδόχου του Twizy. Η απόφαση εντάσσεται σε ευρύτερη αναθεώρηση της στρατηγικής του ομίλου υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο François Provost, ενόψει της παρουσίασης νέου μεσοπρόθεσμου σχεδίου. Το brand Mobilize θα διατηρηθεί προσωρινά για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Οι δραστηριότητες όπως το Charge Pass, οι λύσεις vehicle to grid και οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενσωματωθούν στον όμιλο. Εκτός αυτών, το δίκτυο ταχυφόρτισης θα περιοριστεί σημαντικά, με στόχο μόλις 200 σταθμούς σε Γαλλία και Ιταλία έως το 2026. Επίσης, η αναδιάρθρωση οδηγεί σε μείωση προσωπικού κατά περίπου 80 θέσεις. Αντίστοιχα εγχειρήματα από Mercedes και BMW με το FreeNow, αλλά και από τη Stellantis με το Free2Move, δεν επιβεβαίωσαν τις αρχικές προσδοκίες και περιορίστηκαν. Η Audi συμφώνησε να μεταβιβάσει τον έλεγχο της ιταλικής Italdesign Giugiaro στην αμερικανική τεχνολογική εταιρεία UST, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων του Ομίλου Volkswagen. Η Lamborghini θα διατηρήσει σημαντικό ποσοστό συμμετοχής, ενώ η Audi θα παραμείνει στρατηγικός εταίρος και βασικός πελάτης της εταιρείας σχεδίασης και μηχανικής. Η συμφωνία τελεί υπό τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής οι οικονομικοί όροι. Η UST σκοπεύει να ενισχύσει την Italdesign με τεχνογνωσία στις ψηφιακές τεχνολογίες, τα ηλεκτρονικά οχημάτων και την τεχνητή νοημοσύνη. Από την πλευρά της, η ιταλική εταιρεία θα συνεισφέρει με την εμπειρία της στη σχεδίαση και στην ανάπτυξη πρωτοτύπων. Στόχος της συνεργασίας είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων λύσεων που θα καλύπτουν όλο το φάσμα, από τη σύλληψη έως τη βιομηχανική υλοποίηση ψηφιακά εξελιγμένων οχημάτων. Η διεθνής παρουσία της UST σε περισσότερες από 30 χώρες αναμένεται να στηρίξει την περαιτέρω παγκόσμια ανάπτυξη της Italdesign, η οποία ανήκει στον όμιλο VW από το 2010. ΑΛΛΑΖΕΙ ΧΕΡΙΑ Η ITALDESIGN GIUGIARO
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=