ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2025 #364 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Στην Ελλάδα το DS N°4 από 33.900 € Το Fiat Grande Panda Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 EE: Υποχρεωτικά «πράσινοι» οι στόλοι
18.12.25 #364 2 Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda. To compact SUV με το οποίο η ιταλική εταιρεία επανήλθε στη δημοφιλή στη χώρα μας κατηγορία B και είναι διαθέσιμο και σε βενζινοκίνητη, και σε υβριδική, και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση, βρέθηκε στην πρώτη θέση της φετινής κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, έχοντας στα προσόντα του, πέραν της πληρότητας της γκάμας του, το μοντέρνο design, αλλά και τον ελκυστικό τιμοκατάλογό του. Η σχετική ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της καθιερωμένης ετήσιας εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στον φιλόξενο χώρο του Eleon Loft στον Βοτανικό, τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025. Με την εκδήλωση αυτή, στην οποία παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της φετινής ψηφοφορίας που ανέδειξε νικητή το Fiat Grande Panda, ολοκληρώθηκε μια δωδεκάμηνη πορεία του γνωστού και καταξιωμένου πλέον θεσμού, στο πλαίσιο της οποίας αξιολογήθηκαν περισσότερα από 50 εντελώς νέα μοντέλα τα οποία λανσαρίστηκαν το διάστημα αυτό στην ελληνική αγορά. Θυμίζουμε ότι σε αυτήν την τελική φάση για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026 συμμετείχαν όχι 10, αλλά 11 αυτοκίνητα, καθώς στη δέκατη θέση είχε υπάρξει ισοψηφία - και βάσει του επίσημου κανονισμού, όταν δύο μοντέλα ισοψηφούν στο τέλος της κατάταξης, περνούν και τα δύο στον «τελικό». Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας έχουν ως εξής: Fiat Grande Panda................ 378 Renault 5 E-Tech Electric. .....338 Citroёn C3............................. 253 Dacia Bigster. ....................... 232 Hyundai Inster......................228 MG ZS Max ........................... 227 Chery Tiggo 4....................... 220 KIA EV3................................. 219 Skoda Elroq.......................... 208 Geely EX5.............................. 199 BYD Atto 2............................ 198 Θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονιστεί πως η βαθμολογική κατάταξη δεν αντικατοπτρίζει σε καμιά περίπτωση πραγματικές διαφορές μεταξύ των υποψηφίων μοντέλων, που ήταν όλα τους υψηλού επιπέδου. Εκείνο που στην πραγματικότητα μετράει είναι το ποιος είναι πρώτος, ποιος είναι ο νικητής. Το Fiat Grande Panda προτιμήθηκε καθώς συγκεντρώνει ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένη πρόταση. Διαβάστε περισσότερα εδώ Νίκος Λουπάκης ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ ΜΕΤΑΞΥ 11 ΦΙΝΑΛΙΣΤ Το Fiat Grande Panda είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» Οι αγροτικές κινητοποιήσεις δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις στα οδικά δίκτυα της χώρας, καθιστώντας απαραίτητη την έγκαιρη ενημέρωση πριν από κάθε ταξίδι. Όσοι σκοπεύουν να ταξιδέψουν, έχουν τρεις επιλογές πληροφόρησης: το ειδικό τμήμα της Ελληνικής Αστυνομίας με ανακοινώσεις και ημερήσιους πίνακες κυκλοφορίας κάνοντας κλικ εδώ, τον live χάρτη μπλόκων στο jodi. graphics με συνεχή ενημέρωση από χρήστες εδώ και την τηλεφωνική επικοινωνία με τους παραχωρησιούχους των εθνικών οδικών αξόνων για οδηγίες και εναλλακτικές διαδρομές. ΜΠΛΟΚΑ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ FLEET NEWS #364 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ TMHMA ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
18.12.25 #364 4 Το DS N°4, η νέα δημιουργία της DS Automobiles, είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα με τέσσερεις εκδόσεις εξοπλισμού χαρισματικές και τεχνολογικά κορυφαίες και σημαντικά οφέλη για τους εταιρικούς χρήστες. Μάλιστα για τους πρώτους πελάτες, η ελληνική αντιπροσωπία, μέλος του Ομίλου Συγγελίδη, προσφέρει ένα αποκλειστικό Πακέτο Καλωσορίσματος με όφελος δωρεάν εξοπλισμού αξίας 2.500 ευρώ. Για πρώτη φορά, το DS N°4 διαθέτει ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης «E-TENSE», συνδυάζει αυτονομία 450 km (WLTP) και υψηλές επιδόσεις με ισχύ 213 ίππων. Διαθέτει μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 58,3 kWh τύπου NMC, μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση διατηρώντας παράλληλα τη βέλτιστη συμπαγή διάσταση. Έχει ικανότητα φόρτισης 100 km σε μόλις 11 λεπτά ή 20 έως 80% σε 31 λεπτά σε σημείο ταχείας φόρτισης. Το DS N°4 PLUG-IN-HYBRID είναι διαθέσιμο με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης, που παρέχει 225 ίππους και αυξημένη αυτονομία 81 km σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, αύξηση 30% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 14,6 kWh. Το DS N°4 HYBRID αποδίδει συνδυαστικά ισχύ 145 ίππων, συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 hp). Συνολικά υπάρχουν δύο κύρια επίπεδα εξοπλισμού: PALLAS και ÉTOILE. Οι λιανικές τιμές διάθεσης του νέου DS N°4 (χωρίς κρατική επιδότηση): DS N°4 HYBRID από 33.900€ DS N°4 PLUG-IN HYBRID από 47.500€ DS N°4 E-TENSE από 46.000€. Αναλυτικότερα με ένα κλικ εδώ ΣΕ ΥΒΡΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Πρεμιέρα για το DS N°4 στην ελληνική αγορά Η Stellantis ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με την Cox Automotive Europe για την ανάπτυξη ενός προηγμένου οικοσυστήματος μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ευρώπη, εστιάζοντας στην ενίσχυση της πλατφόρμας Spoticar, της μάρκας μεταχειρισμένων οχημάτων της Stellantis. Το πρώτο βήμα της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη του Spoticar Trade, μιας καινοτόμου αγοράς B2B που παρέχει σε επαγγελματίες αγοραστές, από μεγάλες εταιρείες και αντιπροσωπίες μέχρι μικρούς εμπόρους, εύκολη πρόσβαση σε όλα τα μοντέλα Stellantis και δυνατότητα αγορών χωρίς περιορισμούς. Η νέα πλατφόρμα (ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2024) αναμένεται να διπλασιάσει τον αριθμό των διαχειριζόμενων οχημάτων σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, δημιουργώντας σημαντική προστιθέμενη αξία για τη Stellantis και τους συνεργάτες της. Το οικοσύστημα βασίζεται σε τρεις πυλώνες: μια ολοκληρωμένη αγορά με ποικίλες επιλογές αγοράς, εξατομικευμένες υπηρεσίες για τη στήριξη των επαγγελματιών καθ’ όλην τη διάρκεια της διαδικασίας και ένα φιλικό εργαλείο διαχείρισης αποθέματος και τιμολόγησης. Ευάγγελος Ελευθερίου ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ STELLANTIS - COX ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2025: ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις «έκλεισε» τη χρονιά στο ΟΑΚΑ, με μια εκδήλωση ευχαριστιών προς τους υποστηρικτές, τους συνεργαζόμενους φορείς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση του αγώνα. O αναπληρωτής υπ. Αθλητισμού, Γ. Βρούτσης, στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της συλλογικής προσπάθειας πίσω από τον αγώνα και στη διεθνή δυναμική του αγώνα. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην καμπάνια οδικής ασφάλειας «Μειώστε ταχύτητα», που υλοποιήθηκε το 2025 στο πλαίσιο του EKO Acropolis Rally Road Safety. Παρών στην εκδήλωση και ο υπ. Υποδομών, Χ. Δήμας.Σημαντικό μέρος της ομιλίας αφιερώθηκε στη νέα σελίδα που ανοίγει για τον αγώνα, με τη μεταφορά της έδρας στο Λουτράκι, μετά από πέντε επιτυχημένα χρόνια στη Λαμία.
18.12.25 #364 6 H Ford Pro αναβαθμίζει το E-Transit Custom στην κατηγορία ενός τόνου, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες με βελτιωμένη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Η αναβαθμισμένη μπαταρία αυξάνει την ωφέλιμη χωρητικότητα για τα νέα E-Transit Custom από 64 kWh σε 71 kWh. Η βελτίωση αυτή αφορά οχήματα που κατασκευάζονται από τις αρχές του 2026. Η μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας σημαίνει ότι το βαν μοντέλο μπορεί να διανύει πάνω από 10% περισσότερα χιλιόμετρα μεταξύ των επαναφορτίσεων - και συνολικά έως και 373 km χωρίς εκπομπές ρύπων. Ως εκ τούτου, ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις και να πραγματοποιούν πιο αποδοτικές διαδρομές, ολοκληρώνοντας περισσότερες εργασίες μέσα σε μια εργάσιμη ημέρα. Για τα E-Transit Custom που θα κατασκευάζονται από τις αρχές του 2026, η φόρτιση 10%-80% με χρήση ταχυφορτιστή DC με ισχύ 125 kW διαρκεί περίπου 29 λεπτά. Αυτό αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση 10 λεπτών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και μεταφράζεται σε δυνατότητα προσθήκης περίπου 111 km αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά - ιδανικό για γρήγορη φόρτιση κατά τη διάρκεια μιας πολυάσχολης εργάσιμης ημέρας. Επίσης, τα E-Transit Custom της Ford Pro που ήδη κυκλοφορούν επωφελούνται από εύκολες over-the-air αναβαθμίσεις. Ο χρόνος φόρτισης από 10% έως 80% για την μπαταρία των 64 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) θα μειωθεί κατά περίπου 14 λεπτά, φτάνοντας περίπου στα 25 λεπτά. ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ Ανανέωση για το Ford E-Transit Custom ΕΛΙΝ: ΜΕΙΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΣΤΟ 9ΜΗΝΟ Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου ελίν κατά το εννεάμηνο του 2025 ανήλθε σε 1.704,71 εκατ. ευρώ έναντι 2.050,64 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου του 2024, καταγράφοντας μείωση 17%. Για την ίδια χρονική περίοδο, τα μικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 46,13 εκατ. ευρώ έναντι 61,97 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου του 2024 και τα EBITDA σε 16 εκατ. ευρώ έναντι 30,61 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 48%. Τα ενοποιημένα προ φόρων αποτελέσματα (EBT) κατά το εννεάμηνο του 2025 ανήλθαν σε κέρδη 1,91 εκατ. ευρώ έναντι 9,53 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου του 2024. JETOIL: ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Σε αιφνιδιαστική αναστολή της λειτουργίας της προχώρησε την Τρίτη η Cetracore Jetoil, προκαλώντας αναταράξεις στην αγορά καυσίμων και ανησυχία σε συνεργαζόμενα πρατήρια. Η απόφαση ελήφθη οικειοθελώς από τη διοίκηση, μετά τη συμπερίληψη του βασικού μετόχου της εταιρείας, Μουρταζά Λακχανί, στην απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιβολή κυρώσεων που κατά της Ρωσίας, λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες πηγές, η αναστολή δεν επιβλήθηκε από τις ελληνικές Αρχές, αλλά εφαρμόζεται προσωρινά έως ότου δοθούν επίσημες οδηγίες και διευκρινίσεις για το επόμενο βήμα. Η Chery Greece και το Spanos Group ανακοίνωσαν τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με την ΚΑΕ Μαρούσι, έναν από τους ιστορικότερους συλλόγους του ελληνικού μπάσκετ. Μέσα από αυτήν τη σημαντική συμφωνία, η Chery αναλαμβάνει το ρόλο του ονοματοδότη και χρυσού χορηγού της ομάδας για την αγωνιστική περίοδο 2025-2026, με το σύλλογο να αγωνίζεται επίσημα υπό τη νέα ονομασία Μαρούσι Chery. Η στρατηγική αυτή συνεργασία αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία, καθώς συνδέει τη δυναμική ανάπτυξη της Chery στην ελληνική αγορά με έναν οργανισμό που εκφράζει αξίες, όραμα και προοπτική αντίστοιχη με τη δική της φιλοσοφία. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ 2025-2026 Η Chery Χορηγός της ΚΑΕ Μαρούσι
18.12.25 #364 7 advertorial Θα λέγατε ότι ένα εταιρικό SUV μπορεί να σας δώσει την αίσθηση και τα οφέλη της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, χωρίς να σας περιορίζει στις μεγάλες αποστάσεις; Το Leapmotor C10 REEV, η ναυαρχίδα της μάρκας, στοχεύει ακριβώς εκεί: πάντα ηλεκτρική κίνηση, υψηλή τεχνολογία και εξοπλισμό που «κουμπώνει» σε ανάγκες fleet. Στην καθημερινότητα, θα εκτιμήσετε ότι ο βασικός εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος: πακέτο ADAS με 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, infotainment με οθόνη αφής 14,6” και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, Wi-Fi, ασύρματη φόρτιση και online πλοήγηση. Η άνεση υποστηρίζεται από αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αντλία θερμότητας, ενώ οι Full LED προβολείς και η πανοραμική ηλιοροφή 2,1 m² με ηλεκτρικό σκίαστρο ανεβάζουν το επίπεδο πολυτέλειας σε κάθε μετακίνηση. Αν θέλετε ακόμα πιο πλούσιο «περιβάλλον» για οδηγούς και στελέχη, το επίπεδο εξοπλισμού Design προσθέτει δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ρυθμιζόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, τροχούς 20” και πίσω σκούρα κρύσταλλα. Σε όλα τα C10 REEV ο φόρος χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου είναι μηδενικός, ενώ προβλέπεται καθημερινή ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο και δωρεάν στάθμευση στις ελεγχόμενες ζώνες. Η «μαγεία» του C10 REEV βρίσκεται στο σύστημα Range Extender: ο θερμικός κινητήρας δεν συνδέεται ποτέ μηχανικά με τους τροχούς. Κινεί μια γεννήτρια ισχύος 50 kW, ώστε να παράγεται ρεύμα όταν απαιτείται. Με κατανάλωση μόλις 0,3 lt για την παραγωγή 1 kWh, μπορείτε πρακτικά να «φτιάχνετε» την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεστε, απολαμβάνοντας 215 HP και την ομαλότητα κύλισης ενός EV. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 28,4 kWh και είναι επαρκής για έως 145 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ συνολικά η αυτονομία αγγίζει τα 975 km. Υπάρχει βέβαια και δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή AC ή DC έως 65 kW, με το 50% της ενέργειας να αναπληρώνεται σε μόλις 18’. Στην οδήγηση, το αυτοκίνητο κινείται πάντα ηλεκτρικά και ενεργοποιεί τη γεννήτρια μόνο όταν η φόρτιση πέσει κάτω από προκαθορισμένο σημείο. Υπάρχουν διαθέσιμα και οδηγικά προφίλ, τα οποία θέτουν σε προτεραιότητα την απόλυτη οικονομία ή τις ισχυρές επιδόσεις. Αυτό μεταφράζεται αφενός στην κάλυψη των καθημερινών μετακινήσεων αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, αφετέρου στη διάνυση μεγάλων αποστάσεων χωρίς ανάγκη για στάση. Η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC) συμπυκνώνει πολύ το χρόνο φόρτισης, ενώ το Range Extender εξασφαλίζει αυτονομία έως σχεδόν 1.000 km. Έτσι, το C10 REEV αντιμετωπίζει με την ίδια αποτελεσματικότητα την πόλη και τα ταξίδια, εξασφαλίζοντας άνεση, ησυχία, κορυφαία ποιότητα κύλισης και υψηλή σταθερότητα. Τέλος, καλύπτεται με 5ετή εγγύηση (ή 100.000 km) για τα μηχανικά μέρη και 8ετή (ή 160.000 km) για την μπαταρία υψηλής τάσης, έχοντας πάντα την υποστήριξη από επιλεγμένα σημεία του δικτύου συνεργατών της Italian Motion (Alfa Romeo, FIAT, Jeep, FIAT Professional), με πανελλαδική κάλυψη. Η απάντηση της Leapmotor στο δίλημμα «ηλεκτρικό ή θερμικό;»
18.12.25 #364 8 Το BMW Group Hellas και η Εταιρεία Alzheimer Αθηνών ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού για την πολύπλοκη και απαιτητική αυτή νόσο. Η συνεργασία θα επικεντρωθεί στην ενημέρωση και συμμετοχή εργαζομένων του BMW Group σε σημαντικές δράσεις του οργανισμού, που ενισχύουν τη φροντίδα ατόμων με άνοια στην Ελλάδα. Το BMW Group Hellas δεσμεύεται να συμβάλλει θετικά στις κοινότητες που εξυπηρετεί. «Η αφοσίωση της Εταιρείας Alzheimer Αθηνών στην υποστήριξη των ατόμων που ζουν με άνοια ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις αξίες μας για κοινωνική ευθύνη και δέσμευση στην κοινότητα. Είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίζουμε αυτό το σημαντικό έργο που στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής ατόμων με άνοια και των φροντιστών τους», δήλωσε ο κύριος Christopher Puth, πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΙΝΙ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ Η MINI συμβάλλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός πιο ενσυνείδητου και βιώσιμου μέλλοντος, και αυτή η δέσμευσή της αποτυπώνεται ιδιαίτερα στη σημερινή γενιά της MINI, μεταξύ άλλων μέσω της χρήσης καινοτόμων και ανακυκλωμένων υλικών στο εσωτερικό. Σύμφωνα με την αρχή «Secondary First», η MINI χρησιμοποιεί πλεκτό ύφασμα από ανακυκλωμένα υλικά σε όλα τα μοντέλα της, αρχής γενομένης από το λανσάρισμά τους στην αγορά το 2024. Το υλικό αυτό αποτελείται κατά 92% από ανακυκλωμένο πολυεστέρα και χρησιμοποιείται για την επένδυση του ταμπλό, τις επενδύσεις των θυρών και το καπάκι της κεντρικής κονσόλας. Η εν λόγω επιλογή μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO₂e και την κατανάλωση νερού κατά τη διαδικασία παραγωγής, σε σχέση με τα πρωτογενή υλικά. Το MINI Knit αναδείχθηκε γενικός νικητής του SPE Automotive Award 2025 και ταυτόχρονα νικητής του Grand Award στην κατηγορία «Body Interior». Το βραβείο αποτελεί μία από τις πιο σπουδαίες διακρίσεις στον κλάδο των πλαστικών, ενώ το Grand Award απονέμεται για την καλύτερη συμμετοχή σε όλες τις κατηγορίες. Τα επίπεδα ενδοοικογενειακής βίας εξακολουθούν να βρίσκονται σε ανησυχητικά υψηλά επίπεδα στη χώρα µας, ενώ τα µέτρα υποστήριξης για τις επιζώσες έµφυλης βίας αποδεικνύονται ανεπαρκή. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Toyota Hellas πήρε την πρωτοβουλία να στηρίξει οικονομικά το έργο της Διοτίμα -µιας ΜΚΟ που παρέχει δωρεάν νοµική και ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε γυναίκες που βιώνουν βία- και να γίνει κυριολεκτικά και συµβολικά «όχηµα διαφυγής». Η ταινία της καµπάνιας, που δηµιουργήθηκε από την Ogilvy, αποτυπώνει τη δύσκολη και γενναία στιγµή που µια γυναίκα αποφασίζει να φύγει από τον κακοποιητικό σύντροφό της. Λίγο πριν ξηµερώσει, παίρνει το παιδί της, ελάχιστα πράγµατα και φεύγει οδηγώντας… ένα Ford. Η ανατροπή έρχεται όταν τελικά η Toyota υπογράφει το µήνυµα που συγκίνησε χιλιάδες: «Σηµασία για εµάς δεν έχει µε ποιο όχηµα θα φύγεις. Φτάνει να ξεφύγεις». Από τις πρώτες κιόλας ώρες της δηµοσίευσής της, η ταινία συγκέντρωσε εκατοντάδες χιλιάδες προβολές, χιλιάδες κοινοποιήσεις και σχόλια. Η καµπάνια προκάλεσε σηµαντική συζήτηση όχι µόνο στο κοινό, αλλά και στην αγορά της επικοινωνίας: Πολλές εταιρείες, μεταξύ αυτών και διαφημιστικές, µοιράστηκαν οργανικά το βίντεο στα social media, χαιρετίζοντας τόσο το θάρρος της Toyota όσο και τη δηµιουργική τόλµη της Ogilvy. Πολλοί επαγγελματικοί λογαριασμοί του χώρου, άνθρωποι με επιρροή και ακόμη και διάσημοι αναδημοσίευσαν την ταινία, αναδεικνύοντας το μήνυμα ενδυνάμωσης που μεταφέρει - χωρίς να υπάρχει καμιά πληρωμένη προώθηση. Ευάγγελος Ελευθερίου ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ Toyota Hellas: «Φτάνει να ξεφύγεις…»
18.12.25 #364 10 Η Continental επενδύει συστηματικά στη μείωση της αντίστασης κατά την κύλιση των ελαστικών της, επιδιώκοντας παράλληλα τη διατήρηση υψηλών επιπέδων πρόσφυσης και ασφάλειας. Η αντίσταση κύλισης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την κατανάλωση ενέργειας, καθώς στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ευθύνεται έως και για το 30% της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ στα ηλεκτρικά οχήματα επηρεάζει άμεσα την αυτονομία. Με την άνοδο της ηλεκτροκίνησης και τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον, ο ρόλος των ελαστικών γίνεται ολοένα πιο κρίσιμος. Η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι να μειώσουν τις απώλειες ενέργειας που προκαλεί η παραμόρφωση του ελαστικού χωρίς να περιοριστεί η πρόσφυση, η οποία είναι απαραίτητη για το φρενάρισμα και τον έλεγχο του οχήματος. Η Continental απαντά σε αυτό το δίλημμα με νέες γόμες, προηγμένα υλικά και εξελιγμένα σχέδια πέλματος. Την τελευταία δεκαετία έχει επιτύχει μέση μείωση της αντίστασης κύλισης κατά 15% στο χαρτοφυλάκιο ελαστικών επιβατικών αυτοκινήτων. Νίκος Λουπάκης ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ CONTINENTAL Λιγότερη αντίσταση κύλισης, περισσότερη αποδοτικότητα H RENAULT «ΠΑΓΩΝΕΙ» ΤΗ MOBILIZE Ο όμιλος Renault προχωρά στη διακοπή των δραστηριοτήτων car sharing και μικροκινητικότητας της Mobilize, καθώς οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα. Οι υπηρεσίες Zity σε Μαδρίτη και Μιλάνο τερματίζονται, ενώ σταματά και η παραγωγή του ηλεκτρικού τετράκυκλου Duo, διαδόχου του Twizy. Η απόφαση εντάσσεται σε ευρύτερη αναθεώρηση της στρατηγικής του ομίλου υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο François Provost, ενόψει της παρουσίασης νέου μεσοπρόθεσμου σχεδίου. Το brand Mobilize θα διατηρηθεί προσωρινά για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Οι δραστηριότητες όπως το Charge Pass, οι λύσεις vehicle to grid και οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενσωματωθούν στον όμιλο. Εκτός αυτών, το δίκτυο ταχυφόρτισης θα περιοριστεί σημαντικά, με στόχο μόλις 200 σταθμούς σε Γαλλία και Ιταλία έως το 2026. Επίσης, η αναδιάρθρωση οδηγεί σε μείωση προσωπικού κατά περίπου 80 θέσεις. Αντίστοιχα εγχειρήματα από Mercedes και BMW με το FreeNow, αλλά και από τη Stellantis με το Free2Move, δεν επιβεβαίωσαν τις αρχικές προσδοκίες και περιορίστηκαν. Η Audi συμφώνησε να μεταβιβάσει τον έλεγχο της ιταλικής Italdesign Giugiaro στην αμερικανική τεχνολογική εταιρεία UST, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων του Ομίλου Volkswagen. Η Lamborghini θα διατηρήσει σημαντικό ποσοστό συμμετοχής, ενώ η Audi θα παραμείνει στρατηγικός εταίρος και βασικός πελάτης της εταιρείας σχεδίασης και μηχανικής. Η συμφωνία τελεί υπό τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής οι οικονομικοί όροι. Η UST σκοπεύει να ενισχύσει την Italdesign με τεχνογνωσία στις ψηφιακές τεχνολογίες, τα ηλεκτρονικά οχημάτων και την τεχνητή νοημοσύνη. Από την πλευρά της, η ιταλική εταιρεία θα συνεισφέρει με την εμπειρία της στη σχεδίαση και στην ανάπτυξη πρωτοτύπων. Στόχος της συνεργασίας είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων λύσεων που θα καλύπτουν όλο το φάσμα, από τη σύλληψη έως τη βιομηχανική υλοποίηση ψηφιακά εξελιγμένων οχημάτων. Η διεθνής παρουσία της UST σε περισσότερες από 30 χώρες αναμένεται να στηρίξει την περαιτέρω παγκόσμια ανάπτυξη της Italdesign, η οποία ανήκει στον όμιλο VW από το 2010. ΑΛΛΑΖΕΙ ΧΕΡΙΑ Η ITALDESIGN GIUGIARO
18.12.25 #364 12 Η LG Electronics θα παρουσιάσει τη νέα πλατφόρμα AI Cabin στη CES 2026 στο Λας Βέγκας (6-9 Ιανουαρίου). Σχεδιασμένη για να λειτουργεί σε συστήματα υψηλής απόδοσης (HPC) για αυτοκίνητα, αυτή η καινοτόμος λύση για οχήματα αξιοποιεί τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (AI) και υποστηρίζεται από το Snapdragon Cockpit Elite της Qualcomm Technologies, Inc. Το AI Cabin Platform εφαρμόζει γενετικά μοντέλα AI -όπως vision language models (VLMs), large language models (LLMs) και μοντέλα δημιουργίας εικόνας- στο σύστημα ενδο-οχηματικής ψυχαγωγίας (IVI) της LG, ανοίγοντας το δρόμο για μια νέα εποχή έξυπνων, ευφυών και αντιληπτικών εμπειριών οδήγησης. Όλοι οι υπολογισμοί AI εκτελούνται απευθείας εντός του οχήματος, χωρίς την ανάγκη σύνδεσης με εξωτερικούς servers. Αυτό επιτρέπει λειτουργία σε πραγματικό χρόνο, μεγαλύτερη σταθερότητα και αυξημένη προστασία προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας, εξαλείφοντας τρωτά σημεία που σχετίζονται με το Cloud. Τα αποτελέσματα των πλέον πρόσφατων δοκιμών του έδωσε στη δημοσιότητα ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP. Σύμφωνα με αυτά η νέα Mercedes-Benz CLA δείχνει μια εξαιρετική επίδοση στην ασφάλεια, με αποτέλεσμα πέντε αστέρων, και αποδεικνύει τη μακροχρόνια δέσμευση της Mercedes στην ανάπτυξη ασφαλέστερων αυτοκινήτων. Το μοντέλο σημειώνει υψηλές βαθμολογίες και στις τέσσερις κατηγορίες που συνεισφέρουν στη συνολική αξιολόγηση αστέρων του Euro NCAP. Άλλες αξιοσημείωτες επιδόσεις σε αυτόν τον τελευταίο γύρο δοκιμών για το 2025, που πέτυχαν επίσης την αξιολόγηση πέντε αστέρων του Euro NCAP, είναι το Mazda CX-5, το οποίο βαθμολογήθηκε ιδιαίτερα υψηλά στην κατηγορία Safety Assist, καθώς και τα Deepal S05, Porsche Cayenne και Volkswagen T-Roc, τα οποία πέτυχαν εξαιρετικές βαθμολογίες στην προστασία ενήλικων επιβατών. Για ακόμη μία φορά, το Euro NCAP ανέδειξε την επιρροή και τη σημασία για την ασφάλεια των προαιρετικών Πακέτων Ασφαλείας - κάτι που αποδεικνύεται εδώ από τις διαφορετικές βαθμολογίες των βασικών και των προαιρετικά εξοπλισμένων εκδόσεων του Kia EV4. Και κάτω από την κορυφαία κατηγορία υπάρχουν καλά συνολικά αποτελέσματα για το νέο Alpine A390, το Jeep Compass και το Toyota Aygo X. Σε γενικές γραμμές, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανταποκρίνονται θετικά στη απαιτητική διαδικασία δοκιμών της Euro NCAP, η οποία εξελίσσεται κάθε τρία χρόνια ώστε η οδική ασφάλεια να μη μένει ποτέ στάσιμη. Διαβάστε περισσότερα εδώ Ευάγγελος Ελευθερίου ΞΕΧΩΡΙΣΕ Η ΝΕΑ MERCEDS-BENZ CLA Τα νέα 5άστερα του Euro NCAP ΝΕΑ LG ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΟ Η NIO αναδείχθηκε μία από τις πιο καινοτόμους εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως στη νέα μελέτη Connected Car Innovation (CCI) του γερμανικού Center of Automotive Management (CAM). Στα AutomotiveINNOVATIONS Awards 2025 -τα οποία βασίζονται στη μελέτη CCI- η NIO πέτυχε κορυφαίες θέσεις στο premium segment, καταλαμβάνοντας: 1η θέση στην κατηγορία «Electric Drive», 2η θέση στην κατηγορία «Autonomous Driving & ADAS», 3η θέση συνολικά ως «Most Innovative Premium Brand». Το ανεξάρτητο ερευνητικό ινστιτούτο, γνωστό για την αξιολόγηση των παγκόσμιων αυτοκινητιστικών καινοτομιών, επισημαίνει τη δυναμική επίδοση της NIO σε τεχνολογίες που αναμένεται να καθορίσουν τον κλάδο έως το 2030. Με βάση τους παγκόσμιους όγκους πωλήσεων, η NIO κατατάσσεται ανάμεσα στους δύο πιο καινοτόμους κατασκευαστές παγκοσμίως. Τα ευρήματα του CAM επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της NIO, που επικεντρώνεται σε αρχιτεκτονικές βασισμένες στο λογισμικό, στο σχεδιασμό με επίκεντρο το χρήστη και σε ένα πλήρες ενεργειακό οικοσύστημα.
18.12.25 #364 13 ΛΗΞΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ FORD KAI SK ON Η SK On και η Ford αποφάσισαν να τερματίσουν τη συνεργασία τους στην κοινοπραξία παραγωγής μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες, προσαρμόζοντας τη στρατηγική τους σε μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που εμφ ανίζει σημάδια επιβράδυνσης. Η διάσπαση της BlueOval SK, που ιδρύθηκε το 2022 με συνολική επένδυση 11,4 δισ. δολαρίων, προβλέπει το διαχωρισμό της ιδιοκτησίας και λειτουργίας των εγκαταστάσεων και, εν συνεχεία, η θυγατρική της Ford θα αποκτήσει πλήρη έλεγχο των μονάδων στο Κεντάκι, ενώ η SK On θα αναλάβει την ιδιοκτησία και λειτουργία του εργοστασίου στο Τενεσί. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2026, υπό την προϋπόθεση λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων. Ζητήματα που αφορούν το προσωπικό θα ρυθμιστούν στο πλαίσιο της μετάβασης, χωρίς όμως να έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες. Η SK On σημειώνει ότι το χρονοδιάγραμμα έναρξης παραγωγής στο Τενεσί παραμένει ανοιχτό και συνδέεται άμεσα με την ολοκλήρωση της αλλαγής ιδιοκτησίας. Από την πλευρά της η Ford έχει ήδη προειδοποιήσει για πιθανή πτώση πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έως 50% μετά τη λήξη της ομοσπονδιακής επιδότησης των 7.500 δολαρίων. Οι μεγάλοι εταιρικοί στόλοι στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα αντιμετωπίσουν υποχρεωτικούς στόχους σε εθνικό επίπεδο, για να διασφαλιστεί ότι ένα συγκεκριμένο ποσοστό των νέων τους αυτοκινήτων και βαν θα είναι μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών από το 2030. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου την πρωτοβουλία Greening Corporate Fleets, στο πλαίσιο ενός ευρύτατου πακέτου αλλαγών κανόνων για τη βιομηχανία αυτοκινήτου της Ευρώπης. Η Επιτροπή δήλωσε ότι κάθε κράτος-μέλος μπορεί να προσαρμόσει τον υποχρεωτικό στόχο των στόλων του σύμφωνα με τα τοπικά δεδομένα που ισχύουν, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές στην ωριμότητα της αγοράς και τις συνθήκες που επικρατούν. Ωστόσο, αυτοί οι στόχοι θα πρέπει να περιλαμβάνουν «έναν ελάχιστο στόχο για οχήματα μηδενικών εκπομπών». Οι εθνικές Αρχές θα έχουν πλήρη ευελιξία ως προς τα μέτρα που θα εφαρμόσουν για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Ωστόσο, η Επιτροπή δήλωσε ότι οποιαδήποτε οικονομική υποστήριξη για την αγορά, μίσθωση, ενοικίαση, χρηματοδοτική μίσθωση ή λειτουργία εταιρικών οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών, πρέπει να περιορίζεται σε αυτοκίνητα και βαν κατασκευασμένα στην Ε.Ε., σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτοκινήτου. Η ανακοίνωση συνέπεσε με χαλάρωση των κανόνων που θα επιτρέψουν στους κατασκευαστές οχημάτων να συνεχίσουν να πωλούν νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Η Επιτροπή είχε προγραμματίσει να διασφαλίσει ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται μετά το 2035 θα είναι μηδενικών εκπομπών, αλλά τώρα προτείνει μείωση κατά 90% στις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται σε σύγκριση με το 2021. Αυτό θα επιτρέψει στους στόλους να αγοράζουν plugin υβριδικά, ήπια υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά το 2035, καθώς και πλήρως ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Για να καλυφθεί το 10% κενό μεταξύ της μείωσης 90% και του στόχου 100%, η Ε.Ε. θα απαιτήσει από τους κατασκευαστές OEM να χρησιμοποιούν «πράσινο», χαμηλού άνθρακα, χάλυβα, κατασκευασμένο στην Ε.Ε. και βιοκαύσιμα. ΠΑΚΕΤΟ ΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Νέοι υποχρεωτικοί στόχοι για εταιρικούς στόλους
18.12.25 #364 14 Η BMW Σειρά 3 παράγεται σε τέσσερις ηπείρους και, εδώ και 50 χρόνια, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα του διεθνούς δικτύου παραγωγής του BMW Group. Από το 1975, η BMW Σειρά 3 έχει κατασκευαστεί σε περισσότερα από 18 εκατομμύρια αντίτυπα, σε 18 εργοστάσια και 13 χώρες. Το εργοστάσιο του ομίλου στο Μόναχο είναι συνυφασμένο με την παραγωγή της BMW Σειράς 3 από το 1975. Από τα πρώτα χρόνια, το BMW Group προώθησε την ευέλικτη παραγωγή στη συγκεκριμένη εγκατάσταση, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες όπως εναέρια συστήματα μεταφοράς και προγραμματιζόμενους σταθμούς συγκόλλησης. Η αύξηση του όγκου παραγωγής υποστηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη Σειρά 3. Το 1980, η παραγωγή της επεκτάθηκε από το κύριο εργοστάσιο του Μονάχου στο εργοστάσιο του Dingolfing και, αργότερα, στη μονάδα του Regensburg το 1986. Η Σειρά 3 προώθησε επίσης την εξάπλωση της παραγωγής της BMW σε όλο τον κόσμο. Στη δεκαετία του 1980 δημιουργήθηκαν επιπλέον γραμμές παραγωγής σε άλλες εγκαταστάσεις, μεταξύ άλλων στο Rosslyn της Νότιας Αφρικής (από το 1984) και στο Spartanburg των Ηνωμένων Πολιτειών (από το 1994). Από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας του Regensburg, η Σειρά 3 αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη των νέων εργοστασίων BMW - με εξαίρεση το Debrecen. Τα εργοστάσια στο Spartanburg, τη Λειψία και το San Luis Potosí, καθώς και η κοινοπραξία BBA στην Κίνα, ξεκίνησαν αρχικά με την παραγωγή της Σειράς 3. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ Η BMW Σειρά 3 έκλεισε 50 χρόνια παραγωγής ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗN JLR Ο MCGOVERN Η Jaguar Land Rover διέψευσε κατηγορηματικά τις πληροφορίες περί απόλυσης του επικεφαλής σχεδιασμού της, Gerry McGovern, μετά από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για αιφνίδια απομάκρυνσή του στο πλαίσιο αλλαγών που αποδίδονταν στη νέα διοίκηση. Σε επίσημη δήλωση, η εταιρεία ανέφερε ότι δεν έχει τερματίσει τη συνεργασία της με τον McGovern, χωρίς όμως να διευκρινίσει αν εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντά του. Οι φήμες ξεκίνησαν από το μέσο Autocar της Ινδίας, το οποίο υποστήριξε ότι ο έμπειρος σχεδιαστής απομακρύνθηκε από τα γραφεία της εταιρείας, με το θέμα να αποκτά διεθνή διάσταση λόγω της αρχικής σιωπής της JLR. Ο McGovern θεωρείται κεντρικό πρόσωπο στη στρατηγική ανανέωσης της Jaguar προς την ηλεκτροκίνηση και στην αναγέννηση της Land Rover, με εμβληματικό παράδειγμα τη νέα γενιά του Defender. Η smart επιταχύνει την επιστροφή του εμβληματικού της αυτοκινήτου πόλης, καθώς το αμιγώς ηλεκτρικό smart #2 εισέρχεται στη φάση εντατικών δοκιμών πραγματικών συνθηκών πάνω στη νέα Electric Compact Architecture (ECA). Πρόκειται για μια ολοκαίνουργια ιδιόκτητη ηλεκτρική πλατφόρμα, η οποία θα αποτελέσει τη βάση της επόμενης γενιάς του διθέσιου μοντέλου της μάρκας. Για την επικύρωση της νέας αρχιτεκτονικής, οι μηχανικοί της smart εφαρμόζουν μια ευρηματική τεχνική προσέγγιση, ενσωματώνοντας την πλατφόρμα ECA σε αμαξώματα του υφιστάμενου smart fortwo. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται από νωρίς ότι το smart #2 θα παραμείνει πιστό στη φιλοσοφία των εξαιρετικά συμπαγών διαστάσεων που καθόρισαν διαχρονικά την ταυτότητα του μοντέλου. Το νέο smart #2 θα διατηρήσει βασικά χαρακτηριστικά του DNA του fortwo, όπως η διάταξη δύο θυρών και δύο θέσεων, η πίσω κίνηση και η χαρακτηριστική θέση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Παράλληλα, όμως, σηματοδοτεί μια πλήρη επανεκκίνηση για το διθέσιο αυτοκίνητο πόλης της smart. Το εσωτερικό και το εξωτερικό έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως από την ομάδα σχεδίασης της Mercedes-Benz, προσδίδοντας στο μοντέλο μια σύγχρονη, ξεκάθαρα διαφοροποιημένη ταυτότητα. Η νέα πλατφόρμα θα υποστηρίζει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης επόμενης γενιάς και προηγμένα συστήματα ασφάλειας. Το μοντέλο παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος και αναμένεται να πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στα τέλη του 2026. ΤΟ ΝΕΟ SMART#2 ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΔΟΚΙΜΕΣ Gerry McGovern
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=