15.12.25 #363 11 Η Citroën παρουσίασε το ELO, ένα πρωτότυπο (concept car) που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα. Το ELO σχεδιάστηκε για να είναι ένας καθημερινός σύντροφος: ένα μέρος για ξεκούραση, παιχνίδι ή εργασία -Rest, Play, Work- χάρη στην πλήρη και διαισθητική αρθρωτή του μορφή. Αξιοποιεί πλήρως τα πλεονεκτήματα μιας 100% ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής προσφέροντας ένα συμπαγές μέγεθος που κρύβει εξαιρετικό εσωτερικό χώρο. Με το εξαιρετικά ευρύχωρο και πολυμοφικό εσωτερικό του που μπορεί να φιλοξενήσει έως και έξι άτομα. Οι σχεδιαστές έχουν σκεφτεί κάθε λεπτομέρεια αυτής της ιδέας και είχαν την ευχαρίστηση να μοιραστούν την εμπειρία τους αναζητώντας δύο συνεργάτες που μοιράζονται την επιθυμία τους να κάνουν τους ανθρώπους να κινούνται και να αναπτύσσουν τεχνικά, βιώσιμα και υπεύθυνα υλικά. Η Decathlon, της οποίας η ομάδα σχεδίασης συνέβαλε με την εμπειρία της σε αθλήματα και υπαίθριες δραστηριότητες, επιτρέποντας στην ομάδα να φανταστεί νέα χαρακτηριστικά και να τολμήσει να χρησιμοποιήσει καινοτόμα υλικά, και η Goodyear, η οποία ανέπτυξε νέα έξυπνα ελαστικά σχεδιασμένα για υπαίθρια χρήση. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να αλλάζει πορεία στο ζήτημα της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE), σύμφωνα με δηλώσεις του Manfred Weber, προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και ενός από τους πιο επιδραστικούς παράγοντες στο Ευρωκοινοβούλιο. Όπως ανέφερε, «για νέες ταξινομήσεις από το 2035 και μετά, θα είναι πλέον υποχρεωτική μια μείωση κατά 90% στις εκπομπές CO2 για τους στόχους στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών, αντί για 100%». Συμπλήρωσε επίσης ότι «δεν θα υπάρξει ούτε στόχος 100% από το 2040 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι η απαγόρευση της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης τίθεται εκτός συζήτησης» και ότι «όλοι οι κινητήρες που παράγονται σήμερα στη Γερμανία μπορούν επομένως να συνεχίσουν να παράγονται και να πωλούνται». Κατά τον Βέμπερ, αυτή η εξέλιξη στέλνει ένα κρίσιμο μήνυμα «σε ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου και διασφαλίζει δεκάδες χιλιάδες βιομηχανικές θέσεις εργασίας». Το νέο πλαίσιο θα επιτρέψει την πώληση οχημάτων με plug in hybrid και extended range συστήματα μετά το 2035, ενώ εξετάζονται και σενάρια παράτασης έως το 2040, εφόσον τα οχήματα χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Σημειώνεται πως τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί σε θεσμικό επίπεδο. Η Κομισιόν θα παρουσιάσει επίσημα τις προτάσεις της την επόμενη εβδομάδα και στη συνέχεια θα πρέπει να εγκριθούν από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, διαδικασία όπου ο ρόλος του Weber θεωρείται καθοριστικός. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ MANFRED WEBER Ε.Ε: Αλλαγή πορείας για την απαγόρευση των ICE ; CITROEN ELO: TO AYTOKINHTO ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟΛΟΣ LCV ΜΕΙΩΣΕ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2 Η Pacifica (εταιρεία τεχνικών υπηρεσιών για οικιακές συσκευές) καταγράφει αισθητή πρόοδο στη μείωση των εκπομπών και στην αποδοτικότητα του στόλου της, αξιοποιώντας τεχνολογίες άμεσης καθοδήγησης οδηγών. Με στόλο 200 ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, έχει μειώσει το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα κατά 12%, εξοικονομώντας πάνω από 100 τόνους CO2 από το 2022. Η εταιρεία, που δηλώνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα και στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2035, επενδύει δυναμικά στα ηλεκτρικά οχήματα με το 16% του στόλου να είναι ήδη ηλεκτροκίνητο και με τη φιλοδοξία να φθάσει το 50% έως το 2030. Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Lightfoot, με ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο και σύστημα επιβράβευσης οδηγών, μείωσε την άσκοπη λειτουργία του κινητήρα σε στάση κατά 28% και ενίσχυσε την ασφαλή οδήγηση. Η εγκατάσταση καμερών τεχνητής νοημοσύνης ενίσχυσε περαιτέρω την πρόληψη περιστατικών από περισπασμούς των οδηγών. ..
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=