ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2025 #363 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Maxus: λανσάρισμα με πλήρη γκάμα LCV Γιώργος Μπακόπουλος: Ανερχόμενη δύναμη η Leapmotor Αγορά αυτοκινήτου: +4,0% στο 11-μηνο BMW Corporate Sales. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW και στο www.bmw.gr THE Χ1 PLUG-IN HYBRID ΜΕ ΠΑΚΕΤΟ “M SPORT ADVANCED” Το αυτοκίνητο της φωτογραφίας ενδέχεται να διαφέρει σε εξοπλισμό από το αναφερόμενο μοντέλο. ME CO¨ < 50g/km KAI MHΔΕΝΙΚΟ ΦΟΡΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ.
15.12.25 #363 2 Μια καινούργια δύναμη γεννιέται στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, μας λέει σε συνέντευξή του ο Γιώργος Μπακόπουλος General Manager της Italian Motion. «Σε έναν από τους σημαντικότερους κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων (Plug-in) εξελίσσεται η κινεζική Leapmotor, που εισάγει στην ελληνική αγορά η Italian Motion (του Ομίλου Autohellas) και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές ο Όμιλος Stellantis, καθώς με σχεδόν 500.000 πωλήσεις (δεκάμηνο 2025), βρίσκεται σταθερά στην 5η θέση παγκοσμίως μεταξύ όλων των κατασκευαστών EV & PHEV». Και ποιος είναι ο ρόλος των νέων μοντέλων της εταιρίας; «Τον εκπληκτικό αυτό ρυθμό έρχεται να ενισχύσει και στην Ελλάδα το ολοκαίνουργιο B10 στην κατηγορία των οικογενειακών C-SUV (4,5m). Όπως κάθε μοντέλο της Leapmotor, το Β10 διαθέτει εξαιρετική σχέση τιμής/αξίας με εισαγωγική τιμή τη χαμηλότερη στην αγορά, παράμετρο που σε συνδυασμό με τον full standard εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας τοποθετείται τόσο στις κορυφαίες επιλογές των αγοραστών όσο και στις πεντάστερες αξιολογήσεις του Euro NCAP. Με εισαγωγική τιμή 25.900 ευρώ (αξιοποιώντας και την επιδότηση του ΚΗ3), το Leapmotor B10 αποτελεί σήμερα τη συμφερότερη πρόταση στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων C-SUV, ενώ τον προσεχή Μάρτιο αναμένεται στην Ελλάδα και η ηλεκτροκίνητη πρόταση του B10 REEV». Τι ακριβώς αντιπροσωπεύει η προσθήκη του "REEV" στο λογότυπο των μοντέλων σας; «H υβριδική τεχνολογία Range Extender Vehicle (REEV) παρέχει όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης μέσω ενός ειδικά εξελιγμένου κινητήρα βενζίνης, με αποκλειστική αποστολή την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας, διευρύνοντας εξαιρετικά την ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος. Χαρακτηριστικά, το D-SUV C10 REEV με τιμή πώλησης μόλις 33.900 ευρώ, προσφέρει την απόλυτα ραφιναρισμένη εμπειρία οδήγησης που μόνο ένα ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να χαρίσει, παρέχοντας ισχυρή και ομαλή επιτάχυνση, απολύτως αθόρυβη λειτουργία και άμεση ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού. Συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης με την αυτονομία και την ευκολία χρήσης των θερμικών, ενώ παράλληλα προσφέρει υψηλότερη απόδοση και οικονομία. Με μια φόρτιση της best in class μπαταρίας 28 kWh σε συνδυασμό με ένα γέμισμα 50 λίτρων στον 1.5 L κινητήρα βενζίνης, παρέχεται αυτονομία 970 πραγματικών ηλεκτρικών χιλιομέτρων και εκπεμπόμενους ρύπους μόλις 10 g/ km CO2». Διαβάστε τη συνέχεια εδώ Νίκος Λουπάκης ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ | GENERAL MANAGER ITALIAN MOTION «Η Leapmotor θα παίξει σημαίνοντα ρόλο τα επόμενα χρόνια» Η Jaguar γιορτάζει 90 χρόνια τολμηρού design με μια ξεχωριστή στιγμή: η SS Jaguar και η Type 00, το πιο πρόσφατο μοντέλο της μάρκας, εκτέθηκαν έξω από το Chancery Rosewood στο Λονδίνο. Η αρμονία ανάμεσα στις μοντερνιστικές γραμμές του μεσοπολέμου και τη σύγχρονη βρετανική τέχνη που κοσμεί το κτίριο, αντικατοπτρίζει την καλλιτεχνική φιλοδοξία της Jaguar. Μαζί, αυτά τα δύο αυτοκίνητα -που τα χωρίζουν εννέα δεκαετίες αλλά τα ενώνει το ίδιο όραμα- αντιπροσωπεύουν την αποστασιοποίηση από την παράδοση στις αντίστοιχες εποχές τους. Η SS Jaguar, που καθιέρωσε το brand Jaguar στην εποχή της, και η Type 00, που επαναπροσδιορίζει τι μπορεί να σημαίνει μια Jaguar σήμερα. Η JAGUAR ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΑ 90 FLEET NEWS #363 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ TMHMA ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
15.12.25 #363 4 Ιδιαίτερη αναφορά από τον κ. Στέφα έγινε στο τετρακίνητο «διπλοκάμπινο» της μάρκας, το T60, με το εξαιρετικά άνετο 5θέσιο εσωτερικό, που προσφέρει χώρους επιβατικής κατηγορίας C-SUV. To Τ60 προσφέρεται με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα D20 της Maxus, με ισχύ 215 PS και ροπή 500 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF (από 44.880 € / 43.190 € με Maxus T60 Launch Promo 1.690 €). Διαβάστε περισσότερα εδώ Νίκος Λουπάκης Μια εταιρεία που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, πατάει αποφασιστικά γκάζι στην ελληνική αγορά επαγγελματικών οχημάτων, προτείνοντας μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες της. Αυτό τόνισε στην παρουσίασή του ο Κωνσταντίνος Στέφας, Marketing & Communications Manager Cars, του ομίλου Σαρακάκη, που έχει αναλάβει τη διανομή των οχημάτων, ενώ η εισαγωγή είναι αρμοδιότητα της Automotive Solutions, του ομίλου Βαρδινογιάννη. Σημειώστε ότι η Maxus αποτελεί την εξέλιξη της βρετανικής μάρκας επαγγελματικών οχημάτων, που πέρασε στα χέρια της SAIC μαζί με άλλες γνωστές μάρκες της British Leyland, το 2012: «Η Maxus είναι μέλος μιας παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη παραγωγική ισχύ και ισχυρές συνεργασίες σε όλον τον κόσμο. Δεν είναι μια τυχαία κινεζική startup», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στέφας. Έρχεται λοιπόν η Maxus να προτείνει μια πλήρη γκάμα από ηλεκτρικά Van τα: eDeliver3 με όγκο φόρτωσης έως 4,8m³, από 44.500 ευρώ, eDeliver5 [έως 8,9 m³] από 47.300 ευρώ, eDeliver7 [5,9-8,7 m³] από 52.400 ευρώ και eDeliver9 [έως 12,3 m³] από 58.300 ευρώ. Παράλληλα, στην γκάμα της έχει και δύο πετρελαιοκίνητα LCV, τα: Deliver7 από 38.900 ευρώ και Deliver9 από 39.900 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΠΙΣΗΜΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ Μaxus: Με πλήρη γκάμα επαγγελματικών οχημάτων ΝΕΟΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Η auteco ενημερώνει για τους νέους ηλεκτρονικούς διασταυρωτικούς ελέγχους, βοηθώντας τους οδηγούς με υπενθυμίσεις ΚΤΕΟ, άμεση καθοδήγηση και πλήρη υποστήριξη συμμόρφωσης, ενισχύοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια. Σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Με την εφαρμογή του Ν. 5113/2024 έχει ξεκινήσει ο πρώτος κύκλος ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων από την Πολιτεία, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη συνολική συμμόρφωση των οχημάτων με τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας. Οι έλεγχοι υλοποιούνται σταδιακά. Πάμε όμως να δώσουμε απαντήσεις σε μερικά ερωτήματα: Ποιοι λαμβάνουν ειδοποίηση; Ειδοποιήσεις αποστέλλονται σε ιδιοκτήτες οχημάτων που εμφανίζουν εκκρεμότητα σε μία ή περισσότερες υποχρεώσεις όπως είναι: η ασφάλιση του οχήματος, η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας και ο περιοδικός Τεχνικός Έλεγχος (ΚΤΕΟ). Οι ειδοποιήσεις αναρτώνται προοδευτικά στην εφαρμογή του gov, καθώς η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες που λαμβάνουν SMS ή e-mail; Είσοδος στην εφαρμογή «Διασταυρωτικοί Έλεγχοι Οχημάτων» του gov.gr, κλικ στην επιλογή «Περιουσία & Φορολογία» και στη συνέχεια κλικ στην επιλογή «Οχήματα» ή απευθείας μετάβαση στη διεύθυνση: oximata.gov.gr, λήψη και ανάγνωση του ειδοποιητηρίου στην ενότητα «Ειδοποιήσεις», Ενέργειες συμμόρφωσης, όπως αναφέρονται στο ειδοποιητήριο (π.χ. ασφάλιση οχήματος, τέλη, ΚΤΕΟ ή υποβολή δικαιολογητικών). Διαβάστε περισσότερα εδώ Αυτά τα Χριστούγεννα, κάθε γέμισμα στα πρατήρια ελίν μπορεί να χαρίσει μοναδικά δώρα στα μέλη του ελίν up επιβράβευση από 12/12 έως και 11/1. Ένας υπερτυχερός θα κερδίσει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο πόλης για 1 χρόνο, από το instacar και τα καύσιμα του αυτοκινήτου από την ελίν, για όλο το χρόνο (150 ευρώ κάθε μήνα). Επίσης, 100 τυχεροί θα κερδίσουν δωροεπιταγή ελίν αξίας 50 ευρώ. Προϋπόθεση συμμετοχής είναι η αγορά καυσίμων ελίν αξίας 20 ευρώ και άνω. ΕΛΙΝ: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Κων. Στέφας
15.12.25 #363 6 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΆ ΠΡΟΝΌΜΙΑ ΈΩΣ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΊΟΥ 2025 Audi Monthly Exclusives Με στόχο να επιταχύνει περαιτέρω την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων από ένα ευρύτερο κοινό, η Tesla παρουσιάζει στην Ελλάδα το πιο προσιτό Model 3/όχημά της που έχει κυκλοφορήσει ποτέ: το Model 3 Standard. Χάρη στην μπαταρία υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, τους αποδοτικούς κινητήρες και τα ενσωματωμένα ηλεκτρικά συστήματα, τον αεροδυναμικό σχεδιασμό και το έξυπνο λογισμικό, το Model 3 Standard επιτυγχάνει κατανάλωση WLTP μόλις 13,0 kWh/100 km - καλύτερη από πολλών μικρότερων οχημάτων πόλης. Για τους κατόχους, αυτό σημαίνει ότι διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα για κάθε ευρώ που δαπανούν για φόρτιση. Με αυτονομία 534 χλμ. (WLTP), το Model 3 Standard μεταφέρει με ευκολία οικογένεια, φίλους και όλον τον εξοπλισμό τους σε μεγαλύτερες διαδρομές. Όταν χρειάζεται, το δίκτυο Tesla Supercharger, το μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο δίκτυο ταχείας φόρτισης στον κόσμο, παρέχει πρόσβαση σε πάνω από 20.000 Supercharger σε περισσότερες από 1.500 τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη. Το Model 3 Standard είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα στην τιμή των 36.990 ευρώ. Οι παραγγελίες μπορούν να υποβληθούν μέσα σε λίγα λεπτά στον ιστότοπο της Tesla, με μια πρακτική και εύκολη διαδικασία. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2026. Αναλυτικά οι τιμές: Model 3 Standard - 36.990 ευρώ, Model 3 Premium, Long Range με πίσω κίνηση - 44.990 ευρώ, Long Range με τετρακίνηση - 48.990 ευρώ, Model 3 Performance - 57.490 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΟ ΠΙΟ ΠΡΟΣΙΤΟ TESLA ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 534 ΧΛΜ. Νέο Tesla Model 3 από 36.990 ευρώ Η Audi παρουσιάζει τα Audi Monthly Exclusives, μια ολοκληρωμένη σειρά μοντέλων Audi, διαθέσιμων με αποκλειστικά προνόμια απόκτησης και ειδικό όφελος τιμής. H νέα αυτή ενέργεια φέρνει τα Audi πιο κοντά σε περισσότερους οδηγούς, χάρη στα ειδικά οικονομικά οφέλη που θα ισχύουν έως 31 Δεκεμβρίου 2025. Το πρόγραμμα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα της γκάμας - από την compact κατηγορία A3 και τις σπορ εκδόσεις S3, μέχρι τα δημοφιλή SUV Q5, τα δυναμικά A5 και A6 και τα αμιγώς ηλεκτρικά Q4 e-tron, Q6 e-tron και RS e-tron GT. Κοινός παρονομαστής: η υψηλή τεχνολογία, η premium αισθητική και η ουσιαστική αξία για τον πελάτη.A3: premium compact με ουσιαστικό όφελος: Audi A3 Sport Sedan με όφελος 1.500 ευρώ Audi A3 Sportback με όφελος 500 ευρώ Audi A3 allstreet με όφελος 1.000 ευρώ. Για όσους επιλέγουν plug-in υβριδική τεχνολογία: Audi A3 Sportback TFSI e με όφελος 3.000 ευρώ Audi A3 allstreet TFSI e με όφελος 3.000 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΝΕΑ MERCEDES GLC ELECTRIC Πρεμιέρα για τη νέα MercedesBenz GLC Electric στην ελληνική αγορά, η οποία εγκαινιάζει μια πλήρως ηλεκτρική εποχή για το δημοφιλές SUV της μάρκας. Η πρώτη διαθέσιμη έκδοση είναι η GLC 400 4MATIC με δύο ηλεκτροκινητήρες και συνολική ισχύ 489 PS. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 94 kWh με αυτονομία από 650 έως 713 χλμ ανάλογα την έκδοση. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει για την εντυπωσιακή μάσκα των 942 LED Pixels και τους κομψούς προβολείς Digital Light. Εξίσου μοντέρνα είναι και η σχεδίαση του εσωτερικού, που δεν θυμίζει σε τίποτα όσα είχαμε δει στην απερχόμενη GLC. Τις εντυπώσεις κερδίζει η MBUX Hyperscreen των 39,1 ιντσών που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της κεντρικής κονσόλας. Οι τιμές της: GLC 400 4MATIC με EQ Technology (Launch) € 71.950, GLC 400 4MATIC με EQ Technology (Long Range Edition) € 77.950, GLC 400 4MATIC με EQ Technology (AMG Edition) € 81.250. Διαβάστε περισσότερα εδώ Ευάγγελος Ελευθερίου TO NEO TOYOTA C-HR+ ΣΤΟ GOLDEN HALL Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Toyota C-HR+ έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Golden Hall. Το ολοκαίνουργιο C-SUV BEV της Toyota προσφέρεται με δύο μπαταρίες (57,7 kWh και 77 kWh), καθώς και σε FWD ή AWD εκδόσεις. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στο κοινό για διάστημα δύο εβδομάδων, από τις 14/12 έως και τις 28/12.
15.12.25 #363 8 ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ID TA “SMART DEALS” THΣ VW Η Volkswagen παρουσιάζει τα Smart Deals και στα αμιγώς ηλεκτρικά ID., με ειδικές τιμές έως 31 Δεκεμβρίου. Με σημαντικά οφέλη που φτάνουν έως 17.500 ευρώ, η Volkswagen κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και πιο εύκολα προσβάσιμη, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις σε όλες τις βασικές κατηγορίες της αγοράς. Συγκεκριμένα, προσφέρονται τα: ID.3 με όφελος έως 9.500 ευρώ, ID.4 με όφελος έως 10.500 ευρώ, ID.5 με όφελος έως 7.500 ευρώ, ID.7 με όφελος έως 17.500 ευρώ. Η Ford Motor Ελλάς προσφέρει ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο χρηματοδοτικών προγραμμάτων και λύσεων, το οποίο αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα της εταιρείας, σχεδιασμένο για να καλύψει όλες τις απαιτήσεις. Τα νέα αυτά χρηματοδοτικά προγράμματα διακρίνονται για τη μεγάλη ποικιλία επιλογών όσον αφορά το επιτόκιο, την ελάχιστη προκαταβολή αλλά και τη διάρκεια αποπληρωμής, δίνοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα σε κάθε πελάτη να επιλέξει αυτός την πρόταση που ταιριάζει ιδανικά στις δικές του ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, στα επιβατικά οχήματα Ford, η εταιρεία προσφέρει σήμερα χρηματοδότηση με εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια, τα οποία ξεκινούν από 0,9% και απευθύνονται σε εκείνους που αναζητούν μια λύση με μέγιστη σταθερότητα και μικρή συνολική επιβάρυνση σε τόκους. Παράλληλα, διατίθενται προγράμματα με ελάχιστη προκαταβολή από μόλις 15%, που επιτρέπουν την απόκτηση οποιουδήποτε επιβατικού μοντέλου της γκάμας Ford με περιορισμένη αρχική επένδυση. Επίσης, η διάρκεια χρηματοδότησης κυμαίνεται από 12 έως και 84 μήνες, παρέχοντας εξαιρετικά επίπεδα ευελιξίας για συντομότερη αποπληρωμή ή χαμηλότερη δόση. Αντίστοιχη ευελιξία παρέχεται και για τα επαγγελματικά οχήματα Ford. Οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα με επιτόκιο που ξεκινά από 2,99% και ελάχιστη προκαταβολή 20%. Ταυτόχρονα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις που αναζητούν ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία έχουν επιπλέον πρόσβαση σε χρηματοδοτικές λύσεις με διάρκεια αποπληρωμής που μπορεί επίσης να φτάσει τους 84 μήνες. ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ FORD Νέες χρηματοδοτικές λύσεις ΥΨΗΛΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΔΟΚΙΜΕΣ TOY EURO NCAP Πεντάστερο το νέο Mazda CX 5 Το νέο Mazda CX-5 απέσπασε την ανώτατη αξιολόγηση πέντε αστέρων στις τελευταίες δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP, επιβεβαιώνοντας την τεχνολογική πρόοδο της μάρκας. Οι συνολικές επιδόσεις το τοποθετούν ανάμεσα στα πιο ασφαλή μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, με βαθμολογία 90% στην προστασία ενηλίκων, 89% στην προστασία παιδιών, 93% στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου και 83% στα συστήματα υποβοήθησης. Πιο συγκεκριμένα, στις δοκιμές μετωπικής πρόσκρουσης, η καμπίνα επιβατών διατήρησε τη δομική της ακεραιότητα, ενώ η προστασία σε κρίσιμες περιοχές όπως γόνατα και μηροί, ήταν επαρκώς υψηλή. Οι πλευρικές δοκιμές ανέδειξαν αποτελεσματική απορρόφηση φορτίων, με την πρόσκρουση σε στύλο να αναδεικνύει την καλή λειτουργία του νέου «far-side» αερόσακου, ο οποίος περιόρισε τις μετατοπίσεις του σώματος. Και στην παιδική προστασία όμως το CX-5 σημείωσε υψηλές επιδόσεις, με βέλτιστα αποτελέσματα στις μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις. Η αυτόματη απενεργοποίηση του εμπρός αερόσακου και η πλήρης συμβατότητα με εγκεκριμένα παιδικά καθίσματα ενισχύουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου. Εκτός αυτών, η προστασία πεζών και ποδηλατών ξεχώρισε χάρη σε ένα προηγμένο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που εντόπισε με ακρίβεια κινδύνους από διαφορετικές γωνίες και απέτρεψε μεγάλο μέρος πιθανών συγκρούσεων.
15.12.25 #363 9 Λίγο πριν να κλείσει το 2025, τα στοιχεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δείχνουν σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, επιβεβαιώνοντας μια σταθερή τάση ανάκαμψης. Οι ταξινομήσεις επιβατικών, αν και κατέγραψαν μείωση -1,9% (διαμορφώθηκαν στις 10.460 μονάδες) τον Νοέμβριο, το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου ενισχύθηκαν κατά +4% με 133.455 μονάδες και μεταβαίνουν προς ένα νέο ορόσημο. Το καταναλωτικό κοινό έχει ήδη αρχίσει να προσαρμόζεται και να επιλέγει σταδιακά τις νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα, τα υβριδικά οχήματα ενίσχυσαν τη θέση τους, τόσο τον Νοέμβριο όσο και το ενδεκάμηνο, η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης όμως παρέμεινε συγκρατημένη, με ελαφρώς χαμηλότερα ποσοστά σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, η βενζίνη συνέχισε να αποδυναμώνεται και το πετρέλαιο παρέμεινε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Όσον αφορά τα επαγγελματικά, ισχυρή ήταν η επίδοση των φορτηγών, όπου καταγράφηκε άνοδος +11,1% τον Νοέμβριο και +3,2% στο ενδεκάμηνο, ενώ τα λεωφορεία κινήθηκαν με εντυπωσιακή αύξηση που άγγιξε το +130,2% τον μήνα και +10,6% συνολικά. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι ταξινομήσεις επιβατικών τον Οκτώβριο είχαν θετικό πρόσημο, με αύξηση +5,8% και το δεκάμηνο να κλείνει στο +4%. Η Ελλάδα ξεχώρισε με σημαντική άνοδο +11,3% και +4,5% αντίστοιχα. Οι τάσεις αυτές αναδεικνύουν την ανάγκη επιτάχυνσης της ανανέωσης του γερασμένου ελληνικού στόλου, ο οποίος εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η στροφή προς υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα δείχνει ότι η πράσινη μετάβαση έχει αρχίσει να εδραιώνεται, αλλά απαιτούνται σταθερά κίνητρα και επαρκείς υποδομές για να διατηρηθεί η δυναμική των «πράσινων» τεχνολογιών. ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΕΛΑΦΡΑ ΚΑΜΨΗ -1,9% ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ | ΚΥΡΙΑΡΧΑ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ Αύξηση ταξινομήσεων +4% το 11μηνο ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΜET. '25/'24 ΙΑΝ.-ΝΟΕ. ΜET. '25/'24 2025 2024 2025 2024 Επιβατικά 10.460 10.666 -1,90% 133.455 128.371 4,00% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 884 796 11,10% 10.484 10.157 3,20% Λεωφορεία 99 43 130,20% 922 834 10,60% Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΟΚΤ. ‘25 2025 2024 2025 2024 Βενζίνη 18,20% 29,40% -11,2 29,40% 36,60% -7,2 27,40% Πετρέλαιο 3,30% 3,60% -0,3 3,30% 7,30% -4 9,20% Υβριδικά (HEV) 57,30% 44,30% 13 50,60% 42,00% 8,6 34,60% Plug in Υβριδικά (PHEV) 10,10% 6,80% 3,2 7,70% 5,90% 1,8 9,10% Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 7,50% 10,40% -2,8 5,80% 5,90% -0,1 16,40% Υγραέριο (διπλού καυσίμου) 3,60% 5,50% -2 3,20% 2,20% 0,9 3,30% Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΜΕΤ. ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΜΕΤ. 2025 2024 2025 2024 ΕΕ(1) 916.609 866.117 5,80% 8.974.026 8.853.301 1,40% ΕΕ 14(2) 784.885 745.014 5,40% 7.747.707 7.694.236 0,70% ΕΕ(1) + EFTA(3) 946.956 897.101 5,60% 9.297.394 9.160.157 1,50% Ελλάδα 10.763 9.670 11,30% 122.995 117.705 4,50% (1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία. Πηγή: ΣΕΑΑ
15.12.25 #363 10 Ο Dr. Milan Nedeljković θα αναλάβει τη θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG από τις 14 Μαΐου 2026. Η απόφαση αυτή ελήφθη την προηγούμενη εβδομάδα από το Εποπτικό Συμβούλιο της εταιρείας. Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της Neue Klasse, ο Nedeljković θα διαδεχθεί τον Oliver Zipse, ο οποίος είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG για περισσότερα από δέκα χρόνια και υπηρετεί ως πρόεδρός του από τον Αύγουστο του 2019. Το Εποπτικό Συμβούλιο εξέφρασε τις ειλικρινείς ευχαριστίες του στον Oliver Zipse για τα εξαιρετικά επιτεύγματά του για το BMW Group. Το 2023, η θητεία του Oliver Zipse ως πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG παρατάθηκε πέραν της συνήθους ηλικίας συνταξιοδότησης, έως το 2026. Ακολούθως, θα αποχωρήσει από το Διοικητικό Συμβούλιο, όπως προβλεπόταν, μετά την Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 13 Μαΐου 2026, ολοκληρώνοντας συνολικά 35 χρόνια προσφοράς στο BMW Group. «Ο Oliver Zipse έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη του BMW Group και αξίζει την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη. Οδήγησε την BMW μέσα από παγκόσμιες κρίσεις, όπως η πανδημία Covid-19, και η Neue Klasse αποτελεί το μεγαλύτερο στρατηγικό εγχείρημα στην ιστορία της εταιρείας», δήλωσε ο Peter. « Έδινε πάντα προτεραιότητα στην επιτυχία της BMW. Διατηρούσε ξεκάθαρη στάση, ακόμη και απέναντι σε μεγάλες εξωτερικές αντιξοότητες, και με αυτόν τον τρόπο κράτησε την εταιρεία σε σταθερή τροχιά κατά τις περιόδους αναταράξεων». Ο Milan Nedeljković, ο νέος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG από το 2019 και αρμόδιος για την παραγωγή. Είναι 56 ετών και ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα στην BMW ως ασκούμενος το 1993 και έχει αποκτήσει εκτεταμένη διεθνή εμπειρία. Έχει διατελέσει σε ανώτερες διοικητικές θέσεις στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, ως διευθύνων σύμβουλος των εργοστασίων της Λειψίας και του Μονάχου και ως ανώτερος αντιπρόεδρος Εταιρικής Ποιότητας. Η θητεία του στη θέση του προέδρου του Δ.Σ. θα παραταθεί έως το 2031. Διαβάστε περισσότερα εδώ Ο MILAN NEDELJKOVIC ΑΠΟ 14 ΜΑΪΟΥ Νέος CEO στην BMW ΣΥΜΠΡΑΞΗ STELLANTIS-BOLT Η Stellantis και η Bolt προχωρούν σε στρατηγική σύμπραξη με σκοπό την ανάπτυξη και μελλοντική διάθεση αυτόνομων οχημάτων Επιπέδου 4 στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της πρώτης στις πλατφόρμες AV-Ready και την εκτεταμένη παρουσία της δεύτερης στον χώρο της αστικής κινητικότητας. Η Stellantis διαθέτει ήδη υποδομές όπως το μεσαίο eK0 για επαγγελματική χρήση και την πλατφόρμα STLA Small, σχεδιασμένες για ενσωμάτωση προηγμένων αισθητήρων, υψηλής ισχύος υπολογιστικά συστήματα και αναβαθμισμένα πρωτόκολλα ασφάλειας που στοχεύουν στην αξιόπιστη λειτουργία στόλων με χαμηλό συνολικό κόστος. Η Bolt επιδιώκει να ενσωματώσει τα αυτόνομα οχήματα στο υπάρχον οικοσύστημα μετακίνησης, σε περισσότερες από 50 χώρες. Για τη Stellantis, η συνεργασία ενισχύει τη διεθνή στρατηγική της προς την αυτοματοποιημένη κινητικότητα και διευρύνει την παρουσία της σε ένα ταχέως εξελισσόμενο τεχνολογικό πεδίο. Οι πρώτες δοκιμές θα ξεκινήσουν το 2026 σε επιλεγμένες χώρες, ενώ η πιλοτική εμπορική παραγωγή μετατίθεται για το 2029, σε συνδυασμό με αυστηρή συμμόρφωση στα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας, προστασίας δεδομένων και κυβερνοασφάλειας. Η Audi ετοιμάζεται για αλλαγή ηγεσίας στον τομέα της εταιρικής επικοινωνίας, καθώς ο Dirk Arnold αποχωρεί με απόφασή του στο τέλος του έτους μετά από 17 χρόνια παρουσίας. Από την 1η Ιανουαρίου 2026, τη θέση της αντιπροέδρου Παγκόσμιας Επικοινωνίας και Εταιρικών Υποθέσεων θα αναλάβει η Carolin Strunz, η οποία θα υπάγεται απευθείας στον διευθύνοντα σύμβουλο Gernot Döllner. Η διοίκηση τονίζει ότι η Audi χρειάζεται σαφή και αξιόπιστη επικοινωνία προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική και να καθοδηγήσει την επόμενη φάση της μετασχηματισμού της. Η Strunz διαθέτει περισσότερα από είκοσι χρόνια διεθνούς εμπειρίας στην επικοινωνία και στις δημόσιες σχέσεις, έχοντας εργαστεί σε τεχνολογικούς και επιστημονικούς οργανισμούς, στη φαρμακοβιομηχανία και στη συμβουλευτική. ΝΕΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ AUDI Dr. Milan Nedeljković Carolin Strunz
15.12.25 #363 11 Η Citroën παρουσίασε το ELO, ένα πρωτότυπο (concept car) που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα. Το ELO σχεδιάστηκε για να είναι ένας καθημερινός σύντροφος: ένα μέρος για ξεκούραση, παιχνίδι ή εργασία -Rest, Play, Work- χάρη στην πλήρη και διαισθητική αρθρωτή του μορφή. Αξιοποιεί πλήρως τα πλεονεκτήματα μιας 100% ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής προσφέροντας ένα συμπαγές μέγεθος που κρύβει εξαιρετικό εσωτερικό χώρο. Με το εξαιρετικά ευρύχωρο και πολυμοφικό εσωτερικό του που μπορεί να φιλοξενήσει έως και έξι άτομα. Οι σχεδιαστές έχουν σκεφτεί κάθε λεπτομέρεια αυτής της ιδέας και είχαν την ευχαρίστηση να μοιραστούν την εμπειρία τους αναζητώντας δύο συνεργάτες που μοιράζονται την επιθυμία τους να κάνουν τους ανθρώπους να κινούνται και να αναπτύσσουν τεχνικά, βιώσιμα και υπεύθυνα υλικά. Η Decathlon, της οποίας η ομάδα σχεδίασης συνέβαλε με την εμπειρία της σε αθλήματα και υπαίθριες δραστηριότητες, επιτρέποντας στην ομάδα να φανταστεί νέα χαρακτηριστικά και να τολμήσει να χρησιμοποιήσει καινοτόμα υλικά, και η Goodyear, η οποία ανέπτυξε νέα έξυπνα ελαστικά σχεδιασμένα για υπαίθρια χρήση. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να αλλάζει πορεία στο ζήτημα της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE), σύμφωνα με δηλώσεις του Manfred Weber, προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και ενός από τους πιο επιδραστικούς παράγοντες στο Ευρωκοινοβούλιο. Όπως ανέφερε, «για νέες ταξινομήσεις από το 2035 και μετά, θα είναι πλέον υποχρεωτική μια μείωση κατά 90% στις εκπομπές CO2 για τους στόχους στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών, αντί για 100%». Συμπλήρωσε επίσης ότι «δεν θα υπάρξει ούτε στόχος 100% από το 2040 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι η απαγόρευση της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης τίθεται εκτός συζήτησης» και ότι «όλοι οι κινητήρες που παράγονται σήμερα στη Γερμανία μπορούν επομένως να συνεχίσουν να παράγονται και να πωλούνται». Κατά τον Βέμπερ, αυτή η εξέλιξη στέλνει ένα κρίσιμο μήνυμα «σε ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου και διασφαλίζει δεκάδες χιλιάδες βιομηχανικές θέσεις εργασίας». Το νέο πλαίσιο θα επιτρέψει την πώληση οχημάτων με plug in hybrid και extended range συστήματα μετά το 2035, ενώ εξετάζονται και σενάρια παράτασης έως το 2040, εφόσον τα οχήματα χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Σημειώνεται πως τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί σε θεσμικό επίπεδο. Η Κομισιόν θα παρουσιάσει επίσημα τις προτάσεις της την επόμενη εβδομάδα και στη συνέχεια θα πρέπει να εγκριθούν από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, διαδικασία όπου ο ρόλος του Weber θεωρείται καθοριστικός. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ MANFRED WEBER Ε.Ε: Αλλαγή πορείας για την απαγόρευση των ICE ; CITROEN ELO: TO AYTOKINHTO ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟΛΟΣ LCV ΜΕΙΩΣΕ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2 Η Pacifica (εταιρεία τεχνικών υπηρεσιών για οικιακές συσκευές) καταγράφει αισθητή πρόοδο στη μείωση των εκπομπών και στην αποδοτικότητα του στόλου της, αξιοποιώντας τεχνολογίες άμεσης καθοδήγησης οδηγών. Με στόλο 200 ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, έχει μειώσει το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα κατά 12%, εξοικονομώντας πάνω από 100 τόνους CO2 από το 2022. Η εταιρεία, που δηλώνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα και στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2035, επενδύει δυναμικά στα ηλεκτρικά οχήματα με το 16% του στόλου να είναι ήδη ηλεκτροκίνητο και με τη φιλοδοξία να φθάσει το 50% έως το 2030. Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Lightfoot, με ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο και σύστημα επιβράβευσης οδηγών, μείωσε την άσκοπη λειτουργία του κινητήρα σε στάση κατά 28% και ενίσχυσε την ασφαλή οδήγηση. Η εγκατάσταση καμερών τεχνητής νοημοσύνης ενίσχυσε περαιτέρω την πρόληψη περιστατικών από περισπασμούς των οδηγών. ..
15.12.25 #363 12 Η Mercedes-Benz ενισχύει τη στρατηγική της για την ταχεία επέκταση της ηλεκτρικής της γκάμας, υπογράφοντας νέα πολυετή συμφωνία προμήθειας μπαταριών με την LG αξίας περίπου 1,4 δισ. δολαρίων για την περίοδο από το 2028 έως το 2035. Η προμήθεια θα καλύψει ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής μάρκας που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, υποδηλώνοντας ότι η ζήτηση για προηγμένες μπαταρίες παραμένει αμείωτη, παρά τις ενδείξεις επιβράδυνσης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Η συμφωνία αποτελεί συνέχεια ενός ακόμη μεγάλου συμβολαίου που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο και προβλέπει συνολική προμήθεια ισχύος άνω των 100 GWh έως το 2037. Η Mercedes-Benz υλοποιεί το πιο εκτεταμένο πρόγραμμα λανσαρίσματος ηλεκτρικών μοντέλων στην ιστορία της, με περισσότερες από 15 νέες ή ανανεωμένες προτάσεις τα επόμενα χρόνια. Η νέα CLA EV, βασισμένη στην αρχιτεκτονική MMA των 800 volt, αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2026, ενώ το νέο GLC με EQ Technology θα ακολουθήσει σε αντίστοιχη δομή υψηλής τάσης. Η εταιρεία στρέφεται σε νέες πλατφόρμες και πιο αποδοτικές λύσεις μετά τη διφορούμενη ανταπόκριση που έλαβαν τα πρώτα EQ μοντέλα. Για την LG, η συμφωνία έρχεται σε μια περίοδο έντονης δραστηριότητας, με την εταιρεία να έχει συνάψει μέσα στη χρονιά συμβόλαια με την Tesla και την General Motors για διαφορετικές τεχνολογίες κυψελών. Ευάγγελος Ελευθερίου ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΥΨΟΥΣ 1,4 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Μεγάλο deal Mercedes - LG XPENG-TESLA: Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ Η Xpeng, που αρχικά βάδιζε στα χνάρια της Tesla, εξελίσσεται σε μία από τις πιο δυναμικές δυνάμεις στα ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας την παρουσία της χάρη στον έντονο ανταγωνισμό της κινεζικής αγοράς και στην επιτάχυνση του λανσαρίσματος νέων μοντέλων. Η εταιρεία έχει υιοθετήσει παρόμοια τεχνολογική κατεύθυνση με την Tesla σε αυτόνομη οδήγηση και ρομποτική, όμως έχει σημείωσει πλέον σημαντικές υπερβάσεις. Ενδεικτικά, στο τρίτο τρίμηνο ξεπέρασε τη Volkswagen στα BEV παγκοσμίως, ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 190% στο δεκάμηνο του 2025. Παρά τις ζημίες, η Xpeng βελτιώνει σταθερά τα οικονομικά της μεγέθη, ενισχυμένη από τη στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Volkswagen. Η Tesla, αντίθετα, δεν έχει ακόμη καταφέρει να αδειοδοτήσει την τεχνολογία της σε άλλους κατασκευαστές. Στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης η Xpeng επενδύει στο σύστημα VLA 2.0 χωρίς lidar, επιδιώκοντας λειτουργίες έως Επιπέδου 4 και σχεδιάζοντας την είσοδο σε υπηρεσίες ρομποταξί από το 2025. Η NISSAN ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΛΥΣΕΙΣ ΑΙ Το Nissan Technical Centre Europe (NTCE) και η αμερικανική εταιρεία λογισμικού οχημάτων, Sonatus, ανακοίνωσαν τη νέα συνεργασία τους με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας ανάπτυξης οχημάτων. Μέσω της ενσωμάτωσης προηγμένων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, η συνεργασία στοχεύει στη δημιουργία ταχύτερων, πιο «έξυπνων» και αποδοτικών διαδικασιών ανάπτυξης για τη μελλοντική γκάμα μοντέλων της Nissan. Με τη χρήση ενός εξειδικευμένου εργαλείου συλλογής δεδομένων, οι μηχανικοί του NTCE στο Cranfield του Ηνωμένου Βασιλείου θα αξιοποιούν τα Sonatus Collector AI και Sonatus AI Technician, για την ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, αλλά και ιστορικών πληροφοριών. Οι πρώτες δοκιμές στο NTCE δείχνουν ότι βελτιώνει σημαντικά την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα της διάγνωσης προβλημάτων, μειώνοντας την ανάγκη για φυσικά οχήματα δοκιμών και περιορίζοντας το χρόνο αξιολόγησης από δύο εβδομάδες σε μόλις δύο ημέρες.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=