11.12.25 #362 14 ΝΕΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΕΤΡΗΣΗΣ CO2 ΓΙΑ BEV KAI ICE Από τον ερχόμενο Μάρτιο, οι διαχειριστές στόλων οχημάτων θα διαθέτουν ένα αντικειμενικό πρότυπο για να αξιολογούν τις εκπομπές από την παραγωγή έως την απόσυρση των νέων οχημάτων. Η United Nations Economics Commission for Europe (UNECE) αναπτύσσει αυτή την περίοδο το πρώτο ενιαίο παγκόσμιο πρότυπο για τη μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος των οχημάτων σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Η αξιολόγηση κύκλου ζωής θα καλύπτει κάθε στάδιο από την εξόρυξη πρώτων υλών μέχρι την κατασκευή, τη χρήση και την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής. Η UNECE αναφέρει ότι το πρόγραμμα θα παρέχει σε κυβερνήσεις και στη βιομηχανία ένα κοινό πλαίσιο για την ποσοτικοποίηση και τη σύγκριση των εκπομπών των οχημάτων. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός βασισμένος σε μετρήσιμα στοιχεία για τη μετάβαση προς πραγματικά βιώσιμη κινητικότητα. Η διαδικασία θα καλύπτει όλους τους τύπους οχημάτων, δηλαδή με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), ηλεκτρικά (BEV) και υβριδικά. Ενδεικτικά, μια μελέτη για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το International Council on Clean Transportation υπολόγισε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παράγουν 40% περισσότερες εκπομπές θερμοκηπίου σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα κατά την κατασκευή τους, κυρίως λόγω της υψηλής ενεργειακής απαίτησης της παραγωγής μπαταριών. Διαβάστε περισσότερα εδώ Οι οδηγοί με κατηγορία άδειας οδήγησης B θα μπορούν, μέσα σε δύο χρόνια, να οδηγούν βαν 4,25 τόνων με εναλλακτικά καύσιμα, μετά από μια σειρά αλλαγών στους κανόνες αδειών οδήγησης που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η άδεια κατηγορίας B επιτρέπει την οδήγηση οχημάτων έως 3,5 τόνων, όμως το πρόσθετο βάρος των μπαταριών στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα τα κάνει βαρύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά. Ορισμένα, αλλά όχι όλα, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εφαρμόσει αυτή την εξαίρεση, όμως πλέον και τα 27 κράτη έχουν στη διάθεσή τους μόλις δύο χρόνια για να προσαρμόσουν τη νομοθεσία τους, ώστε να επιτρέπουν σε οδηγούς με άδεια B να μπορούν να οδηγούν ηλεκτρικά βαν 4,25 τόνων. Για τους εταιρικούς στόλους, η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η εισαγωγή μιας ψηφιακής άδειας οδήγησης, διαθέσιμης μέσω κινητού τηλεφώνου. Η ψηφιακή άδεια θα ενσωματωθεί στο EU Digital Identity Wallet και θα διευκολύνει την αντικατάσταση ή ανανέωση των αδειών, ιδιαίτερα κατά τη μετακίνηση μεταξύ κρατών-μελών. Οι νεότεροι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων και βαν θα υπόκεινται πλέον σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών μετά την επιτυχία στις εξετάσεις τους, με αυστηρότερους κανόνες και ποινές σε επίπεδο Ε.Ε. Επιπλέον, κάθε οδηγός, ανεξαρτήτως ηλικίας, που χάνει την άδειά του λόγω σοβαρού παραπτώματος, όπως υπέρβαση του ορίου ταχύτητας άνω των 50 km/h, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή πρόκληση θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού από επικίνδυνη οδήγηση, θα αντιμετωπίζει απαγόρευση οδήγησης σε όλα τα κράτη-μέλη. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Β ΕΕ: Αλλαγές στις άδειες οδήγησης Η γερμανική κυβέρνηση τροποποίησε τη νομοθεσία περί ενέργειας ώστε η ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται σε σταθερές ή κινητές μπαταρίες και στη συνέχεια διοχετεύεται πίσω στο δίκτυο, να εξαιρείται σε μεγάλο βαθμό από τις χρεώσεις δικτύου και, σε ορισμένες περιπτώσεις, και από το φόρο ηλεκτρικής ενέργειας. Μέχρι τώρα ο νόμος δεν αναγνώριζε τα οχήματα ως μέσα αποθήκευσης. Έτσι, το V2G, γνωστό και ως bidirectional charging, επιβαρυνόταν με δύο σετ χρεώσεων και φόρου, μία φορά όταν το όχημα φόρτιζε από το δίκτυο και μία δεύτερη όταν επέστρεφε ενέργεια σε αυτό. Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος όταν οι τιμές του ρεύματος είναι χαμηλές και η διοχέτευση ενέργειας στο δίκτυο όταν οι τιμές ανεβαίνουν, μπορεί να αποφέρει έως 500 ευρώ ετησίως ανά όχημα, σύμφωνα με ανάλυση του Reiner Lemoine Institute για λογαριασμό του Agora Verkehrswende, ενός think tank με έδρα το Βερολίνο που επικεντρώνεται στη φιλική προς το κλίμα κινητικότητα. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤO V2G
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=