FLEETNEWS #355

17.11.25 #355 13 FORD: HANDS-FREE ΟΔΗΓΗΣΗ BLUECRUISE Η Ford ανακoίνωσε την επέκταση της διαθεσιμότητας του συστήματος BlueCruise, προσφέροντας σε χιλιάδες νέους πελάτες πρόσβαση σε «hands-free, eyes on» οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους. Μετά την αρχική του διάθεση στην Ευρώπη στη νέα Mustang Mach-E, το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού BlueCruise εισάγεται σε τέσσερα ακόμα μοντέλα της γκάμας Ford -τα Puma, Puma Gen-E, Kuga και Ranger PHEV- από την άνοιξη του 2026. Σε όλο τον κόσμο οι οδηγοί μοντέλων των Ford και Lincoln έχουν ήδη διανύσει πάνω από 888 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομους χρησιμοποιώντας την τεχνολογία BlueCruise. Καθώς η διαθεσιμότητά της επεκτείνεται σε περισσότερα μοντέλα, ακόμη περισσότεροι πελάτες μπορούν τώρα να απολαμβάνουν κορυφαία άνεση και ευκολία στα ταξίδια τους, φτάνοντας πιο ξεκούραστοι στον προορισμό τους. Με την κυκλοφορία του στη Μ. Βρετανία, το BlueCruise ήταν το πρώτο σύστημα του είδους του που έλαβε έγκριση το 2023 από τις κανονιστικές αρχές της Ευρώπης. Έκτοτε, το BlueCruise έχει λάβει έγκριση για χρήση σε 16 ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός που το καθιστά το πιο ευρέως διαθέσιμο σύστημα του είδους του στη Γηραιά Ήπειρο. Το σύστημα εξασφαλίζει πρόσβαση σε περισσότερα από 135.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι αποκαλούνται Blue Zones, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν οδικά ταξίδια διασχίζοντας πολλές χώρες. TΕΧΝΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟΣ O ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Η Yutong απέρριψε τις αιτιάσεις της νορβηγικής εταιρείας Ruter ότι τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της μπορούν να ελεγχθούν απομακρυσμένα, χαρακτηρίζοντας το σενάριο «τεχνικά αδύνατο». Μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Berliner Zeitung -και όπως μετέφερε επίσης ο εξειδικευμένος φορέας Electrive- η Yutong δήλωσε ότι ένας τέτοιος απομακρυσμένος έλεγχος είναι «τεχνικά αδύνατος». Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία εξήγησε ότι, παρόλο που τα οχήματά της διαθέτουν συνδέσεις δεδομένων για διαγνωστικούς ελέγχους και ενημερώσεις λογισμικού εξ αποστάσεως (over-the-air), δεν υπάρχει καμιά φυσική σύνδεση μεταξύ της τηλεματικής μονάδας (T-Box) και των κρίσιμων για την ασφάλεια συστημάτων, όπως το τιμόνι, η πρόωση ή τα φρένα. Οι διαχειριστές στόλων ζητούν από τους κατασκευαστές ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να εισαγάγουν μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης για τα ηλεκτρικά βαν. Ο χρόνος ακινησίας των οχημάτων κατά τη φόρτιση μέσα στην εργάσιμη ημέρα πλήττει την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων και αποτελεί ένα από τα βασικά εμπόδια για την ευρύτερη υιοθέτηση των eLCV. Ωστόσο, οι κατασκευαστές βαν έχουν αποφύγει να εγκαταστήσουν τις ταχύτερες τεχνολογίες φόρτισης στα ηλεκτρικά τους μοντέλα, προκειμένου να διατηρήσουν χαμηλές τις τιμές αγοράς. Σήμερα, τα περισσότερα νέα eLCV χρειάζονται τουλάχιστον 40 λεπτά για να επαναφορτιστούν από 10% σε 80% - και συχνά περισσότερο σε πραγματικές συνθήκες. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται πλέον να εστιάζουν περισσότερο στις ταχύτητες φόρτισης παρά στην αυτονομία, καθώς αναπτύσσουν αρχιτεκτονικές 800V. Τα περισσότερα επιβατικά μοντέλα μπορούν ήδη να φτάσουν από 10% σε 80% φόρτιση σε λιγότερο από 20 λεπτά, με ταχύτητες άνω των 320 kW σε σταθμούς υπερταχείας φόρτισης, ενώ οι νέες τεχνολογίες μπαταριών υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα. Η BYD, για παράδειγμα, παρουσίασε την μπαταρία Flash Charging Battery, ικανή να προσθέτει 2 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο ή 400 χιλιόμετρα σε πέντε λεπτά - χρόνος αντίστοιχος με τον ανεφοδιασμό βενζίνης ή πετρελαίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΟΙ ΣΤΟΛΟΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ Αναγκαία η ταχύτερη φόρτιση για τα eLCV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=