FLEETNEWS #355

17.11.25 #355 10 Θα μπορούσε η Geely, που μόλις έκανε την είσοδό της σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές και τώρα λανσάρει τα μοντέλα της και στο Ηνωμένο Βασίλειο, να είναι το νέο μεγάλο όνομα στην Ευρώπη; Η εταιρεία με έδρα το Χανγκζού, που θα γιορτάσει 40 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων το 2026, αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα όγκου της Geely Auto και ταυτόχρονα ανήκει στον όμιλο Geely Holding - έναν κολοσσό που περιλαμβάνει επίσης τις Volvo, Polestar, Lotus, Proton, Lynk & Co, LEVC, Zeekr και άλλες μάρκες. Με πολιορκητικό κριό επί του παρόντος το EX5, η Geely τοποθετείται με αξιώσεις σε κάθε χώρα. Όπως εκτιμούν οι αναλυτές της αγοράς, το EX5 πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά από ομίλους όπως οι Volkswagen, Hyundai-Kia, Stellantis, Nissan, SAIC, BYD, Chery, αλλά και από premium κατασκευαστές όπως BMW, Mercedes και Tesla. Από τότε που η MG άνοιξε το δρόμο, οι αγοραστές είναι πιο πρόθυμοι να δοκιμάσουν κινεζικές μάρκες - μια τάση που φαίνεται να ενισχύεται. Η Geely δεν έχει ανακοινώσει επίσημους στόχους πωλήσεων, αλλά το 2026 θα προσθέσει ένα plug-in hybrid SUV παρόμοιου μεγέθους, ένα μικρότερο ηλεκτρικό hatchback και ένα μεγάλο plug-in SUV κατηγορίας D έως το τέλος της χρονιάς. Υπάρχουν επίσης σχέδια για έως δέκα μοντέλα πριν από τη δεκαετία του 2030. GEELY Μεγάλα σχέδια για την Ευρώπη Στελέχη του Ομίλου Renault δηλώνουν ότι ελπίζουν πως το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το λεγόμενο “E-car” -ένα μικρό οικονομικό ηλεκτρικό όχημα, κατασκευασμένο στην Ευρώπη- μπορεί να υλοποιηθεί με το «πάγωμα» των ισχυόντων κανονισμών για τα μικρά αυτοκίνητα, αντί της δημιουργίας μιας νέας κατηγορίας. Ένα τέτοιο πάγωμα θα επέτρεπε στους κατασκευαστές να μειώσουν τη βάση κόστους τους, καθιστώντας τα αυτοκίνητα οικονομικά βιώσιμα και πιο προσιτά, δήλωσαν ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Φρανσουά Προβόστ, και ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Renault, Φαμπρίς Καμπολίβ, στις 6 Νοεμβρίου, κατά την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Twingo στο Παρίσι. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει στις 10 Δεκεμβρίου μια πρόταση για την αύξηση της προσιτότητας των μικρών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο ενός πακέτου μέτρων που αποσκοπεί στη σταθεροποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας - η οποία έχει ταραχθεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό, τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και, όπως λένε οι επικριτές, ένα υπερβολικό ρυθμιστικό βάρος. Οι αυξήσεις τιμών που επιβλήθηκαν για την κάλυψη των νέων κανονισμών έχουν περιορίσει τη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, οι πωλήσεις παραμένουν σχεδόν 3 εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, απειλώντας εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας σε κατασκευαστές και προμηθευτές. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ Παύση περιορισμών στα μικρά ζητά η Renault NEXPERIA: ΑΠΟΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΜΕΝ ΑΛΛΑ... Η έλλειψη μικροτσίπ της Nexperia δείχνει να υποχωρεί, καθώς η Κίνα χαλάρωσε εν μέρει την απαγόρευση εξαγωγών των ημιαγωγών της εταιρείας - κρίσιμων εξαρτημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, αυτή η πιθανή επίλυση της διαμάχης αποκρύπτει βαθύτερες ευπάθειες της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να περιμένουν επαναλαμβανόμενες κρίσεις εφοδιασμού, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ παραμένουν ισχυρές. Οι αναλυτές τονίζουν ότι ταχύτητα και ευελιξία είναι πλέον καθοριστικές παράμετροι, και μερικές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει να ενισχύουν την ευελιξία της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Διαβάστε περισσότερα εδώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=