13.11.25 #354 10 ΙΛΟΝ ΜΑΣΚ: ΠΑΚΕΤΟ ΑΜΟΙΒΗΣ 1 ΤΡΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ... Σε μια εποχή εκρηκτικής ανόδου των αμοιβών των διευθυνόντων συμβούλων, η συγκεκριμένη απόφαση είναι άνευ προηγουμένου. Η συμφωνία προορίζει τον Ίλον Μασκ να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στον κόσμο. Οι μέτοχοι της Tesla ενέκριναν με συντριπτική πλειοψηφία ένα πακέτο αμοιβής ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, με σκοπό να κρατήσουν τον Μασκ επικεφαλής της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα φάση, που καθορίζεται από τα στοιχήματα στην τεχνητή νοημοσύνη. Το μέτρο είχε συναντήσει πρωτοφανή δημόσια αντίσταση από επενδυτές, συμβούλους και ακτιβιστές, οι οποίοι υποστήριζαν ότι ήταν υπερβολικό ή αδικαιολόγητο, επικαλούμενοι τη δραστηριότητα του Μασκ εκτός Tesla -συμπεριλαμβανομένου του ρόλου του στην εποπτεία της αμερικανικής υπηρεσίας DOGE- που σε ορισμένες περιπτώσεις έβλαψε το εμπορικό σήμα. Ωστόσο, ο Μασκ ηγήθηκε ιστορικών επιτυχιών, μετατρέποντας την εταιρεία στην πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και καθιστώντας τον τον πλουσιότερο άνθρωπο στη Γη. ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ ΤΟ «ΙΠΤΑΜΕΝΟ» ROADSTER; Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, ανέβαλε τις ημερομηνίες για την επίδειξη της επόμενης γενιάς του Tesla Roadster, ενός οχήματος που, όπως έχει δηλώσει, θα μπορεί να «πετάει» και ίσως να μην είναι καν αυτοκίνητο με τη συμβατική έννοια. Η Tesla προκαλεί εδώ και χρόνια το κοινό με την υπόσχεση ενός μελλοντικού, υπερ-αποδοτικού σπορ μοντέλου. Το νέο Roadster παρουσιάστηκε αρχικά το 2017, με προγραμματισμένη κυκλοφορία το 2020, όμως η παραγωγή του έχει αναβληθεί επανειλημμένα - και τώρα έρχεται μία ακόμη καθυστέρηση. Στην τελευταία γενική συνέλευση των μετόχων της Tesla, ο Μασκ ρωτήθηκε για την πορεία του έργου. «Στην πραγματικότητα, στοχεύουμε προσωρινά στην 1η Απριλίου - γι’ αυτό που πιστεύω ότι θα είναι η πιο συναρπαστική επίδειξη προϊόντος, είτε λειτουργήσει είτε όχι. Και η παραγωγή πιθανότατα θα ξεκινήσει 12-18 μήνες μετά. Νομίζω περίπου ένα χρόνο αργότερα», ανέφερε ο Μασκ. Οι τιμές των νέων μοντέλων έχουν αυξηθεί πιο γρήγορα από τους μισθούς τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία, προσθέτοντας ένα ακόμη βάρος στις γενικότερες αυξήσεις του κόστους ζωής - από τη στέγαση έως τα τρόφιμα και την ενέργεια. Ο συνδυασμός αυτός έχει περιορίσει την αγοραστική δύναμη και έχει καταστήσει τα καινούργια αυτοκίνητα απρόσιτα για την εργατική τάξη. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί με την εισαγωγή αυστηρότερων κανονισμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια· σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, ένα καινούργιο αυτοκίνητο κοστίζει πλέον το ισοδύναμο 43 εβδομάδων μισθών για έναν μέσο Γερμανό, έναντι 32 εβδομάδων το 1995. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ τα ηλεκτρικά μοντέλα -που αποτελούν κεντρικό στοιχείο της κλιματικής στρατηγικής της Ε.Ε.- αποδεικνύονται υπερβολικά ακριβά για τους περισσότερους αγοραστές. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρονται από την κατηγορία των οικονομικών μοντέλων, η τάση αυτή εντείνει το αίσθημα αποκλεισμού των εργατικών οικογενειών, σηματοδοτώντας μια ρήξη με την εποχή όπου το Volkswagen, «το αυτοκίνητο του λαού», αποτελούσε πηγή εθνικής υπερηφάνειας. Η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης έχει συμβάλει στην εξαφάνιση των οικονομικών μοντέλων σε όλη την Ευρώπη. Η ζήτηση έχει μετατοπιστεί στα μεταχειρισμένα, αλλά κι εκεί οι τιμές έχουν εκτοξευθεί - αυξήθηκαν κατά 88% στη Γερμανία την τελευταία δεκαετία. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΑ ΥΨΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ Γερμανία: Απρόσιτα για πολλούς τα νέα αυτοκίνητα Ίλον Μασκ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=