ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025 #351 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Θα γίνει νέα κρίση η έλλειψη των τσιπ; Το νέο Mazda 6e στην Ελλάδα από 43.490 € Ανανέωση για τα Seat Ibiza και Arona
03.11.25 #351 2 Κοιτάζοντας τα στοιχεία των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων που δίνει στη δημοσιότητα ο ΣΕΕΑ, δεν δυσκολεύεται κανείς να εντοπίσει την εντυπωσιακή άνοδο που είχαν μέσα στο 2025 δυο μάρκες: η Renault και Dacia. Ο Στήβεν Σίρτης, CEO της νέας επίσημης αντιπροσωπείας, Grand Automotive Hellas, μας εξηγεί: «Αναλαμβάνοντας την εταιρεία έπρεπε να εντοπίσουμε τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία που έχουν οι δύο μάρκες: Η Renault έχει ένα δυνατό όνομα, είναι αναγνωρίσιμη και πλέον διαθέτει ένα αξιόλογο δίκτυο επίσημων εμπόρων, πλαισιωμένο από μία ισχυρή εισαγωγική εταιρεία, η οποία έχει την στρατηγική βούληση να επενδύσει συστηματικά και να αναπτύξει την παρουσία της μάρκας στην Ελλάδα. Παραδόξως ο κόσμος δεν γνώριζε τα προϊόντα και την τεχνολογία της Renault έως τώρα. Υπήρχε έλλειμμα στην επικοινωνία μας. Τα μοντέλα μας δεν ήταν τοποθετημένα τιμολογιακά σωστά». Και αναλύοντας τη στρατηγική της εταιρείας ο κ. Σίρτης συνεχίζει: «Στόχος μας ήταν να τοποθετήσουμε τα μοντέλα μας σωστά στην αγορά τόσο τιμολογιακά όσο και επικοινωνιακά. Έτσι τον περασμένο Απρίλιο άλλαξε ο τιμοκατάλογός μας. Κάθε μοντέλο έπρεπε να τοποθετηθεί στην σωστή θέση, στην καρδιά θα λέγαμε της αντίστοιχης κατηγορίας. Όμως, δεν «είναι τα πάντα η τιμή». Έπρεπε να υποστηρίξουμε αυτή την αλλαγή με μία έντονη εξωστρέφεια και να αποκαταστήσουμε την επικοινωνία μας με το κοινό, τους συνεργάτες μας και φυσικά, τους δημοσιογράφους, προκειμένου όλοι να μας ξανα-γνωρίσουν επί της ουσίας. Αξιοποιήσαμε για το σκοπό αυτό τα νέα μας μοντέλα, με αιχμή του δόρατος το ανανεωμένο Austral και το εντελώς νέο Rafale, ενώ τον Ιανουάριο θα λανσάρουμε το καινούργιο Clio». Αναφερόμενος δε στην πρόοδο που σημείωσαν οι δύο εταιρείες, Renault & Dacia, ο κ. Σίρτης θα μας πει: «Πριν από έναν χρόνο, το μερίδιο αγοράς των δύο μαρκών μας ανερχόταν περίπου στο 4%. Τους τελευταίους μήνες, έχουμε αγγίξει περίπου το επίπεδο του 10%. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή διαφορά. Ομολογουμένως, δεν περίμενα τόσο γρήγορα και τέτοια ανάκαμψη, αλλά αυτό καταδεικνύει σαφώς την διαφαινόμενη προοπτική των δύο μαρκών μας. Επιπλέον δημιουργεί μία αίσθηση δυναμισμού που επηρεάζει καθοριστικά την ψυχολογία: των εργαζομένων στην εταιρεία μας, του δικτύου των συνεργατών μας και φυσικά την δική μου». Νίκος Λουπάκης ΝΕΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ RENAULT ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟ 2025 Στήβεν Σίρτης: Δεν περίμενα τόσο γρήγορα τέτοια ανάκαμψη Καθήκοντα Product Strategy Lead ανέλαβε πρόσφατα στην Kosmocar η Ελεάννα Βήττα, γνωστό στέλεχος της αγοράς αυτοκινήτου και με μακρά θητεία στην Inchcape, έχοντας διατελέσει για περισσότερο από δέκα χρόνια Marketing Manager της Toyota Hellas και για δυόμισι ακόμα χρόνια Director, CE Regional Planning, Pricing,Olympics & Marketing Balkans της Inchcape. Στην καινούργια της θέση θα έχει υπό την επίβλεψή της τους product managers των εταιρειών αυτοκινήτου του ομίλου και άμεση συνεργασία με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Komsocar, Άρη Αραβανή, με τον οποίο έχει συνεργαστεί για πολλά χρόνια στο παρελθόν. ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΗΝ KOSMOCAR H ΕΛΕΑΝΝΑ ΒΗΤΤΑ FLEET NEWS #351 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ [email protected] FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ [email protected] ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Ελεάννα Βήττα Στήβεν Σίρτης
03.11.25 #351 4 Η Kosmocar, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της Kosmoride, συνεργάστηκε με τον Tomi Viiala, προκειμένου να αξιοποιήσει τις γνώσεις και την εμπειρία του στο χώρο της βιώσιμης κινητικότητας. O κ. Viiala υπήρξε επί 11 χρόνια coCEO της πολύ γνωστής εταιρείας ηλεκτρικών ποδηλάτων Stromer, ενώ στη συνέχεια ίδρυσε την εταιρεία Viiala AG, της οποίας είναι Co Founder και CEO). Στο πλαίσιο δε της συνεργασίας του με την Kosmoride, προχώρησε σε χαρτογράφηση της ελληνικής αγοράς ποδηλάτου, επαναπροσδιορίζοντας τις προτεραιότητες και τις ανάγκες της. Με βάση τα συμπεράσματα της έρευνάς του, η Kosmoride αποφάσισε να εντάξει στην γκάμα της και παιδικά ποδήλατα, συνεργαζόμενη με μια σειρά μάρκες όπως η ελληνική Ideal καθώς και οι KTM και Woom. Νίκος Λουπάκης ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ KOSMORIDE Περισσότεροι από 400 πολίτες, οι οποίοι αγόρασαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά τελικά εξαιρέθηκαν από τις επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», έχουν ήδη δηλώσει τη συμμετοχή τους σε αγωγές για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το Δημόσιο, με τον αριθμό, πάντως, να αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής. Προς τον σκοπό αυτό, μάλιστα, έχει δημιουργηθεί ειδική ομάδα στο Facebook με την ονομασία «Αδικημένοι Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Εκείνοι, πάντως, που δαπάνησαν πολλά χρήματα για να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δίνοντας σε αρκετές περιπτώσεις και το παλιό αυτοκίνητό τους για απόσυρση, και τελικά έμειναν χωρίς επιδότηση -καθώς, ενώ η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα έμενε ανοιχτή οι πόροι του προγράμματος είχαν εξαντληθεί- εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 2.000. Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν ότι το συνολικό ποσό των επιδοτήσεων που αιτήθηκαν οι καταναλωτές και δεν χορηγήθηκε, ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ. ΚΙΝΟΎΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΙΙΙ Η ώρα των αγωγών… ■■uΜέχρι τα τέλη του 2025 ή το αργότερο τον Ιανουάριο του 2026 θα αρχίσει η διάθεση στη χώρα μας του νέου πλήρως ηλεκτρικού SUV, MGS5, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις Standard (49 kWh) & Long Range (64 kWh) με αυτονομία έως 480 χλμ. Το MGS5 έχει μήκος 4.476 mm και πορτμπαγκάζ 453 λίτρα. ■■u Την προηγούμενη βδομάδα η ZEEKR πραγματοποίησε παρουσίαση των μοντέλων της σε εταιρικούς πελάτες και εταιρείες leasing σε εκδήλωση test-drive που διοργάνωσε με επίκεντρο το Costa Navarino η αντιπροσωπία Geo Mobility Hellas. ■■uΟλιγομελής δημοσιογραφική αποστολή από την Ελλάδα βρέθηκε τις προηγούμενες μέρες στη Σαουδική Αραβία για να οδηγήσει διάφορα μοντέλα της Mercedes - AMG. ■■uΑύριο, Τρίτη 4 Νοεμβρίου, η GEO Mobility Hellas καλεί τα μέλη του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού θεσμού Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα, σε μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης του νέου Geely EX5. ■■uΜία ακόμα παρουσίαση και test για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα έχει προγραμματιστεί (στις 5 και 6 Νοεμβρίου) για το νέο πλήρως υβριδικό B-SUV Chery Tiggo 4 CSH, καθώς τα πρώτα οχήματα έφτασαν στην Ελλάδα. Το Tiggo 4 έχει ισχύ 204 ίππους και τιμοκατάλογο που ξεκινά από 22.900 ευρώ. Είχε κάνει δε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη χώρα μας στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ Tomi Viiala Αποτελώντας τη συνέχεια του διαγωνισμού «Η Leapmotor σε πάει διακοπές», που έγινε το καλοκαίρι, το “Test Drive & Win” βρίσκεται ήδη σε ισχύ και θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025. Η κλήρωση θα γίνει την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου και θα υπάρξουν τρεις νικητές, καθένας από τους οποίους θα κερδίσει μία δωροεπιταγή αξίας 1.000 ευρώ από το «Πλαίσιο». Στο διαγωνισμό συμμετέχει αυτόματα όποιος κάνει test drive με οποιοδήποτε από τα μοντέλα της μάρκας. Αυτό σημαίνει τόσο με το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που ονομάζεται T03 και κοστίζει μόλις 15.900 ευρώ, περιλαμβάνοντας τα πάντα σε εξοπλισμό, όσο και με τη ναυαρχίδα της μάρκας, που ονομάζεται C10. “TEST DRIVE & WIN” ΕΩΣ 30 ΝΟΕΜΒΡIΟΥ
03.11.25 #351 6 Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, προχωρά για ακόμη μία χρονιά σε δωρεά αλκοολομέτρων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Η δωρεά αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας που περιλαμβάνει δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις συνέπειες της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και παροχή εξοπλισμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η τελετή παράδοσης των αλκοολομέτρων πραγματοποιήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 2025, στα γραφεία της ΕΑΕΕ, παρουσία του διευθυντή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχου Σωτήρη Καλταμπάνη, και της γενικής διευθύντριας της ΕΑΕΕ, Ελίνας Παπασπυροπούλου, καθώς και στελεχών της Διεύθυνσης της Τροχαίας και της Ένωσης. ΕΑΕΕ: ΔΩΡΕΑ ΑΛΚΟΟΛΟΜΕΤΡΩΝ Με μεγάλη επιτυχία και τη συμμετοχή του πανελλαδικού δικτύου Επίσημων Διανομέων και Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών των μαρκών Citroën, Peugeot, Opel και DS Automobiles, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου το Ετήσιο Συνέδριο After Sales του Ομίλου Συγγελίδη, στο συνεδριακό Hall του Lagonissi Grand Resort. Η εκδήλωση, που έχει πλέον καθιερωθεί ως θεσμός για τον όμιλο, αποτέλεσε μια ολοκληρωμένη αποτύπωση της στρατηγικής, των στόχων και των επιτευγμάτων στον τομέα του After Sales, μέσα από παρουσιάσεις των στελεχών και ουσιαστικό διάλογο με τους συνεργάτες του δικτύου. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων έγινε εκτενής αναφορά στην ικανοποίηση πελατών, στην ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης ως στρατηγική προτεραιότητα του ομίλου, καθώς και στην περαιτέρω αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων που ενισχύουν τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των πωλήσεων ανταλλακτικών και οι στόχοι για τη νέα χρονιά, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή αναπτυξιακή πορεία του τομέα. Το συνέδριο τίμησε με την παρουσία της και η Διοίκηση του Ομίλου Συγγελίδη, με τον Πολυχρόνη Συγγελίδη να δηλώνει πως: «Η επιτυχία του τομέα After Sales αποτελεί θεμέλιο για την εμπιστοσύνη των πελατών και την ανάπτυξη του δικτύου μας. Με τη δύναμη και τη συνεργασία όλων, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ποιότητα, στην εκπαίδευση και στην τεχνολογία, με επίκεντρο πάντα τον άνθρωπο». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Όμιλος Συγγελίδη: Ετήσιο Συνέδριο After Sales 2025 ΗΡΘΕ ΤΟ ΝΕΟ MAZDA 6E Στην Ελλάδα βρίσκεται πλέον το εντελώς νέο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας με έδρα τη Χιροσίμα, Mazda 6e. Πρόκειται για ένα πολύ όμορφο, υψηλής ποιότητας, εξαιρετικά ευρύχωρο και πολυτελές σεντάν, εξοπλισμένο με πλήθος από συστήματα υψηλής τεχνολογίας και δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό του. Ήδη, η Autoone προσκάλεσε την περασμένη Παρασκευή επιλεγμένους πελάτες της να δουν από κοντά το νέο μοντέλο, το οποίο είναι διαθέσιμο με τιμές από 43.490 ευρώ (68,8 kWh) και 45.090 ευρώ (Logn Range 80 kWh) - τιμή προ φόρων 47.040 ευρώ. Σημειώστε ότι οι άνθρωποι της αντιπροσωπίας αναζητούν ήδη ημερομηνία για τη διοργάνωση της απαραίτητης δημοσιογραφικής παρουσίασης.
03.11.25 #351 8 Με αφορμή την 75η επέτειό της, η Seat ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο, ανανεώνοντας δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της: το Ibiza και το Arona. Οι αναβαθμίσεις αυτές όχι μόνο τιμούν την κληρονομιά της μάρκας, αλλά και ενισχύουν τη δέσμευσή της στην προσιτή κινητικότητα. Και τα δύο μοντέλα δημιουργούνται Και τα δύο μοντέλα σχεδιάστηκαν και εξελίχθηκαν στη Βαρκελώνη, όπου και παράγονται, στις εγκαταστάσεις της Seat στο Martorell. Θα λανσαριστούν τον Ιανουάριο του 2026. Τα νέα Seat Ibiza και Arona συνεχίζουν να ανεβάζουν τον πήχυ στις κατηγορίες τους, με τον ζωντανό σχεδιασμό και την προηγμένη τεχνολογία τους. Τα δύο μοντέλα κάνουν ένα ακόμη βήμα μπροστά, στηριζόμενα σε τρεις βασικούς πυλώνες: ανανεωμένο εξωτερικό, εκλεπτυσμένο εσωτερικό και ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα. Τα νέα Seat Ibiza και Arona ενσωματώνουν πιο έντονα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που αντανακλούν τις εξελισσόμενες ανάγκες των σημερινών οδηγών. Τα Seat Ibiza και Arona συνεχίζουν να προσφέρουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και αποδοτικότητα. Με κινητήρες βενζίνης που αποδίδουν από 80 PS (59 kW) έως 150 PS (110 kW), και τα δύο μοντέλα εξασφαλίζουν δυναμική οδήγηση προσαρμοσμένη σε κάθε ανάγκη: 1.0 MPI 80PS 3-κύλινδρος κινητήρας με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, (αποκλειστικά για το Ibiza) 1.0 TSI 95PS 3-κύλινδρος κινητήρας με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων 1.0 TSI 115PS 3-κύλινδρος κινητήρας με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7-τάχυτο κιβώτιο DSG 1.5 TSI 150PS 4-κύλινδρος κινητήρας με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2026 ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ «Φρεσκάρισμα» στα Seat Ibiza και Arona Με σταθερό προσανατολισμό στην υποστήριξη της κοινωνικής ένταξης των ΑμεΑ μέσω του αθλητισμού, η Kumho Tire συνέχισε και φέτος την υποστήριξη του Αθλητικού Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία «Ελπίδα» Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τις δράσεις και τις προσπάθειες των αθλητών του. Συγκεκριμένα, η Kumho Tire στήριξε τη συμμετοχή των αθλητών της «Ελπίδας» στους δρομικούς αγώνες των 5Κ, 10Κ και 21Κ μέτρων του 13ου Νυκτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης. Μεταξύ αυτών, ο Γιάννης Κατρανάς, που αγωνίστηκε στα 21Κ με χειρήλατο αμαξίδιο, εντυπωσίασε συμμετέχοντες και θεατές με τη δύναμη και την αφοσίωσή του, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα έμπνευσης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Τα ελαστικά της Kumho (www.kumho.gr) για επιβατικά, SUV, Van, φορτηγά και λεωφορεία διανέμει στην ελληνική αγορά, από τον Δεκέμβριο του 2022, η ΕΜΑ Α.Ε. (www.ema.gr), μέσω του δικτύου συνεργατών της. KUMHO TIRE: ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΤΗΣ «ΕΛΠΙΔΑΣ» HONDA FORZA: ΜΕ ΝΕΑ ΧΡΩΜΑΤΑ Μετά τις αναβαθμίσεις του 2025, τα Forza 125 και Forza 350 αποκτούν για το 2026 νέα, ανανεωμένη παλέτα χρωμάτων, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του Forza ως premium GT scooter πόλης. Ο πλούσιος τεχνολογικός εξοπλισμός παραμένει βασικό στοιχείο της γοητείας των Forza. Forza 350 - Χρωματικές επιλογές 2026: Pearl Nightstar Black, Mat Cynos Gray Metallic, Pearl Cool White, Mat Carnelian Red Metallic, Pearl Falcon Gray. Επιπλέον, διατίθεται ειδική έκδοση Forza 350 Special Edition, αποκλειστικά σε Pearl Nightstar Black, με κόκκινα γραφικά και ραφές. Forza 125 - Χρωματικές επιλογές 2026: Pearl Cool White, Mat Cynos Gray Metallic, Pearl Falcon Gray, Mat Pearl Pacific Blue. Επιπλέον, το Forza 125 Special Edition θα είναι διαθέσιμο σε ΝΕΟ Pearl Nightstar Black με ζάντες σε μπρονζέ απόχρωση και κόκκινα γραφικά.
03.11.25 #351 9 FORD PRO Αξιόπιστες λύσεις μετατροπών Με το εξειδικευμένο Τμήμα Μετασκευών της Ford Motor Ελλάς, η Ford Pro -η κορυφαία μάρκα σε πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη- ενισχύει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στη χώρα μας, με στόχο να καλύψει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες για εξειδικευμένες μετασκευές σε συμβατικά βαν και pick-up οχήματα. Σε μια εποχή όπου οι περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις απαιτούν κάτι παραπάνω από ένα «απλό» επαγγελματικό όχημα, το Τμήμα Μετασκευών της Ford Motor Ελλάς αποτελεί τον συνδετικό κρίκο στη χώρα μας μεταξύ των πελατών και των πιστοποιημένων μετασκευαστών των μοντέλων της, παρέχοντας υποστήριξη από εξειδικευμένο σύμβουλο μετατροπών. Η πλούσια γκάμα μετασκευών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αστυνομικά ή πυροσβεστικά οχήματα, ασθενοφόρα, οχήματα με εξοπλισμό ψύξης, κόφες ξηρού φορτίου με υδραυλικές πόρτες και κινητά συνεργεία, οχήματα με ανατρεπόμενη καρότσα και ανοιγόμενα πλευρικά παραπέτα, σασί με κλειστή καρότσα και πλευρική κουρτίνα, ράφια, ανυψωτικά εργαλεία και γερανούς, καρότσες-κλούβες, και ανατρεπόμενες υπερκατασκευές για τη διαχείριση απορριμμάτων, ποικίλες μετατροπές για μεταφορά ευαίσθητων φαρμακευτικών προϊόντων ή ζώων, και πολλά άλλα. Οι επαγγελματίες μπορούν να επισκεφθούν οποιοδήποτε Ford Transit Center ή να επικοινωνήσουν απευθείας με τη Ford Motor Hellas στο [email protected] και να ενημερωθούν σχετικά με τις διαθέσιμες μετατροπές για το δικό τους επαγγελματικό όχημα. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκφράζει ολοένα και μεγαλύτερη ανησυχία για τον άμεσο κίνδυνο διακοπής της παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη, εξαιτίας του μπλοκαρίσματος στην προμήθεια βασικών μικροτσίπ που είναι απαραίτητα για την παραγωγή των μελών της. Καθώς η πολιτική διαμάχη που οδήγησε στην απαγόρευση εξαγωγών μικροτσίπ της Nexperia από την Κίνα παραμένει άλυτη, η κατάσταση γίνεται καθημερινά πιο κρίσιμη για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η συνεπαγόμενη έλλειψη των απλών τύπων μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στις μονάδες ελέγχου των ηλεκτρικών συστημάτων των οχημάτων, πλήττει σοβαρά τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο - και φυσικά και στην Ευρώπη. Ο κλάδος λειτουργεί αυτήν τη στιγμή με αποθέματα ασφαλείας, τα οποία όμως εξαντλούνται γρήγορα. Από έρευνα που πραγματοποίησε στα μέλη της προ ημερών, προκύπτει ότι ορισμένοι ήδη αναμένουν επικείμενες διακοπές στις γραμμές συναρμολόγησης. Αν και υπάρχουν αρκετοί εναλλακτικοί προμηθευτές, θα χρειαστούν πολλοί μήνες για να αναπτυχθεί η επιπλέον παραγωγική ικανότητα που απαιτείται για να καλυφθεί το κενό στην προμήθεια. Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, δεν διαθέτει τόσο χρόνο πριν αρχίσουν να γίνονται αισθητές οι χειρότερες συνέπειες αυτής της έλλειψης. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ Επιδεινώνεται διαρκώς η έλλειψη μικροτσίπ MERCEDES GLA 200 ΜΕ ΟΦΕΛΟΣ ΤΙΜΗΣ Η Mercedes-Benz κάνει πιο προσιτή την απόκτηση της GLA 200 στην έκδοση Progressive με όφελος που διαμορφώνει την τελική τιμή στα 44.990 ευρώ για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα απόκτησής του με μόλις 299 ευρώ το μήνα, μέσω του προγράμματος χρηματοδότησης Welcome. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ευέλικτες επιλογές αποπληρωμής, με προνομιακό επιτόκιο 6,9% και δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τις ανάγκες τους. Τέλος, προσφέρεται η δυνατότητα επέκτασης της χρηματοδότησης για την τελευταία δόση, με μεγαλύτερη δόση (balloon), ενισχύοντας περαιτέρω την άνεση και την ευελιξία στην αποπληρωμή.
03.11.25 #351 10 INSTACAR ΚΑΙ ΚΑΕ AΡΗΣ BETSSON Το instacar, η δυναμική ελληνική εταιρεία με υπηρεσίες ευέλικτου leasing και πώλησης οχημάτων, ανακοινώνει την ανανέωση της συνεργασίας του με την ΚΑΕ Άρης Betsson, για την αγωνιστική περίοδο 2025-2026, της οποίας θα αποτελεί χορηγό για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Στόχος της συνεργασίας -η οποία προβλέπει την προμήθεια οχημάτων στους αθλητές και το προπονητικό staff της ΚΑΕ Άρης Betsson, καθώς και το χαρακτηριστικό branding του instacar στον αγωνιστικό χώρο- είναι η δημιουργία από κοινού προγραμμάτων για την αναβάθμιση της εμπειρίας των φιλάθλων του, μέσα από διαδραστικά activations και τη συμμετοχή στη FanZone του γηπέδου, όπως και η σύνδεση του αθλητισμού με την κοινωνία, μέσα από την ανάληψη δράσεων με θετικό κοινωνικό αποτύπωμα. Η εισαγωγή της νέας αρχιτεκτονικής VAN σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής για ακόμη πιο αποδοτικά, ευφυή και ευέλικτα Van της Mercedes-Benz. Η επόμενη γενιά οχημάτων δεν θα συνεχίσει απλώς την επιτυχημένη πορεία του Sprinter, αλλά θα καθορίσει εκ νέου την κατηγορία των VAN του μέλλοντος. Η νέα αρχιτεκτονική θα αποτελέσει τη βάση όλων των νέων μεσαίων και μεγάλων Van της εταιρείας. Επιτρέπει σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των πολυτελών εκδόσεων για μεταφορά επιβατών (VLE και VLS) και των επαγγελματικών εκδόσεων της premium κατηγορίας. Από το 2026, θα λανσαριστούν οι πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις της Van Electric Architecture (VAN. EA), με το μοντέλο VLE να κάνει την αρχή. Θα ακολουθήσουν οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των ελαφρών επαγγελματικών, ενώ με τη δεύτερη αρχιτεκτονική, τη Van Combustion Architecture (VAN. CA), η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να προσφέρει σύγχρονα Van με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα Van της Mercedes-Benz υπήρξαν ανέκαθεν αξιόπιστα και στιβαρά επαγγελματικά εργαλεία - και αυτό θα παραμείνει αναλλοίωτο και στο μέλλον. Η εταιρεία το υπογραμμίζει με την αποκάλυψη του “THE BOuLDER”, ενός εντυπωσιακού και εκφραστικού γλυπτού με όψη πέτρας. Το έργο προσφέρει μια πρώτη ματιά στο πώς η Mercedes-Benz επανεφευρίσκει το Van, διατηρώντας τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της μάρκας: ανθεκτικότητα, αξιοπιστία, ευελιξία και διάρκεια. Επίσης, είναι πιο ψηφιακό από ποτέ: οι ενημερώσεις over-the-air διατηρούν τις λειτουργίες του αυτοκινήτου ενήμερες για χρόνια. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΒΑΝ Mercedes-Benz: Το Sprinter του μέλλοντος Η Kia έγραψε ιστορία, θέτοντας ένα νέο παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την πλήρως ηλεκτρική αυτονομία (AER). Το Kia PV5 Cargo, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα (eLCV) της μάρκας και μέρος της πρωτοποριακής σειράς Platform Beyond Vehicle (PBV), κατέρριψε επίσημα έναν τίτλο Guinness World Records. Η έκδοση PV5 Cargo Long Range 4-θυρο, με μπαταρία 71,2 kWh, χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή με μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο φορτίο 665 κιλών. Κάλυψε 693,38 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για την απόδοση και την αντοχή στην κατηγορία των eLCV. Η οδήγηση-ρεκόρ πραγματοποιήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 κάτω από πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους βόρεια της Φρανκφούρτης στη Γερμανία. Η διαδρομή σχεδιάστηκε προσεκτικά για να αναπαράγει την καθημερινή πραγματικότητα των εργασιών παράδοσης και logistics. Σε έναν αστικό και εξωαστικό κύκλο 58,2 χιλιομέτρων, το PV5 Cargo αντιμετώπισε φανάρια, διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και τυπική κυκλοφορία στην πόλη - αντικατοπτρίζοντας τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι οδηγοί logistics καθημερινά. Διαβάστε περισσότερα εδώ KIA PV5 CARGO 693,38 χλμ. με μία φόρτιση
11 FLEETReView 03.11.25 #351 πλήρως ηλεκτρικά SUV Το ένα κορεατικό και το άλλο ευρωπαϊκό. Tα δύο ευρύχωρα D-SUV που παρουσιάζουμε, αποτελούν ενδιαφέρουσες προτάσεις στο χώρο των company cars, καθώς απαλλάσσονται από τον εταιρικό φόρο. 2 Το νέο Ioniq 5 εξοπλίζεται πλέον με μεγαλύτερη μπαταρία 84,0 kWh. Η αρχιτεκτονική 800V προσφέρει εξαιρετικά ταχεία φόρτιση και είναι επίσης συμβατή με φόρτιση 400V και AC. Με την τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L) του Ioniq 5 μπορείτε να λειτουργήσετε οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσετε ηλεκτρικό εξοπλισμό με ισχύ έως 3,6 kW με την ενσωματωμένη πρίζα 230V. Υπάρχει και έκδοση με μικρότερη μπαταρία 63 kWh (τιμή εκκίνησης στα 36.790 ευρώ με Green Bonus πριν από την κρατική επιδότηση). Το Ioniq 5 είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση AWD, με δύο ηλεκτροκινητήρες (84,0 kWh/325 PS). Ισχύς 230 hp Μπαταρία 84,0 kWh Αυτονομία 570 km (συνδ. WLTP) 0-100 km/h 7,5’’ ΜxΠxΥ 4.655 x 1.890 x 1.605 mm Πορτμπαγκάζ 520 λίτρα Τιμή 39.990€ * (ΛΤΠΦ: 37.952 €) *με ΦΠΑ και Green Bonus 4.000 € (έως 30/11), πριν την κρατική επιδότηση Hyundai Ioniq 5 ΚΟΣΤΟΣ LEASING* ΜΙΣΘΩΜΑ ΓΙΑ 48 ΜΗΝΕΣ Sarakakis Leasing 367,16 € με προκ. 7.100 € | 20.000 χλμ./ έτος (Premium RWD 230) Xenakis Lease 599€ με προκ. 6.900 € Ι 15.000 χλμ./ έτος (DISTINCTIVE 84 KWH 230PS RWD) Εντελώς νέο μοντέλο - δεν έχει προλάβει να κλείσει χρόνο στην αγορά το νέο Grandland που διατίθεται με ηλεκτροκινητήρα 213 ίππων, κίνηση στους εμπρός τροχούς και μπαταρία NMC ωφέλιμης χωρητικότητας 73 kWh. Είναι επίσης διαθέσιμο και με μεγαλύτερη μπαταρία, 82 kWh. Και οι δύο καλύπτονται από εγγύηση Opel για 8 χρόνια/160.000 km. Η φόρτιση γίνεται είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα AC 11 kW, είτε με DC έως 160 kW. Σημειώστε ότι το Grandland είναι επίσης διαθέσιμο σε υβριδικές (145 hp από 35.200 € / ΛΤΠΦ: 25.847 €) και plug in hybrid εκδόσεις (195 hp από 48.000 € / ΛΤΠΦ: 36.501 €). Ισχύς 213 hp Μπαταρία 73,0 kWh Αυτονομία 523 km (συνδ. WLTP) 0-100 km/h 9’’ ΜxΠxΥ 4.650 x 1.905 x 1.661 mm Πορτμπαγκάζ 550 λίτρα Τιμή 43.900€ * (ΛΤΠΦ: 39.597 €) *με ΦΠΑ και προωθητική ενέργεια, πριν την κρατική επιδότηση Opel Grandland-e ΚΟΣΤΟΣ LEASING* ΜΙΣΘΩΜΑ ΓΙΑ 48 ΜΗΝΕΣ Sarakakis Leasing 395,65 € με προκ. 7.900 € | 20.000 χλμ./ έτος (Plus Electric) Sarakakis Leasing 453,92 € με προκ. 9.000€ | 20.000 χλμ./ έτος (82 kWh GS Plus Electric) *Τιμές χωρίς ΦΠΑ
03.11.25 #351 12 Στην κυκλοφορία αρκετών νέων μοντέλων, κατά τη φετινή περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αποδίδουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εν μέρει τη δυναμική της αγοράς αυτοκινήτου στην Ε.Ε., με τον Σεπτέμβριο μάλιστα να καταγράφει μόνος του ισχυρή αύξηση 10%. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στον Οκτώβριο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) απάντησε στις επικρίσεις για τη στάση της σχετικά με την επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, τονίζοντας ότι η έκκλησή της για προσαρμογές αντικατοπτρίζει «τις πραγματικότητες της αγοράς και όχι υποχώρηση από τη φιλοδοξία». Αυτό το +0,9% λοιπόν στις συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών του 9μήνου 2025 -σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα- έχει ιδιαίτερη αξία στις προβλέψεις των αναλυτών για την περαιτέρω πορεία των αγορών στην ευρύτερη περιοχή μας. Την ίδια ώρα, ωστόσο, πτωτικά κινείται η αγορά επαγγελματικών. Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της ACEA, οι νέες ταξινομήσεις αυτού του κλάδου στο 9μηνο έχουν ως εξής: van -8,2%, φορτηγά -9,8%, λεωφορεία +3,6% στο α΄-γ΄ τρίμηνο του 2025. ΕΕ-ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Τα νέα μοντέλα δυναμώνουν τις αγορές 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΣΗ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Πηγή: ACEA -6,1% +9,6% +3,1% +10,5% -10,2% +20,4% -23,1% +1,5% -24,8% +9,2% -6,1% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ % ΜΕΤ ΙΑΝ.-ΣΕΠ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 25.745 19.894 +29,4 215.115 191.023 +12,6 Βέλγιο 31.519 31.676 -0,5 323.868 356.568 -9,2 Βουλγαρία 3.818 2.519 +51,6 36.216 32.383 +11,8 Κροατία 4.723 4.197 +12,5 56.691 52.748 +7,5 Κύπρος 1.432 1.341 +6,8 11.805 12.304 -4,1 Τσεχία 21.370 18.242 +17,1 182.437 171.999 +6,1 Δανία 17.706 15.557 +13,8 134.102 126.218 +6,2 Εσθονία 1.179 2.125 -44,5 9.422 15.827 -40,5 Φινλανδία 5.996 4.603 +30,3 53.942 55.503 -2,8 Γαλλία 140.354 139.002 +1,0 1.186.784 1.265.906 -6,3 Γερμανία 235.528 208.848 +12,8 2.110.348 2.116.074 -0,3 Ελλάδα 12.273 9.661 +27,0 112.232 108.035 +3,9 Ουγγαρία 10.381 9.073 +14,4 95.946 89.051 +7,7 Ιρλανδία 5.611 5.126 +9,5 121.668 117.355 +3,7 Ιταλία 126.863 121.768 +4,2 1.167.995 1.202.483 -2,9 Λετονία 2.087 1.405 +48,5 17.516 12.908 +35,7 Λιθουανία 3.792 2.582 +46,9 31.372 22.170 +41,5 Λουξεμβούργο 3.779 3.618 +4,4 36.491 35.913 +1,6 Μάλτα 545 482 +13,1 4.634 5.839 -20,6 Ολλανδία 32.199 30.849 +4,4 269.953 278.154 -2,9 Πολωνία 49.853 41.461 +20,2 427.908 398.630 +7,3 Πορτογαλία 16.999 15.052 +12,9 171.564 157.841 +8,7 Ρουμανία 12.463 8.975 +38,9 108.770 115.509 -5,8 Σλοβακία 7.188 6.521 +10,2 67.454 67.589 -0,2 Σλοβενία 4.903 4.461 +9,9 44.417 41.005 +8,3 Ισπανία 85.167 73.146 +16,4 854.658 744.751 +14,8 Σουηδία 25.199 25.725 -2,0 204.027 193.391 +5,5 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 888.672 807.909 +10,0 8.057.335 7.987.177 +0,9 Ισλανδία 868 560 +55,0 10.685 8.198 +30,3 Νορβηγία 14.414 13.112 +9,9 113.408 91.944 +23,3 Ελβετία 20.031 20.155 -0,6 168.927 175.730 -3,9 EΖΕΣ 35.313 33.827 +4,4 293.020 275.872 +6,2 Ηνωμένο Βασίλειο 312.891 275.239 +13,7 1.578.172 1.514.094 +4,2 EΕ + EΖΕΖ + ΗΒ 1.236.876 1.116.975 +10,7 9.928.527 9.777.143 +1,5 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ BEV ■ PHEV ■ HEV ■ Λοιπά Πηγή: ACEA 34,7% 27,7% 9,3% 16,1% 9,0% 3,2% ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ New car registrations: +0.9% in September 2025 NEW CAR REGISTRATIONS, EUROPEAN UNION1 EMBARGOED PRESS RELEASE 6.00 CET (5.00 GMT), 28 October 2025 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 +5,3% 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA -0,2% +1,1% -7,3% +1,6% +7,4% +10,0% -1,9% 2023 2024 2025 +5,1% -2,6% -3,4% +1,3%
03.11.25 #351 13 Ας δούμε όμως πώς περιγράφεται συνολικά και κατά περίπτωση -με έμφαση στις κατηγορίες ανά καύσιμο- η όλη εικόνα στην Ευρώπη, τόσο στα επιβατικά όσο και στα επαγγελματικά οχήματα: Επιβατικά - Ανά καύσιμο: Καταγράφουμε ξανά σε σχέση με τα επιβατικά, ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Σεπτέμβριο, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιστοιχούσαν στο 16,1% των ταξινομήσεων στην Ε.Ε., ποσοστό αυξημένο από το 13,1% της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία συστημάτων κίνησης, καταλαμβάνοντας το 34,7% της αγοράς. Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μαζί υποχώρησαν σε μερίδιο 37%, από 46,8% ένα χρόνο νωρίτερα. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, καταγράφηκαν 1.300.188 νέες ταξινομήσεις BEV, που αντιστοιχούν ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ / EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ % Μερίδιο1 Μονάδες % ΜΕΤ % Μερίδιο1 Μονάδες % ΜΕΤ 2025 2024 2025 2024 25/24 2025 2024 2025 2024 25/24 Volkswagen Group 25,7 25,9 317.432 289.404 +9,7 26,7 26,0 2.654.576 2.542.882 +4,4 Volkswagen 10,2 10,3 126.507 115.412 +9,6 10,9 10,5 1.086.591 1.024.001 +6,1 Skoda 6,3 6,3 77.611 70.000 +10,9 6,2 5,7 620.098 560.933 +10,5 Audi 4,9 5,3 60.829 58.893 +3,3 4,9 5,2 484.060 505.486 -4,2 Cupra 2,1 1,5 25.479 17.174 +48,4 2,2 1,6 222.106 159.064 +39,6 Seat 1,5 1,8 18.563 19.602 -5,3 1,7 2,1 164.142 209.571 -21,7 Porsche 0,6 0,7 7.646 7.818 -2,2 0,7 0,8 70.192 77.453 -9,4 Λοιπές2 0,1 0,0 797 505 +57,8 0,1 0,1 7.387 6.374 +15,9 Stellantis 13,4 13,3 165.457 148.381 +11,5 14,7 15,9 1.464.419 1.550.647 -5,6 Peugeot 4,4 4,8 54.894 54.069 +1,5 5,0 5,0 500.331 485.063 +3,1 Opel/Vauxhall 3,1 3,0 38.914 33.959 +14,6 3,1 3,3 304.952 327.396 -6,9 Citroen 2,3 2,0 28.531 22.053 +29,4 2,7 2,9 266.082 287.411 -7,4 Fiat3 1,9 1,8 22.967 19.874 +15,6 2,1 2,6 210.627 254.597 -17,3 Jeep 0,9 1,0 11.107 10.795 +2,9 1,0 1,0 100.851 99.317 +1,5 Alfa Romeo 0,5 0,3 5.628 3.275 +71,8 0,5 0,3 46.079 33.058 +39,4 DS 0,2 0,3 2.260 2.839 -20,4 0,2 0,3 23.044 29.066 -20,7 Lancia/Chrysler 0,1 0,1 833 1.082 -23,0 0,1 0,3 8.739 30.147 -71,0 Λοιπές4 0,0 0,0 323 435 -25,7 0,0 0,0 3.714 4.592 -19,1 Renault Group 9,4 9,0 115.830 100.570 +15,2 10,1 9,6 1.003.085 938.138 +6,9 Renault 5,2 5,4 64.884 60.545 +7,2 5,5 5,2 546.314 507.988 +7,5 Dacia 4,0 3,6 49.961 39.809 +25,5 4,5 4,4 449.634 427.035 +5,3 Alpine 0,1 0,0 985 216 +356,0 0,1 0,0 7.137 3.115 +129,1 Hyundai Group 7,9 8,7 97.846 97.114 +0,8 8,0 8,4 797.888 821.984 -2,9 Hyundai 3,9 4,2 48.181 46.621 +3,3 4,1 4,2 402.176 408.657 -1,6 Kia 4,0 4,5 49.665 50.493 -1,6 4,0 4,2 395.712 413.327 -4,3 Toyota Group 7,0 7,6 86.797 84.424 +2,8 7,1 7,6 701.797 744.542 -5,7 Toyota 6,4 6,8 79.014 75.972 +4,0 6,5 7,0 643.543 688.836 -6,6 Lexus 0,6 0,8 7.783 8.452 -7,9 0,6 0,6 58.254 55.706 +4,6 BMW Group 6,9 7,3 85.538 82.075 +4,2 7,2 6,9 717.653 679.354 +5,6 BMW 5,5 5,8 68.483 65.266 +4,9 6,0 5,9 594.696 575.052 +3,4 Mini 1,4 1,5 17.055 16.809 +1,5 1,2 1,1 122.957 104.302 +17,9 Mercedes-Benz5 5,5 6,1 67.942 67.583 +0,5 5,0 5,1 501.043 498.998 +0,4 Ford 3,3 3,8 40.713 42.127 -3,4 3,3 3,3 326.985 327.038 -0,0 Volvo Cars 2,6 2,7 32.072 29.965 +7,0 2,5 2,8 243.520 275.413 -11,6 Nissan 2,4 2,6 29.882 28.674 +4,2 2,3 2,4 229.471 239.307 -4,1 SAIC Motor 2,7 1,7 33.924 19.334 +75,5 2,3 1,8 226.379 180.134 +25,7 Tesla 3,2 4,0 39.837 44.502 -10,5 1,7 2,5 173.694 242.976 -28,5 Suzuki 1,3 1,6 16.535 17.773 -7,0 1,3 1,6 133.619 160.523 -16,8 BYD 2,0 0,4 24.963 5.013 +398,0 1,2 0,3 120.859 30.254 +299,5 Mazda 1,3 1,5 16.087 16.927 -5,0 1,2 1,3 115.743 131.934 -12,3 Jaguar Land Rover Group 0,8 1,5 10.237 16.200 -36,8 1,0 1,2 99.397 119.085 -16,5 Land Rover 0,8 1,3 10.237 14.024 -27,0 1,0 1,0 96.552 100.174 -3,6 Jaguar 0,0 0,2 0 2.176 -100,0 0,0 0,2 2.845 18.911 -85,0 Honda 0,8 0,8 9.293 8.508 +9,2 0,6 0,6 56.843 60.489 -6,0 Mitsubishi 0,2 0,3 2.591 3.414 -24,1 0,4 0,5 35.969 47.444 -24,2 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Εκτίμηση ACEA βάσει συνόλου ανά αγορά 2 Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN 3 Περιλαμβάνει Abarth 4 Dodge, Maserati και RAM 5 Μόνο η μάρκα Mercedes-Benz
03.11.25 #351 14 σε μερίδιο αγοράς 16,1% στην Ε.Ε. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών, που από κοινού αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών, η Γερμανία σημείωσε αύξηση 38,3%, το Βέλγιο 12,4% και οι Κάτω Χώρες 3,9%. Η Γαλλία σημείωσε ελαφρά πτώση 0,2%, παρά την ετήσια αύξηση 11,2% τον Σεπτέμβριο του 2025. Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 2.793.079 μονάδες την ίδια περίοδο, ποσοστό 34,7% της αγοράς, ενισχυμένες από αυξήσεις στη Γαλλία (+28,8%), την Ισπανία (+28,1%), τη Γερμανία (+10,6%) και την Ιταλία (+9,2%). Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έφτασαν συνολικά τις 722.914 ταξινομήσεις, με άνοδο χάρη στην Ισπανία (+105,2%), τη Γερμανία (+63,9%) και την Ιταλία (+72,6%). Το μερίδιό τους στην αγορά αυξήθηκε στο 9%, από 6,9% πριν από ένα χρόνο. Τον Σεπτέμβριο, οι ετήσιες ταξινομήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 20% και των υβριδικών κατά 15,9%, ενώ τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν τον έβδομο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης, με αύξηση 65,4%. Όσον αφορά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα, έως το τέλος Σεπτεμβρίου οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 18,7% σε επίπεδο Ε.Ε. Οι μεγαλύτερες μειώσεις στις κύριες αγορές σημειώθηκαν στη Γαλλία (-32,8%), στη Γερμανία (-23,5%), στην Ιταλία (-16,6%) και στην Ισπανία (-13,2%). Το μερίδιο της βενζίνης διαμορφώθηκε στο 27,7%, με 2.234.058 μονάδες να έχουν ταξινομηθεί, έναντι 34,4% ένα χρόνο νωρίτερα. Ο όγκος των πετρελαιοκίνητων μειώθηκε κατά 24,7%, φέρνοντας το μερίδιο του ντίζελ στο 9,3% σε ετήσια βάση. Μόνο τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων μειώθηκαν κατά 7,8% και των πετρελαιοκίνητων κατά 14,3% σε σχέση με πέρυσι. Επαγγελματικά: Οι πρώτοι εννέα μήνες του 2025 συνέχισαν να είναι δύσκολοι για την αγορά επαγγελμαΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ1 ΙΑΝ.-ΣΕΠ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.-ΣΕΠ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.-ΣΕΠ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 46.151 32.632 +41,4 20.793 12.500 +66,3 61.715 46.132 +33,8 Βέλγιο 108.221 96.279 +12,4 29.989 56.898 -47,3 36.625 32.635 +12,2 Βουλγαρία 1.673 1.082 +54,6 435 361 +20,5 1.209 721 +67,7 Κροατία 713 1.483 -51,9 1.800 1.038 +73,4 18.001 13.461 +33,7 Κύπρος 1.149 852 +34,9 601 500 +20,2 5.513 5.286 +4,3 Τσεχία 10.180 7.210 +41,2 7.803 4.370 +78,6 40.835 33.422 +22,2 Δανία 88.452 60.775 +45,5 3.714 5.257 -29,4 18.672 22.777 -18,0 Εσθονία 658 982 -33,0 1.009 725 +39,2 4.848 7.090 -31,6 Φινλανδία 19.229 15.643 +22,9 11.290 11.149 +1,3 14.603 17.706 -17,5 Γαλλία 216.310 216.841 -0,2 72.537 99.106 -26,8 531.430 412.701 +28,8 Γερμανία 382.202 276.390 +38,3 217.760 132.861 +63,9 603.270 545.301 +10,6 Ελλάδα 6.154 5.602 +9,9 7.943 6.063 +31,0 55.863 44.558 +25,4 Ουγγαρία 8.025 6.528 +22,9 4.642 4.298 +8,0 48.579 40.313 +20,5 Ιρλανδία 22.377 16.125 +38,8 18.436 12.037 +53,2 28.733 26.085 +10,2 Ιταλία 61.055 48.218 +26,6 68.871 39.895 +72,6 517.825 474.262 +9,2 Λετονία 1.248 928 +34,5 2.073 447 +363,8 - - Λιθουανία 2.171 1.303 +66,6 2.962 1.094 +170,7 15.136 10.188 +48,6 Λουξεμβούργο 9.396 9.679 -2,9 3.011 2.908 +3,5 10.906 7.773 +40,3 Μάλτα 1.411 1.806 -21,9 320 404 -20,8 1.185 1.119 +5,9 Ολλανδία 93.768 90.220 +3,9 55.125 39.230 +40,5 76.488 81.411 -6,0 Πολωνία 25.829 12.497 +106,7 21.497 10.915 +96,9 203.358 187.175 +8,6 Πορτογαλία 36.707 29.068 +26,3 24.924 20.586 +21,1 40.048 26.063 +53,7 Ρουμανία 5.424 7.378 -26,5 - - 53.569 43.237 +23,9 Σλοβακία 2.969 1.721 +72,5 2.820 1.571 +79,5 22.235 20.165 +10,3 Σλοβενία 4.424 2.341 +89,0 1.536 950 +61,7 5.594 4.122 +35,7 Ισπανία 72.062 37.998 +89,6 86.681 42.238 +105,2 354.702 276.911 +28,1 Σουηδία 72.230 65.845 +9,7 54.342 44.217 +22,9 22.137 19.555 +13,2 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 1.300.188 1.047.426 +24,1 722.914 551.618 +31,1 2.793.079 2.400.169 +16,4 Ισλανδία 3.755 1.698 +121,1 2.236 1.425 +56,9 2.457 1.906 +28,9 Νορβηγία 107.606 80.930 +33,0 2.198 2.564 -14,3 1.886 5.550 -66,0 Ελβετία 35.725 32.802 +8,9 18.540 15.118 +22,6 61.208 57.455 +6,5 ΕΖΕΣ 147.086 115.430 +27,4 22.974 19.107 +20,2 65.551 64.911 +1,0 Ηνωμένο Βασίλειο 349.414 269.931 +29,4 172.639 124.943 +38,2 596.046 538.935 +10,6 EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 1.796.688 1.432.787 +25,4 918.527 695.668 +32,0 3.454.676 3.004.015 +15,0 Πηγή: ACEA – Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Περιλαμβάνει πλήρως και ήπια υβριδικά
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=