FLEETNEWS #350

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 #350 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET +0,7% η αγορά της ΕΕ, μερίδο 16,1% τα BEV Fleet Review: 4 πλήρως υβριδικά B-segment μοντέλα Έτοιμη η νέα Toyota Corolla

30.10.25 #350 2 Η νέα Corolla Concept, που παρουσιάστηκε στις 29 Οκτωβρίου στο Japan Mobility Show, αξιοποιεί τη νέα γενιά πιο μικρών και αποδοτικών κινητήρων της εταιρείας, προσφέροντας μεγαλύτερη καμπίνα, καλύτερη ορατότητα, βελτιωμένη αεροδυναμική και πιο σταθερή, δυναμική παρουσία στο δρόμο. Η Toyota ετοιμάζει μια ριζική αναμόρφωση της θρυλικής Corolla, και χτίζει το πιο εμπορικό αυτοκίνητο του κόσμου μια εντελώς νέα πλατφόρμα, που υποστηρίζει διαφορετικά συστήματα κίνησης, διευρύνοντας έτσι την ελκυστικότητα του μοντέλου - σε συμφωνία με τη στρατηγική της Toyota Motor Corp. να προσφέρει πολλαπλές ενεργειακές επιλογές και όχι να επικεντρώνεται αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η 13η γενιά του δημοφιλέστερου compact αυτοκινήτου θα προσφέρεται σε πλήρως ηλεκτρικές, υβριδικές, βενζινοκίνητες και πιθανώς ακόμη και με εναλλακτικά καύσιμα εκδόσεις. Η τολμηρή αυτή ανανέωση έρχεται καθώς η Corolla προετοιμάζεται να γιορτάσει τα 60 χρόνια της το 2026. Το πρωτότυπο της Corolla παρουσιάζει μια καθαρή, αιχμηρή σιλουέτα, με εμπρός τμήμα κεκλιμένο σχεδόν όσο και του Prius. Το παρμπρίζ εκτείνεται προς τα εμπρός, εισχωρώντας βαθιά στο καπό, ενώ τα πλαϊνά παράθυρα κατεβαίνουν χαμηλά κάτω από την εμπρός κολόνα. Οι αλλαγές αυτές βελτιώνουν την ορατότητα και την αεροδυναμική, ενώ δημιουργούν μια ανοιχτή, φωτεινή αίσθηση στην καμπίνα. Διαβάστε περισσότερα εδώ JAPAN MOBILITY SHOW 2025 - ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ Ολική επαναφορά για την Toyota Corolla Η Honda, που παραμένει ένας από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης, παρουσίασε στο Japan Mobility Show τα Honda 0 Alpha Prototype και Super-One Prototype, δύο ηλεκτρικά οχήματα που θα κυκλοφορήσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια -απευθυνόμενα σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ασία και η Ιαπωνία- και θα παραχθούν εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, σύμφωνα με την πρώτη λεπτομερή ανακοίνωση της Honda σχετικά με τα σχέδιά της να κατασκευάζει επόμενης γενιάς EVs εκτός Βόρειας Αμερικής και Κίνας. Η Nissan πάλι παρουσίασε μια στρατηγικά επιλεγμένη σειρά νέων μοντέλων που στοχεύει να ενισχύσει τη θέση της στην ιαπωνική αγορά. Τα εντελώς νέα Elgrand, Patrol SUV (με επίσημη επιβεβαίωση για κυκλοφορία στην Ιαπωνία) και η ανανεωμένη Ariya πρωταγωνιστούν στην έκθεση, αντανακλώντας τη νοημοσύνη και την καινοτομία της προσέγγισης της Nissan στην κινητικότητα. Γιάννης Κανουπάκης HONDA - NISSAN: ΗΛΕΚΤΡΙΚOΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜOΣ FLEET NEWS #350 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ [email protected] FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ [email protected] ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Honda Nissan

30.10.25 #350 4 Ο WOLFGANG WÜRTH ΣΤΗ HYUNDAI Η Hyundai Motor Europe ανακοίνωσε ότι ο Wolfgang Würth ανέλαβε στις αρχές Οκτωβρίου 2025 τη θέση του διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας. O κ. Würth θα είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και την εκτέλεση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής της Hyundai, που θα αφορά στις Δημόσιες Σχέσεις, στην επικοινωνία των προϊόντων και στην εταιρική επικοινωνία της μάρκας στην Ευρώπη. Ως μέλος της ηγετικής ομάδας της Hyundai Motor Europe, ο κ. Würth θα ηγείται της ομάδας Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας και θα αναφέρεται απευθείας στον Xavier Martinet, President & CEO της Hyundai Motor Europe. Ο κ. Würth φέρει πάνω από δύο δεκαετίες πείρας στο Marketing και την Επικοινωνία στην αυτοκινητοβιομηχανία, κατέχοντας ανώτερους ρόλους με περιφερειακές και διεθνείς αρμοδιότητες σε οργανισμούς όπως η Mercedes-Benz AG και, πιο πρόσφατα, η smart Europe GmbH. Είναι κάτοχος Executive MBA από το Πανεπιστήμιο του St. Gallen και το ETH Zurich. Δεν είναι τα πάντα στην αγορά του αυτοκινήτου υπόθεση της τιμής. Μετράνε και άλλα πράγματα, από τα οποία κάποιες φορές προκύπτουν απροσδόκητα θετικά αποτελέσματα, όπως εύστοχα επισημαίνει ο Αντώνης Αδάναλης, επικεφαλής της μάρκας MINI στην Ελλάδα: «Η ΜΙΝΙ εδώ και 66 χρόνια επιδεικνύει κάτι μοναδικό τόσο σχεδιαστικά, όσο και οδηγικά. Από το πρώτο ΜΙΝΙ, μέχρι τις σημερινές σύγχρονες εκδοχές των μοντέλων, το συναίσθημα είναι κυρίαρχο, όσον αφορά στο χαρακτήρα των αυτοκινήτων της μάρκας. Με τη σχεδίαση να παραμένει εμβληματικά ξεχωριστή, αλλά ταυτόχρονα να καταφέρνει να δημιουργεί νέες τάσεις ισορροπώντας ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη αισθητική, τα μοντέλα της ΜΙΝΙ “ξυπνούν” το συναίσθημα με την πρώτη ματιά και ολοκληρώνουν μια μοναδική εμπειρία μόλις κάποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους. Και το γεγονός αυτό είναι ένα από τα συστατικά της επιτυχίας της μάρκας και στην ελληνική αγορά». Στο σημείο αυτό οφείλουμε να σημειώσουμε ότι στην Ελλάδα η θρυλική αυτή μάρκα έχει καταφέρει κάτι μοναδικό: να έχει το παγκοσμίως υψηλότερο μερίδιο στην premium κατηγορία! Ο κ. Αδάναλης, λοιπόν, θέτει το λογικό ερώτημα: «Είναι οι ελληνικές “ρίζες” του σερ Άλεκ Ισιγόνη που συνδέουν τους Έλληνες με τη μάρκα; Είναι το συναίσθημα που υπάρχει σε κάθε μοντέλο ΜΙΝΙ; Είναι η σωστή τοποθέτηση των μοντέλων στην ελληνική αγορά;», για να απαντήσει ευθύς αμέσως: «Είναι όλα αυτά μαζί, θα πω, που κάνουν τη ΜΙΝΙ στην Ελλάδα τόσο πετυχημένη. Γιατί δεν αρκεί να “πατάς” μόνο σε μια ένδοξη παράδοση, δεν αρκεί να έχεις μόνο μια σωστή εμπορική πολιτική, δεν μπορείς να έχεις μόνο ένα τεχνολογικά προηγμένο προϊόν. Πρέπει να καταφέρνεις να δημιουργείς συναισθήματα. Ειδικά σήμερα, όπου η “μάχη” μεταξύ συναισθηματικής και ορθολογικής επιλογής, είναι ίσως πιο έντονη από ποτέ». Και ολοκληρώνοντας ο Αντώνης Αδάναλης θα μας πει ότι: «Το κοινό της ΜΙΝΙ βγαίνει κερδισμένο από τη μάχη αυτή, γιατί μπορεί να τα έχει όλα: μοναδική αισθητική, τεχνολογική υπεροχή, value for money και φυσικά το αναλλοίωτο “go-kart feeling” που απλόχερα προσφέρει κάθε μοντέλο της μάρκας, κάνοντας την οδηγική εμπειρία τόσο ξεχωριστή». Νίκος Λουπάκης ΜΕΡΙΚΑ «ΜΥΣΤΙΚΑ» ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Αντώνης Αδάναλης: Μετράει και το συναίσθημα… Wolfgang Würth Η ChargeUp Europe, η φωνή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καλωσορίζει τη ΔΕΗ blue, μέλος του Ομίλου ΔΕΗ, ως το νεότερο μέλος της. Η ΔΕΗ blue αποτελεί το brand ηλεκτροκίνησης του Ομίλου ΔΕΗ και διαχειρίζεται το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιας φόρτισης στην Ελλάδα, με περισσότερα από 3.000 σημεία φόρτισης, καθώς και πάνω από 800 σημεία στη Ρουμανία, προσφέροντας παράλληλα μια αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία φόρτισης μέσω της εφαρμογής PPC blue. Διαθέτοντας 39 ΔΕΗ blue Hubs σε κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένου του hub στο Top Park της Πάτρας με συνολική ενεργειακή ισχύ άνω του 1,2 MW και υποδομές προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρία, η ΔΕΗ blue αναδεικνύεται σε κορυφαίο περιφερειακό παίκτη στη βιώσιμη κινητικότητα. Η ChargeUp Europe διαθέτει σήμερα 40 μέλη που δραστηριοποιούνται σε όλα τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την EFTA. Η ΔΕΗ BLUE ΝΕΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ CHARGEUP

30.10.25 #350 5 advertorial Τι είναι το Ayvens Flex και ποια ανάγκη ήρθε να καλύψει στην ελληνική αγορά; To Ayvens Flex είναι σχεδιασμένο για να καλύψει τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας για ευέλικτη μίσθωση αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη υπηρεσία, η οποία προσφέρει όλα τα οφέλη του μακροχρόνιου leasing χωρίς περιορισμούς, χωρίς χρονικές δεσμεύσεις, με άμεση παράδοση οχημάτων και ολοκληρωμένη φροντίδα οχήματος και οδηγού. Το δίκτυο της Ayvens εκτείνεται σε περισσότερες από 20 τοποθεσίες στην Ελλάδα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν εύκολα το στόλο τους, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Απευθύνεται σε πελάτες της Ayvens που επιλέγουν να μισθώσουν ευέλικτα, επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα όλων των κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων και ηλεκτρικών οχημάτων. Στην ελληνική αγορά, όπου οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες μεταβολές ή εποχικές ανάγκες, το Ayvens Flex γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στο παραδοσιακό leasing και στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρουμε στις εταιρείες τον έλεγχο του κόστους και την επιχειρησιακή ευελιξία που χρειάζονται για να κινηθούν στρατηγικά, χωρίς χρονικούς περιορισμούς και χωρίς κεφαλαιακή επιβάρυνση. Ποιοι τύποι πελατών χρησιμοποιούν περισσότερο το Ayvens Flex; Το Ayvens Flex αποτελεί επιλογή εμπιστοσύνης για εταιρείες που χρειάζονται προσαρμοστικότητα στη διαχείριση του στόλου τους. Το επιλέγουν εταιρείες με εποχική δραστηριότητα όπως τουριστικές, εμπορικές ή logistics επιχειρήσεις, οι οποίες χρειάζεται να ενισχύουν το στόλο των οχημάτων τους σε περιόδους αιχμής, χωρίς να δεσμεύονται μακροχρόνια. Επίσης, απευθύνεται σε ομάδες που λειτουργούν με τη λογική του project, εργολαβικά σχήματα ή start-ups που χρειάζονται οχήματα για περιορισμένο χρονικό διάστημα, για συγκεκριμένα έργα ή φάσεις ανάπτυξης. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον και από εταιρείες που χρησιμοποιούν το Flex ως εργαλείο Mobility Management, αξιοποιώντας τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τους στόλους τους ανά χώρα ή έργο. Σε κάθε περίπτωση, κοινός παρονομαστής είναι η ανάγκη για ταχύτητα, λειτουργική ευελιξία και ταχεία επιχειρησιακή απόκριση. Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η έννοια της «ευέλικτης κινητικότητας» τα επόμενα χρόνια; Η ευέλικτη κινητικότητα μετατρέπεται σε στρατηγικό άξονα εταιρικής ανάπτυξης. Το μέλλον ανήκει σε λύσεις που ενοποιούν την ευέλικτη μίσθωση, την ηλεκτροκίνηση, το car sharing και τα data-driven εργαλεία διαχείρισης στόλου, δημιουργώντας ολοκληρωμένες λύσεις κινητικότητας. Οι επιχειρήσεις θα αναζητούν μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα, βιωσιμότητα και καλύτερη εμπειρία χρήσης για τους εργαζομένους τους, αξιοποιώντας υπηρεσίες που προσφέρουν ταυτόχρονα έλεγχο και ευκολία. H Ayvens στοχεύει να ηγηθεί αυτής της μετάβασης, χτίζοντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα Mobility-as-a-service, όπου το Ayvens Flex αποτελεί το πιο σύγχρονο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. AYVENS FLEX Η χρυσή τομή! Η Ayvens επαναπροσδιορίζει την έννοια της ευέλικτης κινητικότητας με ένα νέο πρόγραμμα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του παραδοσιακού leasing με αυτά της βραχυχρόνιας ενοικίασης. Ο Κωνσταντίνος Καλτσής, Sales Manager της εταιρείας, μας αποκαλύπτει τα μυστικά του προγράμματος “Ayvens Flex”. To προϊόν Ayvens Flex διατίθεται αποκλειστικά στο υπάρχον πελατολόγιο της Ayvens.

30.10.25 #350 6 Για να ενισχύσει την ηλεκτρική της στρατηγική και να υποστηρίξει τη μετάβαση στον εξηλεκτρισμό, η Peugeot παρουσιάζει μια τρίτη επιλογή κινητήρα για το μοντέλο E-3008. Η ηλεκτρική έκδοση Dual Motor AWD 325 διαθέτει έναν επιπλέον ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα, συνδυάζοντας τις επιδόσεις -με συνολική ισχύ 325 hp- με την αποδοτικότητα και την ασφάλεια της τετρακίνησης. Η έκδοση είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία σε ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο με 48.900 ευρώ (συμπεριλαμβάνει κρατική επιδότηση και επιδότηση Peugeot e-Move). Όπως συμβαίνει με όλα τα 100% ηλεκτρικά οχήματα Peugeot, το νέο Peugeot E-3008 Dual Motor AWD 325 καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και Εγγύηση 8 ετών / 160.000 km για την μπαταρία. Η Peugeot εισέρχεται σε πλήρες “electric performance mode”. Η μάρκα συνεχίζει να διευρύνει την γκάμα της, που ήδη περιλαμβάνει 12 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, για να καλύψει πλήρως τις ανάγκες όλων των οδηγών. Το Peugeot 3008 έχει καταγράψει πάνω από 200.000 παραγγελίες μέχρι τον Σεπτέμβριο 2025. Η Peugeot επεκτείνει την γκάμα C-SUV με τo νέο αμιγώς ηλεκτρικό E-3008 Dual Motor, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα αποδοτικά E-3008 210 και E-3008 230 Long Range με τις καλύτερες ηλεκτρικές αυτονομίες στην κατηγορία C-SUV (701km συνδυασμένος κύκλος, 903Km αστικός κύκλος). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΞΕΚΙΝΑ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Peugeot E-3008 Dual Motor AWD 325 με 48.900 ευρώ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ Τον εναρκτήριο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων του 2026 θα φιλοξενήσει η χώρα μας στις 23 και 24 Μαΐου. Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις διατηρεί τον διεθνή του χαρακτήρα για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ως ο πρώτος αγώνας του νεοσύστατου πρωταθλήματος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA). Η συνέχεια θα δοθεί στην Πορτογαλία, η οποία στις 19 και 20 Ιουνίου θα φιλοξενήσει τον δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος. Το Lahti Historic Rally θα διεξαχθεί στη Φινλανδία από τις 20 έως τις 22 Αυγούστου, ενώ το East Sweden European Historic Rally θα αποτελέσει τον τέταρτο αγώνα του θεσμού (28-29 Αυγούστου). Η αυλαία του νεοσύστατου πρωταθλήματος θα πέσει στη γειτονική Ιταλία, με το Rally del Brunello Storico, το οποίο θα διεξαχθεί στις 27 και 28 Νοεμβρίου 2026. Στο πλαίσιο του έργου Safe and Sober, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) διοργανώνουν ένα διεθνές συνέδριο σχετικά με το αλκοόλ και την οδήγηση και τη χρήση των alcohol interlocks στις 3 Νοεμβρίου του 2025 στην Αθήνα ( 9:30 - 13:30 Χώρος: ΟΣΥ Α.Ε. - Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε., Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης). Διεθνείς εμπειρογνώμονες από το Βέλγιο και τη Νορβηγία θα μοιραστούν με τους παριστάμενους την εθνική τους νομοθεσία σε σχέση με τα alcohol interlocks, ενός αποτελεσματικού εργαλείου που μειώνει τον αριθμό των θανάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ στις δικές τους χώρες, ενώ θα παρουσιαστεί επίσης και η εμπορική χρήση της εν λόγω συσκευής όπως εφαρμόζεται στη Σουηδία. Στην εκδήλωση θα γίνει αναφορά επίσης στην κατάσταση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ελλάδα και θα συζητηθεί η πιθανή ανάπτυξη των προγραμμάτων alcohol interlocks σε εθνικό επίπεδο. Νίκος Λουπάκης ΣΥΝΕΔΡΙΟ: ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΛΚΟΟΛ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

30.10.25 #350 8 ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ OPEL TO LEAPMOTOR B10; Η Opel εξετάζει το ενδεχόμενο να προσθέσει το Leapmotor B10 στην γκάμα της στην Ευρώπη, κάτι που θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο κινεζικής σχεδίασης αυτοκίνητο που θα λανσάρει η Stellantis με νέο σήμα, στο πλαίσιο της στρατηγικής της. Σύμφωνα με πληροφορίες ξένων μέσων, η Opel αξιολογεί σχέδια για να πουλήσει το ηλεκτρικό compact SUV B10 με το δικό της σήμα από το 2026. «Δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση, αλλά θα ήταν μια ενδιαφέρουσα ευκαιρία να προσφέρουμε ένα καλά εξοπλισμένο και οικονομικά προσιτό ηλεκτρικό όχημα στην κατηγορία των compact SUV», ανέφερε πηγή. Η παραγωγή του B10 αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 σε εργοστάσιο της Stellantis στην Ισπανία, πιθανότατα στη Σαραγόσα, όπου σήμερα κατασκευάζονται τα Opel Corsa, Opel Mokka και Citroën C3 Aircross. Η Leapmotor ήδη διαθέτει το B10 στην Ευρώπη, εισαγόμενο από την Κίνα. Η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει και μια έκδοση με range extender (επεκτάτη αυτονομίας) το επόμενο έτος, αν και δεν είναι σαφές αν αυτή η εκδοχή θα παραχθεί επίσης στην Ισπανία. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Geely Auto σκοπεύει να επεκτείνει την κύρια μάρκα της σε όλες τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, με στόχο να διαθέτει δίκτυο με 1.000 επίσημους συνεργάτες στην περιοχή μέσα σε πέντε χρόνια. Η μάρκα θα επικεντρωθεί σε αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) μοντέλα, ξεκινώντας με το EX5, ένα compact ηλεκτρικό SUV. Στόχοι της εταιρείας είναι αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πολωνία, σύμφωνα με τον Moe Wang, επικεφαλής της Geely Auto International. Η Geely σηματοδότησε την έναρξη της ευρωπαϊκής της επέκτασης με εκδήλωση στα μέσα ενημέρωσης στο Λονδίνο, τη μεγαλύτερη αγορά για κινεζικές μάρκες στην Ευρώπη. Ο Michael Yang, επικεφαλής της Geely στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι η εταιρεία θα λανσάρει 15 νέα μοντέλα στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, επιδιώκοντας να καθιερωθεί ως κύρια αυτοκινητοβιομηχανία. GEELY: EΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ - ΚΑΙ ΜΕ PHEV Η Audi επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα αεροδυναμικής και σχεδίασης στην κατηγορία του premium business Sedan με το νέο Audi A6 Sedan. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23, το νέο A6 επιτυγχάνει την καλύτερη αεροδυναμική επίδοση στην ιστορία της Audi για μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης - ένα επίτευγμα που αποτυπώνει τον απόλυτο συνδυασμό αισθητικής καθαρότητας και τεχνολογικής ακρίβειας. Το νέο Audi A6 Sedan παράγεται στο εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm, κέντρο τεχνολογικής τελειότητας για τα μοντέλα business και luxury της μάρκας. O τιμοκατάλογος στην Ελλάδα έχει ως εξής: „A6 Sedan Advanced TDI Hybrid S tronic 204 hp, η Ανώτατη Προτεινόμενη Λιανική Τιμή (ΑΠΛΤ) διαμορφώνεται στα 74.980 ευρώ, CO2 132 g/km „A6 Sedan Advanced TDI Hybrid quattro S tronic 204 hp, η Ανώτατη Προτεινόμενη Λιανική Τιμή (ΑΠΛΤ) διαμορφώνεται στα 77.980 ευρώ, CO2 136 g/km „A6 Sedan Advanced e-hybrid quattro S tronic 299 hp, η Ανώτατη Προτεινόμενη Λιανική Τιμή (ΑΠΛΤ) διαμορφώνεται στα 79.980 ευρώ, CO2 50 g/km „A6 Sedan S line e-hybrid quattro S tronic 367 hp, η Ανώτατη Προτεινόμενη Λιανική Τιμή (ΑΠΛΤ) διαμορφώνεται στα 87.980 ευρώ, CO2 51 g/km Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΜΟΝΤΕΡΝΟ BUSINESS SEDAN ME ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Audi A6 Sedan: Τιμή εκκίνησης στα 74.980 ευρώ

30.10.25 #350 10 AUDI: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ Το Εποπτικό Συμβούλιο της Audi AG διόρισε τον Dieter Dehoorne στο Διοικητικό Συμβούλιο, με αρμοδιότητα τον τομέα Προμηθειών. Θα αναλάβει τη θέση στις αρχές του 2026. Ο Βέλγος στην καταγωγή Dehoorne διετέλεσε πρόσφατα Chief Procurement Officer (διευθυντής Προμηθειών) στη Vestas Wind Systems, δανέζικη εταιρεία. Προηγουμένως, κατείχε διάφορες διευθυντικές θέσεις στην Volvo Cars για περισσότερα από είκοσι χρόνια - μεταξύ άλλων στην Κίνα, τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Η Renate Vachenauer, μέχρι πρότινος μέλος του Δ.Σ. υπεύθυνη για τον τομέα Προμηθειών, αποχωρεί από την Audi και τον Όμιλο Volkswagen κατόπιν κοινής συμφωνίας, με ισχύ από 15 Οκτωβρίου. Μέχρι την εγκατάσταση του Dieter Dehoorne, τη διοίκηση του τομέα Προμηθειών αναλαμβάνει προσωρινά ο Gerd Walker, διευθυντής Παραγωγής της Audi. Τον τελευταίο χρόνο, οι Chevrolet, Ford και Ram αύξησαν τη χρέωση μεταφοράς (destination charge) για τα κορυφαία pick-up μοντέλα τους από 1.995 δολάρια σε 2.595 δολάρια. Πριν από μία δεκαετία, οι τρεις αυτές μάρκες χρέωναν λιγότερο από τα μισά για τη μεταφορά των φορτηγών από το εργοστάσιο στην αντιπροσωπία. Δεν είναι μόνο τα μεγάλα και βαριά φορτηγά που βλέπουν σημαντικές αυξήσεις. Σύμφωνα με δεδομένα της Edmunds, οι χρεώσεις μεταφοράς -οι αναπόφευκτες, μη διαπραγματεύσιμες χρεώσεις που εμφανίζονται σε κάθε αυτοκόλλητο παραθύρου αλλά παραλείπονται από τις περισσότερες διαφημίσεις- αυξήθηκαν ταχύτερα μέσα στο μοντέλο του 2025 απ’ ό,τι οποιαδήποτε άλλη χρονιά την τελευταία δεκαετία. Περισσότερες αυξήσεις θα φτάσουν στις αντιπροσωπίες την προσεχή περίοδο, καθώς οι κατασκευαστές παρουσιάζουν τα μοντέλα του 2026 και παλεύουν με τα κλιμακούμενα κόστη, συμπεριλαμβανομένων των δασμών που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ από τον Απρίλιο. „Hyundai: +125 δολάρια τον Ιούνιο (σύνολο 1.600 δολάρια). „Lincoln: +400 δολάρια για το Nautilus 2026, που εισάγεται από Κίνα (σύνολο 1.995 δολάρια). „Infiniti QX80 2026: +195 δολάρια (σύνολο 2.190 δολάρια) για μεταφορά από Ιαπωνία. „Volkswagen of America: +50 δολάρια για τα μοντέλα 2026. Jetta, Golf GTI, Golf R: 1.275 δολάρια. Taos, Tiguan, Atlas, Atlas Cross Sport: 1.475 δολάρια (τα δύο τελευταία κατασκευάζονται στο Τενεσί, τα υπόλοιπα σε Γερμανία και Μεξικό). Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΟΙ ΜΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΙΜΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΣΙΩΠΟΥΝΤΑΙ ΗΠΑ: Μεγάλες αυξήσεις στα μεταφορικά R. Vachenauer ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΙΚΡΟΤΣΙΠ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ Τα αμερικανικά εργοστάσια αυτοκινήτων βρίσκονται δύο έως τέσσερις εβδομάδες μακριά από «σημαντικές επιπτώσεις» στην παραγωγή οχημάτων εξαιτίας της σύγκρουσης με την Κίνα σχετικά με την εταιρεία κατασκευής μικροτσίπ Nexperia, σύμφωνα με τη MEMA, τη μεγαλύτερη ένωση προμηθευτών οχημάτων στις ΗΠΑ. Το Πεκίνο απαγόρευσε αυτόν το μήνα στη Nexperia -βασικό προμηθευτή μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία και στα ηλεκτρονικά ευρείας κατανάλωσης- να πραγματοποιεί εξαγωγές από τις εγκαταστάσεις της στην Κίνα. Η κίνηση ήρθε ως αντίποινα στην απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να αναλάβει τον έλεγχο της κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρείας και υπογράμμισε την επιδεινούμενη εμπορική ένταση μεταξύ Κίνας και Δύσης. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εργάζεται ήδη αδιάκοπα για να μην οδηγήσει η κρίση αυτή σε παύση παραγωγής. Αυτή την εβδομάδα, η Nexperia ενημέρωσε τους Ιάπωνες πελάτες της στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι ενδέχεται να μην μπορέσει να εγγυηθεί τις παραδόσεις. Η Stellantis NV ανέφερε μέσω ηλεκτρονικής δήλωσης ότι «συνεργάζεται με τη Nexperia και άλλους προμηθευτές για την αξιολόγηση πιθανών επιπτώσεων και την ανάπτυξη μέτρων μετριασμού». D. Dehoorne

30.10.25 #350 11 MAZDA - NIPPON STEEL: ΣΥΝ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ Η Mazda Motor Corporation και η Nippon Steel Corporation ανακοίνωσαν ότι εφάρμοσαν τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων συν-δημιουργίας τους -αναθεωρώντας τη συμβατική σχέση μεταξύ κατασκευαστών ολοκληρωμένων οχημάτων και προμηθευτών υλικών- στην ανάπτυξη του εντελώς νέου MAZDA CX-5 crossover SUV, το οποίο η Mazda παρουσίασε παγκοσμίως τον Ιούλιο. Οι δύο εταιρείες πέτυχαν την ανάπτυξη μιας βέλτιστης δομής αμαξώματος σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στη Δέκα μήνες μετά την απομάκρυνσή του, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δηλώνει ότι η εταιρεία ενδέχεται να οδηγηθεί σε διάσπαση. Σε νέο του βιβλίο, ο Tavares υποστηρίζει ότι οι γαλλικές, ιταλικές και αμερικανικές δραστηριότητες του ομίλου ίσως χρειαστεί να ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους, εάν ο κατασκευαστής των Jeep και Fiat δεν καταφέρει να αντέξει τις πιέσεις από διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Μέσα στη Stellantis, «ανησυχώ ότι η τριμερής ισορροπία ανάμεσα στην Ιταλία, τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες θα σπάσει», αναφέρει ο Tavares στο βιβλίο που κυκλοφόρησε προ ημερών στη Γαλλία. Η επιβίωση του ομίλου ως ανεξάρτητης εταιρείας θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο η διοίκηση θα φροντίζει «καθημερινά» για τη διατήρηση της ενότητας, δεδομένου του κινδύνου να παρασυρθεί προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Η Stellantis δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της ιταλικής Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA Group. Η αυτοκρατορία των 14 εμπορικών σημάτων της -μεταξύ των οποίων Citroën, Opel, Dodge, Alfa Romeo και Maserati- αποδεικνύεται δύσκολη στη διαχείριση, καθώς η ζήτηση για αυτοκίνητα σταθεροποιείται, οι Κινέζοι κατασκευαστές γίνονται πιο επιθετικοί και οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνονται σε μια περίοδο τεχνολογικών ανακατατάξεων για τη βιομηχανία. Στο βιβλίο του, ο Tavares αμφισβητεί τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκαν τα γεγονότα που οδήγησαν στην αποχώρησή του από την εταιρεία. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΙ ΛΕΕΙ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Ο ΠΡΩΗΝ CEO ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΟΜΙΛΟΥ Carlos Tavares: Η Stellantis ενδέχεται να διασπαστεί… Carlos Tavares HYUNDAI SANTA FE: ΔΙΠΛΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ Η Hyundai γιορτάζει μια διπλή επιτυχία στα What Car 2025 ? Electric Car Awards, καθώς τόσο το Santa Fe νέας γενιάς όσο και ο προκάτοχός του κατέκτησαν κορυφαίες διακρίσεις. Πιο συγκεκριμένα, το Santa Fe νέας γενιάς προσέθεσε στην ήδη πλούσια συλλογή των τρόπαιών του τον τίτλο του «Best Hybrid Seven-seater» διατηρώντας το στέμμα του, ενώ παράλληλα ο προκάτοχός του ανακηρύχθηκε «Best Used Hybrid Seven-seater». Από την κυκλοφορία του το 2024, το Santa Fe νέας γενιάς έχει κατακτήσει μια σειρά από κορυφαίες διακρίσεις για τον συνδυασμό ποιότητας, πρακτικότητας και προηγμένων κινητήρων. Διαθέτει κινητήρα 1,6 λίτρων T-GDi Smartstream σε δύο υβριδικές εκδόσεις (με κίνηση στους δύο και τους τέσσερεις τροχούς), καθώς και Plug-in Hybrid με κίνηση στους τέσσερεις τροχούς. βιομηχανία αυτοκινήτου, η σχετική αξία, η σημασία και οι κίνδυνοι εξελίσσονται λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως η ηλεκτροκίνηση, οι έξυπνες τεχνολογίες, οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, η ανάγκη ύπαρξης Σχεδίων Συνέχειας Επιχειρήσεων (BCP) για την εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας γεωπολιτικών και εθνικών πολιτικών, καθώς και οι αυξήσεις τιμών υλικών και εξαρτημάτων. Επιπλέον, με την ψηφιοποίηση των οχημάτων και τη μετάβαση σε σχεδιασμό βασισμένο στο λογισμικό, η αλυσίδα αξίας πρέπει επίσης να μετασχηματιστεί σε μια δομή «νέας παραγωγής» που θα βασίζεται στην οριζόντια συνεργασία και τη συν-δημιουργία. Τα πρώτα απτά αποτελέσματα της συνεργασίας συν-δημιουργίας μεταξύ Mazda και Nippon Steel υλοποιήθηκαν στο εντελώς νέο Mazda CX-5.

30.10.25 #350 12 ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η επιβράδυνση της παραγωγής των μοντέλων Golf και Tiguan της Volkswagen αυτή την εβδομάδα προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με τον κίνδυνο νέου σοκ στην εφοδιαστική αλυσίδα, εξαιτίας πιθανής έλλειψης ημιαγωγών από έναν βασικό προμηθευτή στην Ολλανδία. Η γερμανική εφημερίδα Bild - επικαλούμενη πηγές της προμηθευτικής βιομηχανίας- ανέφερε ότι η παύση παραγωγής της VW αυτή την εβδομάδα σχετίζεται με προβλήματα στην προμήθεια chips. Η VW, ωστόσο, διέψευσε τα δημοσιεύματα που αποδίδουν την παύση σε έλλειψη ημιαγωγών και υποστήριξε ότι η προσαρμογή της παραγωγής είχε προγραμματιστεί εδώ και καιρό, ώστε να ληφθούν υπόψη οι εποχικές τάσεις στα αποθέματα. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι η παύση της παραγωγής θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Fleet Europe Days», που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο, το BMW Group παρουσίασε στους διαχειριστές στόλων λύσεις για την απανθρακοποίηση των στόλων τους. Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης σε καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Το πλεονέκτημά τους είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2. Με περισσότερα από 250 εκατομμύρια οχήματα να κυκλοφορούν στην Ευρώπη, το αποτύπωμα CO2 μπορεί να βελτιωθεί, εφόσον αυξηθεί το ποσοστό των ανανεώσιμων καυσίμων. Μία νέα τεχνική λύση του BMW Group επιβεβαιώνει ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW ενός στόλου ανεφοδιάζονται αποκλειστικά με HVO100. Τα δεδομένα ανεφοδιασμού κάθε οχήματος συγκρίνονται με αυτά του συστήματος πληρωμών του διαχειριστή στόλου, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη ιχνηλάτηση του καυσίμου. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός στόλου που κινείται αποκλειστικά με το βιώσιμο υποκατάστατο του diesel HVO100, για εταιρικούς πελάτες. Οι πρώτες συμβατικές συμφωνίες με διαχειριστές μεγάλων στόλων οχημάτων BMW diesel στη Γερμανία και την Ιταλία αναμένεται να οριστικοποιηθούν σύντομα. Αυτοί οι δοκιμαστικοί στόλοι, σε συνδυασμό με τον πιλοτικό στόλο του BMW Group που έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία, θα προσφέρουν σημαντικά δεδομένα και πληροφορίες για τη συνεχή βελτίωση της τεχνικής λύσης. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ BMW GROUP ΣΤΙΣ FLEET EUROPE DAYS Δοκιμάζεται σε στόλο το βιώσιμο καύσιμο HVO100 Η Mercedes-Benz προωθεί τη βιώσιμη καινοτομία με το πειραματικό όχημα φόρτισης ELF. Το όνομα προέρχεται από τον γερμανικό όρο Experimental-Lade-Fahrzeug, που σημαίνει «Πειραματικό όχημα φόρτισης». Αυτό το κινητό εργαστήριο φόρτισης ενώνει την υπερταχεία, την αμφίδρομη, τη φωτοβολταϊκή, την επαγωγική και την τυπική αγώγιμη (δηλαδή μέσω καλωδίων) φόρτιση σε ένα ολιστικό concept. Με το πειραματικό όχημα ELF, η MercedesBenz εξερευνά τα όρια του τεχνικά εφικτού - τόσο στο ίδιο το όχημα όσο και στο σταθμό φόρτισης. Για το σκοπό αυτόν, το ELF εξοπλίζεται με δύο συστήματα ταχείας φόρτισης που καλύπτουν διαφορετικά πεδία εφαρμογής: Βύσμα τύπου MCS (Megawatt Charging System), αρχικά αναπτυγμένο για βαρέα οχήματα μεταφοράς, το σύστημα αυτό επιτρέπει ισχύ φόρτισης στην περιοχή του ενός μεγαβάτ και Βύσμα τύπου CCS (Combined Charging System), που χρησιμοποιείται κυρίως για τα επιβατικά αυτοκίνητα, προκειμένου να δοκιμαστούν εξαρτήματα που βρίσκονται κοντά στη φάση της μαζικής παραγωγής -όπως καλώδια, σύνδεσμοι, σύστημα ψύξης και έλεγχος φόρτισης- υπό καθημερινές συνθήκες. Με το συνδυασμό των συστημάτων MCS και CCS, η Mercedes-Benz ακολουθεί μια διπλή ερευνητική προσέγγιση: αφενός διερευνά νέους τεχνολογικούς ορίζοντες και αναπτύσσει την τεχνολογία του μέλλοντος, αφετέρου βελτιώνει τη βιομηχανική ωριμότητα των υπαρχόντων συστημάτων. Το πρωτότυπο αυτό όχημα θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της υψηλής απόδοσης φόρτισης: μπορεί να ανακτήσει αρκετή ενέργεια για περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομίας (WLTP) μέσα σε μόλις πέντε λεπτά. Διαβάστε περισσότερα εδώ MERCEDES-BENZ ELF: ΔΟΚΙΜΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΒΑΤ

30.10.25 #350 13 Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το Volkswagen Polo επιστρέφει πιο ζωντανό από ποτέ. Για να τιμήσει την επέτειο, η Volkswagen δημιούργησε ένα εντυπωσιακό drift video, γυρισμένο στη Νότια Αφρική - εκεί όπου χτυπά η «καρδιά» του μοντέλου. Ο επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rallycross Johan Kristoffersson παίρνει το τιμόνι στα χέρια του και οδηγεί τρεις θρύλους του Polo, λίγο πριν το φιλμ να αποκαλύψει τον ηλεκτρικό διάδοχο της νέας εποχής: το ID. Polo. Μισός αιώνας Polo σημαίνει πέντε δεκαετίες αυτοκινητιστικής κουλτούρας, τεχνολογίας και προσωπικών ιστοριών. Από το μοντέλο που καθόρισε την έννοια του «μικρού Volkswagen» μέχρι τα αγωνιστικά με τα οποία σάρωσε τίτλους στο WRC και το Rallycross, το Polo έγινε θρύλος. Διαβάστε περισσότερα εδώ Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι - ο Σεπτέμβριος ήταν ο τρίτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης. Σύμφωνα με την ανάλυση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η πρόσφατη αυτή δυναμική οφείλεται εν μέρει στην κυκλοφορία νέων μοντέλων, με τον Σεπτέμβριο να καταγράφει μόνος του αύξηση 10%. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) διατηρήθηκε σταθερό σε ετήσια βάση, παραμένοντας, ωστόσο, κάτω από το ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Τα υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή μεταξύ των αγοραστών. Ειδικότερα, μέχρι και τον Σεπτέμβριο 2025, τα BEV κατείχαν το 16,1% του μεριδίου αγοράς της Ε.Ε., αυξημένο από το 13,1% της ίδιας περιόδου του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται, κατακτώντας το 34,7% της αγοράς. Παράλληλα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37%, από 46,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Στους πρώτους εννέα μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.300.188 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε. -που αντιστοιχούν στο 62% των ταξινομήσεων BEV- σημείωσαν αύξηση: —Γερμανία: +38,3% —Βέλγιο: +12,4% —Κάτω Χώρες: +3,9% Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΤΩΝ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ 16,1% ΕΕ: Αύξηση +0,9% των ταξινομήσεων στο 9μηνο VW POLO: DRIFT ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ALPINE A390: ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ Το Alpine A390, το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας μετά το A290 και πριν από το μελλοντικό A110, είναι ένα πενταθέσιο sport fastback που μεταφέρει την ευκινησία της A110 σε μια κομψή και ευέλικτη σιλουέτα. Εξοπλισμένο με τεχνολογία αιχμής, εισάγει μια νέα πρόταση της Alpine, με τετρακίνηση, τρεις ηλεκτροκινητήρες, την καινοτομία Alpine Active Torque Vectoring (AATV) και αρχιτεκτονική σχεδιασμένη ώστε να διευρύνει τη βάση πελατών, περιλαμβάνοντας οικογενειακή και επαγγελματική χρήση. Το A390 είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στη Γαλλία: συναρμολογείται στο Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé, οι κινητήρες του παράγονται στο Cléon, ενώ οι μπαταρίες στο Douai, με κυψέλες κατασκευασμένες στη Γαλλία και την Ευρώπη. Περιλαμβάνει επίσης εξοπλισμό υψηλής ποιότητας που αναδεικνύει το γαλλικό savoir-faire, όπως αποκλειστικά ελαστικά Michelin και ηχοσύστημα Devialet. Οι παραγγελίες για το Alpine A390 ανοίγουν στις 4 Νοεμβρίου. Από εκείνη την ημερομηνία, οι κάτοχοι του Première Pass θα έχουν προτεραιότητα για να παραγγείλουν την έκδοση A390 GT, πριν ανοίξει η διαδικασία για το ευρύ κοινό στις 18 Νοεμβρίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ New car registrations: +0.9% in September 2025 NEW CAR REGISTRATIONS, EUROPEAN UNION1 EMBARGOED PRESS RELEASE 6.00 CET (5.00 GMT), 28 October 2025 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 +5,3% 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA -0,2% +1,1% -7,3% +1,6% +7,4% +10,0% -1,9% 2023 2024 2025 +5,1% -2,6% -3,4% +1,3%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=