16.10.25 #346 2 Τα χρηματοοικονομικά και φορολογικά κίνητρα αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής μετάβασης στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEVs), σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Όπως τονίζει σε έκθεσή της, παρότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο επενδύοντας μαζικά και διευρύνοντας την γκάμα προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, η υιοθέτηση των BEV παραμένει άνιση μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. Τα στοιχεία δείχνουν σαφή συσχέτιση μεταξύ της διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων και του εθνικού πλούτου: σε χώρες με υψηλό εισόδημα, όπως η Δανία, οι Κάτω Χώρες και η Φινλανδία, τα BEV τείνουν να καταστούν κυρίαρχα στην αγορά. Αντίθετα, στα κράτη με χαμηλότερο ή μεσαίο εισόδημα, όπου η αγοραστική δύναμη είναι περιορισμένη, το μερίδιο αγοράς των BEV παραμένει κάτω από το 7%. Η στοχευμένη κυβερνητική δράση μπορεί να μεταβάλει γρήγορα το τοπίο. Πρόσφατα παραδείγματα από την Πολωνία, τη Σλοβενία, την Ισπανία και την Πορτογαλία αποδεικνύουν ότι τα καλά σχεδιασμένα προγράμματα κινήτρων μπορούν να αυξήσουν θεαματικά τις ταξινομήσεις BEV. Είτε πρόκειται για επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές είτε για πολυεπίπεδα συστήματα μπόνους, αυτά τα μέτρα μειώνουν το οικονομικό εμπόδιο και ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά: η Πολωνία διπλασίασε τις ταξινομήσεις, η Σλοβενία κατέγραψε αύξηση 89%, ενώ η Πορτογαλία διαθέτει πλέον μερίδιο αγοράς άνω του 21%. Οι επιτυχίες αυτές αποδεικνύουν ότι τα κίνητρα λειτουργούν. Ωστόσο, χωρίς τέτοιες παρεμβάσεις, η πρόοδος μπορεί εύκολα να αναστραφεί, σημειώνεται αρμοδίως. Όταν τα κίνητρα μειώνονται ή αποσύρονται, η ανάπτυξη των BEV επιβραδύνεται. Οι περικοπές επιδοτήσεων στη Γαλλία και η αιφνίδια αλλαγή πολιτικής της Γερμανίας στα τέλη του 2023 είχαν επιπτώσεις σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά. Οι υποδομές και η διαθεσιμότητα μοντέλων από μόνες τους δεν επαρκούν - η προσιτότητα παραμένει το θεμέλιο της μαζικής υιοθέτησης. Για να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι, η Ευρώπη χρειάζεται προβλέψιμη, μακροπρόθεσμη στήριξη που θα καθιστά την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε όλους, όχι μόνο στους πιο εύπορους. Γιάννης Κανουπάκης ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται κίνητρα FLEET NEWS #346 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ [email protected] FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ [email protected] ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Στην Ελλάδα οι πρώτες παραδόσεις της νέας Tonale είναι προγραμματισμένες στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Η ανανέωση της Alfa Romeo Tonale εξελίσσει ουσιαστικά το πρώτο C-SUV της μάρκας, χωρίς να αλλοιώνει καθόλου τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. Χάρη σε αισθητικές αλλαγές που αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο το μοναδικό στυλ της, η Tonale εξελίσσεται δυναμικά παραμένοντας αυθεντική Alfa Romeo. Με ιδανική κατανομή βάρους και κορυφαία τεχνολογία στην ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα, παραμένει ένα C-SUV φτιαγμένο για τον αληθινό οδηγό. Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικό κινητήρα με 175 HP, τετρακίνητη PHEV Q4 με 270 HP και ντίζελ με 130 HP. Οι Tonale διατίθενται μόνο με αυτόματο κιβώτιο, διαθέτοντας πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, άνεσης και ψηφιακής τεχνολογίας από την εισαγωγική έκδοση.Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2026 Η ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ALFA ROMEO TONALE
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=