16.10.25 #346 13 Ήπια ανοδική είναι η τάση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου με κάποιες ενδείξεις ανάκαμψης, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα υβριδικά και ηλεκτρικά, αλλά χωρίς ισχυρές ενδείξεις «έκρηξης» ζήτησης. Ασφαλώς, το +27% του Σεπτεμβρίου όσον αφορά τα καινούργια επιβατικά ήταν εντυπωσιακό, συμβάλλοντας σημαντικά στη διαμόρφωση του +3,9% στο φετινό 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου. Όμως, πάντα υπάρχουν θετικοί και αρνητικοί παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία της εν λόγω αγοράς, όπως σημειώνουν στελέχη των εταιρειών. Αν, πάντως, δεχθούμε το σενάριο της «ήπιας ανάπτυξης», που είναι και το πιο πιθανό ως τώρα, η συνολική αύξηση ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων θα κυμανθεί στο φετινό 12μηνο μεταξύ +2 % έως +5 % σε σχέση με το 2024. Η ζήτηση, όπως σημειώνεται αρμοδίως, θα εστιάσει περισσότερο σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Ορισμένοι μήνες (ιδίως φθινόπωρο/χειμώνα) μπορεί να δείξουν πιο «πλαστική» ζήτηση, δηλαδή μικρές ανόδους ή και στασιμότητα κατά περίπτωση, αλλά το συνολικό έτος θα κλείσει ελαφρώς πάνω από το 2024. Ας δούμε, όμως, τα πιο ειδικά χαρακτηριστικά της αγοράς αυτοκινήτου με βάση τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου και του 9μήνου (ΕΛΣΤΑΤ-ΣΕΑΑ). Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (BEV και PHEV), τον Σεπτέμβριο σημειΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΑΥΓ. ‘25 2025 2024 2025 2024 Βενζίνη 21,20% 28,70% -7,5 31,20% 38,20% -6,9 28.,1% Πετρέλαιο 4,60% 3,30% 1,4 3,40% 7,90% -4,5 9,40% Υβριδικά (HEV) 54,30% 46,60% 7,7 49,80% 41,20% 8,5 34,70% Plug in Υβριδικά (PHEV) 9,40% 7,60% 1,8 7,10% 5,60% 1,5 8,80% Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 6,90% 9,00% -2 5,50% 5,20% 0,3 15,80% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,00% 0 3,20% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,60% 4,90% -1,2 3,00% 1,80% 1,2 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2025 2024 2025 2024 A 4,00% 6,70% -2,6 7,20% 7,20% -0,1 A-SUV 2,40% 2,60% -0,1 2,40% 4,20% -1,8 (A TOTAL) -6,50% -9,30% (-2,8) -9,60% -11,40% (-1,8) B 18,10% 23,20% -5,1 20,80% 24,40% -3,6 B-SUV 37,70% 31,70% 6 35,60% 32,70% 2,8 (B TOTAL) -55,80% -54,90% (+0,9) -56,40% -57,20% (-0,8) C 5,20% 4,80% 0,5 6,30% 6,50% -0,2 C-SUV 22,20% 20,50% 1,8 18,20% 16,50% 1,7 (C TOTAL) -27,40% -25,20% (+2,2) -24,50% -23,00% (+1,5) D 0,90% 3,50% -2,6 1,00% 1,80% -0,9 D-SUV 7,70% 5,40% 2,4 6,00% 4,40% 1,6 (D TOTAL) -8,60% -8,90% (-0,2) -7,00% -6,20% (+0,8) E 0,10% 0,00% 0 0,10% 0,10% 0 E-SUV 0,60% 0,60% 0 0,40% 0,40% 0 (E TOTAL) -0,60% -0,60% (+0,0) -0,50% -0,50% (+0,0) F-G 0,10% 0,20% -0,1 0,10% 0,10% 0 F-G-SUV 0,20% 0,40% -0,2 0,20% 0,30% -0,1 (F-G TOTAL) -0,30% -0,60% (-0,3) -0,40% -0,40% (-0,1) SPORTS 0,20% 0,10% 0,1 0,20% 0,10% 0,1 MPV 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,00% 0 MPV-M/COMBI 0,50% 0,50% 0,1 1,30% 1,10% 0,2 (SUV TOTAL) -70,90% -61,10% (+9,8) -62,90% -58,60% (+4,4) 100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0 Πηγή: ΣΕΑΑ ΣΤΟ +3,2% ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΜΕ 112.232 ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΝNΙΑΜΗΝΟ ΙΑΝ. - ΣΕΠ. Προς τα πάνω σταθερά η αγορά αυτοκινήτου ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΜET '25/'24 ΙΑΝ.-ΣΕΠ. ΜET '25/'24 2025 2024 2025 2024 Επιβατικά 12.274 9.661 27,00% 112.233 108.035 3,90% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.052 603 74,50% 8.440 8.318 1,50% Λεωφορεία 91 98 -7,10% 749 758 -1,20% Πηγή: ΣΕΑΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=