FLEETNEWS #346

16.10.25 #346 12 Οι διαχειριστές ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων έχουν προειδοποιηθεί για τον αυξημένο κίνδυνο να πέσουν θύματα ασφαλιστικής απάτης. Η Ένωση Επαγγελματιών Διαχείρισης Στόλων (AFP) στη Βρετανία ανέφερε ότι οι ψευδείς ασφαλιστικές απαιτήσεις αυξάνονται, με απατεώνες να στοχεύουν σκόπιμα τα επαγγελματικά οχήματα. «Οι μοναχικοί οδηγοί διαθέτουν μόνο έναν μάρτυρα για να αντικρούσουν τις ψευδείς ισχυρισμούς των απατεώνων, ενώ τα επαγγελματικά οχήματα είναι σχεδόν βέβαιο ότι διαθέτουν έγκυρη ασφάλιση - γεγονός που τα καθιστά καλύτερο στόχο», δήλωσε ο Martin Evans, πρόεδρος της Επιτροπής Κινδύνου και Συμμόρφωσης της AFP. Παραδείγματα περιλαμβάνουν τους λεγόμενους «crash-for-cash» απατεώνες, οι οποίοι προκαλούν σκόπιμα ατύχημα ώστε να κατηγορήσουν τον ανυποψίαστο οδηγό. Τέτοιες περιπτώσεις συχνά αφορούν μηχανάκια ή μοτοσυκλέτες που κινούνται κατά μέτωπο προς ένα επαγγελματικό όχημα ή περνούν δίπλα του τη στιγμή που ο οδηγός ανοίγει την πόρτα, προκαλώντας πρόσκρουση. Οι δράστες στη συνέχεια ζητούν αποζημίωση από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ο επικεφαλής επιθεωρητής Tom Hill από το Τμήμα Καταπολέμησης Ασφαλιστικής Απάτης της Αστυνομίας του Λονδίνου (IFED) δήλωσε: «Η αξία των απαιτήσεων που μπορούν να υποβληθούν για επισκευές, σωματικές βλάβες και αντικατάσταση οχημάτων καθιστά αυτή την πρακτική εξαιρετικά επικερδή για τους απατεώνες». Το Γραφείο Ασφαλιστικής Απάτης (Insurance Fraud Bureau) διαπίστωσε ότι πάνω από 4.000 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν στοχοποιηθεί μέσα στα τελευταία τρία χρόνια μέσω παρόμοιων απατών με μηχανάκια, μετά από ανάλυση των ψευδών απαιτήσεων που υπέβαλαν 21 ασφαλιστικές εταιρείες. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΝΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΟΛΩΝ Βρετανία: Προειδοποίηση για ασφαλιστική απάτη ΛΥΣΕΙΣ ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΑ Η Mercedes-Benz επιταχύνει τη στρατηγική ψηφιοποίησής της στο εργοστάσιο παραγωγής βαν στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, με την εισαγωγή αυτόνομων ρομποτικών συστημάτων που στοχεύουν στη μείωση του κόστους, την αύξηση της αποδοτικότητας και την πρόληψη βλαβών στα συστήματα. Στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας βρίσκεται ένας τετράποδος «ρομποτικός σκύλος» ονόματι Aris, ο οποίος χρησιμοποιεί προηγμένους αισθητήρες και τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίζει διαρροές πεπιεσμένου αέρα και να ανιχνεύει ανωμαλίες πριν αυτές οδηγήσουν σε βλάβες. Σύμφωνα με τη Mercedes, ο Aris εξοικονομεί ετησίως ποσά εξαψήφιου ύψους, εντοπίζοντας προβλήματα εγκαίρως και αποτρέποντας έως και 60% πιθανών ενεργειακών απωλειών. Το κάποτε πετράδι του στέμματος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Porsche, έχει μετατραπεί μέσα σε μόλις δύο χρόνια από μια μηχανή κερδών σε εταιρεία υπό κρίση. Στις 19 Σεπτεμβρίου, η Porsche προειδοποίησε ότι το περιθώριο κέρδους της δεν θα ξεπεράσει το 2% φέτος, έπειτα από την ανατροπή της στρατηγικής της για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), η οποία κόστισε 1,8 δισ. ευρώ (2,1 δισ. δολάρια) - ένδειξη του βάθους των προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Ως κατασκευαστής με αμιγώς ευρωπαϊκή παραγωγική βάση, η Porsche είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στις παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις. Τα οχήματα που εξάγονται στις ΗΠΑ από τη Γερμανία επιβαρύνονται πλέον με δασμό 15%, κάτι που κοστίζει στην εταιρεία εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ μόνο για το τρέχον έτος. Η Κίνα, που άλλοτε αποτελούσε κινητήρα ανάπτυξης για την Porsche, έχει πλέον γίνει τροχοπέδη. Οι πολυτελείς πωλήσεις κατακρημνίστηκαν λόγω της κρίσης στην αγορά ακινήτων της χώρας. Οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα μειώθηκαν κατά 21% το τρίτο τρίμηνο, ρίχνοντας τις παγκόσμιες αποστολές της μάρκας κατά 5,7%. Διαβάστε περισσότερα εδώ PORSCHE Από τα κέρδη στο crisis management

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=