FLEETNEWS #346

16.10.25 #346 11 Η Stellantis πρόκειται να καθυστερήσει την παρουσίαση του νέου στρατηγικού της σχεδίου για το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους, ώστε να δώσει στον διευθύνοντα σύμβουλο Antonio Filosa περισσότερο χρόνο να αντιμετωπίσει τις μεγάλες αβεβαιότητες στις βασικές αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η απόφαση αυτή υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Filosa, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούνιο, καθώς η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια στις ΗΠΑ και μεταβαλλόμενους κανονισμούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Αν και είχαμε αρχικά δηλώσει ότι το σχέδιο θα παρουσιαζόταν το πρώτο τρίμηνο του 2026, τώρα είναι πιο ακριβές να πούμε το πρώτο εξάμηνο του 2026», δήλωσε στις 10 Οκτωβρίου ο Ed Ditmire, επικεφαλής Επενδυτικών Σχέσεων της Stellantis, σύμφωνα με απομαγνητοφώνηση της σχετικής τηλεδιάσκεψης. Ο Filosa είχε προειδοποιήσει τον Ιούλιο ότι οι αμερικανικοί δασμοί θα επιφέρουν πλήγμα ύψους 1,5 δισ. ευρώ (1,73 δισ. δολάρια) το 2025. Για περισσότερο από μία δεκαετία, η ετήσια έκθεση Battery Show (Ντιτρόιτ 6-9 Οκτωβρίου) υπήρξε χώρος ενθουσιασμού γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα (EV). Ωστόσο, φέτος ο ενθουσιασμός αυτός έδωσε τη θέση του σε μια αυξανόμενη αισιοδοξία για τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας (Energy Storage Systems - ESS). Η χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ και οι ταχέως μεταβαλλόμενες ομοσπονδιακές πολιτικές ώθησαν τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές μπαταριών να αναθεωρήσουν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους για την ανάπτυξη των EV. Αντίθετα, εταιρείες όπως η LG Energy Solution, η General Motors και η SK On αξιοποίησαν τη φετινή έκθεση για να προβάλουν την ικανότητά τους να προμηθεύουν μπαταρίες για άλλες χρήσεις, όπως τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας που εξυπηρετούν data centers και παρόχους πράσινης ενέργειας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι προμηθευτές και οι κατασκευαστές μπαταριών EV έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή μπαταριών στη Βόρεια Αμερική, ποντάροντας ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα καταλάμβαναν σύντομα μεγάλο μερίδιο των νέων πωλήσεων οχημάτων, εν μέρει χάρη στις επιδοτήσεις της εποχής Μπάιντεν για τους καταναλωτές και τη βιομηχανία. Ωστόσο, οι πωλήσεις EV απέχουν πολύ από τις προβλέψεις που έγιναν κατά την περίοδο των επενδύσεων. Διαβάστε περισσότερα εδώ Νίκος Λουπάκης ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΚΑΘΩΣ ΤΑ EV «ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ» Η αποθήκευση ενέργειας το νέο «στοίχημα» ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΥΡΩΠΗ: ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ Η μειωμένη ζήτηση για αυτοκίνητα και η άνοδος νέων ανταγωνιστών όπως η κινεζική BYD ενδέχεται να αναγκάσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να κλείσουν έως και οκτώ εργοστάσια, καθώς ο κλάδος περνά μέσα από μια επώδυνη φάση αναπροσαρμογής, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners. Σε ολόκληρη την ήπειρο, τα εργοστάσια αυτοκινήτων λειτουργούν κατά μέσο όρο μόλις στο 55% της παραγωγικής τους δυναμικότητας, ενώ πολλά δεν ξεπερνούν τα τρία τέταρτα της πλήρους λειτουργίας, γεγονός που απομυζά τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, σημειώνουν οι σύμβουλοι αναδιάρθρωσης. Η Stellantis βρίσκεται στη δυσκολότερη θέση, με τις ευρωπαϊκές της δραστηριότητες να λειτουργούν περίπου στο 45% της δυναμικότητας. Μελέτη της Jefferies προβλέπει ότι τα κινεζικά brands θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν έως και 6% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων έως το 2028, δηλαδή περίπου 860.000 οχήματα. Η BYD, που σχεδιάζει εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, καθώς και η Chery, που αναλαμβάνει ένα πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή τους με τον ταχύτερο ρυθμό. Διαβάστε περισσότερα εδώ Antonio Filosa

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=